GET HEAVY-LEVYN ARVOSTELU

steeveen

Vaikka albumi onkin jo kuusi vuotta vanha niin siitä ei taida täällä mitään arvostelua olla, joten tänne voisi pistää arvionsa albumin jokaisesta biisistä.
Tässä omani:

1. Scarctic Circle Gathering: Erittäin hyvä aloitus"traileri", paljon parempi kuin esimerkiksi Monsterican Dream-levyllä. Paranee loppua kohden koko ajan.

2. Get Heavy: Loistava biisi. Ehkä yksi bändin aliarvostetuimmista. Pistää kyllä ruumiin liikkeelle kun alkaa se pääriffi "Its tiime to geeeet heeeavyyyy".

3. Devil is a Loser: Tämä taas hiukan yliarvostettu. Onhan biisissä omat hetkensä, kuten se ns. väliriffi, mutta muuten aika keskinkertainen.

4. Rock the Hell Outta You: Ei kolahtanut kuusi vuotta sitten, eikä kolahda vieläkään. Levyn huonoimpia.

5. Would You Love A Monsterman: Nykyään en tykkää siitä, mutta se johtuu varmasti siitä että kuuntelin sen niin puhki jo vuosia sitten. Onhan se muuten, varsinkin lopussa oikein menevä.

6. Icon of Dominance: Loistava biisi, tuntuu siltä että tykkäisin biisistä enemmän mitä enemmän sitä kuuntelen. Tällaisia ne Lordin "hitaammat" biisit sais aina ollakin.

7. Not The Nicest Guy: Lyhyesti sanottuna huono.

8. Hellbender Turbulence: Get Heavyn tapaan turhan aliarvostettu, on nimittäin erittäin hyvä.

9. Biomechanic Man: Ei kolahda.

10. Last Kiss Goodbye: Ei sovi Lordille näin imelä biisi. Ei oikein toimi.

11. Dynamite Tonight: Aluksi en tykäänyt biisistä, mutta nykyään kolahtaa jo. Ihan kiva, varsinkin se "lämmittely" juuri ennen pääriffiä.

12. Monster Monster: Erittäin hyvä, kyllä toimii.


Eli tässä biisit vielä paremmuusjärjestyksessä:

1. Get Heavy
2. Icon of Dominance
3. Hellbender Turbulence
4. Monster Monster
5. Dynamite Tonight
6. Would You Love A Monsterman
7. Devils is a Loser
8. Last Kiss Goodbye
9. Not The Nicest Guy
10. Rock The Hell Outta You
11. Biomechanic Man

1

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Get Heavy-levyn arvostelu

      Ostin tämän vuonna 2005 ja olen siitä lähtien ollut lordin suuri fani. Itse olen sitä mieltä, get heavy on lordin paras albumi, sillä sen kuunteluun en ole kyllästynyt kertaakaan. Kappaleet ovat laadukkaita ja omaperäisiä niin musiikillisesti, kuin lyriisestikin. Lisäksi molemmat musiikkivideot, devil is a loser ja would you love a monsterman ovat erittäin onnistuneita.


      1. Scarctic Circle Gathering: Loistava aloitus, joka saa kuuntelijan lordi-tunnelmiin vaivatta. Vaikka en itse tätä pätkää kuuntelekkaan kovin usein, on tälläisen alkupromon paikka mitä sopivin lordin levujen alkuun.

      2. Get Heavy: Tämä kappale on mielestäni melko keskiverto musiikillisesti, mutta oudot ja rimmaavat sanat ansaitsevat kiitosta, Tämän biisin heikkous on se, että sen laulaminen livenä ilman playbackiä on varmasti hankalaa.

      Arvosana: 3/5

      3. Devil is a Loser: Mielestäni tämä kappale on lyriikoiltaan lordin kaikkien aikojen paras. Musiikillisesti kappale ei ole Lordin parhaimmistoa, mutta yli keskiverron kuitenkin. Musiikkivideon hienous antaa vielä plussaa tälle kappaleelle.

      Arvosana: 4/5

      4. Rock The Hell Outta You: Tässä kappaleessa on havaittavissa niinsanottua Lordille ominaista kertosäkeen cheer-upittamista. Tarkoitan sitä, että kertosäettä lauletaan hieman huutosakin omaisesti. Se ei sinänsä haittaa ja mielestäni tämä on hyvä peruskappale Lordilta.

      Arvosana: 3/5

      5. Would You Love a Monsterman?: Ah, tässä on hyvää Lordia. Kappale ei ole liian raskas, eikä liian kveyt, ei liian hidas, eikä liian nopea. Tämä on ehdoton single-biisi ja todellakin Lordin parhaita kappaleita. Musiikkivideo antaa lopullisen niitin tälle hienoudelle.

      Arvosana: 5/5

      6. Icon Of Dominance: Musiikillista neroutta sanon minä! Tässä kappaleessa on musiikki kohdallaan ja taustalaulu on sopivan kuuloinen. Sanat ovat keskitasoa ja samoin laulu, mutta silti tämä on loistava biisi.

      Arvosana: 4/5

      7. Not The Nicest Guy: Erittäin rokkaava rakkauslaulu, jonka itse luokittelisin ei-niin Lordimaiseksi lyriikoiden osalta. Kertosäe on kuitenkin helkkarin tarttuva ja muutenkin musiikki on kohdillaan tässä kappaleessa.

      Arvosana: 4/5

      8. Hellbrender Turbulence: Tämä on sanoiltaan todella lyhyt kappale, jonka vuoksi itsensä toistaminen on väistämätöntä. Ei todellakaan Lordin parhaita biisejä, mutta ei huonoinkaan. Ne vähäiset lyriikat, mitä tässä kappaleessa oli, olivat hyvin kirjoitetut.

      Arvosana: 2/5

      9. Biomechanic Man: Tämä kappale ei jostakin syystä kolahda minuun ei sitten yhtään! Joskus minusta jopa tuntui, että en halua kuunnella koko kappaletta enää koskaan. Sääli, että aiheeltaan näin hyvä kappale on Lordin huonoin.

      Arvostelu: 1/5

      10. Last Kiss Goodbye: Taas rakkauslaulu Lordilta. Kappale alkaa hyvin, mutta kertosäe ei iske. Tämä on todella vähän huomiota saanut kappale, jota en toisaalta ihmettele.

      Arvostelu: 1/5

      11. Dynamite Tonite: Tämä on vaihteen vuoksi hieman parempi biisi Lordilta. Kertosäe koukuttaa ja lyrikat ovat todella ovelat. Ei silti Lordin parhaimmistoa, mutta hyvää keskitasoa.

      Arvostelu: 3/5

      12. Monster Monster: Tämä Kappale on aiheuttanut minulla sen ilmiön, että mitä enemmän sitä kuuntelen, sitä paremmalta se kuulostaa. Tämä on positiivinen asia, sillä yleensä albumin viimeinen kappale ei ole ollut hyvä.

      Arvostelu: 3/5

      13. 13: Mukava, Lordin näköinen lopetus tälle huikealle levylle, joka saisi minun puolestani myydä enemmän kuin se on tähän mennessä myynyt.

      Kaiken kaikkiaan mahtava albumi, joka sisältää mukavasti kaksi musiikkivideota. Tältä albumilta löytyy mielestäni Lordin huonoin biisi, mutta myös pari Lordin parhaimmistoon kuuluvaa. Suosittelen tämän levyn ostoa kaikille, sillä se tarjoaa Lordin tapaan järeää rockia ja hauskasti leikitteleviä sanoituksia. All hail to Mr. Lordi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2266
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2074
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      170
      1873
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      170
      1687
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      32
      1339
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1178
    Aihe