Kirjaa lukemassa

Mrs Mojo Risin'

on viime päivät lukenut No one here gets out alivea ja loppusuoralla mennään, Jimin kuolemaa puidaan viime sivuilla...Taas se sama ikävä ja kaipuu heppua kohtaan nousee, sama tunne tulee jokaisen kirjan jälkeen kun se on lopussa.Kuin olisi menettänyt läheisen ystävän, hyvän tuttavan ja ikävä nousee muistoista.

Jostain syystä tämän kirjan jälkeen tulee vahvistunut tunne siitä, että Pamilla oli osittain sormensa pelissä kuoleman yhteydessä.Vaikka kirjassa ei vihjata mitään sellaista, mutta oma tunteeni asiasta vahvistuu, kosminen puoliso tuntuu olevan kovasti kiinni Jimissä rahan ja materian vuoksi...

9

1168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaljataiteilija

      Mä luin pari vuotta sitten Light My Fire- kirjan joka oli tosi hyvä. Tuota kirjaa en ole vielä lukenutkaan...

      • Toi kirja oli hyvä... Ite olen lukenut kaikki Morrisonin elämäkerrat mitä käteeni olen saanut. Oli pakko, en vaan saanut tarpeekseni... :)


    • Pam oli kuitenkin mitä ilmeisemmin aika höyrypäinen muija. Huumepöllyissä saattanut tehdä ties mitä. Eihän sitä kai koskaan tiedä... Morrisonin kuolema on muuten sellainen, mikä tulee kiinnostamaan mua varmaan lopun ikäni... mysteerinä kiehtova kuin mikä. Sitä se Jim ehkä halusikin... olla ikuinen arvuuttelun kohde. :)

      • love street

        olen aina pitänyt doorsin musiikista,vaikken kauheasti sanoituksista ole tajunnutkaan.tossa kirjassa on kuitenkin monesta biisistä hyvä suomennos,se avasi ne ainakin mulle aivan uudella tavalla.eli kannattaa muidenkin ei niin kielitaitoisten lukea:)
        en aikaisemmin ole lukenut mitään doors-elämäkertoja tms. ja oli kiinnostavaa tajuta,että
        niillä todella oli vahvakin ajatus tai filosofia niiden biisien takana.siinä kirjassa valotetaan varsin hyvin jimin ajatusmaailmaa tähän liittyen.
        vähän sekavasti onnistuin kirjoittamaan(?) mutta loppuun kuitenkin vaikutuksen tehnyt lause(kirjan mukaan morrisonin viimeinen kommentti lehdistölle):
        "minulle siinä ei ollut oikeastaan koskaan kyse mistään esityksestä,niin sanotusta performanssista.siinä oli kysymys elämästä ja kuolemasta,yrityksestä kommunikoida,saada monia ihmisiä mukaan yksityiseen ajatusten maailmaan."


      • tulee....
        love street kirjoitti:

        olen aina pitänyt doorsin musiikista,vaikken kauheasti sanoituksista ole tajunnutkaan.tossa kirjassa on kuitenkin monesta biisistä hyvä suomennos,se avasi ne ainakin mulle aivan uudella tavalla.eli kannattaa muidenkin ei niin kielitaitoisten lukea:)
        en aikaisemmin ole lukenut mitään doors-elämäkertoja tms. ja oli kiinnostavaa tajuta,että
        niillä todella oli vahvakin ajatus tai filosofia niiden biisien takana.siinä kirjassa valotetaan varsin hyvin jimin ajatusmaailmaa tähän liittyen.
        vähän sekavasti onnistuin kirjoittamaan(?) mutta loppuun kuitenkin vaikutuksen tehnyt lause(kirjan mukaan morrisonin viimeinen kommentti lehdistölle):
        "minulle siinä ei ollut oikeastaan koskaan kyse mistään esityksestä,niin sanotusta performanssista.siinä oli kysymys elämästä ja kuolemasta,yrityksestä kommunikoida,saada monia ihmisiä mukaan yksityiseen ajatusten maailmaan."

        http://www.nelonen.fi/uutiset/uutinen.asp?cat=6&d=27730

        Enpä taida lukea kun pari oon lukenu aikoinaan.


    • Lizard-King

      Joo, toi on hyvä kirja, jokaisen Doors/Jim Morrison fanin "raamattu" ja samalla yks parhaista "elämäkerta-kirjoista" mitä oon koskaan lukenut. Kahoisa fiilis tulee mullekin, oli vaan yks "Jimbo", toista samanlaista ei tule!

      Itse olen sitä mieltä että aika todennäköinen Jimin kuolinsyy oli Heroiinin yliannostus! Sensuuntaisia päätelmiä on tehty nyt paljon jälkeenpäin. Mikä sitten oli Pamin osuus siinä, niin luultavasti ainakin tiesi mikä Jimin kohtaloksi koitui, vaikkei koskaan niin kertonutkaan. Aika harva 27-vuotias kaiffari kuitenkaan kuolee ainakaan "luonnollisista" syistä...

      • Sulev

        Alkoholismin aiheuttama sydänkohtaushan taisi olla se Jimin virallinen kuolinsyy ja kyllähän se Mr. Mojo Risin tosiaan aika rutkasti tuota alkoholia nautiskeli.. Että kyllä mielestäni on ihan todennäköistä, että Morrison todella kuoli ihan vain alkoholismin aiheuttamaan sydänkohtaukseen. Onhan se tietenkin mahdollista, että Morrison myrkytettiin suht koht pienelläkin annoksella heroiinia, kun tuohon hepo alkoholiin pätee kuitenkin se kuuluisa 1 3.. Mene ja tiedä. :)


      • Sulev
        Sulev kirjoitti:

        Alkoholismin aiheuttama sydänkohtaushan taisi olla se Jimin virallinen kuolinsyy ja kyllähän se Mr. Mojo Risin tosiaan aika rutkasti tuota alkoholia nautiskeli.. Että kyllä mielestäni on ihan todennäköistä, että Morrison todella kuoli ihan vain alkoholismin aiheuttamaan sydänkohtaukseen. Onhan se tietenkin mahdollista, että Morrison myrkytettiin suht koht pienelläkin annoksella heroiinia, kun tuohon hepo alkoholiin pätee kuitenkin se kuuluisa 1 3.. Mene ja tiedä. :)

        1 1 = 3, piti kirjoittamani :D


      • akakabuto
        Sulev kirjoitti:

        Alkoholismin aiheuttama sydänkohtaushan taisi olla se Jimin virallinen kuolinsyy ja kyllähän se Mr. Mojo Risin tosiaan aika rutkasti tuota alkoholia nautiskeli.. Että kyllä mielestäni on ihan todennäköistä, että Morrison todella kuoli ihan vain alkoholismin aiheuttamaan sydänkohtaukseen. Onhan se tietenkin mahdollista, että Morrison myrkytettiin suht koht pienelläkin annoksella heroiinia, kun tuohon hepo alkoholiin pätee kuitenkin se kuuluisa 1 3.. Mene ja tiedä. :)

        "Alkoholismin aiheuttama sydänkohtaushan taisi olla se Jimin virallinen kuolinsyy"

        Jim Morrison EI OLE KUOLLUT!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe