Huomenna ois paksusuolen tähystys.Pelot kauheet!Suolen tyhjennys pitäs alottaa jossain vaiheessa..Apua!Koko ajan tekis mieli perua koko homma.Nukkunu en oo kunnolla moneen yöhön,kun pelkään niin kauheesti.Pelkään lähinnä sitä mahdollista kipua.Mikä avuksi?
Paksusuolen tähystys
18
1399
Vastaukset
- miksi muka olis pakko?
- Sama täällä
Heips,
Mullakin on huomenna se tähystys ja aloitin juuri em. valmisteella tyhjennyksen. Se piti aloittaa aamulla klo7. Meni pari tuntia ja sittenpä alkoi tyhjenemään. Pelkään itsekin kipua kovasti, mutta ei se nyt auta. Enemmän haittaa ja kipuja varmasti on, jos tämä mikä minulla nyt sitten ikinä onkin (toivottavasti ei syöpä) pääsee etenemään.
Ei se varmasti niin kauheaa ole! Zemppiä!
Ps. pidä nenästä kiinni ja anna mennä se koko höskä kerralla alas. Juo heti vähän päälle vettä ja pistä purkka suuhun pariksi sekunniksi. Toimii! Vaikka aine onkin kuvottavaa.. - siitä hyvin
Ei sitä kannata pelätä, kävin joku vuosi sitten tähystyksessä eikä se ainakaan minulla ollut paha, yhden kerran pikkuisen sattui kun sitä ilmaa pumppasi, kipu ei kestänyt montaa sekuntia, kaikkihan sitä varmaan jonkin verran pelkäävät, kyllä ne lääkärit ovat fiksuja ja tietävät mitä tekevät.
Ps. kerroppas sitten kuinka sinulla tähystys meni.- linkittäjä
parempi hoito tässä:-) kirjoitti:
http://www.ebm-guidelines.com/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=duo95048.htm#s4
Täällä ei tarvita sinua viisaine linkkines, eikös luulosairaille ole vielä omaa palstaa.
- laivamaalia suolistoon
linkittäjä kirjoitti:
Täällä ei tarvita sinua viisaine linkkines, eikös luulosairaille ole vielä omaa palstaa.
"Askorbiinihappo, hypromelloosi, hydroksipropyyliselluloosa, natriumlauryylisulfaatti, polysorbaatti 80, metakryylihappo-etyyliakrylaattikopolymeeri (1:1), 30-prosenttinen dispersio, o-asetyylitrietyylisitraatti, talkki, liivate, selluloosa mikrokiteinen, väriaineet titaanidioksidi (E 171) ja keltainen, musta ja punainen rautaoksidi (E 172)"
- niitähän riittää...
linkittäjä kirjoitti:
- täytys tietää AJOISSA!
parempi hoito tässä:-) kirjoitti:
http://www.ebm-guidelines.com/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=duo95048.htm#s4
- samana päivänä!
hei!
mulla on huomenna sama juttu, ja jännittää ihan helvetisti! tyhjentäminen pitäisi aloittaa klo 19 ja jo sekin jännittää..
älä peru, parempi se on hoitaa pois (mikä siellä vatsassa sitten onkaan?) ja kärsiä se hetki kun loppuelämä -näin mä ajattelen ja "lohdutan" itseäni.
saatko jotain esilääkitystä? itse saan kipulääkettä ja rauhoittavaa -onko jollain kokemusta näistä? yksityiselle menen ja rauhoittelen itseäni myös siten että saavat luvan antaa lääkkeitä just niin paljon kun pyydän (eli niin etten tiedä mistään mitään), itsehän ne kuitenkin maksan! :)
kovasti tsemppiä sulle, kyllä me siitä selvitään, molemmat! vaihdetaan täällä kokemuksia sitten jällkikäteen :)- Ketjun aloittaja
Saan huomenna esilääkityksen ja tarvittaessa kipulääkettä.Tyhjennys alkaa olla jo voiton puolella!Ja se on ollut ihan kauheeta!!Vielä pitää litkua juoda...Mut onneksi voiton puolella ollaan..
- jälleen:)
Ketjun aloittaja kirjoitti:
Saan huomenna esilääkityksen ja tarvittaessa kipulääkettä.Tyhjennys alkaa olla jo voiton puolella!Ja se on ollut ihan kauheeta!!Vielä pitää litkua juoda...Mut onneksi voiton puolella ollaan..
tyhjennys alkaa minullakin olemaan (toivottavasti!) voiton puolella.. siis ihan kamalaa, järkyttävää!!!! reilu 10min lääkkeen otosta alkoi tapahtua, voimalla tuli ja oksensin todella paljon, taju meinas mennä. hyiiiii!!!
mitä lääkettä käytät tyhjennykseen? mulla on phosphoral ja aamulla pitäs ottaa vielä toinen annos, mutta aion kyllä soittaa lääkärille, että onko pakko ottaa, koska nyt jo olen omasta mielestäni ihan tyhjä. olen ollut sairaan yli 3vko:a enkä syönyt kunnolla lainkaan, joten luulisin että tämä riittäisi. ja eniten pelkään tajun menettämistä, oli niin lähellä! huh huh, mutta, voimia sinullekkin taas! :) - surku tulee...
jälleen:) kirjoitti:
tyhjennys alkaa minullakin olemaan (toivottavasti!) voiton puolella.. siis ihan kamalaa, järkyttävää!!!! reilu 10min lääkkeen otosta alkoi tapahtua, voimalla tuli ja oksensin todella paljon, taju meinas mennä. hyiiiii!!!
mitä lääkettä käytät tyhjennykseen? mulla on phosphoral ja aamulla pitäs ottaa vielä toinen annos, mutta aion kyllä soittaa lääkärille, että onko pakko ottaa, koska nyt jo olen omasta mielestäni ihan tyhjä. olen ollut sairaan yli 3vko:a enkä syönyt kunnolla lainkaan, joten luulisin että tämä riittäisi. ja eniten pelkään tajun menettämistä, oli niin lähellä! huh huh, mutta, voimia sinullekkin taas! :) - hä?
surku tulee... kirjoitti:
olipa todella kiinnostava linkki,niin kiinnostava ettei lukea jaksanut ;) olisiko siinä ollut jotain olennaista?! myrkytysoireita, pöh! työnnä ne myrkytysoireet sinne minne päivä ei paista, äläkä peläytä toisia! ..tavallisilta sivuoireilta kuulostaa, lääkkeen haittavaikutuksena on oksentelu ja huippaus,muistaakseni? (olen itse tyhjentänyt joskus vuosi sitten, ei ollut kiva kokemus) älkää välittäkö tollasesta, tsemppiä tyhjennykseen!
- kukaan ei valita niistä:-(
hä? kirjoitti:
olipa todella kiinnostava linkki,niin kiinnostava ettei lukea jaksanut ;) olisiko siinä ollut jotain olennaista?! myrkytysoireita, pöh! työnnä ne myrkytysoireet sinne minne päivä ei paista, äläkä peläytä toisia! ..tavallisilta sivuoireilta kuulostaa, lääkkeen haittavaikutuksena on oksentelu ja huippaus,muistaakseni? (olen itse tyhjentänyt joskus vuosi sitten, ei ollut kiva kokemus) älkää välittäkö tollasesta, tsemppiä tyhjennykseen!
- tähystystä
Ei sitä toimenpidettä kannata kauheasti pelätä.
Ei se mukavaa ollut, mutta ei kovin paljon
sattunutkaan, vaikka en saanut mitään lääkitystä.
Sairaanhoitaja oli vieressäni ja jutteli rauhoittavasti. En tiedä tehdäänkö tyhjennys aina samalla litkulla, mutta minulle annettiin
omenamehua, jota sain laittaa vähän siihen joukkoon. Meni ihan hyvin, eikä tehnyt yhtään pahaa. Olin tyhjennyksen aikana sairaalassa muitten sairauksieni takia. Kaikkein ikävin juttu
tässä oli se, ettei yhteiseen vessaan aina silloin päässyt, kun kiire tuli. Hyvin se menee.- Sama täällä (taas)
Nyt on aamu ja iltalitkut nielty. Oksettaa, sattuu vatsaan tämä järkyttävä nälkä ja päätä särkee.
Tulee kahdelle ruokailulle väliä yli 40h ennen kuin seuraavan kerran saa syödä. Ei tässä tyhjennyksessä muuten mikään töki.
Päätin kuitenkin etten ota mitään lääkitystä. Sitten ostan lähikaupan tyhjäksi :D - turhaan pelkäsin
Sama täällä (taas) kirjoitti:
Nyt on aamu ja iltalitkut nielty. Oksettaa, sattuu vatsaan tämä järkyttävä nälkä ja päätä särkee.
Tulee kahdelle ruokailulle väliä yli 40h ennen kuin seuraavan kerran saa syödä. Ei tässä tyhjennyksessä muuten mikään töki.
Päätin kuitenkin etten ota mitään lääkitystä. Sitten ostan lähikaupan tyhjäksi :DKävin tänään itse ensimmäistä kertaa paksusuolen tähystyksessä. Jännitti aivan vietävästi, eipä tullut yöllä paljoa nukuttua... Itse toimitus ei ollut mielestäni lainkaan paha, pari kertaa kouraisi kun letku tuli suolen mutkaan mutta hyvin selvisin ilman mitään kipulääkitystä. Suurinta osaa ajasta ei letkun kulkua tunne lainkaan. Tietysti tämäkin on yksilöllistä...
Itselleni kaikista pahin paikka oli suolen tyhjennys. Litku maistui todella pahalle ja aamulla oli niin heikko olo etteipä ole aikaisemmin ollut. Neljättä litraa tyhjennysainetta en pystynyt enää juomaan kun alkoi tulemaan oksennuksena takaisin ylös. Ilman tyhjennystä olisi ollut minulle aika simppeli operaatio. Tsemppiä kaikille tähystykseen meneville!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1462479Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot96994- 64871
- 60733
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273691Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18667Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637