Askossa ei palautusoikeutta

pettynyt ostaja

Vaikka vaihto- ja palautusoikeus onkin kaupalle vapaaehtoinen, olin todella pettynyt siihen että Asko ei suostu ottamaan palautuksia vastaan. Ostin pienehkön sisustusesineen Askosta, ja kotona huomasin ettei se sovi ollenkaan paikkaan johon olin sitä ajatellut. Niinpä vein esineen takaisin Askoon, ja olin todella yllättynyt että vielä löytyy liike joka kieltäytyy vaihtamaan täysin virheetöntä tavaraa 2 päivää oston jälkeen. Nyt mulla on täysin turha esine nurkissa pyörimässä.

Ymmärrän toki, ettei palautusoikeus koske suuria huonekaluja, mutta sisustustarvikkeiden luulisi olevan eri asia! Jatkossa boikotoin Askoa ja keskitän kaikki ostoni liikkeisiin joissa tiedän vaihto- ja palautusoikeuden olevan.

16

8196

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan oikein

Hyvä, että tiedät kuitenkin, että kauppa toimi aivan laillisesti ja muunlainen toiminta olisi ollut ylimääräistä hyvää. Mutta kun ajattelet, että sen olisi pitänyt toimia toisin, niin kuinka pitkään asiakkaan tulisi saada pohtia väärää ostostaan vai onko esimerkiksi oman tilanteesi pari päivää se raja, jonka kaupan tulisi odotella, sattuuko ostos miellyttämään ostajaa? Entä ostaisitko itse mielelläsi uutena tuotteen, jonka tiedät tai voit olettaa olevan kertaalleen myyty ja sitten palautettu? Todennäköisesti jos ostaisit sellaisen tuotteen, vaatisit siitä hinnanalennusta, koska eihän se ole enää uusi, kun se on jonkun asiakkaan kotona jo kiertänyt. Vielä tulee mieleen, että millainen pitäisi mielestäsi olla kuluttajan vastuu omista päätöksistään, jos tuote pitäisi saada palauttaa, koska se sopinutkaan verhojen väriin? Et voine tosissasi olla sitä mieltä, että täysin turha esine nurkissasi pyörimässä on kaupan syy?

Olethan tietoinen, että monet kaupat myöntävät "avokauppa"mahdollisuuden, jos asiakas sopii siitä etukäteen, eli tuotteen voi käyttää kotona ja tarkistaa sopivuus tarkoitettuun tilaan, kunhan siitä on erikseen etukäteen sovittu ja kuittiin mahdollisuus merkitty? Toki tämäkin mahdollisuus on kaupalle täysin vapaaehtoinen.

• eeva

moi ostin perjantaina suomisoffa , tarjouksessa oleva aurinkovario väin auton ja menin töihin , jäin ajatteleman oliko ostos hyvää tai ei , koska ja tuttavien keskustelu jälkeen päätin palauttaa sen , koska tavara ei ollut avattu ei pitäisi olla ongelmia , menin kauppaan seuravana aamuna, jaa sain kuulla ette tarjous tuotteita ei saa palauttaa tämä on huonekalu ,huonekaluliike ne voi vaihtaa joku muun tavaraan , vaikka puhdistus tuote , vastasi ette en tarvitse mitä , haluan vain rahat takaisin ja paitsi en ole ostanut mikä iso tavara vain aurinkovarjo , jään odottaman vastauksia myyjältä , ei voi palauttaa rahat takaisin , kyysyin saako vaihtaa vaikka jonkun tuolin mikä maksoi vähäämen kuin aurinkovarjo , toki voin niin minä tein , lähdin kaupasta tuolin kanssa mikä en tarvitse . Soitin samana päivää ette palvelu mikä sain ei ollut mikä hyvää, koska en saanut rahat oli pakko ottaa jotain muuta , vaikka ei ole tarvetta , sanoi ette jos se ei sopi minun settiin minä tuon sen takaisin , koska en halua jäädä tavaran kanssa mikä ei ole tarvetta , ja niin oli väri oli tumma , ja lisäksi vinossa. Marssin seuravana päivänä kauppaan ja sanoi ,tässä on teidän tuoli minä en halua tavara kotiin en halua vaihtaa haluan rahat takaisin . Lohduksesi sai ette ei kuka on pakottanut minun ottaa tuolin . Tarjous tavara ei saa palauttaa ja se oli palvelu ette sain vaihdettu tuolin ja minun pitää olla iloinen sitä, asiakas palvelu oli todella huono odotin myyjää puoli tuntia silloin kuin tapahtuu vaihto? tai pakko vaihto , vaikka oli myyjät vapaana ,ja loppu lopuksi en saanut mitä , Myyjät ja liikenvastava nauroivat minulle , mitä minä odotan . Silloin kuin ostin sen varjo ei kuka kertonut ette tavara ei saa palauta ,eikä lehdessä ole mainittu . koska ei tarvii ,Minkälainen kauppa nyt harjoitellaan saadaan tavarat ulos millä keinolla vain ihan sama onko asiakas tyytyväinen tai ei ihan sama pää asia ette tavara on poissa .Olen todella vihainen ja päättynyt .

• eeva

moi ostin perjantaina suomisoffa , tarjouksessa oleva aurinkovario vei auton ja menin töihin , jäin ajatteleman oliko ostos hyvää tai ei , tuttavien keskustelu jälkeen päätin palauttaa sen , koska tavara ei ollut avattu ei pitäisi olla ongelmia , menin kauppaan seuravana aamuna, jaa sain kuulla ette tarjous tuotteita ei saa palauttaa tämä on huonekalu , huonekaluliike, voi vaihtaa joku muun tavaraan , vaikka puhdistus tuote , vastasin ette en tarvitse mitä , haluan vain rahat takaisin ja päitsi en ole ostanut mikä iso tavara vain aurinkovarjo , jään odottaman vastauksia myyjältä , ei voi palauttaa rahat takaisin , saan vaihtaa vaikka jonkun tuolin mikä maksoi vähäämen kuin aurinkovarjo , toki voin niin minä tein , lähdin kaupasta tuolin kanssa mikä en tarvitse . Soitin samana päivää ette palvelu mikä sain ei ollut mikä hyvää, koska en saanut rahat oli pakko ottaa jotain muuta , vaikka ei ole tarvetta , sanoi ette jos se ei sopi minun settiin minä tuon sen takaisin , koska en halua jäädä tavaran kanssa mikä ei ole tarvetta , ja niin oli, väri oli tumma , ja lisäksi vinossa. Marssin seuravana päivänä kauppaan ja sanoi ,tässä on teidän tuoli minä en halua tavara kotiin en halua vaihtaa haluan rahat takaisin . Lohduksesi sai ette ei kuka on pakottanut minun ottaa tuolin . Tarjous tavara ei saa palauttaa ja se oli palvelu ette sain vaihdettu tuolin ja minun pitää olla iloinen sitä, asiakas palvelu oli todella huono odotin myyjää puoli tuntia silloin kuin tapahtuu vaihto? tai pakko vaihto , vaikka oli myyjät vapaana ,ja loppu lopuksi en saanut mitä ,menin ulos kuitin kanssa Myyjät ja liikenvastava nauroivat minulle , mitä minä odotan . Silloin kuin ostin sen varjo ei kuka kertonut ette tavara ei saa palauta ,eikä lehdessä ole mainittu . koska ei tarvii ,Minkälainen kauppa nyt harjoitellaan saadaan tavarat ulos millä keinolla vain ihan sama onko asiakas tyytyväinen tai ei, ihan sama pää asia ette tavara on poissa .Olen todella vihainen ja päättynyt .

• Sonic Empire
        eeva kirjoitti:

moi ostin perjantaina suomisoffa , tarjouksessa oleva aurinkovario väin auton ja menin töihin , jäin ajatteleman oliko ostos hyvää tai ei , koska ja tuttavien keskustelu jälkeen päätin palauttaa sen , koska tavara ei ollut avattu ei pitäisi olla ongelmia , menin kauppaan seuravana aamuna, jaa sain kuulla ette tarjous tuotteita ei saa palauttaa tämä on huonekalu ,huonekaluliike ne voi vaihtaa joku muun tavaraan , vaikka puhdistus tuote , vastasi ette en tarvitse mitä , haluan vain rahat takaisin ja paitsi en ole ostanut mikä iso tavara vain aurinkovarjo , jään odottaman vastauksia myyjältä , ei voi palauttaa rahat takaisin , kyysyin saako vaihtaa vaikka jonkun tuolin mikä maksoi vähäämen kuin aurinkovarjo , toki voin niin minä tein , lähdin kaupasta tuolin kanssa mikä en tarvitse . Soitin samana päivää ette palvelu mikä sain ei ollut mikä hyvää, koska en saanut rahat oli pakko ottaa jotain muuta , vaikka ei ole tarvetta , sanoi ette jos se ei sopi minun settiin minä tuon sen takaisin , koska en halua jäädä tavaran kanssa mikä ei ole tarvetta , ja niin oli väri oli tumma , ja lisäksi vinossa. Marssin seuravana päivänä kauppaan ja sanoi ,tässä on teidän tuoli minä en halua tavara kotiin en halua vaihtaa haluan rahat takaisin . Lohduksesi sai ette ei kuka on pakottanut minun ottaa tuolin . Tarjous tavara ei saa palauttaa ja se oli palvelu ette sain vaihdettu tuolin ja minun pitää olla iloinen sitä, asiakas palvelu oli todella huono odotin myyjää puoli tuntia silloin kuin tapahtuu vaihto? tai pakko vaihto , vaikka oli myyjät vapaana ,ja loppu lopuksi en saanut mitä , Myyjät ja liikenvastava nauroivat minulle , mitä minä odotan . Silloin kuin ostin sen varjo ei kuka kertonut ette tavara ei saa palauta ,eikä lehdessä ole mainittu . koska ei tarvii ,Minkälainen kauppa nyt harjoitellaan saadaan tavarat ulos millä keinolla vain ihan sama onko asiakas tyytyväinen tai ei ihan sama pää asia ette tavara on poissa .Olen todella vihainen ja päättynyt .

ISO henkilökohtainen voi voi. Palautusoikeutta ei laissa ole.

• Nyt mulla on täysin turha e...

"Nyt mulla on täysin turha esine nurkissa pyörimässä."

toivottavasti opit ensimmäisestä virheestäsi,
      niin tulee vielä ruusuinen tulevaisuus.

minulle on jo tuollaiset kotona opetettu.

• Minä puolestani

Kestikö sinulla peräti kaksi päivää huomata, että esine ei sovi kotiisi? Oletko jotenkin erityisen hidasjärkinen?

Ei sillä että minusta sinulla olisi ollut yhtään sen enempää oikeutta palauttaa esinettä, vaikka olisit mennyt takaisin muutaman tunnin päästä.

"Jatkossa boikotoin Askoa ja keskitän kaikki ostoni liikkeisiin joissa tiedän vaihto- ja palautusoikeuden olevan."

Minä taas jatkossakin ostan iloisena Askosta, tietäen että se on liike jossa ei turhaan palvota pässejä jotka eivät osaa harkita ostoksiaan ENNEN kuin ostavat, ja joka siis ei myy asiakkaille uutena tavaraa, joka on jo ollut jonkun kotona, ja sitten palautettu.

Kasva aikuiseksi!

• mokasi!

