Jeesus ja Kristus eivät

J.Edgar

tarkkaan ottaen merkitse samaa.

Juutalaiset ja muslimit tuntevat Jeesuksen, mutta eivät sano häntä Kristukseksi.

Jeesus on ilmeisesti henkilö ja Kristus aineeton "otus" vai miten se menee?

7

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoittavat kuninkaaksi voideltua. Jeesus on henkilökohtainen nimi, Kristus ja Messias arvonimiä.

      • to...

        (masiach) tarkoittaa voideltua, mihin hyvänsä tehtävään, ja khristos on voideltu kreikaksi.


    • tuhat ja yksi

      Jeesus = Jeesus, - ei Immanuel !

      Jeesus Nasaretilainen on hyvä nimitys !Koska muitakin Jeesuksia on maailma täynnä !

      Kristus on Kreikankieltä ja tarkoittaa samaa kuin Suomeksi Voideltu !

      Messis on kans samaa tarkoittava sana jota juutalaiset käyttivät odottaessaan kansallista pelastajaa ,sitä joka vapauttaisi heidät Rooman vallan alta !

      Juutalaiset olivat siihenaikaankin kovasti pettyneitä kun juuri olivat menettäneet itsemääräämisoikeuden rippeetkin Roomalaisille !

      Ainoastaan juutalaisella papistolla oli vähän valtaa ,jonka Rooma salli pitääkseen kansaa kurissa ja estääkseen turhan kapinoinnin .

      See ooli silloin n, 2000 vuotta sitten ,nyt on toinen saundi !

    • ottanut uuden

      aiheen tuttavani. Luin vielä joitakin tuolla alapuolella. Aika hyvin olit kopsinut "materiaalista" ja saanut takajaloilleen samat väittelijät useaan kertaan. Ei näistä aiheista kuitenkaan saa enää juuri mitään kiinnostavaa irti.
      Avaruusasiat olisivat kiinnostavampaa. En tiedä antaisivatko kirjoitella niistä tutkimuksista, kun nyt on taas saatu uutta tietoa ja kuvamateriaaliakin. terveisin tutkija.

    • todella erikseen Jeesuksen "lihan mukaisen" eli luonnollisen syntymän, jossa äitinä oli Maria, ja Jeesuksen Kristuksen syntymisen "pyhyyden hengen mukaan, jossa Jeesus tunnusti äidikseen jokaisen, "joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon; [Matt.12:48-50; Mark.3:33-35; Lk.8:21]

      Jeesuksen neitseestä syntyminen on teologian opetuksessa jäänyt yksipuolisesti "lihan mukaan" Jeesuksen tuntemiseksi ja sitä merkitseväksi, kun Jeesus itse ja apostolit opettivat ja korostivat tätä:

      "Jumala on Henki" ja: "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä", [Joh.3:6]

      Jeesuksen oman määritelmän mukaan lihan puolesta Jeesuskin on lihasta syntynyt, sillä hänen maallinen äitinsä Maria oli verta ja lihaa oleva ihminen.

      Ja näin opetti apostoli Paavali:

      Roomalaiskirje 1
      3 "hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
      4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa -Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"

      Ja näin opettaa evankeliumi;

      Luukas 3:23
      "Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan työnsä. Hän oli -- näin luultiin -- Joosefin poika. Joosefin isä oli Eeli",
      [3:23-28: Matt. 1:1-17 : Luuk. 4:22; Joh. 6:42]

      Huomaamme siis, että Jumalan sana ei vaadi ketään uskomaan lihan mukaan Jeesusta Jumalan Pojaksi, vaan että hänet on "pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi", [Room.1:3,4]!

      Ihmiset vaativat uskomaan enemmän kuin kirjoitukset sanovat! Mielestäni useimmissa nykykristillisissä seurakunnissa neitsyysasiaa käsitellään liian yksipuolisesti lihan mukaan, vaikka eräissä kirjoituksissa tosin vilahtelee ihmettelyjä Ilm.14:4 mainituista 'miesneitsyistä'.

      Jumala ei välittäne ihmisten lihallisen neitsyyden autuudesta hivenen vertaa! Kun Raamattu puhuu neitsyydestä,ei tärkeintä ole lihallinen neityys, vaan se tarkoittanee mielen ja omantunnon turmeltumattomuutta.

      Jeesuksen ja apostolien opetus neitsyydestä tähtäsi enemmän mielen turmeltumattomuuteen ja vilpittömyyteen kuin lihalliseen neitsyyteen ja koskemattomuuteen. Miljoonat naiset tässä maailmassa saattaisivat olla mieleltään neitsyitä mutta lihaltaan raiskattuja.

      2. Kor. 11:3
      "Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teiddän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan."

      Tit. 1:15
      "Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen"

      Löydättekö mistään Jeesuksen tai apostolien opetuksia, joissa he olisivat korostaneet ja kerskanneet lihallisesta neitsyydestä? Ei taida löytyä? Sen sijaan tällaista opetusta:

      Joh. 6:63
      "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." Ja tämä:

      2. Kor. 5:16
      "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

      "ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä." [1. Kor. 1:29].

      • siirrytä jo

        tutkimaan avaruuden saloja. Niissä riittää selvittämistä. On tämä pyhän sanan tutkiminen liian vaikeata, jos ei ole yhteydessä luojaan. terveisin tutkija ystäväsi


    • todé

      Kyllä Jeesus Kristus on hyvinkin elävä olento kristitylle. Häntähän voi tietysti, kuten sinäkin tässä nyt, katsella vaikka minkälaisesta näkövikkelistä tahansa ja saada näyttämään ties minlälaisena mönkijäisenä tahansa.
      Kuten sanottu, kristitylle Jeesus Kristus on Voideltu Messias.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe