on viime päivät lukenut No one here gets out alivea ja loppusuoralla mennään, Jimin kuolemaa puidaan viime sivuilla...Taas se sama ikävä ja kaipuu heppua kohtaan nousee, sama tunne tulee jokaisen kirjan jälkeen kun se on lopussa.Kuin olisi menettänyt läheisen ystävän, hyvän tuttavan ja ikävä nousee muistoista.
Jostain syystä tämän kirjan jälkeen tulee vahvistunut tunne siitä, että Pamilla oli osittain sormensa pelissä kuoleman yhteydessä.Vaikka kirjassa ei vihjata mitään sellaista, mutta oma tunteeni asiasta vahvistuu, kosminen puoliso tuntuu olevan kovasti kiinni Jimissä rahan ja materian vuoksi...
Kirjaa lukemassa
9
1185
Vastaukset
- kaljataiteilija
Mä luin pari vuotta sitten Light My Fire- kirjan joka oli tosi hyvä. Tuota kirjaa en ole vielä lukenutkaan...
Toi kirja oli hyvä... Ite olen lukenut kaikki Morrisonin elämäkerrat mitä käteeni olen saanut. Oli pakko, en vaan saanut tarpeekseni... :)
Pam oli kuitenkin mitä ilmeisemmin aika höyrypäinen muija. Huumepöllyissä saattanut tehdä ties mitä. Eihän sitä kai koskaan tiedä... Morrisonin kuolema on muuten sellainen, mikä tulee kiinnostamaan mua varmaan lopun ikäni... mysteerinä kiehtova kuin mikä. Sitä se Jim ehkä halusikin... olla ikuinen arvuuttelun kohde. :)
- love street
olen aina pitänyt doorsin musiikista,vaikken kauheasti sanoituksista ole tajunnutkaan.tossa kirjassa on kuitenkin monesta biisistä hyvä suomennos,se avasi ne ainakin mulle aivan uudella tavalla.eli kannattaa muidenkin ei niin kielitaitoisten lukea:)
en aikaisemmin ole lukenut mitään doors-elämäkertoja tms. ja oli kiinnostavaa tajuta,että
niillä todella oli vahvakin ajatus tai filosofia niiden biisien takana.siinä kirjassa valotetaan varsin hyvin jimin ajatusmaailmaa tähän liittyen.
vähän sekavasti onnistuin kirjoittamaan(?) mutta loppuun kuitenkin vaikutuksen tehnyt lause(kirjan mukaan morrisonin viimeinen kommentti lehdistölle):
"minulle siinä ei ollut oikeastaan koskaan kyse mistään esityksestä,niin sanotusta performanssista.siinä oli kysymys elämästä ja kuolemasta,yrityksestä kommunikoida,saada monia ihmisiä mukaan yksityiseen ajatusten maailmaan." - tulee....
love street kirjoitti:
olen aina pitänyt doorsin musiikista,vaikken kauheasti sanoituksista ole tajunnutkaan.tossa kirjassa on kuitenkin monesta biisistä hyvä suomennos,se avasi ne ainakin mulle aivan uudella tavalla.eli kannattaa muidenkin ei niin kielitaitoisten lukea:)
en aikaisemmin ole lukenut mitään doors-elämäkertoja tms. ja oli kiinnostavaa tajuta,että
niillä todella oli vahvakin ajatus tai filosofia niiden biisien takana.siinä kirjassa valotetaan varsin hyvin jimin ajatusmaailmaa tähän liittyen.
vähän sekavasti onnistuin kirjoittamaan(?) mutta loppuun kuitenkin vaikutuksen tehnyt lause(kirjan mukaan morrisonin viimeinen kommentti lehdistölle):
"minulle siinä ei ollut oikeastaan koskaan kyse mistään esityksestä,niin sanotusta performanssista.siinä oli kysymys elämästä ja kuolemasta,yrityksestä kommunikoida,saada monia ihmisiä mukaan yksityiseen ajatusten maailmaan."http://www.nelonen.fi/uutiset/uutinen.asp?cat=6&d=27730
Enpä taida lukea kun pari oon lukenu aikoinaan.
- Lizard-King
Joo, toi on hyvä kirja, jokaisen Doors/Jim Morrison fanin "raamattu" ja samalla yks parhaista "elämäkerta-kirjoista" mitä oon koskaan lukenut. Kahoisa fiilis tulee mullekin, oli vaan yks "Jimbo", toista samanlaista ei tule!
Itse olen sitä mieltä että aika todennäköinen Jimin kuolinsyy oli Heroiinin yliannostus! Sensuuntaisia päätelmiä on tehty nyt paljon jälkeenpäin. Mikä sitten oli Pamin osuus siinä, niin luultavasti ainakin tiesi mikä Jimin kohtaloksi koitui, vaikkei koskaan niin kertonutkaan. Aika harva 27-vuotias kaiffari kuitenkaan kuolee ainakaan "luonnollisista" syistä...- Sulev
Alkoholismin aiheuttama sydänkohtaushan taisi olla se Jimin virallinen kuolinsyy ja kyllähän se Mr. Mojo Risin tosiaan aika rutkasti tuota alkoholia nautiskeli.. Että kyllä mielestäni on ihan todennäköistä, että Morrison todella kuoli ihan vain alkoholismin aiheuttamaan sydänkohtaukseen. Onhan se tietenkin mahdollista, että Morrison myrkytettiin suht koht pienelläkin annoksella heroiinia, kun tuohon hepo alkoholiin pätee kuitenkin se kuuluisa 1 3.. Mene ja tiedä. :)
- Sulev
Sulev kirjoitti:
Alkoholismin aiheuttama sydänkohtaushan taisi olla se Jimin virallinen kuolinsyy ja kyllähän se Mr. Mojo Risin tosiaan aika rutkasti tuota alkoholia nautiskeli.. Että kyllä mielestäni on ihan todennäköistä, että Morrison todella kuoli ihan vain alkoholismin aiheuttamaan sydänkohtaukseen. Onhan se tietenkin mahdollista, että Morrison myrkytettiin suht koht pienelläkin annoksella heroiinia, kun tuohon hepo alkoholiin pätee kuitenkin se kuuluisa 1 3.. Mene ja tiedä. :)
1 1 = 3, piti kirjoittamani :D
- akakabuto
Sulev kirjoitti:
"Alkoholismin aiheuttama sydänkohtaushan taisi olla se Jimin virallinen kuolinsyy"
Jim Morrison EI OLE KUOLLUT!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042