koira EI ole ihminen.

Jani P

Ihmetyttää tämä meno nykyään, koiraa pidetään suuremmassa arvossa kuin ihmistä. Totuushan on, ei varmaan kenellekkään yllätyksenä tullut, että koira ei ole ihminen, ei henkilö eikä mitään muuta kuin eläin. Hyödyllinen eläin esim. vartio- ja suojelustehtävissä, en sitä sano. Mutta ihmetyttää tämä koirien paapominen.
Hauska anekdootti aiheeseen liittyen, ajelin autolla tässä päivänä eräänä ja onnistuin puolivahingossa ohimennessäni roiskuttamaan loskarapaa mamman neljän pikku-fifin päälle. En jäänyt tilannetta katselemaan, mutta kuului kymmenien metrien päähän älytön huuto ja sadattelu, olisi voinut metelistä luulla että vähintään olin vankilaan joutava suuri rikollinen.
Lähettäneekö koiranpesulaskun perään? :D No, ei tainnut sentään saada rekkarista selvää kun ne ovat reilun törkykerroksen alla, kuten koko autokin.
Hyvää alkavaa kevättä kaikille!
Ja varokaa mammoja.

17

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinullekin.

      Hienoa, että joku muukin syyllistyi tuollaiseen törkeyteen.
      Onnistuin myös yhden hienohelman pikku villakoirineen kastelemaan.
      Kyllä sielläkin meteli alkoi, mutta luulen, ettei ne edes kastuneet, nyrkki kyllä heilui.
      Jatkoin myös matkaa, meitä oli letka autoja, ei siinä voinut pysähtyäkään pahoittelemaan.
      Voi olla, että kastuivat muittenkin roiskeista.
      Huom, tämä täti käveli ajotien laidassa ,ei edes pyörätiellä.
      Joten kannattaa koirien kanssa liikua kevyenliikenteen reiteillä. Tässä ainakin oli sellainen, siellä oli vaan enemmän loskaa.

    • vaan on paljon enemmän kuin ihminen. Koira ei ole ilkeä, ei panettele, ei puukota selkään, ei koreile, ei mairittele, ei teeskentele.

      • listasta

        että koira on myös eläin sekä palvelija


      • t.........
        listasta kirjoitti:

        että koira on myös eläin sekä palvelija

        ainakaan koira toimi palvelian tehtävässä. en teistö muista tiedä. en ymmärrä tuota käsitettä, että koira on palvelija. koira haluaa vain olla ihmisen mieliksi. mutta ei se osaa tuoda aamu kahvia, pedata sänkyä jne... eli ei sitä palveliaksi voida kutsua


      • fraaseja fraasejaj

        Meillä koirat ovat perheenjäseniä.

        Sillä erolla vaan, että isännän kanssa mennään makuuhuoneeseen ! Tai missä vaan, niin kahdenkeskisiä hetkiä EI koirat häiritse !


      • niin,,

        koira ei ole kaltaisesi,,onneksi.


    • tissukkaa

      mitenhän ihmeessä olet huudon kuullut autoon asti kymmenien metrien päähän :P just joooo..

      • Isu,,,

        jos karjasis niin kuuluis kyl ladan sisälle.


    • vois lisätä...

      sen, mikä on ollut aika palava aihe täällä. eli oletetaan kun koiran hankit että jäät töistäsi pois ja annat kaiken aikasi koiralle ja omistaudut sille. karkeasti näin. en puolusta sitä, että koira laitetaan häkkiin ulos tai sisälle, tai narunpätkään pihalle, ei. Kyllä sen verran pitäisi miettiä ettei koirasta ole mitään iloa jos se joutuu ulkona olemaan kaiken ajan. Puhumattakaan mitä se on koiralle. Mutta; jos koiran hankkii, niin kyllä minusta on ihan riittävää että se saa katon päänsä päälle ja ruokaa ja sopivasti lenkkiä, leikkiä ym. puuhaa-vaikka omistaja olisi päivän töissä. Ihan älytöntä ajatella että taloon tulee koira ja koko maailma pyörii sen ympärillä ja kaikki ovat sen kanssa 24h. Koira ei kuitenkaan ole ihminen, talo elää tavallaan ja koira kulkee mukana-toki rakastettuna ja hoidettuna lemmikkinä.

      Sanokaa moraalihiiret mitä sanotte. Eipä saa teidänkään sessut huomiota tarpeeksi kun täällä pyöritte sormi pystyssä.

      • vanhempani hankkivat minulle ensimmäisen koirani, oli koira yksin vanhempieni töissä olo ajan ja minun koulupäiväni. Kun tuli lupapäivä tai muuten lomaa, osoitti koira mieltään siinä että sitä häiritään.
        Koira oli tasapainoinen luonteeltaan.
        Aikuisikäni Griffonit taas tottuivat siihen että lähes aina oli joku kotosalla, ja tasapainoisia luonteiltaan nekin.
        Nykyiset koiramme tottuivat myös siihen että aina oli joku kotosalla, ja nyt tottuneet siihen , että käydään töissä.
        Töihin siirtyessäni kieltämättä jännitin mitä tulemaan pitää. Koti on edelleen pystyssä, mitään ei ole tuhottu, ja tasapainoisia luonteiltaan ovat nämäkin.


    • koiran paikka

      samaa mieltä tässä. meillä koirat (3kpl) ovat kesät-talvet ulkotarhassa. kyseessä ei siis ole mitkään puudelit vaan vartiotehtävissä käytettävät 2 saksanpaimenkoiraa ja harrastuskoirana kaukkari. muun perheen kuin isännän ja minun kanssa eivät pahemmin ole tekemisissä. jos joskus vielä seurakoira otettaisiin samassa tarhassa sekin olisi omalla puolella tietenkin. joskus kavereitten seurakoiria ollut hoidossa pitempäänkin niin siellä tarhassa nekin on olleet ja hyvin on pelannut.

    • on koiria=eläimiä,käytän sanaa SE,en HÄN =).koirista huolehditaan,niitä lellitään ruoalla,leluillakin ym,mutta ne ovat koiria silti.Meillä ei koirat auton penkillä istu vaan farkun takaosassa,sisällä sohvat ja sängyt ei ole koiria varten.Meillä määrään AINA MINÄ,ikinä kuuna päivänä ei koira pompottamalla saa mitään minulta.Ja kärsivätkö ne kun eivät pääse sohvaan ja saavat vain kuivamuonaa???vai rakastavatko ne meitä,perhettään silti,arvatkaa vaan =)Eikä kannata ymmärtää väärin,jos hoitoa,kalleinta muonaa,lääkäriä,mitä vaan tarvitaan ne hoidetaan heti.Silti olen vakuuttunut siitä että koirani eläessään koiran elämää ovat onnellisia,moni paheksuu sitä että ne ovat päivät ulkona...jumalattoman karvaiset turrikat joilla vahtiviettiä...varmasti ne haluaisivatkin maata aamusta iltaan sohvallani tekemättä mitään,sillä eihän neljän keskikokoisen koiran voisi antaa koko aikaa puuhata pitkin kämppää vaan iisisti pitäisi olla,nyt taas saa päivisin leikkiä,juosta,vahtia tai olla vaan ja nukkua,ihan koska itse haluaa.Ulkona ololla on myös terveydellinen merkitys,minun chowit on säästyneet lähes kaikilta yleisiltä chowien vaivoilta,eli vuotavat silmät,korva ja silmätulehdukset,hot spotteja ajan kuluksi jyrsittyinä,ontumisia tai muitakaan luuston ja tukielinten sairauksia ei ole.En tiedä,sanokoot jokainen mitä sanoo,minulle koira on eläin,tärkeä sellainen ja haluan että koiranelämä on juuri sellaista kuin eläimillä yleensä.Luulen silti,ja tiedänkin että kääpiökoiran kanssa elämä on erilaista,niille tulee sallittua helposti sellaista mitä isommille ei :)

    • näinpä..

      se minustakin on. Itse hoksasin ekan oman koirani kanssa, että meinasin sen pentuaikana lipsahtaa kanssa moiseen, siis liikaan inhimmillistämiseen ja paapomiseen. Kasvattaja antoi hurjat dieettiohjeet pienelle pennulle ja niiden kanssa sitten tuskailin aikani. Käytin koiran ihmeellisiin "ruokamääräyksiin" pian enemmän rahaa kuin omaan ruokaani (opiskelija kun olin ja olen vieläkin).

      Tulin vasta järkiini, kun äitini tokaisi, että koiranihan söi paremmin kuin minä itse! Oli huomannut minun laihtuneen roimasti, kun rahaa ei jäänyt enää omaan ruokaan. Heitin ruokareseptit roskiin ja aloin syöttää koiraa koiran tavalla, kuitenkin eläinkaupan nappuloilla. Oma energiamäärä kasvoi, kun sain taas itsekin kunnolla syödäkseni. Samalla loppui hirmu stressaaminen koirasta ja koirakin lopetti nirsoilunsa ruoan suhteen.

      Järki käteen vaan. Koira on kuitenkin vain koira!

    • No ei kai sitä koiraa kukaan ihmisenä pidä, niinkuin ei muitakaan eläimiä.....

      Meillä koirat saa nukkua päivällä meijän sängyssä jos haluavat, sohva ja nojatuolitkin (nahkaa) on vapaassa käytössä...yöt nukkuvat omassa huoneessaan, meiän makkarin vieressä...portintakana....

      Koirista puhun "se" niinkuin useimmiten ihmisistäkin...koirat syö omista kupeistaan omaa ruokaansa...
      mutta vaikka ovat koiria, niin ovat verrattavissa perheenjäseniin, mukavia kavereita,
      kyllä niiden hyvinvoinnista huolehditaan, olkoon sitte vaikka paapomista...ja yhden jopa puen ulos toppamantteliin talvella ja kylmäänaikaan....


      Sinäkö olet sitämieltä että voit heittä surutta loskat koirien niskaan kun ovat vaan eläimiä..tuliko mieleen että niitä "fifejä" talutti oikea ihminen, jonka oikeat vaattet rapasit "puolivahingossa".....

      • Pukeli 1

        ihmisiä. Ihminen on aivan oma eläinlaji. Simpanssia lähellä ollaan ja tälle totuudelle ei mahda mitään.


    • Mitäs sen väliä on,jos joku pitää.Ei kai se keltään pois ole.Jos ei muita häiritse,saati vahingoita,niin mitäs pahaa paapomisessa on.
      Hän tai se,ihan sama.Oli sitten kyse ihmisestä tai eläimestä.
      Eihän se nimikään miestä pahenna,ellei nimi miestä ;)

      Ja toi autojuttu oli aika mauton.En näe mitään hauskaa muitten päälle lokaa autolla roiskuttamisessa.Tuskinpa se mummokaan kuivana pysyi.

      No,rikollisesta en tiedä,mutta vähemmän fiksusta voisin puhua,jos "puolihuolimattomasti" tuntuu olevan tapana muita kastella ja sitä vielä mainostaa.
      Sitä sitten en tiedä mitä polliisisedät tuumaa,jos on lisäksi tapana ajella rekkarit niin törkyssä,ettei niitä voi tunnistaa...

      Ja hyvää alkavaa kevättä vaan kaikille!

      Toivottavasti pysytään kuivana,kun ei tiedä mitä kummallisia per***a harrastuksia omaavia voi nykypäivänä tulla näemma vastaan.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe