Sonera on kyllä kehitellyt täydellisen kusetuksen: Lopettaa lankaliittymät ja adsl:n - alkaa markkinoida tilalle harakiri-langattomiaan ja perii 2€/min (=120€/h) asiakaspalveluun soitosta ja jonotuskin on maksullista.
Toivottavasti kukaan ei enää retkahda tuohon ansaan - pahaa pelkään!
Tarkista itse:
http://www.sonera.fi/Asiakastuki/Ajankohtaista/Kuluttaja-asiakaspalvelun numerot muuttuvat toukokuussa
Eli suora lainaus Soneran sivuilta:
"Kuluttaja-asiakaspalvelun numerot muuttuvat 2.5.2008
Puhelinasioissa
Palvelemme jatkossa Soneran kuluttaja-asiakkaita yleisissä asiakaspalvelu- ja matkapuhelinlaskutusasioissa
numerossa 0200 17000.
Liittymien vikatilanteissa auttaa jatkossa numero 0206 90101.
Palvelemme ma–pe klo 8–21 ja la 9–16.30. Matkapuhelinliittymän voi edelleen esim.
varkaustapauksissa sulkea ja tarvittaessa saada uuden puk- eli purkukoodin mihin
vuorokaudenaikaan tahansa. Puhelut ja jonotus ovat normaalihintaisia (matkapuhelutai
paikallisverkkomaksu).
Muut asiakaspalvelunumeromme säilyvät ennallaan. Esimerkiksi matkapuhelimen ja
tietokoneen yhteenliittämistä koskevissa ongelmatilanteissa auttaa edelleen Soneran
Tekninen tuki numerossa 0200 600 600, joka palvelee ma–pe klo 8–21 ja la 9–17.
Puhelu maksaa matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun 1,99 € / min.
Huomioithan, että jos puhelinliittymässäsi on palvelunumero- eli yleishyödyllisten palvelujen
esto, se on poistettava, ennen kuin voit soittaa 0200-alkuisiin numeroihin. Esimerkiksi
hyötynumero- eli asiointipalvelujen esto voi kuitenkin olla voimassa.
Laajakaista- ja TV-asioissa
Asiakaspalvelumme paranee: palvelemme laajakaista-, kaapelitelevisio- ja kotipuhelinasiakkaita uudessa numerossa entistä nopeammin. Jos emme vastaa neljässä minuutissa, soitamme sinulle takaisin.
Useimmat Soneran palveluita koskevat asiat voit hoitaa helposti myös Soneran Omilla Sivuilla – juuri silloin kuin itse haluat – osoitteessa www.sonera.fi/omatsivut. Siellä voit esimerkiksi järjestellä laskutusasioitasi ja nostaa laajakaistasi nopeutta.
Yleisissä asiakaspalvelu- ja laskutusasioissa palvelemme 2.5. alkaen
puhelinnumerossa 0200 17000
Soneran palveluiden tai verkkojen häiriö- ja ongelmatilanteissa auttaa numero 0206 90101
Puhelut ovat normaalihintaisia (paikallisverkko- tai matkapuhelumaksu). Palvelemme ma–pe klo 8–21 ja la 9–16.30. Laskutusasioissa palveluaikamme on ma–pe klo 8–17.
Uudenlaista tehotukea suomalaisiin koteihin
Tarjoamme kaikille suomalaisille tukipalvelun, joka auttaa tietokoneita ja niiden ohjelmistoja sekä digitaalisia lisälaitteita koskevissa ongelmatilanteissa puhelinnumerossa 0200 600 600
Puhelu maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelumaksun 1,99 € / min. Palvelemme ma–pe klo 8–21, la 9–17.
Huomioithan, että jos puhelinliittymässäsi on palvelunumero- eli yleishyödyllisten palvelujen
esto, se on poistettava, ennen kuin voit soittaa 0200-alkuisiin numeroihin. Esimerkiksi
hyötynumero- eli asiointipalvelujen esto voi kuitenkin olla voimassa."
2€/min Soneran aspaan
13
3640
Vastaukset
- ...
"siakaspalvelumme paranee: palvelemme laajakaista-, kaapelitelevisio- ja kotipuhelinasiakkaita uudessa numerossa entistä nopeammin. Jos emme vastaa neljässä minuutissa, soitamme sinulle takaisin.".
Älä nyt vääristele laskemalla tuntihintaa tälle koska puhelun max.pituus on 4 minuuttia. Tosin lienee lainvastaista jos ei ole reklamaatioita varten maksutonta palautekanavaa. Tässä tapauksessa se pitäisi melkein olla puhelinlinja, koska nettihän voi olla alhaalla, jolloin ei sähköpostiin ja omille sivuille pääse HOX Sonera!!!- Järkyttynyt
Ei tuossa tuntihinnassa ole muuta vääristelyä kuin 0.5% (1c/min, 60c/h). Tuntihinta on periaatteessa sama olipa puhelu 5 sek tai 2 tuntia - paitsi, että lisäksi tulee aloitusmaksu ja se huomioiden voi tuo lyhyt puhelu olla suhteessa vielä järkyttävämmän hintainen.
Eli kun ADSL:n alas ajolla ajetaan (vielä tällä hetkellä kilpailijoiden puutteessa) pakolla asiakkaat uuteen epävarmaan tekniikkaan ja sitten teknisen aspan juttusille, niin siinä äkkiä heilahtaa vanhat 100-markkaset ja muutaman soiton jälkeen vanhat tonnit ruotsalaisjohtajien optioihin... (kuka markka-aikaan olisi suostunut?)
Heti kun voin olla täysin ilman Soneraa, niin sen teen!
Jos joku on kännykän ja tietokoneen yhdistämisessä Soneran teknisen puhelintuen varassa, hänellä on paljon muitakin ongelmia kuin 2 euron tuntiveloitus...
Helppokäyttöiset laitteet ja hyvä käyttäjäfoorumi -> asiat hoituvat ilmaiseksi, vaikka ei olisikaan osaaja.- ejejja
Niin monilla foorumeilla on ollut viestejä, että kun ADSL katki niin Soneran asiakaspalvelu yhdistää helposti tekniseen asiakastukeen joka maksaa tuon 2€. Tiedä sitten.
- ??!
Aivan kuin lukisi jotain aprillipilaa????????? Mutta eihän vielä ole 1.4. En viitsi edes soneran sivuille mennä.
Ja minä poloinen otin tuossa kuukausi siten tän tökkivän sonera extra lajakaistan (18 kk sopimuksella).......ainakin tänään on ollut tosi hidas......
Muuten miksi Sonera sitten vieläkin kauppaa ADSL:läää sivuillaan jos kerran on lopettamassa? - jfsdkpdsdsd
Sonera ilmoitti "selkiyttävänsä" toimintojaan lopettamalla MOT Sanakirjan 1.4.2008. Eihän siinä mitään, palvelut annetaan ja otetaan pois, kun asiakkaat on hankittu. Mutta kun sanakirja on loppunut jo kaksi viikkoa sitten eikä 1.4. kuten ilmoitettiin. Kun lähetin Soneralle palautetta asiasta, tuli asianmukainen automaattivastaus: "Tutkimme asiaa ja otamme yhteyttä muutaman arkipäivän kuluessa. Älä vastaa tähän viestiin." Ei ole kuulunut mitään vaikka arkipäiviä on kulunut jo kahden viikon edestä. Kertokaa, pääsettekö MOT Sanakirjaan, ja jos niin miten.
- boboboöb
Fonecta jäi jo viime vuoden puolella pois eikä silloinkaan ollut 1.4. Netistä löytyy kuitenkin vastaavia palveluita ilmaiseksi. Voit aloittaa vaikkapa tästä www.sanakirja.org
- Himohakija
Jos kaipailet sitä fonecta finderia, niin rekisteröidy www.020202.fi -sivulla, niin saat haeskella yhteystietoja niin paljon kuin lystäät. Toki muitakin ilmaisia numerohakupalveluita löytyy.
- KariXII
boboboöb kirjoitti:
Fonecta jäi jo viime vuoden puolella pois eikä silloinkaan ollut 1.4. Netistä löytyy kuitenkin vastaavia palveluita ilmaiseksi. Voit aloittaa vaikkapa tästä www.sanakirja.org
www.sanakirja.org
tuohan on näpsäkkä,kun on ääninäytteitäkin sanoista - masiinmasiin
Himohakija kirjoitti:
Jos kaipailet sitä fonecta finderia, niin rekisteröidy www.020202.fi -sivulla, niin saat haeskella yhteystietoja niin paljon kuin lystäät. Toki muitakin ilmaisia numerohakupalveluita löytyy.
hakemaan yhtäaikaisesti yhdellä haulla sekä henkilö- että yritysnumerot vai enkö vain osaa?
