käytin A3sen 180000 jakopäänhihna huollossa ja autossa on long life huolto ohjelma. hinnan arvioitiin puhelimessa pyörivän noin 600 euron kieppeillä, hakiessani auton, hinta oli 900e ja pitää vielä viedä uudestaan muutamaksi tunniksi että vaihtavat jonkin putken ja stefat ja maksaa kuulemma vielää pari sataa lisää!!
Sitten vielä, että ajotietokone näyttää nyt että seuraava huolto olisi 15000 km päästä vaikka long life ohjelmassa huollot on 30000 km välein?
eihän niistä kalleista öljyistä ja tulpista ole mitään hyötyä jos ne vaihdettaisiin taas 15000 päästä.
Kuulostaako reilulta peliltä??
tämmöstä palvelua autofitillä!!
voiko tämmösestä nyt sitten tavallinen tallaaja tehdä asialle mitään?
Audin huolto!
23
9073
Vastaukset
- olet menny
ostaa vga:n long life paskan!!!! SITÄ SAA MITÄ TILAA!!!!
- juuso98643
huolto, kuullostaa ihan normaalilta hinnalta. Audilla olisit maksanut tonnin.
- Heikki
Jakohihnan vaihto olisi merkkikorjaamossa noin 1000 € luokkaa, joten ihan normaali hinta.
Antti kolmosen tulppia ei kylläkään tarvitse vaihtaa 15 000 km välein.- Heikki
Pitäisi oikeastaan sanoa, että edullinen hinta ;)
Jos auto ehdottelee uutta huoltoa jo nyt, on huoltovälinäyttö jäänyt jossain huollossa nollaamatta. - Audi-Man
Heikki kirjoitti:
Pitäisi oikeastaan sanoa, että edullinen hinta ;)
Jos auto ehdottelee uutta huoltoa jo nyt, on huoltovälinäyttö jäänyt jossain huollossa nollaamatta.Otapa huomioon, että se longlife-huoltoväli on JOUSTAVA, eli lyhimmillään se voi olla 15 tonnia tai sitten jopa sen 30 tonnia. Itselleni se näyttää asettuvan tuonne 20 tonnin kieppeille.
Täytyy tosin myöntää, että harvemmin ne myyntitilanteessa tuo esille tuota mahdollisuutta, että se pitkä huoltoväli voi olla noinkin lyhyt kuin 15 tonnia... - ajan mukaa kyllä!!!
Audi-Man kirjoitti:
Otapa huomioon, että se longlife-huoltoväli on JOUSTAVA, eli lyhimmillään se voi olla 15 tonnia tai sitten jopa sen 30 tonnia. Itselleni se näyttää asettuvan tuonne 20 tonnin kieppeille.
Täytyy tosin myöntää, että harvemmin ne myyntitilanteessa tuo esille tuota mahdollisuutta, että se pitkä huoltoväli voi olla noinkin lyhyt kuin 15 tonnia...kyllä se longlife huolto väli on ihan kiinteä 30000 tai yksi vuosi. ilmeisesti huollossa jossa autosi käytit ei ole ohjelmaa jolla saa longlife huollon nollattua vaan on nollattu näytön napeista jolloin muuttuu normaaliin huolto-ohjelmaan 15000 tai yksi vuosi. nyt joko menet jonnekkin jossa on laittee ja pyydät/maksat jotta vaihtavat takaisin longlife huolto-ohjelmaan tai katselet kun vilkuttelee huoltoa näytössä... hinta sinänsä suht ok, mutta ilmeisesti joku alastefa vuotanut eikä saanut uutta tilalle, kun vaihdetaa joutuu purkamaa uudelleen jakopään.
- Joujou-vaan
ajan mukaa kyllä!!! kirjoitti:
kyllä se longlife huolto väli on ihan kiinteä 30000 tai yksi vuosi. ilmeisesti huollossa jossa autosi käytit ei ole ohjelmaa jolla saa longlife huollon nollattua vaan on nollattu näytön napeista jolloin muuttuu normaaliin huolto-ohjelmaan 15000 tai yksi vuosi. nyt joko menet jonnekkin jossa on laittee ja pyydät/maksat jotta vaihtavat takaisin longlife huolto-ohjelmaan tai katselet kun vilkuttelee huoltoa näytössä... hinta sinänsä suht ok, mutta ilmeisesti joku alastefa vuotanut eikä saanut uutta tilalle, kun vaihdetaa joutuu purkamaa uudelleen jakopään.
Kyllä Audin Longlife-huoltoväli on joustava min.15000km - max.30000km ja min.1v - max.2v. Huoltoväliin vaikuttaa monet tekijät, jopa se, käytkö pellin alla.
Ovat nollaanneet tod näk. huoltonäytön väärin (lyhyelle välille), jos näyttö näyttää 15tkm. Joissain malleissa tuo huoltonäyttö tosin tajuaa öljynlaadun ja arpoo tuon huoltovälin sen mukaan (uusimmat). Normaalisti Longlife-huollon jälkeen (oikeen nollattuna), näyttää seuraavan huollon ---- noin 800km ajan, jonka jälkeen pamahtaa tauluun tuo laskettu huollon ajankohta.
Tulppien vaihtoväli sama longlife ja kiinteällä huoltovälillä, joten öljyn laatu ei vaikuta niihin (eikä muihinkaan lisätöihin).
Stefoja on muuallakin, kun jakopäässä, joten tuskinpa nyt tarvii kuitenkaan uudestaan purkaa. - Audikorjaamon työnjohtaja
ajan mukaa kyllä!!! kirjoitti:
kyllä se longlife huolto väli on ihan kiinteä 30000 tai yksi vuosi. ilmeisesti huollossa jossa autosi käytit ei ole ohjelmaa jolla saa longlife huollon nollattua vaan on nollattu näytön napeista jolloin muuttuu normaaliin huolto-ohjelmaan 15000 tai yksi vuosi. nyt joko menet jonnekkin jossa on laittee ja pyydät/maksat jotta vaihtavat takaisin longlife huolto-ohjelmaan tai katselet kun vilkuttelee huoltoa näytössä... hinta sinänsä suht ok, mutta ilmeisesti joku alastefa vuotanut eikä saanut uutta tilalle, kun vaihdetaa joutuu purkamaa uudelleen jakopään.
V.A.G. autojen LongLife-huollon huoltoväli on kyllä joustava, kuitenkin max. 30000km tai 2v, riippuen ajotyylistä, käyttö-olosuhteista ym.
Sen takia, miksi tässä autossa huoltonäyttö näyttää nyt 15tkm seuraavaan huoltoon johtuu siitä, että autofit:lla ei ole V.A.G.-järjestelmätesteriä, ja sen takia ne kuittaavat huoltonäytön mittaristosta manuaalisesti, eikä testerillä. Tämä toimenpiteen seuraus on että huoltoväli muuttuu kiinteäksi 15000 km tai 1 v. Mikäli omistaja haluaa muuttaa huoltoväli takaisin joustavaksi, pitää käydä merkkikorjaamolla sopeuttamassa. - vaginisti
Audikorjaamon työnjohtaja kirjoitti:
V.A.G. autojen LongLife-huollon huoltoväli on kyllä joustava, kuitenkin max. 30000km tai 2v, riippuen ajotyylistä, käyttö-olosuhteista ym.
Sen takia, miksi tässä autossa huoltonäyttö näyttää nyt 15tkm seuraavaan huoltoon johtuu siitä, että autofit:lla ei ole V.A.G.-järjestelmätesteriä, ja sen takia ne kuittaavat huoltonäytön mittaristosta manuaalisesti, eikä testerillä. Tämä toimenpiteen seuraus on että huoltoväli muuttuu kiinteäksi 15000 km tai 1 v. Mikäli omistaja haluaa muuttaa huoltoväli takaisin joustavaksi, pitää käydä merkkikorjaamolla sopeuttamassa.Ei tarvitse merkkikorjaamoa mutta merkkituntemusta. Fitin pojilla käsittääkseni työkalu mutta ei välttämättä nouhauta...