Kyseistä vaihto/palautus oikeutta ei ole missään, pois lukien etä/postimyynti. Jos et ole varma tuotteen soveltuvuudesta, voit kysyä kauppiaalta avokauppaa. Uskoisin tuon onnistuvan myös Askossa. Jälkeenpäin on turha nurista ja varsinkaa syyttää myyjää omasta virheestä!

• määräajan sisällä

"Kyseistä vaihto/palautus oikeutta ei ole missään, pois lukien etä/postimyynti."

On monia liikkeitä, jotka tarjoavat palautusoikeuden tietyn ajan kuluessa. Mainittakoon tässä esimerkkeinä Anttila, Lidl, Claes Ohlsson, Gigant ja Lidl. Tuotteen on tietysti oltava palautettaessa myyntikunnossa. Tietyt tuotteet voi olla rajattu kuitenkin palautusoikeuden ulkopuolelle.

• kyllä-_---
        määräajan sisällä kirjoitti:

"Kyseistä vaihto/palautus oikeutta ei ole missään, pois lukien etä/postimyynti."

On monia liikkeitä, jotka tarjoavat palautusoikeuden tietyn ajan kuluessa. Mainittakoon tässä esimerkkeinä Anttila, Lidl, Claes Ohlsson, Gigant ja Lidl. Tuotteen on tietysti oltava palautettaessa myyntikunnossa. Tietyt tuotteet voi olla rajattu kuitenkin palautusoikeuden ulkopuolelle.

Tarkoitin lakipykälien merkeissä. Näitä muutamien kauppojen omia palautus mahdollisuuksia sanelee kauppojen omat säännöt. Joten ei kannata yllättyä jos palautus ei niin vaan onnistu.

• minä vaan
        kyllä-_--- kirjoitti:

Tarkoitin lakipykälien merkeissä. Näitä muutamien kauppojen omia palautus mahdollisuuksia sanelee kauppojen omat säännöt. Joten ei kannata yllättyä jos palautus ei niin vaan onnistu.

Kuluttajille luodaan etuja etujen jälkeen. Kun taas kaupan etuja koko ajan kavennetaan. Jos kuluttaja vaikkapa näkee saman tuotteen hieman
        halvemmalla, niin hänen pitää saada aiemmin ostamansa tuote palauttaa.
        Entäs jos kauppa menettelisi samoin. Olisi vaikkapa uniikki tuote ja ostaja ostaisi sen satasella Sitten tulisi joku joka haluaisi sen välttämättä ja maksaisi siitä esim 150. Eikö
        tasapuolisuuden nimissä kaupalla pitäisi olla oikeus perua aiemmin tehty kauppa?
        Tasapuolisuuttahan se olisi.toimia samalla tavalla kuin kuluttajakin tuossa tilanteessa toimisi!

• kuluttajax
        minä vaan kirjoitti:

Kuluttajille luodaan etuja etujen jälkeen. Kun taas kaupan etuja koko ajan kavennetaan. Jos kuluttaja vaikkapa näkee saman tuotteen hieman
        halvemmalla, niin hänen pitää saada aiemmin ostamansa tuote palauttaa.
        Entäs jos kauppa menettelisi samoin. Olisi vaikkapa uniikki tuote ja ostaja ostaisi sen satasella Sitten tulisi joku joka haluaisi sen välttämättä ja maksaisi siitä esim 150. Eikö
        tasapuolisuuden nimissä kaupalla pitäisi olla oikeus perua aiemmin tehty kauppa?
        Tasapuolisuuttahan se olisi.toimia samalla tavalla kuin kuluttajakin tuossa tilanteessa toimisi!

Luulin että tällä sivustolla ollaan kuluttajan puolella ja asialla, mutta taitaakin olla kauppiaat ite täällä kommentoimassa :)
        Mun mielestä ainakin jonkinlainen vaihto- ja palautusoikeus on oltava aina. Toki tavara on palautettava siinä kunnossa kuin se on liikeessä ollut. Vältän itse kaikkia liikkeitä joissa vaihto- ja palautusoikeutta ei ole. Ei kaupassa oleva tavara aina näytä kotona samalle kun tila ja valo on ihan erilainen.

• kommentoijax
        kuluttajax kirjoitti:

Luulin että tällä sivustolla ollaan kuluttajan puolella ja asialla, mutta taitaakin olla kauppiaat ite täällä kommentoimassa :)
        Mun mielestä ainakin jonkinlainen vaihto- ja palautusoikeus on oltava aina. Toki tavara on palautettava siinä kunnossa kuin se on liikeessä ollut. Vältän itse kaikkia liikkeitä joissa vaihto- ja palautusoikeutta ei ole. Ei kaupassa oleva tavara aina näytä kotona samalle kun tila ja valo on ihan erilainen.

En ole kauppias, mutta ymmärrän hiukan kaupankäynnin logiikkaa. Ja keskusteluhan on sitä, että kaikki näkökannat ovat sallittuja ja jokaisen panos on arvokas, vai onko keskustelu sinun mielestäsi sitä, että vain yhtä näkökantaa edustavat saavat puhua?

No, suosittelen joka tapauksessa tutustumaan hiukan maassa vallitseviin lakeihin. Mitään yleistä vaihto- ja palautusoikeutta ei ole missään laissa säädetty. Jotkut liikkeet antavat sellaiseen joissakin tuoteryhmissä mahdollisuuden, mutta se on niiden liikkeiden ekstraa. Ei siis mitään, mitä kaikilta vaadittaisiin.

Kuluttajansuojan pohjaa kaivetaan sillä, että ylipäätään vaaditaan ehdotonta palautusoikeutta. Jos kauppiaan pitäisi periaatteessa varautua aina siihen, että kuluttaja tuo virheettömän tuotteen takaisin, kun se ei miellyttänytkään, niin kuinka paljon luulisit tavaroiden hetken päästä maksavan? Kyllä turhan palauttelun kustannukset aika pian näkyisivät hinnoittelussa. Tottakai, jos kaiken haluaa ostaa halpakaupoista kuten Gigantista, jossa tällainen yleinen palautusoikeus kai on, niin sehän on asiakkaan oikeus.

Esineen voi tarkistaa kotona, jos ei osaa kaupassa olla siitä varma, kunhan sopii avokaupasta ennen ostotapahtumaa myyjän kanssa. Se ei liene liikaa vaadittu edes kuluttajaltakaan?

• toisella puolen tiskiä
        kommentoijax kirjoitti:

En ole kauppias, mutta ymmärrän hiukan kaupankäynnin logiikkaa. Ja keskusteluhan on sitä, että kaikki näkökannat ovat sallittuja ja jokaisen panos on arvokas, vai onko keskustelu sinun mielestäsi sitä, että vain yhtä näkökantaa edustavat saavat puhua?

No, suosittelen joka tapauksessa tutustumaan hiukan maassa vallitseviin lakeihin. Mitään yleistä vaihto- ja palautusoikeutta ei ole missään laissa säädetty. Jotkut liikkeet antavat sellaiseen joissakin tuoteryhmissä mahdollisuuden, mutta se on niiden liikkeiden ekstraa. Ei siis mitään, mitä kaikilta vaadittaisiin.

Kuluttajansuojan pohjaa kaivetaan sillä, että ylipäätään vaaditaan ehdotonta palautusoikeutta. Jos kauppiaan pitäisi periaatteessa varautua aina siihen, että kuluttaja tuo virheettömän tuotteen takaisin, kun se ei miellyttänytkään, niin kuinka paljon luulisit tavaroiden hetken päästä maksavan? Kyllä turhan palauttelun kustannukset aika pian näkyisivät hinnoittelussa. Tottakai, jos kaiken haluaa ostaa halpakaupoista kuten Gigantista, jossa tällainen yleinen palautusoikeus kai on, niin sehän on asiakkaan oikeus.

