Orava

loukku.

Omakotialueellamme on muodostunut ongelmaksi oravat.

Naapurusto on suunnitellut jahdin järjestämistä ja onpa ehdotettu myrkkyjuttujakin.
Oravat tunkeutuu vinteille pienimmistäkin reiistä, kaivautuvat eristeisiin ja tuhoavat varastossa olevia vaatteita.

Ennenkuin mitään radikaalia tapahtuu, niin pyytäisin oravat loukulla ja siirtäisin ne parinkymmenen kilometrin päähän metsään.
Asialla alkaa olla kiire, sillä lähiviikkojen aikana alkaa oravien pesintä.

Mutta mistä toimiva oravaloukku,, tai vaikka piirustukset sellaisen valmistamiseksi.

6

4201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeie

      Ostakaa kaupasta minkkiverkko tms. vastaavaa.
      Pistätte oravan kulkureiteille siitä esteet.
      Pysyy poissa, eikä verkon kappaleet ole edes yleensä näkyvillä. Näitä minä olen käyttänyt myös lintujen pääsyn estämiseen talon välipohjiin.

      • uusavuttomat

        Uusavuton naapurini teetti peltisepällä L- listat pysty laudoituksen päiten ja katon yhtymäkohtaan, jotta oravat ei pääsiis vintille, ei auttanut.
        Nyt oravat kulkevat tiilikuviopellin poimuista.
        Pitäis varmaan käyttää kattopellit kentällä ja sitten asentaa se minkkiverkko pellin alle.


      • oravasta
        uusavuttomat kirjoitti:

        Uusavuton naapurini teetti peltisepällä L- listat pysty laudoituksen päiten ja katon yhtymäkohtaan, jotta oravat ei pääsiis vintille, ei auttanut.
        Nyt oravat kulkevat tiilikuviopellin poimuista.
        Pitäis varmaan käyttää kattopellit kentällä ja sitten asentaa se minkkiverkko pellin alle.

        Osta muutama minkkiloukku ruoki sinne, kun saat vie muualle, jos et raski listiä ja tehtä turkkia.


      • meneillään
        oravasta kirjoitti:

        Osta muutama minkkiloukku ruoki sinne, kun saat vie muualle, jos et raski listiä ja tehtä turkkia.

        Naapurini osti halpakaupasta hiiri / jyrsijä karkoittimia, jotka toimii töpselisähköllä.
        Nuo tuottaa ihmiskorvaan kuulumatonta korkeaa ääntä, jonka on todettu pikkujyrsijoillä jopa toimivan.

        Minulla on hakusessa edullinen minkkiloukku, tai jospa sellaisen rakennan.

        Maalaisserkku lupasi lainaan sähköpaimenen, tuon käyttöäkin on harkittu.


      • fotoman1
        meneillään kirjoitti:

        Naapurini osti halpakaupasta hiiri / jyrsijä karkoittimia, jotka toimii töpselisähköllä.
        Nuo tuottaa ihmiskorvaan kuulumatonta korkeaa ääntä, jonka on todettu pikkujyrsijoillä jopa toimivan.

        Minulla on hakusessa edullinen minkkiloukku, tai jospa sellaisen rakennan.

        Maalaisserkku lupasi lainaan sähköpaimenen, tuon käyttöäkin on harkittu.

        Meilläkin työpaikalla yhellä huoltoasemalla käy orava aukomassa koran nappipusseja pullapitkoja ja sämpylä pussista häviää sämpylältä toinen puoli, pitää kohta alakaa miettimään jotain jäynää oravalle tai sitte pitää ruokkia sitä oravaa (ulkona):)
        kumma kun aina 25v ollu ovet kesällä auki ja ulkona paljon oravia eikä ole ennen tullu sisälle???! Kerran on kukko kanoineen jonossa tullu sisälle.


      • Oravankaataja
        oravasta kirjoitti:

        Osta muutama minkkiloukku ruoki sinne, kun saat vie muualle, jos et raski listiä ja tehtä turkkia.

        Listiä ei saa näin keväällä. Orava on rauhoitettu helmikuun alusta marraskuun loppuun, eli tappaminen käy vain joulu- ja tammikuussa. Kannattaa käyttää vaikka minkkiloukkua tms. : http://www.ahlams.net/minkkiloukku.htm Tietysti jos hankkii kissan jota ei ole opettanut lukemaan metsästyslakia, niin voi päästä oravista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe