MITÄ ON SCIENTOLOGIA !!

Nimetön

En ymmärrä,mikä on tarkoitus ??

9

1442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on....

      ...rahanteko. Herkkäuskoisia kusetetaan. Oikeastaan siitä ei kenenkään tarvitse muuta tietääkään. Kaikki muu on huttua.

    • sitähän se

      Scientologia on kehnon tieteiskirjailijan Ron Hubbardin kyhäilemä "uskonto" (tunnetaan myös nimellä Dianetiikka).

      Se on täysin tyylipuhdasta rahastusta, jonka ainoa tarkoitus on nyhtää typeryksiltä rahat pois.

      Tuolta voit lukea seikkaperäisemmin asiasta:

      http://www.uskontojenuhrientuki.fi/sciento.html

      • Battlefield Earthin

        Se oli ihan kiva seikkailu/scifi-tarina, mutta siitä tehty elokuva oli kamala, ihan erilainen kuin kirja. Minkä Hubbardin kirjan sä olet lukenut?


    • ACD
      • Operating Thetan

        Kyseinen "ACD" on tunettu ja aktiivinen scientologi, joka kymmenisen vuotta sitten oli mukana "taluttamassa uhreja korvasta pitäen pankkiin", kuten hän itse asiasta hupaisasti totesi. Hän sekaantui siis kuuluisiin ristiintakausskandaaleihin, joissa scientologiassa velkaantuneet uhrit takasivat ristiin toistensa velkoja. Tuolloin puhuttiin useiden satojen tuhansien markkojen huijauksista.

        Kyseinen ACD on myös kertonut itse toimivansa Scientologikirkon palvelluksessa ilmaiseksi maksaakseen "opintovelkansa" ko. kirkolle. Hän on ollut mukana toiminnassa 80-luvulta lähtien, joten velkaa on kertynyt sievoiset summat (kymmeniä tuhansia euroja!) ja tätä hän maksaa tekemällä palkatonta propagandatyötä ko. kultille.

        Oltuaan yli 20 vuotta kirkon palveluksessa ja opiskeltuaan ahkerasti scientologien oppeja, kävikin ilmi, että alkuperäiset scientologien opit olivatkin "virheellisiä", joten kirkko edellytti, että kaikki opintomateriaalit oli lunastettava uudelleen. Toisin sanoen: opiskeltuaan scientologiaa yli 20 vuotta scientologikirkko ilmoittikin, että opiskellut asiat olivatkin virheellisiä ja koko homma olisi aloitettava alusta!!! Ja ACD:han aloitti.

        Nimimerkki ACD on hyvä esimerkki siitä, millaiseen lopputulokseen kultin manipuloima mieli voi ihmisen johdattaa. Hän ei edelleenkään tajua, että hommassa olisi mitään pielessä, vaikka koko elämä on mennyttä, opiskelut kesken, ei perhettä, ei lapsia, ei kunnollista työpaikkaa - eikä edes scientologian lupaamaan edistystä superominaisuudet omaavana yli-ihmisenä.


    • Wikipedian

      sivuille ja näppäile haku-kenttään "scientoligia". Sieltä löytyy monennäköistä asiaa. www.wikipedia.fi

    • muistuttaa

      henkiseltä tasoltaan hyvin paljon lahkoja, kuten helluntailaisuus tai jehovan todistajat. ainut ero on, että skientologit eivät ole persaukisia.

      • Anonyymi

        Merkittävin ero on se, että scientologia tarjoaa käytännön työkaluja joilla jokainen voi auttaa lähimmäistään sekä itseään. Scientologia on käytäntöön sovellettu uskonnollinen filosofia, joka on siis tarkoitettu käytettäväksi elämässä. Scientologian pohja on täysin idän filosofian mukainen, ainoa ero on nuo käytännön työkalut ja ns. prosessit jotka L. Ron Hubbard kehitti ja joita jokainen voi käyttää elämänsä tilojen kuntouttamiseen


    • "En ymmärrä,mikä on tarkoitus ??"

      Istukoiden syönti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe