saako työtön gemoneyn kortin

ansiosidonnainen

Olen hiljattain joutunut työttömäksi ja saan vaan pientä ansiosidonnaista, 580e/kk käteen.
Lainoja ei ole eikä mitään maksuhäiriöitä, aina laskut ajallaan maksettu.
Mahtaako saada esim gemoneyn luottokortin tai maksuaikakortin? Nordea ainakin hylkäsi mastercard hakemukseni ilman selitystä.
Tuntuu oudolta, että opiskelijat kyllä saa visan pienemmilläkin tuloilla, mutta asiansa hyvin hoitava mutta pienituloinen ei saa.
Hankalaa esim matkustaa mihinkään ilman luottokorttia tai netistäkän ei voi tilata mitään ilman korttia.
Visa electron kun on ihan pilipali kortti, harvoin toimii tai kelpaa mihinkään.

14

2545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja niiden

      syistä:

      "Nordea ainakin hylkäsi mastercard hakemukseni ilman selitystä."

      Tämä on käytäntö useimmissa pankeissa. Jos hylkäyksen syynä ei ole hakijan luottotiedot, niin silloin ei ilmoiteta perusteluja hylkäykselle.

      Sen sijaan Oko on vienyt asian vielä pidemmälle, se ei ilmoita lainkaan siitä onko hakemus hylätty:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000001327&posting=22000000033399321

      Ei sillä että mikään mahti pakottaisikaan kertomaan onko hylätty vai ei mutta onhan se ainakin fiksua kertoa jos on hylätty hakemus, se ettei tule mitään ilmoitusta, kertoo vain rahalaitoksen ylimielisyydstä. Mutta onneksi useimmat rahalaitokset, Okoa lukuunottamatta, toimivatkin niin että ilmoittavat myös kielteisestä luottopäätöksestä mikä onkin ihan asiallinen ja fiksu tapa.

      PS. Visa Electron ei sentään mikään pilipalikortti ole, se on pankkikortti. Sen vika on vaan siinä että koska se on aina varmennettava ja katevaraava kortti niin kaupan tietoliikenneyhteydet pitää olla aina kunnossa jotta katevaraus ja varmennus voidaan tehdä. Jos näin ei ole, ei voida korttia myöskään silloin käyttää. Toisaalta sen etuna on se että se voidaan myöntää vaikka lapselle ja myös luottokelpoisuutensa menettäneelle henkilölle.

      Visa Debit onneksi on siinä suhteessa parempi että se toimii kuten vanhan aikainen pankkikorttikin, katevaraus ja varmennus tehdään vain satunnaisesti ja tietyn loppusumman ylittäessä. Tosin Visa Debitinkin saa halutessaan aina-varmentavana-ja-katevaraavana korttina tai jos sitä hakee luottotietonsa menettänyt niin silloin pankki myöntää sen juuri Electron-tyyppisenä (online) eikä normaalin pankkikortin tavoin toimivana (offline).

      • ne antaa

        opiskelijoille kortitn, koska se on oanostus tulevaan.
        Sinä et saa, koska olet jo menneisyyttä, jos tosiaankin olet työtön.

        Kyllä kaikki työhaluiset Suomessa töitä saa,mutta jos ei huvita, niin mitä teet luottokortilla?


      • äläkä jauha paskaa
        ne antaa kirjoitti:

        opiskelijoille kortitn, koska se on oanostus tulevaan.
        Sinä et saa, koska olet jo menneisyyttä, jos tosiaankin olet työtön.

        Kyllä kaikki työhaluiset Suomessa töitä saa,mutta jos ei huvita, niin mitä teet luottokortilla?

        Se on aloittaja joka on työtön. En minä!

        Tässäpä sulle tekstini uudestaan, josko nyt hiffaisit mitä vastasin aloittajalle:

        "Noista hylkäyksistä
        Kirjoittanut: ja niiden 6.3.2008 klo 23.52
           
        syistä:

        "Nordea ainakin hylkäsi mastercard hakemukseni ilman selitystä."

        Tämä on käytäntö useimmissa pankeissa. Jos hylkäyksen syynä ei ole hakijan luottotiedot, niin silloin ei ilmoiteta perusteluja hylkäykselle.

        Sen sijaan Oko on vienyt asian vielä pidemmälle, se ei ilmoita lainkaan siitä onko hakemus hylätty:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=5000000 00000003&conference=4500000000001327&posting=2200000003 3399321

        Ei sillä että mikään mahti pakottaisikaan kertomaan onko hylätty vai ei mutta onhan se ainakin fiksua kertoa jos on hylätty hakemus, se ettei tule mitään ilmoitusta, kertoo vain rahalaitoksen ylimielisyydstä. Mutta onneksi useimmat rahalaitokset, Okoa lukuunottamatta, toimivatkin niin että ilmoittavat myös kielteisestä luottopäätöksestä mikä onkin ihan asiallinen ja fiksu tapa.

        PS. Visa Electron ei sentään mikään pilipalikortti ole, se on pankkikortti. Sen vika on vaan siinä että koska se on aina varmennettava ja katevaraava kortti niin kaupan tietoliikenneyhteydet pitää olla aina kunnossa jotta katevaraus ja varmennus voidaan tehdä. Jos näin ei ole, ei voida korttia myöskään silloin käyttää. Toisaalta sen etuna on se että se voidaan myöntää vaikka lapselle ja myös luottokelpoisuutensa menettäneelle henkilölle.

        Visa Debit onneksi on siinä suhteessa parempi että se toimii kuten vanhan aikainen pankkikorttikin, katevaraus ja varmennus tehdään vain satunnaisesti ja tietyn loppusumman ylittäessä. Tosin Visa Debitinkin saa halutessaan aina-varmentavana-ja-katevaraavana korttina tai jos sitä hakee luottotietonsa menettänyt niin silloin pankki myöntää sen juuri Electron-tyyppisenä (online) eikä normaalin pankkikortin tavoin toimivana (offline)."

        ----

        Siks toisekseen, älä sinä väitä että kaikki työttömät olis omasta syystään työttömiä. Moni tekis jos olis mitä tehdä! Mut et varmaan itsekään ihan kaikkea ottais vastaan jos sulla olis koulutus johonkin ammattiin jossa olet hyvä mutta et saa alaltas töitä ja sut laitetaan johonkin siivoomaan toisten paskoja ja lisäksi sulla olis vielä terveydellisiä esteitäkin mennä tohon siivoojan duuniin.

        Paska puhetta siis että kaikki työhaluiset muka töitä saa, se on kataisten ja muiden örkkijöiden luomaa harhaa. Totuus on se ettei todellakaan saa!


      • ketjun aiempiin
        äläkä jauha paskaa kirjoitti:

        Se on aloittaja joka on työtön. En minä!

        Tässäpä sulle tekstini uudestaan, josko nyt hiffaisit mitä vastasin aloittajalle:

        "Noista hylkäyksistä
        Kirjoittanut: ja niiden 6.3.2008 klo 23.52
           
        syistä:

        "Nordea ainakin hylkäsi mastercard hakemukseni ilman selitystä."

        Tämä on käytäntö useimmissa pankeissa. Jos hylkäyksen syynä ei ole hakijan luottotiedot, niin silloin ei ilmoiteta perusteluja hylkäykselle.

        Sen sijaan Oko on vienyt asian vielä pidemmälle, se ei ilmoita lainkaan siitä onko hakemus hylätty:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=5000000 00000003&conference=4500000000001327&posting=2200000003 3399321

        Ei sillä että mikään mahti pakottaisikaan kertomaan onko hylätty vai ei mutta onhan se ainakin fiksua kertoa jos on hylätty hakemus, se ettei tule mitään ilmoitusta, kertoo vain rahalaitoksen ylimielisyydstä. Mutta onneksi useimmat rahalaitokset, Okoa lukuunottamatta, toimivatkin niin että ilmoittavat myös kielteisestä luottopäätöksestä mikä onkin ihan asiallinen ja fiksu tapa.

        PS. Visa Electron ei sentään mikään pilipalikortti ole, se on pankkikortti. Sen vika on vaan siinä että koska se on aina varmennettava ja katevaraava kortti niin kaupan tietoliikenneyhteydet pitää olla aina kunnossa jotta katevaraus ja varmennus voidaan tehdä. Jos näin ei ole, ei voida korttia myöskään silloin käyttää. Toisaalta sen etuna on se että se voidaan myöntää vaikka lapselle ja myös luottokelpoisuutensa menettäneelle henkilölle.

        Visa Debit onneksi on siinä suhteessa parempi että se toimii kuten vanhan aikainen pankkikorttikin, katevaraus ja varmennus tehdään vain satunnaisesti ja tietyn loppusumman ylittäessä. Tosin Visa Debitinkin saa halutessaan aina-varmentavana-ja-katevaraavana korttina tai jos sitä hakee luottotietonsa menettänyt niin silloin pankki myöntää sen juuri Electron-tyyppisenä (online) eikä normaalin pankkikortin tavoin toimivana (offline)."

        ----

        Siks toisekseen, älä sinä väitä että kaikki työttömät olis omasta syystään työttömiä. Moni tekis jos olis mitä tehdä! Mut et varmaan itsekään ihan kaikkea ottais vastaan jos sulla olis koulutus johonkin ammattiin jossa olet hyvä mutta et saa alaltas töitä ja sut laitetaan johonkin siivoomaan toisten paskoja ja lisäksi sulla olis vielä terveydellisiä esteitäkin mennä tohon siivoojan duuniin.

        Paska puhetta siis että kaikki työhaluiset muka töitä saa, se on kataisten ja muiden örkkijöiden luomaa harhaa. Totuus on se ettei todellakaan saa!

        viesteihin osallinen, mutta eikös tapana ole viestiketjussa vastata aina ketjun jatkoksi niinkuin tuo kritisoimasi taho oli tehnyt.

        Jos sinä keuhkoat noin lujasti, kun koet vääryydellä saaneesi arvostelua osaksesi, niin :

        1. Sun pankkikäytäntösepustuksesi ei kiinnosta ketään ja on rivilukijalle ihan täysin mielenkiinnoton.Toki kertoo sinusta sen verran, että, tunnet ilmeisesti pankkikäytäntöjä joko omakohtaisesti tai työsi puolesta.

        Jos roikut täällä tähän aikaan ja aamulla pitäisi mennä asiakspalveluun pankin tiskille, niin ei hyvää seuraa.

        2.Mulla ja monella muullakin täällä pyörivällä on (korkea)koulukoulutus ammattiin, jossa olen hyvä ja vakituinen työpaikka x 2 ( 2 virkaa). Mutta olen tosiaankin jo opiskeluajaoista lähtien tehnyt ihan kaikkea mukaanlukien siivousta , lehdenjakoa , kassatyötä ,puhelinhaastatteluja tarjoilua enkä ole koskaan ollut päivääkään työttömänä.
        Ensi kesälomaksenikin olen jo sopinut uusia hommia.

        Joten olen ihan samaa mieltä kuin tuo aiempi kommentoijakin että aina löytyy tekevälle töitä.

        Nykyään vaan on muotia olla vanhempien tuella elävä kroonisesti laiska
        ja avuton kakkiainen ja kuvitella omasta työmarkkinoille tarjottavasta panoksesta hiemaan liikaa.
        Euroakaan ei ole lainaa ,kunhan kaivaa kätensä
        pois kalsareista;)


      • ihan noin
        ketjun aiempiin kirjoitti:

        viesteihin osallinen, mutta eikös tapana ole viestiketjussa vastata aina ketjun jatkoksi niinkuin tuo kritisoimasi taho oli tehnyt.

        Jos sinä keuhkoat noin lujasti, kun koet vääryydellä saaneesi arvostelua osaksesi, niin :

        1. Sun pankkikäytäntösepustuksesi ei kiinnosta ketään ja on rivilukijalle ihan täysin mielenkiinnoton.Toki kertoo sinusta sen verran, että, tunnet ilmeisesti pankkikäytäntöjä joko omakohtaisesti tai työsi puolesta.

        Jos roikut täällä tähän aikaan ja aamulla pitäisi mennä asiakspalveluun pankin tiskille, niin ei hyvää seuraa.

        2.Mulla ja monella muullakin täällä pyörivällä on (korkea)koulukoulutus ammattiin, jossa olen hyvä ja vakituinen työpaikka x 2 ( 2 virkaa). Mutta olen tosiaankin jo opiskeluajaoista lähtien tehnyt ihan kaikkea mukaanlukien siivousta , lehdenjakoa , kassatyötä ,puhelinhaastatteluja tarjoilua enkä ole koskaan ollut päivääkään työttömänä.
        Ensi kesälomaksenikin olen jo sopinut uusia hommia.

        Joten olen ihan samaa mieltä kuin tuo aiempi kommentoijakin että aina löytyy tekevälle töitä.

        Nykyään vaan on muotia olla vanhempien tuella elävä kroonisesti laiska
        ja avuton kakkiainen ja kuvitella omasta työmarkkinoille tarjottavasta panoksesta hiemaan liikaa.
        Euroakaan ei ole lainaa ,kunhan kaivaa kätensä
        pois kalsareista;)

        "viesteihin osallinen, mutta eikös tapana ole viestiketjussa vastata aina ketjun jatkoksi niinkuin tuo kritisoimasi taho oli tehnyt."

        Ei ole tuo ihan noin. Tapana on se että jos haluat vastata ketjun aloittajalle, silloin klikkaat aloitusviestissä olevaa linkkiä Vastaa tähän viestiin. Jos taas haluat kommentoida jonkun edellisen vastaajan viestiä, siis toisinsanoen vastata hänelle aloittajalle vastaamisen sijaan niin silloin kunkin viestin Vastaa tähän viestiin linkkiä klikkaamalla voit kommentoida kunkin vastaajan viestejä. Sen sijaan väärä tapa on se että jos vain vastailee miten sattuu, niin että vastausviestit menevät väärille henkilöille niin kannattaisi katsoa miten muut vastailevat.

        Eli vastaillaan juuri niihin viesteihin joihin on tarkoitettukin vastattavan eikä miten sattuu. Väärinkäsityksiä nimittäin tulee helposti jos alkaa vastaamaan ihan vääriin viesteihin ja väärää asiaa.

        Sitäpaitsi siinä on sekin pointti että jos yhtä säiettä, eli suomeksi peräkkäin jatkettua vastausten ketjua vain jatketaan loputtomiin ja vastaillaan väärillekin ihmisille, niin lopulta tulee ketjun hierarkia vastaan. Se kun on rajoitettu vain tiettyihin määriin viestejä per ketjun säie, nimimerkillä kokemusta on vastailusta.


      • ihan pönttö ?
        ketjun aiempiin kirjoitti:

        viesteihin osallinen, mutta eikös tapana ole viestiketjussa vastata aina ketjun jatkoksi niinkuin tuo kritisoimasi taho oli tehnyt.

        Jos sinä keuhkoat noin lujasti, kun koet vääryydellä saaneesi arvostelua osaksesi, niin :

        1. Sun pankkikäytäntösepustuksesi ei kiinnosta ketään ja on rivilukijalle ihan täysin mielenkiinnoton.Toki kertoo sinusta sen verran, että, tunnet ilmeisesti pankkikäytäntöjä joko omakohtaisesti tai työsi puolesta.

        Jos roikut täällä tähän aikaan ja aamulla pitäisi mennä asiakspalveluun pankin tiskille, niin ei hyvää seuraa.

        2.Mulla ja monella muullakin täällä pyörivällä on (korkea)koulukoulutus ammattiin, jossa olen hyvä ja vakituinen työpaikka x 2 ( 2 virkaa). Mutta olen tosiaankin jo opiskeluajaoista lähtien tehnyt ihan kaikkea mukaanlukien siivousta , lehdenjakoa , kassatyötä ,puhelinhaastatteluja tarjoilua enkä ole koskaan ollut päivääkään työttömänä.
        Ensi kesälomaksenikin olen jo sopinut uusia hommia.

        Joten olen ihan samaa mieltä kuin tuo aiempi kommentoijakin että aina löytyy tekevälle töitä.

        Nykyään vaan on muotia olla vanhempien tuella elävä kroonisesti laiska
        ja avuton kakkiainen ja kuvitella omasta työmarkkinoille tarjottavasta panoksesta hiemaan liikaa.
        Euroakaan ei ole lainaa ,kunhan kaivaa kätensä
        pois kalsareista;)

        Jos sinulla on jotain "koulutusta" takana, niin se on ainakin mennyt täysin hukkaan.

        Melkoinen moukka olet !


    • ansiosidonnainen jatkaa

      olipa ihana kuulla olevansa luuseri, työhaluton jne kaikkea muuta kivaa..... :((
      Ihan omaa syytäni tämä tietty olen, olen jopa päässyt vanhenemaan ikään 47v ja olen nainen. Olen nimittäin työnantajien ja niiden nuorten rekrytoijien mielestä 'liian vanha'.
      Joten haukkujalle tiedoksi, voi olla sinunkin todellisuuttasi vielä joku kerta. Liikaa koulutettuna kun ei niin vaan kävellä sisään edes sinne siivousfirmaan, olen ollut neljässä siivousfrimassakain haastattelussa, enkä kelvannut heillekkään (ei kuulemma ole juuri nyt tarvetta!). Ja koulutus on akateeminen ja yksi opistotutkinto (vrt nykyiset amk) päälle.

