Voiko kuiva suu johtua vatsavaivoista? Siis tosi kuiva suu, välillä vaikea niellä ja alan stressaamaan ja tuntuu jopa vaikealta hengittää. Tätä on ollut jo 2-3 kk. Vatsaoireita on ollut lähes vuoden mutta mitään outoa ei ole löytynyt tähystyksessä. Todettu toiminnallinen häiriö, kun mitään muuta ei ole löytynyt. Lääkäri on sanonut että vatsahapot nousee suuhun ja suu kuivuu, mutta ei mulla maistu mitkään hapot suussa ja vatsa on muutenkin jo paremmassa kunnossa mutta kuivuus vaan jatkuu, ehkä lisääntyykin. Olen pitänyt taukoa lääkkeissä (joita ei ole pakko syödä jatkuvasti) jos kuiviminen olisi johtunut niistä mutta ei vaikutusta. Vai voiko johtua vaan siitä että suu tuntuu kuivalle->stressaan ja kuivuu entisestään? Jotain "henkistä"? Kiinnitän tuohon huomiota kuitenkin jatkuvasti. Esim. nukkuessa en tunne suutani kuivaksi. Syljen eritys on ihan normaalia hammaslääkärin mukaan. Onko muilla vastaavaa?
Todella kuiva suu
5
3426
Vastaukset
- Juupssssssssssss
refluksivaivasta, omalta kohdaltani ainakin, sillä kuiva on suu, aamulla ja joskus aamuyölläkin.
- kaulaa myöten täynnä
Mulla on pitkin päivää, ei ole mitenkään liittyvä ruokailuihin tai jos olen pitempään syömättä, aina tulee silti. Pitänee kai mennä taas käymään lääkärissä. Kieli tuntuu myös vähän paksulta. Eräs lääkäri ehdotti paniikkihäiriötä kun kävin kerran näyttämässä, mutta en ainakaan tietoisesti panikoi ja tulee myös esim. kotona telkkaa katsoessa ja tilanteissa missä olen ihan rentona.
- refluksikurkku
Oliko normaali syljeneritys hammaslääkärin
silmämittainen toteamus vai kunnon sylkitesti?- kaulaa myöten täynnä
Ei mitään erityistä testiä tehty, hammaslääkäri paineli sylkirauhasia tms ja sanoi että ihan normaalisti erittää. Ja sylkeä kyllä tulee, mutta silti suu tuntuu kuivalta. Kielikin ihan normaali hml:n mielestä, kun epäilin jotain hiivaa suussa tms.
- refluksikurkku
kaulaa myöten täynnä kirjoitti:
Ei mitään erityistä testiä tehty, hammaslääkäri paineli sylkirauhasia tms ja sanoi että ihan normaalisti erittää. Ja sylkeä kyllä tulee, mutta silti suu tuntuu kuivalta. Kielikin ihan normaali hml:n mielestä, kun epäilin jotain hiivaa suussa tms.
Sylkiktesti tehdään hammaslääkärissä
eli käytännössä nähdään paljonko
sylkeä erittyy (en muista katsottiinko siitä
myös muita juttuja). H-lekuri antaa palan
"purkkaa", jota pureskellaan ja
sitten aletaan sylkemään kuppiin tietyn
ajan verran. Itselläni sitä erittyi normaalia
enemmän joten jos refluksilla, Nexiumilla
tai jollakin muulla inasen kuivattava vaikutus,
en kyllä huomaa sitä mitenkään.
Ainoa lääke jonka tiedän itselläni kuivattavan
niin että huomaan on Sirdalud, jota käytän
kun kurkun lihakset ovat tuskallisesti jumissa
(lähes spasmimaista).
tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?485998Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki623679Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162810- 1862779
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132329- 362315
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182137- 212099
- 1491428
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2841366