c5 anti pollution fault

ilmenee

tuollainen anti pollution fault ilmennyt nyt tammikuun jälkeen 100tkm huollon jälkeen kiusallisen usein. Auto 5/2003 1.8 break ajettu 103tkm.
Selityksenä olen kuullut että saattaa johtua
a. akun jännite alhainen, kun on jo 5 v vanha
b. tulpilla ajettu 40km ja enää 20tkm seuraavaan vaihtoon.
Noista johtuen ilmeisesti voi aktivoitua moottorin turvatila ja kierroksia ei tule kuin max 3000.
Kun lämmittelee moottoria n. 5min , niin tila poistuu, tosin service valo jää päälle ja poistuu sitten kun tilanne ilmeisen sallittu.
Vastaavaa oli uutena, mutta se korjaantui kun jokin lämpösydeemi asennettiin (tyyppivika)

10

17860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli pari C:sta

      peräkkäin.Molemmat uutena saatuja.Molemmissa ilmeni ensimmäisen talven aikana sama hälytys.Jos auto oli seissyt pitempään tai oli kovemmat pakkaset.En muista aivan tarkkaan mitä huolto minulle sanoi.Oli kuullemma pakoputken (katalysaattorin) anturin rajaarvot asetettu niin alhaiseksi (etelän olosuhteisiin) että suomen talvet saivat käynnistyksen jälkeen rajaarvon ylittävät päästöt ja siten hälytti asiasta.Molempien autojen kohdalla vika poistui kyllä huollon jälkeen.Toisessa taisi pari kertaa tulla jatkossakin.

      • tuota tekstiä

        Omassa dieselissäkin tekee tuon saman tekstin pakkasella joskus. Ilmoittaa mittari "kaasupolkimen asentotunnistinta". Vain tosiaan pakkaskautena saattaa tehdä.
        Mittarilla nollille koodit, taas pelannut noin toistavuotta.

        Oma mittarikaan ei maksa Kannettavalle tietokoneelle kuin vajaan satasen. Sen hankin ja hyvin toimii ja saa katsottua jos tuota tekstiä tulee.

        mm. hetkellisä bensapaineen muutoksiinkin reagoi noin. Ja mm. anturiin pakoputkessa "Lamda"


    • Ceewiis

      Aivan normaalia tuo antipollution fault sitikassa on. Polttoainetta pääsee kattiin asti, esim jos joutuu startaamaan pitkään tai ei ekalla käyntiin. Sitä ekalla kerralla säikähtää mutta taitaa olla ominaisuus kyseisessä merkissä...ei muuta kuin kovaa ajoa...

    • 2.0 bensa

      Oma C5:ssa myös tuosta ilmoittelee säiden äkkiä lauhtuessa, tai jos on kovempi pakkanen eikä ole ollut lämpötolpassa kiinni.

      Ekalla kerralla oli kyse juuri kun ilma lauhtui yöllä -15:sta -> -2:een. Aamulla kun läksin töihin niin alkoi keltaiset varoitusvalot taulussa palaa ja herjasi tuota Anti-pollution faultia.

      Veholle soitin hätäpäissäni, huoltomies rauhallisesti sanoi että ajele muutama päivä ja jos ei tokene niin tuo katsottavaksi. Kuulemma varsin yleinen herja sinäkin aamuna.
      Pari tuntia myöhemmin olikin jo sammunut kaikki hälyt.

      Seuraavalla kerralla sitten oli ollut taas pakkasta -15 ja olin unohtanut laittaa töpselin tolppaan. Taas tuota herjaa ja valot paloi. Ajelin ensin yhden päivän, mutta vai lyhyet työmatkat eikä mitään muutosta, vaikka oli pääasiassa "haaleassa" hallissa päivän. Kotimatkalla sitten ajelin pitemmät pätkät motarilla moottorin lämpimäksi ja kävin tankilla -> valo olikin sammunut.

      120 000 huollossa sitten kertoivat että 3- sylinterissä on tietokoneiden mukaan "epäpuhdasta palamista" eli ilmeisesti kylmänä hydraulinen venttiilinnostin kantaa.
      Nyt auto onkin menossa Veholle venttiilien korjaukseen, itse maksan 500 euron omavastuun ja myyjäliike loput.

      Kertoi Veholla työn vastaanotossa että noita venttiilivikaisia on paljon liikenteessä, entisiä leasingautoja kuten omakin, ja leasing- yhtiöt eivät ole halukkaita niitä korjaamaan, koska maksaa pari tonnia.

      • se tuntuu

        ..olevan. Omaan -02 2 litraiseen vaihdettiin myyjäliikkeen piikkiin Länsiautossa venttiilinnostimet.
        Ravistava tyhjäkäyntikin tasoittui, eikä antipollution fault hälyt enää vaivanneet.
        Koko summa oli 1600€ luokkaa, onneks ei omasta pussista.. ;-)


    • femmaisti

      Minulla 2L bensafemma -01 mallinen ja samoja ilmoituksia tulisi tuon tuostakin. Ihan helpoiten tuon ilmoituksen välttää kun käynnistää auton kuin vanhan dieselin. Eli ensin virrat päälle ja odotellaan muutama sekunti kunnes tietokone on tehnyt tarkistuksensa ja sammuttanut merkkivalot. Sitten vasta käyntiin. Jos tekee suoraan kylmäkäynnistyksen, niin ilmeisesti tietokoneella on virheelliset säätöarvot, koskapa melkein joka kerta tulee käyntihäiriöitä ja virheilmoituksia.

      • Vierestä katsoja

        Antipollutionia näytelly kans -03 1,8 C5 ja Veho kertoo katti finaalissa ja uuden vaihto 1500e. 900e ite katti, parisataa liitososat ja loput duuniin. Ei hyvää päivää. Motonetissä C5 katti 445e ja Bilteman yleiset alle 100e... Onko kokemuksia?


    • autoileva nainen

      Auto Sompa ei osannut korjata vikaa C3:ssa,mutta selittää kylläkin.Lyhyet matkat onnistuvat ilman Antipollution herjaa,samalla ajonopeuden säädin häiriintyy,ei toimi.
      vuosimalli on2011 ja diesel "sittikka" ;kilometrit noin 60000.

      Mihin se on vietävä korjattavaksi,ei ainakaan näytä apua löytyvän Kouvolasta

      • c5-.2005

        Lahdesta löytyy melko laadukas citikkakorjaamo. Citikka-Make Oy ja toinen on Citikkakorjaamo Ylimalmi. Kokeile niitä. Ainakin oma on tullut kohdalleen niissä.


    • Andre C

      Arvailua kaikki vastaukset.
      Bensiinimoottorisissa on pieni puhallin (jota pumpuksi kutsuvat) se puhaltaa hiukan ilmaa pakokaasujen joukkoon jotta katalysaattori lämpenisi nopeammin.
      Ajoon silla ei ole merkitystä, saasteita se lähdössä marginaalisesti vähentää.
      Siihen liittyy venttiili puhallin ja rele sekä sulake.

      Eräässä useasti merkkihuollossa tuon vian takia käyneessä autossa puhaltimelta (pumpulta) tuleva letku oli irti liittimestä.

      Joka kerran vika kuitattiin ja asiakas rahastettiin.

      Kolmos sylinterin venttiilivikaa ei voi paljastaa muuten kuin mittaamalla venttiilien tiiviyden.

      Vika joaka tuntuu sitikkaa vaivaavan on 3. sylinterin ruiskutus suutin vika ilmoitus.
      Siitä aiheutuva vika ilmenee siten ettei se ainakaan kattia tuhoa. Suutin piirissä on sähköinen vika (katkos).

      Uskomatonta miten hihasta vedettyjä vastauksia merkkiliikkeet voivatkin antaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      46
      3516
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      136
      2525
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      17
      2494
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1973
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1436
    6. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1337
    7. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1324
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      153
      1043
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1027
    10. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      969
    Aihe