      Enkä viestissäni kysynyt miten voisitten vielä mollata minua enemmän, vaan onko kukaan vähävarainen saanut gemoney-kortin.
      Anteeksi olemassaoloni, menen siis ja hukuttaudun lähijokeen!

      • Terppa

        , ei kannata yhden kortin vuoksi, et nimittäin kyllä saa gemoneyn-korttia, siellä on sangen tiukat ehdot! Muutakaan luottokorttia et kyllä noilla tuloillasi saa, yritäpä siis pärjätä vain käteisellä ;)Matkustelemaan pystyy aivan hyvin ilman luottokorttia tai vastaavaa, siis jos tilillä vain on tarpeeksi saldoa, netistä ostaminen on tietysti aika hankalaa, mutta eiköhän ilman nettiostoksiakin ihminen tule toimeen!


      • työtön voi esim.
        Terppa kirjoitti:

        , ei kannata yhden kortin vuoksi, et nimittäin kyllä saa gemoneyn-korttia, siellä on sangen tiukat ehdot! Muutakaan luottokorttia et kyllä noilla tuloillasi saa, yritäpä siis pärjätä vain käteisellä ;)Matkustelemaan pystyy aivan hyvin ilman luottokorttia tai vastaavaa, siis jos tilillä vain on tarpeeksi saldoa, netistä ostaminen on tietysti aika hankalaa, mutta eiköhän ilman nettiostoksiakin ihminen tule toimeen!

        saada pankista Visa Debit-kortin ja ihan offline-korttina jos luottotiedot on kunnossa, ja on myös Visa Electron jonka saa jo lapsikin (tosin huoltajan suostumuksella) joten VE-kortissa ei tarvitse edes olla luottotiedotkaan kunnossa.

        Visa Electronilla ja Visa Debitillä siis pärjää myös netissä. Ainakin Nordean ja S-pankin korteilla, Sampon kortitkin taitaa toimia aika hyvin netissä. OP:n Visa Debit ja Visa Electron-korteista on ollut kyllä porua ettei ne oikein toimisi netissä kunnolla.


      • vähintään 3 merkkiä

        Lainaus "Liikaa koulutettuna kun ei niin vaan kävellä sisään edes sinne siivousfirmaan, olen ollut neljässä siivousfrimassakain haastattelussa, enkä kelvannut heillekkään (ei kuulemma ole juuri nyt tarvetta!)"lainaus


        Miksi et kelvannut.Itselläni on 2 akateemista tutkintoa ja aina olen siivousfirmoihin kelvannut- ihan päälliköksi asti tilapäistöissäkin?

        Juurikin tulin siivoamasta taas kerran.


    • Kuulemani mukaan Nordea Rahoitus hylkää työttömän MasterCard-hakemuksen, jos ei ole työsuhdetta, vaikka olisi eläkeputkessa ja ansiosidonnainen päiväraha olisi suurempi kuin pienipalkkaisen palkka. Toisaalta Nordean kortit ovat melko huonoja maksuvälineitä netissä, koska Nordean yleisissä korttiehdoissa sallitaan nettiostokset vain sellaisilta myyjiltä, jotka ovat liittyneet "Verified by Visa" tai sitä vastaavaan "MasterCard SecureCode" varmennusjärjestelmään. Viimeksi tekemästäni kymmenestä nettiostoksesta vain 1 myyjä on ollut sellainen. Näin ollen Nordean korttia ei ole voinut käyttää, vaikka sellainen on.

    • onnistua..

      Poiminta GE Moneyn sivuilta:

      GE MasterCard -hakemuksen perusvaatimukset.

      Olet vähintään 18-vuotias
      Sinulla ei ole maksuhäiriöitä
      Sinulla on säännölliset työ- tai eläketulot
      Asut vakituisesti Suomessa
      Olet hoitanut raha-asiasi moitteettomasti

      Löytyvät: https://www.gemoney.fi/templates/CreditCardApplication____1310.aspx

      Sori... =) Tsemppiä työnhakuun!

    • kohta kaikki pankkikortit muuttuu visa electroneiksi,oli pilipalia tai ei.

      • ei ole

        mitään tekemistä tämän aiheen kanssa??? Visa Electron ei ole luottokortti, tilin saldo tarkistetaan joka oston yhteydessä ja jos ei löydy pilipalia niin ei mahda mitään. Ja käy myös ulkomailla, toisin kuin pankkikortit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      908
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe