Olen nyt kyllä hieman tietämätön, mutta jos joku viitsisi kertoa... Pystyykö tuon kartiosuodattimen asentamaan myös vapaasti virtaavan moottorin omaavaan autoon, vai pelkästään turbotettuun?
Kiitos etukäteen!
Vapaavirtaussuodattimen
9
3279
Vastaukset
- sen,
vapariinki asentaa. Samaa hyötyä siitä ei ole kuin turbossa mutta tuleehan siitä ainakin muhkeammat imuäänet..
- ketjun aloittaja
Sanoit, ettei siitä ole samaa hyötyä kuin turbossa. Saako sillä kuitenkin edes hieman nostettua tehoja, vai pelkkiin imuääniinkö vaikuttaa?
- itellä
ketjun aloittaja kirjoitti:
Sanoit, ettei siitä ole samaa hyötyä kuin turbossa. Saako sillä kuitenkin edes hieman nostettua tehoja, vai pelkkiin imuääniinkö vaikuttaa?
ainakaan noin niinku persdynossa ainakaan mitään huomaa...
- tehoa lisää
ketjun aloittaja kirjoitti:
Tuo on helpo kokeilla. Ota ilmanputsarista kansi ja suodatin pois ja kokeile. Ääntä tulee lisää, tehon lisäystä on turha odottaa.
Älä kuitenkaan ajele pidempiä matkoja ilman suodatinta. Kone imee kaikki oravaa pienemmät sisäänsä. - hiiri
tehoa lisää kirjoitti:
Tuo on helpo kokeilla. Ota ilmanputsarista kansi ja suodatin pois ja kokeile. Ääntä tulee lisää, tehon lisäystä on turha odottaa.
Älä kuitenkaan ajele pidempiä matkoja ilman suodatinta. Kone imee kaikki oravaa pienemmät sisäänsä.mulla hiiri perkule teki pesän suodatin koteloon ja tottakai se kairas siihen suodattimeen reijän ja sit mä lähin ajeleen niin ihmettelin et mikä kaasuläppää jumittaa ja aloin kattoon niin hiiri sielä koivet ojossa kaasuläpän molemmin puoli..
- Antiviritys
Monesti näkee, että "vapaavirtaussuodatin", eli myös pölyä paremmin läpipäästävä suodatin on asennettu näyttävästi auton moottoritilaan, josta se horii valmiiksi kuumaa ilmaa ja moottorin hyötysuhde eli teho pienenee verrattuna alkuperäiseen paperisuodattimeen ja sen kotelointiin verrattuna.
Jos todella aiot asentaa em. suodattimen autoosi niin pidä huoli siitä että suodatin on asianmukaisesti koteloitu ja imuilman tulo johdettu moottoritilan ulkopuolelta suodattimelle.
Ja jos auto on varustettu kuumalankatyyppisellä ilmamassamittärilla, niin suodatinöljy ja pöly on tuhoisa yhdistelmä mittarille joka perustuu siihen että platinalankaa pidetään sähköisesti kuumennettuna niin että ohivirtaava ilmamäärä viilentää lankaa, ja vastaavasti elektroniikka yrittää pitää kuumalangan vakiolämpötilassaan joka on jokusen sata astetta. Tästä sähkömäärästä joka tarvitaan langan pitämiseksi vakiolämpötilassa, elektroniikka saa "tietoa" moottoriin virtaavan ilman määrästä.
Vapaavirtaussuodattimissa käytettävä suodatinöljy ja pöly päätyy ennenpitkää kuumalangalle karstoittaen sen, ja mittaustulos vääristyy, ellei lanka peräti pala poikki.
Sitä, ja mahdollisten hintavien vahinkojen suhdetta vapaavirtaussuodatinvalmistajien lupaamien muutaman prosentin tehonlisäykseen(asianmukaisesti koteloituna) voi itse kukin miettiä.- kovasti!
Kiitän vinekistä ja asiantuntevasta infosta. Oli todella hyödyllistä kuulla ja pisti miettimään asiaa aivan uudelta kantilta :)
- 143
Pulmia tulee myös nolla keleillä,kun kaasarin esilämmitys ei toimi,eli jäätyy taatusti.
- Was ist das?
Voi olla, mutta kaasarit nyt ovat jo onneksi menneen talven haisevia lumia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831449Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671235Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78791