Esineen voi tarkistaa kotona, jos ei osaa kaupassa olla siitä varma, kunhan sopii avokaupasta ennen ostotapahtumaa myyjän kanssa. Se ei liene liikaa vaadittu edes kuluttajaltakaan?

Suuri osa kuluttajista ei tajua kokonaisuutta.
        Ajatellaan vain omalta suppealta kannalta.
        Jos on sattunut ostamaan tuotteen harkitsematta, niin kovin innolla ollaan palautusoikeutta vaatimassa.
        Kun ymmärtää sen perusasian, että miettii ennenkuin ostaa ja kantaa vastuun ostoksestaan,
        niin moni asia on paljon selvempi. Ei kauppiaankaan kannata miettiä esimerkiksi sitä, että joku toinen olisi tuotteesta ehkä enemmän maksanut.
        Perusasia on , että kaikki lisäedut, palautusoikeudet yms on pakko hinnoitella tuotteen hintaan ja maksaja on kuluttaja.
        Jos joutuu siitä lähtemään, että esim 10% tuotteista tulisi takaisin ja niistä aivan varmasti osa jäisi kaupan piikkiin, niin hintaan
        olisi pakko lisätä tuonkin takia.
        Virheet ja viat toki pitää hoitaa asiallisesti, mutta en nyt tuotteen viaksi oikein osaa laittaa
        sitä, että kuluttaja ei tiedä mitä haluaa.
        Minä näen kaupan sopimuksena, jossa kauppias pitää sanansa kuin myöskin ostaja.

• cash carry
        kuluttajax kirjoitti:

"Luulin että tällä sivustolla ollaan kuluttajan puolella ja asialla,"

En ole ikinä käsittänyt tuota asennetta, jossa halutaan olla jonkun puolella.
        Kun kaupankäynnissä tulee kiistaa niin eikö silloin ulkopuolisten pitäisi olla PUOLUEETTOMIA?

Silloin aikoinaan kun Kuningaskuluttaja ohjelma oli uusi sitäkin mainostettiin " Kuningaskuluttaja - taatusti kuluttajan puolella".

Kun lähdetään purkamaan jotain tilannetta niin silloin pitäsisi huomioida molempien osapuolten näkemykset ja tosiasiat. Jos heti lähdetään siitä, että ollaan ehdottomasti toisen puolella on se kyllä todella väärin. En haluaisi sinun kaltaista tuomaria mihinkään asiaan päättämään.
        Kauhea tilanne jos olet esim esimies ja sinun
        pitää ratkaista kahden alaisen riitatilanne -
        asetut siis mukavamman puolelle ja tuomitset
        vastoin oikeustajua ja rehellisyyttä.

• samalla

voisi pyytää tapettien ja maalien toimittajaa antamaan palautusta kauppasummasta kun sun pieni desing-esine ei sovi sille ajateltuun maailmaan..?

Ajattele nyt itsekin ennen kuin teet itsesi hölmöksi, vaaditko palautusta paidasta tai asusta joka ei käynytkään tiettyyn tapahtumaan jota niin olit sinne ajatellut olevan cool, myyjänkö vika se on..?

• askon asiakas

Hyvä konsti on myös aina ennen vieraiden tuloa käydä hakemassa jotain kivaa sisustustavaraa,
      jonka voi sitten palauttaa.

Kyllä minä ainakin asioin Askossa kun tiedän, että siellä myydään uutta tavaraa eikä toisten käyttämiä.

Ostimme juuri taulu tv:n ihan uutena ja kotona
      paketin sisältä löytyi lappu jossa luki "asiakaspalautus rahat takaisin".
      Lisäksi telkkariin oli tehty jo asetukset ja ruotsin kielellä. Jouduimme tekemään uuden reissun myyjälle ( eivät ehtineet vastata puhelimeen ) ja olivat vähän noloja kun näytimme lappua.

Hyvä Asko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe