Työntekijät eivät saa istua työaikanaan.WC:ssä saa käydä vain luvan kanssa.Selkeä tavoite:Tehdä työnteko sietämättömäksi---työntekijöitä vaikea saada kammottaviin työoloihin---ajaa alas pakkauslinjat---siirtää tuotanto Kiinaan ,jossa orjatyötä tekemään saatavilla 700 miljoonaa !!!! kansalaista.Eivät kysele (toistaiseksi), vaikka pitäisi päällään seisoen työt tehdä.
nim. Niin kaunis on maa,niin korkea Taivas
Nokian pakkauslinjat
52
10237
Vastaukset
- ...
..Sinua etsimästä uutta työpaikkaa jos tuollaiset olot aiheuttavat ahdistusta?Julmaa on elämä toisinaan,itse olet oman onnesi seppä..
- Inhimillinen työ
Vai mitä ?
- \o/
Voi poloista, joka ei jaksa 8h seistä. Ja siinäkin ajassa on 2 kahvitaukoo ruokis.
Ja kyl allekirjoittanut ainakin pystyy sen 2h kerrallaan pidättää et voi tauoilla vessas käydä.
Se on jokaisen oma asia haluuks Nokial olla töis, ota loparit jos ei kiinnosta.- miksi on seisottava
Jos istuenkin voisi tehdä saman työn?Tai edes jos välillä ei ole tekemistä?
- ...
miksi on seisottava kirjoitti:
Jos istuenkin voisi tehdä saman työn?Tai edes jos välillä ei ole tekemistä?
mielenkiintoisten kysymysten äärellä olemme..Kuten kuitenkin aikaisemmin totesin,mikään ei estä uuden työpaikan etsimisessä jos alkaa ahdistaa liikaa..Oma on päätöksesi.
- ja tulee työvoimapula
... kirjoitti:
mielenkiintoisten kysymysten äärellä olemme..Kuten kuitenkin aikaisemmin totesin,mikään ei estä uuden työpaikan etsimisessä jos alkaa ahdistaa liikaa..Oma on päätöksesi.
Niin silloin tuo homma siirretään Kiinaan,ja sehän näkyy olevan tähtäimessäkin.
Olin jo 1973 Nokian hommissa ja jo silloin sain kuulla pomoilta ja tehtaan johtajalta ,että on paree mennä äiteen luo ,jos ei työ maita.Työ kyllä maittoi ,koskapa muut kyselivät ,että olenko urakkapalkalla,kun teen niin helvetisti töitä.Pomojen vittuilun syynä oli se ,että jaoin kommunistien lentolehtisiä tehtaalla.
Että se siitä demokratiasta.
Taidankin pyrkiä sinne pakkaamoon hommiin ja alan jakamaan taas propagandaa.
nim 35 v. työnsankarina.
Työn orjat sorronyöstä nouskaa
näin kuuluu teille kutsumus
nyt ryskyin murtuu sortovalta -tää on viime ponnistus jne. - eduskuntakysely
... kirjoitti:
Ihminen ei ole kone
- Outoa on
ja tulee työvoimapula kirjoitti:
Niin silloin tuo homma siirretään Kiinaan,ja sehän näkyy olevan tähtäimessäkin.
Olin jo 1973 Nokian hommissa ja jo silloin sain kuulla pomoilta ja tehtaan johtajalta ,että on paree mennä äiteen luo ,jos ei työ maita.Työ kyllä maittoi ,koskapa muut kyselivät ,että olenko urakkapalkalla,kun teen niin helvetisti töitä.Pomojen vittuilun syynä oli se ,että jaoin kommunistien lentolehtisiä tehtaalla.
Että se siitä demokratiasta.
Taidankin pyrkiä sinne pakkaamoon hommiin ja alan jakamaan taas propagandaa.
nim 35 v. työnsankarina.
Työn orjat sorronyöstä nouskaa
näin kuuluu teille kutsumus
nyt ryskyin murtuu sortovalta -tää on viime ponnistus jne.Kirjoitin tuollaisen jutun siis kolme vuotta sitten ja olin omassa työssänikin nettiaktivisti alan lakkoilun ja palkkataistelujen aikoihin.Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä työnantajan painostuksesta.Jotenki alkaa tuntumaan, että seinillä on korvat ,meitä kuunnellaan.Kuuntelija ei vaan ole veli venäläinen vaan suomalainen porvari.
2008 kirjoittelin työelämästä ja työolojen huonontamisesta alallani ja kas kummaa kirjoituksen ilmestyttyä nettipalstalle ,soi puhelin ja joku nainen tiedusteli ,että haluanko osallistua työviihtyvyys tutkimukseen.Kyselin kuka soittaja on ja kuka on toimeksiantaja, mutta vastaus oli ,ettei hän voi kertoa.Olin jo unohtanut koko jutun ,mutta selasin vanhoja sähköpostejani ,joissa olin kirjoittanut tästä tapauksesta.
Ollaanko Suomessa .Ollaan . Ei siis kannata enää kysyä:ollaanko Neuvostoliitossa.
No nythän mulla on mahdollisuus edelleen hakea Nokialle jatkamaan poliittisen valistajan uraani, kun entinen työ ei enää estä pyrkimistä Nokialle.
- valinta...
Mikset käynyt koulua? Siinäpä olet nyt sitten ruokaketjun alimmaisena. Toivottavasti oli kivaa teininä, kun muut tekivät läksynsä.
- Tuollaistako...
Huh, tuollaistako se työnteko Nokialla on. Enpä ihmettele, jos on vaikeaa työntekijöiden saaminen. Komentohan tuntuu olevan kuin orjalassa.
- pakko pakko pakko
Kyllä siellä on kurin aivan pakko olla kuin yläasteella tai armeijassa! Liikaa teinixejä töissä siellä, jotka ei muuten tekis mitään. Oikeassa olet siinä, että tuntuuhan se aivan naurettavalta, mitä nyt olen tuota touhua seurannut. Onneksi ei itse tarvitse siellä seisoskella, mutta kyllä aidosti sääliksi välillä käy kun katselee miten 50-vuotiaat ihmiset siellä seisovat kuin tikku paskassa ja kyselevät lupaa käydä vessassa! Tuskin missään muussa länsimaisessa työpaikassa on työnteko tuollaista! (voi toki olla, että ei siellä asiat niin huonosti ole kuin äkkiseltään ohimennen vaikuttaa - en ole tarkemmin perehtynyt)
Mitä koulunkäyntiin tulee, niin olen ymmärtänyt, että Nokialla tuotannon puolella suurin osa esimiehistä ja asiantuntijoista on ihan peruskoulu tai amis pohjalta liikkeellä. Ehkä tuo seikka osaltaan vaikuttaa huonoihin työoloihin ja tehtaalla vallitsevaan ilmapiiriin...? - koulutuksesta
pakko pakko pakko kirjoitti:
Kyllä siellä on kurin aivan pakko olla kuin yläasteella tai armeijassa! Liikaa teinixejä töissä siellä, jotka ei muuten tekis mitään. Oikeassa olet siinä, että tuntuuhan se aivan naurettavalta, mitä nyt olen tuota touhua seurannut. Onneksi ei itse tarvitse siellä seisoskella, mutta kyllä aidosti sääliksi välillä käy kun katselee miten 50-vuotiaat ihmiset siellä seisovat kuin tikku paskassa ja kyselevät lupaa käydä vessassa! Tuskin missään muussa länsimaisessa työpaikassa on työnteko tuollaista! (voi toki olla, että ei siellä asiat niin huonosti ole kuin äkkiseltään ohimennen vaikuttaa - en ole tarkemmin perehtynyt)
Mitä koulunkäyntiin tulee, niin olen ymmärtänyt, että Nokialla tuotannon puolella suurin osa esimiehistä ja asiantuntijoista on ihan peruskoulu tai amis pohjalta liikkeellä. Ehkä tuo seikka osaltaan vaikuttaa huonoihin työoloihin ja tehtaalla vallitsevaan ilmapiiriin...?Minä se siitä koulutuksesta naljailin. Ammattikouluhan on ihan jees. Sieltä valmistutaan timpuriksi, leipuriksi, autonkorjaajaksi jne. Mutta mistä valmistutaan Nokian linjalle? Peruskoulusta. Lukiosta. Eli siis noihin hommiin päädytään kun ei muutakaan osata. Ja siksi palkka ja olot ovat perseestä. Miksi maksaa palkkaa enempää, kun tyyppi on korvattavissa 20min sisällä. Kadulta voidaan ottaa jamppa sisään ja heti homma toimii ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin edellisenkin kaverin kanssa.
Sitten kun ei jengiä saada enää töihin, siirretään tehdas muualle. Markkinat ovat Aasiassa, siksi tehtaatkin viedään sinne. Suomessa on sen verran hyvä työttömyysturva, että ihmisillä on varaa olla ottamatta duunia vastaan. Ja toisaalta Salon ongelmana on onnettoman pieni koko. Kaikki ovat jo joko töissä tai sitten niin huumeissa ja kännissä ettei töihin kelvata. - ex-Ato
koulutuksesta kirjoitti:
Minä se siitä koulutuksesta naljailin. Ammattikouluhan on ihan jees. Sieltä valmistutaan timpuriksi, leipuriksi, autonkorjaajaksi jne. Mutta mistä valmistutaan Nokian linjalle? Peruskoulusta. Lukiosta. Eli siis noihin hommiin päädytään kun ei muutakaan osata. Ja siksi palkka ja olot ovat perseestä. Miksi maksaa palkkaa enempää, kun tyyppi on korvattavissa 20min sisällä. Kadulta voidaan ottaa jamppa sisään ja heti homma toimii ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin edellisenkin kaverin kanssa.
Sitten kun ei jengiä saada enää töihin, siirretään tehdas muualle. Markkinat ovat Aasiassa, siksi tehtaatkin viedään sinne. Suomessa on sen verran hyvä työttömyysturva, että ihmisillä on varaa olla ottamatta duunia vastaan. Ja toisaalta Salon ongelmana on onnettoman pieni koko. Kaikki ovat jo joko töissä tai sitten niin huumeissa ja kännissä ettei töihin kelvata."Miksi maksaa palkkaa enempää, kun tyyppi on korvattavissa 20min sisällä. Kadulta voidaan ottaa jamppa sisään ja heti homma toimii ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin edellisenkin kaverin kanssa."
Puhuuko siinä kokemuksen ääni, vai piipitätkö muuten vaan? Palkka ei ole juurikaan huonompi kuin monessa muussa työssä, itse asiassa huonommin palkattuja hommia on pilvin pimein.
Ja jos kadulta repäistään joku sälli soluun, homma ei todellakaan toimi heti samalla tavalla kuin kokeneen työntekijän kanssa. Useimmilla menee muutamia kuukausia siihen että alkaa tajuta asioita. - kehiin
ex-Ato kirjoitti:
"Miksi maksaa palkkaa enempää, kun tyyppi on korvattavissa 20min sisällä. Kadulta voidaan ottaa jamppa sisään ja heti homma toimii ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin edellisenkin kaverin kanssa."
Puhuuko siinä kokemuksen ääni, vai piipitätkö muuten vaan? Palkka ei ole juurikaan huonompi kuin monessa muussa työssä, itse asiassa huonommin palkattuja hommia on pilvin pimein.
Ja jos kadulta repäistään joku sälli soluun, homma ei todellakaan toimi heti samalla tavalla kuin kokeneen työntekijän kanssa. Useimmilla menee muutamia kuukausia siihen että alkaa tajuta asioita.No joillain menee pidempään, toiset oppii nopeammin. Onhan niitäkin jotka eivät vielä 50v osaa lukea.
Mutta mitä sitten itketään palkoista jos ne kerran on hyvät? Olette vähän ristiriitaista sakkia. Palkka on liian huono. Ja jos sanotaan että niin on, niin heti alatte huutamaan kuinka 50k tulee joka jampalle, kun ollaan niin tärkeitä.
- friend09
on halpaa työvoimaa. Vähä ruoskaa niin työ luistaa.
- ..''..
Kyllä se juu totta on, että jos ihmisellä ei ole koulutusta niin eipä hänelle perusduunista tarvitse mitään maksaakaan! Ja olen samaa mieltä, että toivottavasti nämä ihmiset nyt sitten nauttivat niistä teinivuosista kun jakoivat riemurasiaa yötä myöden kaupungilla kun muut lukivat kirjoituksiin tms.
Pointtina oli tuossa aiemmin vaan se, että ei se koulutus kaikkea ratkaise. Kunhan on fiksu ja kykeneväinen ihminen niin ei tarvitse aivan paskaduunissa loppuikäänsä viettää; siitä aiemmin mainitsemani esimerkki Nokian tuotannon esimiehistä ja asiantuntijoista - tosin kuka nyt sitten pitää mitäkin paskaduunina; tuskin ne esimiehetkään siellä tuotannon puolella palkoillaan leveilemään pääsee... Noh, jokainen on oman uransa valinnut - sama se mulle viettääkö sen liukuhihnalla pakaten vai jossain muualla, mutta turha se on hirveästi valittaakaan jos ei oma ahkeruus/mielenkiinto riittänyt opiskeluun - \o/
..''.. kirjoitti:
Kyllä se juu totta on, että jos ihmisellä ei ole koulutusta niin eipä hänelle perusduunista tarvitse mitään maksaakaan! Ja olen samaa mieltä, että toivottavasti nämä ihmiset nyt sitten nauttivat niistä teinivuosista kun jakoivat riemurasiaa yötä myöden kaupungilla kun muut lukivat kirjoituksiin tms.
Pointtina oli tuossa aiemmin vaan se, että ei se koulutus kaikkea ratkaise. Kunhan on fiksu ja kykeneväinen ihminen niin ei tarvitse aivan paskaduunissa loppuikäänsä viettää; siitä aiemmin mainitsemani esimerkki Nokian tuotannon esimiehistä ja asiantuntijoista - tosin kuka nyt sitten pitää mitäkin paskaduunina; tuskin ne esimiehetkään siellä tuotannon puolella palkoillaan leveilemään pääsee... Noh, jokainen on oman uransa valinnut - sama se mulle viettääkö sen liukuhihnalla pakaten vai jossain muualla, mutta turha se on hirveästi valittaakaan jos ei oma ahkeruus/mielenkiinto riittänyt opiskeluunAllekirjoittanut pakkaa amiksen elektroniikka-asentajan papruil. Ei Nokial meikäläisenkään kannattais olla jos en haluis ylentyy siel mihinkään. esim. vuorohuoltomieheks pääsy, mikä olisi ihan looginen siirto katsoen munkin vuoden työhistoriaa Nokialla.. Se nostaisi palkkaa heti pari euroa tunnilt ja paskahommat loppuis siihen paikkaan.
Mutta toivos on hyvä elää ja toivo oli pitkä ja hoikka mies. vähän kuin nokian palkka. - On..
..''.. kirjoitti:
Pointtina oli tuossa aiemmin vaan se, että ei se koulutus kaikkea ratkaise. Kunhan on fiksu ja kykeneväinen ihminen niin ei tarvitse aivan paskaduunissa loppuikäänsä viettää; siitä aiemmin mainitsemani esimerkki Nokian tuotannon esimiehistä ja asiantuntijoista - tosin kuka nyt sitten pitää mitäkin paskaduunina; tuskin ne esimiehetkään siellä tuotannon puolella palkoillaan leveilemään pääsee... Noh, jokainen on oman uransa valinnut - sama se mulle viettääkö sen liukuhihnalla pakaten vai jossain muualla, mutta turha se on hirveästi valittaakaan jos ei oma ahkeruus/mielenkiinto riittänyt opiskeluunVarsin hyväpalkkaisia. 50K kilahtaa laariin helposti. Mut hommana täysin paska! - nim. Kokemusta on
- ..''..
On.. kirjoitti:
Varsin hyväpalkkaisia. 50K kilahtaa laariin helposti. Mut hommana täysin paska! - nim. Kokemusta on
Meillä ei saa kehityspuolellakaan kaikki 50k vuodessa (juu en saa minäkään, mutta ei saa moni muukaan). Tuotannon esimiehet suurin osa varmaankin siinä 30k tietämillä. Asia erikseen sit on tietty noi korkeamman tason päälliköt siellä tuotannossa, mutta jos puhutaan näistä "lattiatason" pikkupomoista - työnjohtajista tms. He eivät näe edes unta 50k vuodessa...?! Mutta toki tuollekin 50k tasolle voi siellä päästä ilman ihmeitä kouluja - ainakin kuulemani perusteella...
- parempaa tietoa
..''.. kirjoitti:
Meillä ei saa kehityspuolellakaan kaikki 50k vuodessa (juu en saa minäkään, mutta ei saa moni muukaan). Tuotannon esimiehet suurin osa varmaankin siinä 30k tietämillä. Asia erikseen sit on tietty noi korkeamman tason päälliköt siellä tuotannossa, mutta jos puhutaan näistä "lattiatason" pikkupomoista - työnjohtajista tms. He eivät näe edes unta 50k vuodessa...?! Mutta toki tuollekin 50k tasolle voi siellä päästä ilman ihmeitä kouluja - ainakin kuulemani perusteella...
Unohdit toimihenkilöiden vuorolisät ja pyhätyöt.
TJ on tuotannon parhaiten palkattu toimihenkilöpesti.. Usko huvikses! - Käsitys???
..''.. kirjoitti:
Pointtina oli tuossa aiemmin vaan se, että ei se koulutus kaikkea ratkaise. Kunhan on fiksu ja kykeneväinen ihminen niin ei tarvitse aivan paskaduunissa loppuikäänsä viettää; siitä aiemmin mainitsemani esimerkki Nokian tuotannon esimiehistä ja asiantuntijoista - tosin kuka nyt sitten pitää mitäkin paskaduunina; tuskin ne esimiehetkään siellä tuotannon puolella palkoillaan leveilemään pääsee... Noh, jokainen on oman uransa valinnut - sama se mulle viettääkö sen liukuhihnalla pakaten vai jossain muualla, mutta turha se on hirveästi valittaakaan jos ei oma ahkeruus/mielenkiinto riittänyt opiskeluun...Kyllä se juu totta on, että jos ihmisellä ei ole koulutusta niin eipä hänelle perusduunista tarvitse mitään maksaakaan!...
Minä kun olen luullut, että maksetaan siitä työstä, mitä tehdään. Jos insinööri tekee perusduunia, niin ei kai hänelle insinöörin palkkaa makseta.
Ilman, että jotkut tekee perusduunin, ei koko tuontanto ole mahdollista. Siksi perusduunin teosta maksetaan ihan liian vähän. - N-duunari
..''.. kirjoitti:
No kyllä kai ne työnjohtajat nyt enemmän saa!
Itse olen perusduunarina ja kirstuun kilahtaa yli 30k. Onhan työnjohtajilla isompi vastuu niin kai siitä jotain maksetaankin! - käsite...
Käsitys??? kirjoitti:
...Kyllä se juu totta on, että jos ihmisellä ei ole koulutusta niin eipä hänelle perusduunista tarvitse mitään maksaakaan!...
Minä kun olen luullut, että maksetaan siitä työstä, mitä tehdään. Jos insinööri tekee perusduunia, niin ei kai hänelle insinöörin palkkaa makseta.
Ilman, että jotkut tekee perusduunin, ei koko tuontanto ole mahdollista. Siksi perusduunin teosta maksetaan ihan liian vähän.Niin siis eihän missään firmassa tehdä turhaa työtä. Jonkun on siivottava, oltava toimitusjohtaha, oltava respassa jne. Korvattavuudesta maksetaan. Ilman koulutusta oleva tyyppi ei osaa mitään sellaista mitä kuka tahansa muu ei osaisi. Eli ts. ei ole mitään järkeä maksaa enempää kun tilalle saadaan koska tahansa joku toinen.
Perusduuni on tärkeää ja siksi pitäisi maksaa enemmän haiskahtaa vähän kommarimeiningiltä. Elämä on kova ja samat luonnon lait pätevät ihmisiin kuin eläimiinkin. Ei voi mitään vaikka kuinka kiukuttaisi. Voithan mennä sanomaan pomolle, että anna lisää liksaa tai lähdet. Kokeiles.
On olemassa yksinkertainne testi millä voi kokeilla oman ainutlaatuisuutensa. Ihan kotioloissa. Pistä vettä kuppiin. Työnnä sormi siihen. Vedä nopeasti pois. Jos jää reikä, niin olet korvaamaton. - ..''..
käsite... kirjoitti:
Niin siis eihän missään firmassa tehdä turhaa työtä. Jonkun on siivottava, oltava toimitusjohtaha, oltava respassa jne. Korvattavuudesta maksetaan. Ilman koulutusta oleva tyyppi ei osaa mitään sellaista mitä kuka tahansa muu ei osaisi. Eli ts. ei ole mitään järkeä maksaa enempää kun tilalle saadaan koska tahansa joku toinen.
Perusduuni on tärkeää ja siksi pitäisi maksaa enemmän haiskahtaa vähän kommarimeiningiltä. Elämä on kova ja samat luonnon lait pätevät ihmisiin kuin eläimiinkin. Ei voi mitään vaikka kuinka kiukuttaisi. Voithan mennä sanomaan pomolle, että anna lisää liksaa tai lähdet. Kokeiles.
On olemassa yksinkertainne testi millä voi kokeilla oman ainutlaatuisuutensa. Ihan kotioloissa. Pistä vettä kuppiin. Työnnä sormi siihen. Vedä nopeasti pois. Jos jää reikä, niin olet korvaamaton.Pitääpi sitten tosissaan kysellä hommia tuolta tuotannon puolelta, mikäli oikeasti siellä joku vetelee 50k vuodessa liksoja... Uskon, että helpommalla ja pienemmillä paineilla pääsisi siellä kuin nykyisessä hommassa?! Luulisi olevan jonkinlaisia toiveita sinne päästä kohtuullisen koulutustaustan omaavana ja jo firman sisällä työskentelevänä - tosin vuorotyötä se olisi eikä voisi puku päällä aamulla lähteä töihin...no eipä se iso uhraus olisi jos palkka olisi tuota luokkaa!
- köpelösti.
parempaa tietoa kirjoitti:
Unohdit toimihenkilöiden vuorolisät ja pyhätyöt.
TJ on tuotannon parhaiten palkattu toimihenkilöpesti.. Usko huvikses!Kyllä ovat jo laskeneet mitä kaikki nämä lisät tekevät, palkan päälle. Voi olla että jossain muualla, niitä ei tarvitse maksaa?
- (o)
Käsitys??? kirjoitti:
...Kyllä se juu totta on, että jos ihmisellä ei ole koulutusta niin eipä hänelle perusduunista tarvitse mitään maksaakaan!...
Ilman, että jotkut tekee perusduunin, ei koko tuontanto ole mahdollista. Siksi perusduunin teosta maksetaan ihan liian vähän.Olin vähän aikaa sitten RC:ssä korjaajana. Palkka oli n. 1500 e/kk. Se on surkean vähän kolmivuorotyöstä.
Kokeilin yhden viikon ATOa, se oli aivan perseestä, ennen RC:tä.
En ole siellä enää. Nyt saan nukuttua.
Koulutusta on liiaksikin, insinööri ... - M. Möttönen
Käsitys??? kirjoitti:
Ilman, että jotkut tekee perusduunin, ei koko tuontanto ole mahdollista. Siksi perusduunin teosta maksetaan ihan liian vähän.Nokialla on tämä yhteiskunnallinen toimintatapa, jossa koulutuksella pärjää. Luultavasti koko Nokian tehdasta pidetään muutoinkin Suomessa säälistä.
Itse työskentelin 90-luvun puolevälin ja lopun aikoihin monitoritehtaalla. Työkavereina kaksi yo-merkonoomia ja kansakoulun hädin tuskin läpäissyt työnjahotaja. Työnjohtajaa ei talon sisällä juuri kukaan arvostanut koulutuksen vuoksi, joskin mies oli ainut ns. terveen työajattelun omaava koko tehtaassa. Yo-merkonoomeista toinen oli niin huonossa kunnossa ettei aina päässyt edes töihin. Eipä ollut paljon oikeinkirjoitustaidosta taikka taskulaskimesta apua kun olisi pitänyt jotakin konkreettista tehdä alalti muutoksia vaativassa työssä. Käsitykseni mukaan hänkin sai kännytehtaalta jonkilaisen esimiesaseman. Eipä paljon tarvita koulutusta osatakseen solvata toisten koulutushistoriaa.
Itse en ole millään tavoin koulutettu. Työssä asia tuotiin esille esim. teettämällä enemmän vaativampaa työtä pienemmästä palkasta kun koulutetut. Lopuksi en suostunut tekemään muuta kuin saman työn kuin muut samasta palkasta joskin olin kehittelemässä myös laatua parantavia tuotantoratkaisuja joita sovelletaan käsitykseni mukaan edelleen tänäpäivänä kännytehtaalla hyvinkin tuottavin tuloksin. Puolisen vuotta ennen monitoritehtaan loppumista suksin talosta ja vuosi työn loppumisen jälkeen ja puolivuotta talon mentyä kiinni, niin minut raahattiin Märynummen psykiatriseen sairaalaan silloisten työasioiden ja kouluttautumattomuuden vuoksi.
En siis pysty kovastikkaan arvostamaan enää Nokiata edes yhtiönä ja vaikka edelleen tänäpäivänä ostan uuden Nokialaisen kerran vuodessa, niin saatan liittyä Nokia-boikottiin ja hankkia seuraavaksi esim. Sony-Ericssonin. - eipäole
M. Möttönen kirjoitti:
Nokialla on tämä yhteiskunnallinen toimintatapa, jossa koulutuksella pärjää. Luultavasti koko Nokian tehdasta pidetään muutoinkin Suomessa säälistä.
Itse työskentelin 90-luvun puolevälin ja lopun aikoihin monitoritehtaalla. Työkavereina kaksi yo-merkonoomia ja kansakoulun hädin tuskin läpäissyt työnjahotaja. Työnjohtajaa ei talon sisällä juuri kukaan arvostanut koulutuksen vuoksi, joskin mies oli ainut ns. terveen työajattelun omaava koko tehtaassa. Yo-merkonoomeista toinen oli niin huonossa kunnossa ettei aina päässyt edes töihin. Eipä ollut paljon oikeinkirjoitustaidosta taikka taskulaskimesta apua kun olisi pitänyt jotakin konkreettista tehdä alalti muutoksia vaativassa työssä. Käsitykseni mukaan hänkin sai kännytehtaalta jonkilaisen esimiesaseman. Eipä paljon tarvita koulutusta osatakseen solvata toisten koulutushistoriaa.
Itse en ole millään tavoin koulutettu. Työssä asia tuotiin esille esim. teettämällä enemmän vaativampaa työtä pienemmästä palkasta kun koulutetut. Lopuksi en suostunut tekemään muuta kuin saman työn kuin muut samasta palkasta joskin olin kehittelemässä myös laatua parantavia tuotantoratkaisuja joita sovelletaan käsitykseni mukaan edelleen tänäpäivänä kännytehtaalla hyvinkin tuottavin tuloksin. Puolisen vuotta ennen monitoritehtaan loppumista suksin talosta ja vuosi työn loppumisen jälkeen ja puolivuotta talon mentyä kiinni, niin minut raahattiin Märynummen psykiatriseen sairaalaan silloisten työasioiden ja kouluttautumattomuuden vuoksi.
En siis pysty kovastikkaan arvostamaan enää Nokiata edes yhtiönä ja vaikka edelleen tänäpäivänä ostan uuden Nokialaisen kerran vuodessa, niin saatan liittyä Nokia-boikottiin ja hankkia seuraavaksi esim. Sony-Ericssonin.Se on ihan yleisessä tiedossa, että tuotannon johtajat eivät ole ns. fiksuja.
- kiire?
Hakeutukaa sieltä Nokialta muualle töihin, niin kauan kuin niitä on vielä tarjolla. Muuten voi jäädä luu käteen?
- blackie lawless
No en kyllä käsitä kuka tollasta paskaduunia jaksaa tehdä,tässä mun duunipäivä lyhykäisyydessään.
Esim.iltavuoro.Ei ole työnjohtoa paikalla.Kone käy puolituntia-tunnin,ei juuri mitään tarvitse tehdä tuona aikana,saa istua niin paljon kuin huvittaa,ykkösolutta saa juoda,puhua paskaa,tehdä omia hommia,lukea lehtiä,kattoa telkkua jos sellanen on,istua taukotuvassa niin paljon kuin jaksaa,paskalla puol tuntia jos siltä tuntuu,kuunnella omilla stereoilla musaa,kesällä voi istua pihalla ja ottaa arskaa ym ym....Eivätkä työt kärsi pätkääkään tästä koska kone käy koko ajan.Ja kaiken lisäksi tähän hommaan pääsee amiskoulutuksella ja palkka on hyvä(15-17 e.tunti) kun on kokemusta kertynyt.Kaiken lisäksi ei tarvitse tuhlata viikonloppuja työntekoon.Niin ja saa tehdä ylitöitä niin paljon kuin haluaa. - ja maan tavat
Vai on siellä seisomatyö? No, toivottavasti sit on myös wc:ssä vain jalanjäljet ja reikä lattiassa ettei vaan pääse wc:ssä istumaan?!;))
- ..''..
On sentään jokin hyvä puoli kun en työskentele tuolla tuotannon puolella; ei tarvitse ainakaan ihan heti pelätä menettävänsä työpaikkaansa! En tosin usko, että Nokialla sitä tarvitsisi pelätä millään puolella ainakaan vielä moneen vuoteen, mutta kehityspuolen hommien en usko minun elinaikanani loppuvan - tai ainakaan ennen eläkeikääni!
- niitä
..''.. kirjoitti:
On sentään jokin hyvä puoli kun en työskentele tuolla tuotannon puolella; ei tarvitse ainakaan ihan heti pelätä menettävänsä työpaikkaansa! En tosin usko, että Nokialla sitä tarvitsisi pelätä millään puolella ainakaan vielä moneen vuoteen, mutta kehityspuolen hommien en usko minun elinaikanani loppuvan - tai ainakaan ennen eläkeikääni!
Nokioita monta kun kyllä siinä Nokiassa jossa minä olen töissä saa vessassa käydä jos on kusihätä. Käy nopsasti ja pitää huolen että solussa toinen hoitaa hommat sen muutaman minuutin. En ole työnjohdolta lupaa kysellyt.
Haluan myös tuoda esiin että on täysin kaksi eri asiaa olla Nokian vakituinen ja vuokrahenkilö. Vuokrien kohtelu on välillä aika hirveää. Meitä ei niin uskalleta höykyttää.
Minä teen mielelläni tavallisia duunarin hommia kun ei ole koskaan ollut tota pyrkyrin luonnetta. Ei jaksa eikä kiinnosta. Ei ole tarvetta pullistella.
Noita palkkapuheita ei kannata ottaa tosissaan, ei siellä tavallinen duunari tienaa kuin jotain 22-24 K vuodessa. Vähemmän aikaa ollut ei pääse siihenkään. - ..''..
niitä kirjoitti:
Nokioita monta kun kyllä siinä Nokiassa jossa minä olen töissä saa vessassa käydä jos on kusihätä. Käy nopsasti ja pitää huolen että solussa toinen hoitaa hommat sen muutaman minuutin. En ole työnjohdolta lupaa kysellyt.
Haluan myös tuoda esiin että on täysin kaksi eri asiaa olla Nokian vakituinen ja vuokrahenkilö. Vuokrien kohtelu on välillä aika hirveää. Meitä ei niin uskalleta höykyttää.
Minä teen mielelläni tavallisia duunarin hommia kun ei ole koskaan ollut tota pyrkyrin luonnetta. Ei jaksa eikä kiinnosta. Ei ole tarvetta pullistella.
Noita palkkapuheita ei kannata ottaa tosissaan, ei siellä tavallinen duunari tienaa kuin jotain 22-24 K vuodessa. Vähemmän aikaa ollut ei pääse siihenkään.Kukaan ei ymmärtääkseni väittänyt, että se perus-pirkko-pakkaaja saisi sen yli 50k vuodessa...?! Kyse oli tuotannon toimihenkilöistä ja sitten hain hiukan vertailupohjaa tuolta kehitysosaston puolelta...
Sano mitä sanot, mutta kyllä aika monella Nokian perusduunarillakin näyttää kohtuullisen hyvin menevän, mitä olen kuunnellut/katsellut juttuja taloista ja autoista, lomareissuista yms. - Salosta
..''.. kirjoitti:
Kukaan ei ymmärtääkseni väittänyt, että se perus-pirkko-pakkaaja saisi sen yli 50k vuodessa...?! Kyse oli tuotannon toimihenkilöistä ja sitten hain hiukan vertailupohjaa tuolta kehitysosaston puolelta...
Sano mitä sanot, mutta kyllä aika monella Nokian perusduunarillakin näyttää kohtuullisen hyvin menevän, mitä olen kuunnellut/katsellut juttuja taloista ja autoista, lomareissuista yms."Sano mitä sanot, mutta kyllä aika monella Nokian perusduunarillakin näyttää kohtuullisen hyvin menevän, mitä olen kuunnellut/katsellut juttuja taloista ja autoista, lomareissuista yms."
Josko ukko on tienaamassa oikeissa töissä muualla kuin Nokialla, niin ei minunkaan 8 euron tuntipalkalla tuota vaikeutta hankkia ruokaa pöytään perheelle.
Miehen palkalla on hankittu talo ja sum muut lisukkeet. Minun palkka riittää just ja just ruuan ja lasten perustarpeisiin. - Salosta
Salosta kirjoitti:
"Sano mitä sanot, mutta kyllä aika monella Nokian perusduunarillakin näyttää kohtuullisen hyvin menevän, mitä olen kuunnellut/katsellut juttuja taloista ja autoista, lomareissuista yms."
Josko ukko on tienaamassa oikeissa töissä muualla kuin Nokialla, niin ei minunkaan 8 euron tuntipalkalla tuota vaikeutta hankkia ruokaa pöytään perheelle.
Miehen palkalla on hankittu talo ja sum muut lisukkeet. Minun palkka riittää just ja just ruuan ja lasten perustarpeisiin.Vai, että tienaamassa oikeissa töissä muualla kuin Nokialla... Hah! Tuntuu, että surkeaan vuokratyövoima-duunari-kalloosi ei mahdu, että Nokialla ihan täällä Salossakin tehdään niin vitusti muitakin hommia kuin laitetaan luuria lootaan! Meinaatko, että ne kaikki rakennukset siinä 'tehdashallin' ympärillä on tyhjillään ja niissä ei kukaan tee mitään? Voisiko olla niin, että siellä tehdään niitä 'oikeita' töitä? Vaikka itse kulkisitkin töissä polkupyörällä, niin käypä huviksesi katselemassa siellä parkkitalossa autoja, joita siellä on...useimmat hienot lienevät miesten, joiden ukot eivät todennäköisesti ole jossain muualla 'oikeissa' töissä...(toivottavasti). Ja kukaan ei Suomessa saa 8 egee tunnissa, paitsi ehkä virolainen vuokratyöläinen ja sekin vaaan kusetettuna!
Teoriasi meni siinä! - Ukot
Salosta kirjoitti:
Vai, että tienaamassa oikeissa töissä muualla kuin Nokialla... Hah! Tuntuu, että surkeaan vuokratyövoima-duunari-kalloosi ei mahdu, että Nokialla ihan täällä Salossakin tehdään niin vitusti muitakin hommia kuin laitetaan luuria lootaan! Meinaatko, että ne kaikki rakennukset siinä 'tehdashallin' ympärillä on tyhjillään ja niissä ei kukaan tee mitään? Voisiko olla niin, että siellä tehdään niitä 'oikeita' töitä? Vaikka itse kulkisitkin töissä polkupyörällä, niin käypä huviksesi katselemassa siellä parkkitalossa autoja, joita siellä on...useimmat hienot lienevät miesten, joiden ukot eivät todennäköisesti ole jossain muualla 'oikeissa' töissä...(toivottavasti). Ja kukaan ei Suomessa saa 8 egee tunnissa, paitsi ehkä virolainen vuokratyöläinen ja sekin vaaan kusetettuna!
Teoriasi meni siinä!Tarkoitatko, että ne oikeaa työtä tekevät insinöörit ovat homppeleita isolta osin? Taitaa Nokialla olla enemmän insinöörejä kuin kännyssä nippeleitä.
- duunarixx
niitä kirjoitti:
Noita palkkapuheita ei kannata ottaa tosissaan, ei siellä tavallinen duunari tienaa kuin jotain 22-24 K vuodessa. Vähemmän aikaa ollut ei pääse siihenkään.olen perusduunarina vuorotöissä nokiassa ja minä kyllä saan 30donaa liksaa vuodessa.
- vieköön
duunarixx kirjoitti:
olen perusduunarina vuorotöissä nokiassa ja minä kyllä saan 30donaa liksaa vuodessa.
kerro äkkiä miten olet siinä onnistunut niin teen saman perässä?
- palkkaneuvottelia
vieköön kirjoitti:
että et sää tartte 40 donaa vuodessa, kyllä sitä 3 kybälläkin pärjää. Näin helppoa se on.
- 123456789
palkkaneuvottelia kirjoitti:
että et sää tartte 40 donaa vuodessa, kyllä sitä 3 kybälläkin pärjää. Näin helppoa se on.
Jos työnsä tekee hyvin ja paremmin kuin muut niin palkka on takuuvarmasti taulukkominimeitä suurempi!
- duunarixx
vieköön kirjoitti:
käsittääkseni atossa valtaosalla on tvr2. hallista löytyy myös töitä joissa on tvr5 ja 7. hakeudu sellaisiin hommiin niin palkkasi nousee =)
- melkein it-tradenomi
duunarixx kirjoitti:
olen perusduunarina vuorotöissä nokiassa ja minä kyllä saan 30donaa liksaa vuodessa.
Olen menossa haastatteluun http://www.nokia.fi/link?cid=PLAIN_TEXT_824230 sivuilla haettuun korjaajan paikkaan. Onko jollain kokemuksia, että kannattaako moinen homma? Saanko tunnista yli 10 euroa?
- Tutkija.
melkein it-tradenomi kirjoitti:
Olen menossa haastatteluun http://www.nokia.fi/link?cid=PLAIN_TEXT_824230 sivuilla haettuun korjaajan paikkaan. Onko jollain kokemuksia, että kannattaako moinen homma? Saanko tunnista yli 10 euroa?
Mitä noista palkoista huutokauppaa käymään. Verotoimistosta saa tiedot kenen tahansa tulotasosta!
- Nimetön
Tää on totta ...WC saa käydä luvan kanssa!!!
- nimetön noksulta
Surullista kun aikuiset ihmiset piirtelee vitunkuvia vessan seinään? onko päässä vikaa vai mikä mahtaa olla? Siinäkin menee leipä suusta kun herrat ovat senkin laittaneet tulospalkkion mittariksi. Sairasta. Työilmapiiri on sairas!
- seistä, eikä kävellä
nimetön noksulta kirjoitti:
Surullista kun aikuiset ihmiset piirtelee vitunkuvia vessan seinään? onko päässä vikaa vai mikä mahtaa olla? Siinäkin menee leipä suusta kun herrat ovat senkin laittaneet tulospalkkion mittariksi. Sairasta. Työilmapiiri on sairas!
Ei se vitunkuvien piirtäminen ole ilmapiiristä kiinni, vaan se on osoitus siitä, että siellä on selvästikin juuri ja juuri peruskoulusta päässeitä kakaroita töissä. Nehän siellä kaiken aikaa valittavat, että pullajalat väsyy, eikä jaksa. Siinä nähdään sellaisen kasvatuksen tulos, kun kuskattu paikasta toiseen ja paapottu kaikessa mahdollisessa.
Vanhemmat ihmiset kyllä jaksaa seistä ja painaa duunia, eivätkä piirtele vessoiihin. Missähän mahtaa oikein olla vika? - seuraaja..
nimetön noksulta kirjoitti:
Taitaa olla VMP porukka kun sinne seiniin piirtelee.
Mut ei sille mitään voi kun ei saada täysjärkisiä enää töihin ni pitää tyytyä vähän huonompaan laatuun. Etniset vähemmistöt aiheuttavat myös tilanteita nokialla. Heimosodat lähellä jatkuvasti ku naapurikylän abu on viereisessä solussa.. hah
- jäljellä
Kohta ei tarvitse itkeä ruikuttaa työoloista..alon tehdas on tullut tiensä päähän. Nyt potkaistaan vajaa kolmesataa ulos ja syksyllä on taatusti jo uudet yt-neuvottelut.Parhaimmin palkatut hommat siiretään Kiinaan..En jaksa enää uskoa puoltakaan siitä, mitä herrat kertovat.
- Yli 10v virhe
Olen ollut pakkaamassa niitä luureja, tosin pakkosiirrettynä linjalta.
Samaa päiväkaavaa veivataan koko ajan viikosta toiseen. Edes omaa
mielimusaa ei saa kuunnella kannettavalla soittimella, kun ovat kielletty.
Salossa ei enää ole elektroniikan huippuosaamista tuotannon puolella.
Pikemminkin kartongin...
Meikä sentään ymmärsi ottaa lopputilin ja vaihtaa alaa. - työväentalo kutsuu
Sinne lähtee Kiinaan tehtaat.Mutta opittepahan tuntemaan porvarin todellisen luonteen.
- on unohtunut
työväentalo kutsuu kirjoitti:
Sinne lähtee Kiinaan tehtaat.Mutta opittepahan tuntemaan porvarin todellisen luonteen.
Onneksi opettivat tuntemaan sen luonteen jo viime keväänä ja potkaisivat portista ulos, kun työt lähti Kiinaan. Pääsin heti opiskelemaan, ei tarvitse enää öitä valvoa ja tihrustaa väen väkisin kaikenmaailman kikkuloiden pölyjä ja vikoja ja kuulla suuriltakin pomoilta, että mikään ei riitä!! Kohta varmaan alkaa riittämään tehtaankin puolella vähemmät bambu jutskat ja vähempi väki..valitettavasti näyttää siltä analyytikkojenkin mukaan, että huonosti menee. Ei ihme, että Elopin eroa on jo alettu vaatia. Selvää alasajoa tämä touhu näyttää olevan, ja säälittää ne työntekijät ja toimihenkilöt, jotka joutuvat elämään koko ajan yt-neuvottelujen keskellä pelko persauksissa - ei sitä kukaan henkisesti kestä koko ajan odottaa ja odottaa, miten käy tällä kertaa.
Raha tässäkin ratkaisee, Kiinassa tehdään halvemmalla asumalla melkein vuoden tehtaan alueella ja kotona käydään vain juhlapyhinä. Ihmisoikeudet siellä ovat aivan olemattomat ja silti nämä yritysjohtajat jotka infoissaan paasaavat yksilön kunnioituksesta sun muusta, ovat aivan valmiita viemään yrityksensä sinne. Maat ja joet saastutetaan siihen kuntoon, että eivät toivu ikinä ennalleen..en väitä tai tiedä, että Nokia olisi pahimpia saastuttajia, mutta Jangtsejokihan on jo siinä hapessa, että mikään ei kai sitä pelasta.
Ei kai Noksuakaan, kaikki puheet taitaa olle entistä sunnuntai- tai huuhaapuhelua..tuota ehdin nähdä ja kuunnella Noksu vuosinani - mihinkään ei voi luottaa!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465891Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki583376- 1862739
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t122604mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132279- 302194
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/171961- 181735
- 1481389
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2771287