- niin...
Joujou-vaan kirjoitti:
Kyllä Audin Longlife-huoltoväli on joustava min.15000km - max.30000km ja min.1v - max.2v. Huoltoväliin vaikuttaa monet tekijät, jopa se, käytkö pellin alla.
Ovat nollaanneet tod näk. huoltonäytön väärin (lyhyelle välille), jos näyttö näyttää 15tkm. Joissain malleissa tuo huoltonäyttö tosin tajuaa öljynlaadun ja arpoo tuon huoltovälin sen mukaan (uusimmat). Normaalisti Longlife-huollon jälkeen (oikeen nollattuna), näyttää seuraavan huollon ---- noin 800km ajan, jonka jälkeen pamahtaa tauluun tuo laskettu huollon ajankohta.
Tulppien vaihtoväli sama longlife ja kiinteällä huoltovälillä, joten öljyn laatu ei vaikuta niihin (eikä muihinkaan lisätöihin).
Stefoja on muuallakin, kun jakopäässä, joten tuskinpa nyt tarvii kuitenkaan uudestaan purkaa.ai tunnistaa itse öljylaadun ja merkinkin varmaan!! hmm ai onko muitakin stefoja, stefan vaihto 200egee haiskahtaa hieman jakopään purulta... ihan vaan arvailin. toki se fuckin kilometrimäärä on vaihteleva jos on esim. vuosi täynnä. ei tässä nyt ollut tarkoitus sun tietoas arvostella, mutta...
- HuoltoOnRahastusta
Audikorjaamon työnjohtaja kirjoitti:
Sen takia, miksi tässä autossa huoltonäyttö näyttää nyt 15tkm seuraavaan huoltoon johtuu siitä, että autofit:lla ei ole V.A.G.-järjestelmätesteriä, ja sen takia ne kuittaavat huoltonäytön mittaristosta manuaalisesti, eikä testerillä. Tämä toimenpiteen seuraus on että huoltoväli muuttuu kiinteäksi 15000 km tai 1 v. Mikäli omistaja haluaa muuttaa huoltoväli takaisin joustavaksi, pitää käydä merkkikorjaamolla sopeuttamassa.Audin LongLife huolto on todellakin joustava. Ensimmäisen kerran huollatin kahden vuoden kohdalla ja seuraavaksi viisi vuotta myöhemmin...
Aina käynnistyessä tuli muistutus huollon tarpeesta mutta näyttää tuo auton toimivan vaikka ei huoltaisikaan.
Autojen huolto on rahastusta johon ei kannata antautua ainakaan sitten kun takuu ei ole enää voimassa. - sitroen.
niin... kirjoitti:
ai tunnistaa itse öljylaadun ja merkinkin varmaan!! hmm ai onko muitakin stefoja, stefan vaihto 200egee haiskahtaa hieman jakopään purulta... ihan vaan arvailin. toki se fuckin kilometrimäärä on vaihteleva jos on esim. vuosi täynnä. ei tässä nyt ollut tarkoitus sun tietoas arvostella, mutta...
Kädettömien rahastusta!
Vanhassa vara parempi.
25 v vanhassa ei hälyttele mitkään myyntiyhtiön hälytykset, huoltaa saa tarpeen ja osaamisen mukaan eikä itse työ maksa mitään kun itse tekee. Pitää vain osata, mutta sitähän kädettömät ei osaa.
Jakohihnan vaihto maksaa sen 13,5 euroa kun itse vaihtaa ja hihnan ostaa Motonetistä eikä merkkifirman marmoritiskiltä. Öljyiksikin käy halvat mineraaliöljyt, ei tarvita kalliita merkkiöljyjä. Ja hyvin on toiminut vaihtovälillä 15 000 - 30 000 km, vaikka tehtaan mukaan pitäisi vaihtaa 7500 km:n välein. Eikä autolla ole ajettu 25 vuoden aikana kuin se puoli miljoonaa kilometriä. Auto on 1,4 litran moottorilla varustettu Ranskan Rapea.
Kyllä osaamattomia kusetetaan, mutta onko se väärin? Onpa tietenkin, mutta kuitenkin...
- Sami N
Moi, ensinnä, turha valittaa kalliista huolloista, erityisesti Audeissa huollot maksavat hunajaa. Huoltojen hinnat voi kysyä ennen kuin auton ostaa.
Ja toiseksi, jos hinta-arvio oli 600 euroa, sen saa ylittää muistaakseni 10 prosentilla ilman että asiakkaalta kysytään lupa. Jos 900 euroa pitää sisällään vain huollon ja hihnan vaihdon (ei mitään ylim.) sinun ei periaatteessa tarvitse maksaa kuin 660 €.- maksat
sen huollon hinnan saadaksesi auton pois huollosta. Periaatteistasi huolimatta. Räksytä sen jälkeen.
- kk,,
maksat kirjoitti:
sen huollon hinnan saadaksesi auton pois huollosta. Periaatteistasi huolimatta. Räksytä sen jälkeen.
mutta jos olet allekirjoittanut huoltotarjouksen niin eikös silloin ole mustaa valkoisella siitä hinnasta?
- mjhgdjykx
Voi tietysti, kun rassaa itse autonsa
- Pete Jones
Vanha ketju mutta sankarit opastaa taas siihen malliin että huhhuh... Kun LongLife huoltoväli nollataan, asettuu seuraavan huoltovälin näyttö 15000km päähän. Kun ajelet autolla, alkaa näyttö juosta satasia ja tuhansia ylöspäin - ajotavasta riippuen kuten jo mainittu. Ei se tietenkään sinne 30tkm asti kerkeä juosta, mutta hyvän tovin 20tkm
- 30tkm huolto oikeast
ja uuteen korjausta. Kyllä sinne kolmeenkymppiinkin pääsee, riippuu ajosta ja käynnisysten määrästä.
- höhööö!
Itse olin laakkosella töissä niin vaikka se ilmottaakin että seuraavahuolto ois 15000 päässä niin se ei tarkota sitä et ne tulpat vaihetaan silloinkin.
- kouluun takas?
ilmankos sait Laakkoselta loparit kun et osannut kirjoittaa työantajasi nimeä isolla ja päivämäärien hahmotuskin pettää pahasti, nyt eletään vuotta 2013!!
- vagireijo
jos huoltoväli näyttää heti sen 15000 niin huolto on nollattu kiinteäksi 15tkm/1v koneelle, jos longlife on kyseessä niin kone ei kerro huollosta ennenkuin olet ajanut muutaman sata km ("service distance not yet available" tms)
kaikenlaiset höpökeijot ne täällä selittääkin, vanhassa ketjussa vielä - audi
tuleville tänne eksyville tiedoksi.
Olen huollattanut A4 merkkiliikkeessä long life ohjelman mukaan. Ainakin minun autossani huollon jälkeen auto ei näytä seuraavaan huoltoon olevaa matkaa ihan heti. Auto päättelee huoltovälin pituuden mm. ajotavan perusteella jossain vaiheessa ja alkaa näyttää lukemaa. Heitän nyt hatusta, että tuo tapahtuu alle 1tkm huollon jälkeen. Minulla huoltoväliksi tuli 30tkm kun tehtiin määräaikaishuolto ja hihnanvaihto. Hintaa tuli yhteensä päälle 1200€.
Köyhät narisee. Ei ajeta audilla, jos ei ole varaa.- Auto Masentaja 2
Vain todella hölmöt ajaa Audilla jos asiat on niin kuin kerrot!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307