c5 anti pollution fault

ilmenee

tuollainen anti pollution fault ilmennyt nyt tammikuun jälkeen 100tkm huollon jälkeen kiusallisen usein. Auto 5/2003 1.8 break ajettu 103tkm.
Selityksenä olen kuullut että saattaa johtua
a. akun jännite alhainen, kun on jo 5 v vanha
b. tulpilla ajettu 40km ja enää 20tkm seuraavaan vaihtoon.
Noista johtuen ilmeisesti voi aktivoitua moottorin turvatila ja kierroksia ei tule kuin max 3000.
Kun lämmittelee moottoria n. 5min , niin tila poistuu, tosin service valo jää päälle ja poistuu sitten kun tilanne ilmeisen sallittu.
Vastaavaa oli uutena, mutta se korjaantui kun jokin lämpösydeemi asennettiin (tyyppivika)

10

17864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli pari C:sta

      peräkkäin.Molemmat uutena saatuja.Molemmissa ilmeni ensimmäisen talven aikana sama hälytys.Jos auto oli seissyt pitempään tai oli kovemmat pakkaset.En muista aivan tarkkaan mitä huolto minulle sanoi.Oli kuullemma pakoputken (katalysaattorin) anturin rajaarvot asetettu niin alhaiseksi (etelän olosuhteisiin) että suomen talvet saivat käynnistyksen jälkeen rajaarvon ylittävät päästöt ja siten hälytti asiasta.Molempien autojen kohdalla vika poistui kyllä huollon jälkeen.Toisessa taisi pari kertaa tulla jatkossakin.

      • tuota tekstiä

        Omassa dieselissäkin tekee tuon saman tekstin pakkasella joskus. Ilmoittaa mittari "kaasupolkimen asentotunnistinta". Vain tosiaan pakkaskautena saattaa tehdä.
        Mittarilla nollille koodit, taas pelannut noin toistavuotta.

        Oma mittarikaan ei maksa Kannettavalle tietokoneelle kuin vajaan satasen. Sen hankin ja hyvin toimii ja saa katsottua jos tuota tekstiä tulee.

        mm. hetkellisä bensapaineen muutoksiinkin reagoi noin. Ja mm. anturiin pakoputkessa "Lamda"


    • Ceewiis

      Aivan normaalia tuo antipollution fault sitikassa on. Polttoainetta pääsee kattiin asti, esim jos joutuu startaamaan pitkään tai ei ekalla käyntiin. Sitä ekalla kerralla säikähtää mutta taitaa olla ominaisuus kyseisessä merkissä...ei muuta kuin kovaa ajoa...

    • 2.0 bensa

      Oma C5:ssa myös tuosta ilmoittelee säiden äkkiä lauhtuessa, tai jos on kovempi pakkanen eikä ole ollut lämpötolpassa kiinni.

      Ekalla kerralla oli kyse juuri kun ilma lauhtui yöllä -15:sta -> -2:een. Aamulla kun läksin töihin niin alkoi keltaiset varoitusvalot taulussa palaa ja herjasi tuota Anti-pollution faultia.

      Veholle soitin hätäpäissäni, huoltomies rauhallisesti sanoi että ajele muutama päivä ja jos ei tokene niin tuo katsottavaksi. Kuulemma varsin yleinen herja sinäkin aamuna.
      Pari tuntia myöhemmin olikin jo sammunut kaikki hälyt.

      Seuraavalla kerralla sitten oli ollut taas pakkasta -15 ja olin unohtanut laittaa töpselin tolppaan. Taas tuota herjaa ja valot paloi. Ajelin ensin yhden päivän, mutta vai lyhyet työmatkat eikä mitään muutosta, vaikka oli pääasiassa "haaleassa" hallissa päivän. Kotimatkalla sitten ajelin pitemmät pätkät motarilla moottorin lämpimäksi ja kävin tankilla -> valo olikin sammunut.

      120 000 huollossa sitten kertoivat että 3- sylinterissä on tietokoneiden mukaan "epäpuhdasta palamista" eli ilmeisesti kylmänä hydraulinen venttiilinnostin kantaa.
      Nyt auto onkin menossa Veholle venttiilien korjaukseen, itse maksan 500 euron omavastuun ja myyjäliike loput.