Olen laittanut Opera-selaimeen tuota (020202) varten oman haun, eli saan periaatteessa suoraan esim. veppisivulta puhelinnumeron mustaamalla ja valitsemalla hiiren oikealla "hae hakukoneella 020202", niin menee siihen sisäänkirjautumiseen, josta hiirieleellä (pienellä ranneliikkeellä) automaattinen sisäänkirjautuminen, mutta usein ei löydy numeroa tuolla tavalla (hakutulos "hakemaasi numeroa ei läytynyt" tms.) vaan tuosta "nollahakutuloksesta" pitää vielä erikseen jatkaa joko henkilönumeroihin tai yritysnumeroihin. Tuolla Soneran lopettamalla FonectaFinderilla sain sekä yritys- puhelinnumerohakutulokset kerralla näkyviin yhdellä haulla. Eli toimi paljon kätevämmin mielestäni kuin tämä 020202 (tai sitten en vain sinut tämän kanssa).
Samaten harmittaa tuo MOT-sanakirjapalvelun lopettaminen, sanakirja.org ei vastaa mielestäni sitä (Sonera:"vastaavia ilmaisia palveluja on internetissä saatavilla"), siitähän puuttuu kaiketi kaikki sanan käyttöä helpottavat esimerkkilauseetkin. Plaah. Tää on tätä. Sonera "selkiyttää" palvelujaan. Mitä paskaretoriikkaa ja asiakkaiden älyn aliarvioimista. Hah. Olisin valmis vaihtamaan palvelutarjoajaa, vaikka saisinkin samalla rahalla (23,90 kk) vain puolet hitaamman nopeuden sisään (1mb/1mb, nyt 2mb/256kbit kaapeli), mutta kun Elisa aikoinaan yritti Adsl:ää tänne toimittaa, niin eivät saaneet mitään aikaiseksi, monta viikkoa kesti ja yhteys kun viimein saatiin "avattua", niin *** se mitään toiminut. Tarkastajan paikalletulo olisi kestänyt taas viikon tai kaksi (parhaassa tapauksessa) ja siitä olisi kuulemma todennäköisesti pitänyt itse maksaa, niin kasvoin sitten Elisasta eroon pikaisesti.
Samaa paskaa eri paketissa ovat järjestään nämä alan toimijat, toivottavasti menevät vielä kaikki nurin, niin voin alkaa viestimään savumerkein ja saan elämäni takaisin. - ksmmpm
Himohakija kirjoitti:
Jos kaipailet sitä fonecta finderia, niin rekisteröidy www.020202.fi -sivulla, niin saat haeskella yhteystietoja niin paljon kuin lystäät. Toki muitakin ilmaisia numerohakupalveluita löytyy.
Ovat tainneet poistaa omilta sivuilta tämänkin "edun"?
- tai naura ja lähde
Ihan uskomatonta.Lasku maksaa 1e ja asiakaspalvelu 120e/tunti.No onneksi on kilpailijoita
- Miiia
Ottakaa nyt jo se silmä käteen ja koittakaa sisäistää lukemanne!
Tavallinen asiakaspalvelu sekä laskutus ovat jatkossakin normaalihintaisia, vain tekninen tuki on 2e/min!
"Yleisissä asiakaspalvelu- ja laskutusasioissa palvelemme 2.5. alkaen
puhelinnumerossa 0200 17000
Soneran palveluiden tai verkkojen häiriö- ja ongelmatilanteissa auttaa numero 0206 90101
Puhelut ovat NORMAALIHINTAISIA(paikallisverkko- tai matkapuhelumaksu). Palvelemme ma–pe klo 8–21 ja la 9–16.30. Laskutusasioissa palveluaikamme on ma–pe klo 8–17. "
Eli siis 2e/min on vain tekninen tuki:
"Tekninen tuki numerossa 0200 600 600, joka palvelee ma–pe klo 8–21 ja la 9–17.
Puhelu maksaa matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun 1,99 € / min. "
Lisäksi asiakkaille vastataan 4 minuutissa ja tämän jälkeen soitetaan takaisin, jollei vastata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939