      Kertoi Veholla työn vastaanotossa että noita venttiilivikaisia on paljon liikenteessä, entisiä leasingautoja kuten omakin, ja leasing- yhtiöt eivät ole halukkaita niitä korjaamaan, koska maksaa pari tonnia.

      • se tuntuu

        ..olevan. Omaan -02 2 litraiseen vaihdettiin myyjäliikkeen piikkiin Länsiautossa venttiilinnostimet.
        Ravistava tyhjäkäyntikin tasoittui, eikä antipollution fault hälyt enää vaivanneet.
        Koko summa oli 1600€ luokkaa, onneks ei omasta pussista.. ;-)


    • femmaisti

      Minulla 2L bensafemma -01 mallinen ja samoja ilmoituksia tulisi tuon tuostakin. Ihan helpoiten tuon ilmoituksen välttää kun käynnistää auton kuin vanhan dieselin. Eli ensin virrat päälle ja odotellaan muutama sekunti kunnes tietokone on tehnyt tarkistuksensa ja sammuttanut merkkivalot. Sitten vasta käyntiin. Jos tekee suoraan kylmäkäynnistyksen, niin ilmeisesti tietokoneella on virheelliset säätöarvot, koskapa melkein joka kerta tulee käyntihäiriöitä ja virheilmoituksia.

      • Vierestä katsoja

        Antipollutionia näytelly kans -03 1,8 C5 ja Veho kertoo katti finaalissa ja uuden vaihto 1500e. 900e ite katti, parisataa liitososat ja loput duuniin. Ei hyvää päivää. Motonetissä C5 katti 445e ja Bilteman yleiset alle 100e... Onko kokemuksia?


    • autoileva nainen

      Auto Sompa ei osannut korjata vikaa C3:ssa,mutta selittää kylläkin.Lyhyet matkat onnistuvat ilman Antipollution herjaa,samalla ajonopeuden säädin häiriintyy,ei toimi.
      vuosimalli on2011 ja diesel "sittikka" ;kilometrit noin 60000.

      Mihin se on vietävä korjattavaksi,ei ainakaan näytä apua löytyvän Kouvolasta

      • c5-.2005

        Lahdesta löytyy melko laadukas citikkakorjaamo. Citikka-Make Oy ja toinen on Citikkakorjaamo Ylimalmi. Kokeile niitä. Ainakin oma on tullut kohdalleen niissä.


    • Andre C

      Arvailua kaikki vastaukset.
      Bensiinimoottorisissa on pieni puhallin (jota pumpuksi kutsuvat) se puhaltaa hiukan ilmaa pakokaasujen joukkoon jotta katalysaattori lämpenisi nopeammin.
      Ajoon silla ei ole merkitystä, saasteita se lähdössä marginaalisesti vähentää.
      Siihen liittyy venttiili puhallin ja rele sekä sulake.

      Eräässä useasti merkkihuollossa tuon vian takia käyneessä autossa puhaltimelta (pumpulta) tuleva letku oli irti liittimestä.

      Joka kerran vika kuitattiin ja asiakas rahastettiin.

      Kolmos sylinterin venttiilivikaa ei voi paljastaa muuten kuin mittaamalla venttiilien tiiviyden.

      Vika joaka tuntuu sitikkaa vaivaavan on 3. sylinterin ruiskutus suutin vika ilmoitus.
      Siitä aiheutuva vika ilmenee siten ettei se ainakaan kattia tuhoa. Suutin piirissä on sähköinen vika (katkos).

      Uskomatonta miten hihasta vedettyjä vastauksia merkkiliikkeet voivatkin antaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      65
      3289
    2. Vaskikello osaa asiakaspalvelun

      Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc
      Pyhäjärvi
      68
      2208
    3. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      17
      2000
    4. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

      Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      424
      1870
    5. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

      Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      159
      1661
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      108
      1136
    7. Pysyä yhdessä vai ei

      En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      83
      1083
    8. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      236
      1035
    9. Tänään oli

      Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      33
      897
    10. En halua sua enää

      joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      738
    Aihe