Kissalle kaveri?

kahden vaiheilla

Kollikissamme Puru on todella energinen ja seurallinen tapaus. Puru on leikattu, kohta kolmevuotias ja on tavannut muitakin kissoja. Hän on pitänyt näistä kissoista, vaikka tunne ei aina ole ehkä ollut molemminpuolinen, ja yrittänyt leikkiä jokaisen kanssa. (Purulla myös käy silloin tällöin kissakaveri täällä riehumassa)
Olemme nyt alkaneet miettiä mieheni kanssa josko ottaisimme Purulle kaverin, se kun on selkeästi välillä turhautunut kun ei pääse leikkimään vauhdikkaasti toisen kissan kanssa ja muutenkin tuntuu kaipaavan kaveria. Ongelmana on vanhempani jotka mielestään yrittävät takoa meille järkeä päähän ja sanovat ettei kannata ottaa toista kissaa. Heidän mukaansa Puru kun voisi alkaa kuseskella ja seota ja pahimmillaan tilanne voisi mennä siihen, että molemmat kisut täytyisi lopettaa.
Kysymykseni onkin siis, että onko vanhempieni väitteissä jotain perää? Pari muuta tuttua kun ovat ottaneet kissalle kaverin vasta parin vuoden päästä ensimmäisen tultua ja kaikki on mennyt hyvin.
Olisin kiitollinen jos kertoisitte kokemuksianne, koska toki tahdomme vain Purun parasta!

4

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahden vaiheilla

      Vanhemmillani siis itsellään on enimmäkseen ollut koiria, kissat joita heillä on lapsuudessa ollut ovat olleet käsittääkseni enimmäkseen hiirikissoja ja muutenkin leikkaamattomia ulkokissoja. Puru taas täysin sisäkissa.

      • kaveri?

        me otettiin reilu vuosi sitten hylätyt tod.näk. veljekset meille koiran kaveriksi.kaikki mennyt hyvin.koira tottui nopeasti kissoihin(ovat leikattuja sisäkissoja). Kissat nauttivat kun saavat leikkiä ja peuhata keskenään.parasta seuraa kissalle on toinen lajitoveri.ystäväni otti toisen kissan kaveriksi kissan ja nekin sopeutu nopeasti yhteen.älä kuuntele vanhempiasi, ajattele mielummin mitä kissasi haluaa.


      • hilda-hymy
        kaveri? kirjoitti:

        me otettiin reilu vuosi sitten hylätyt tod.näk. veljekset meille koiran kaveriksi.kaikki mennyt hyvin.koira tottui nopeasti kissoihin(ovat leikattuja sisäkissoja). Kissat nauttivat kun saavat leikkiä ja peuhata keskenään.parasta seuraa kissalle on toinen lajitoveri.ystäväni otti toisen kissan kaveriksi kissan ja nekin sopeutu nopeasti yhteen.älä kuuntele vanhempiasi, ajattele mielummin mitä kissasi haluaa.

        koska kissasi selkeästi kaipaa kaveria. Itselläni on kaksi kissaa, vanhempi oli vajaa neljävuotias kun otimme kaverin sille.

        Ilman muuta siinä tulee yhteenottoja, kun kissasi huomaa, heiiiii, toi meinaa jäädä tänne, mä olen kyllä sitten pomo, piste....
        Annat vain niiden selvittää kumpi on "kymppi".

        Meillä oli kyllä sopeutumisvaikeuksia mutta nyt niitä ei erota mikään, vaikka ne välillä ottaa yhteen. Mutta nyt ne on rintamassa yhdessä "vaarallista" postimiestä vastaan, joka aina kolisee postiluukulla.

        Meillä johtui sopeutumisvaikeudet vanhemman kissan erakkoluonteesta, se hyväksyy hyvin nihkeesti muutokset, mutta sit kun se sulattaa ne, niin se vaikka tappelee kaverin puolesta.

        Kissa on oikukas olento, se saattaa loukkaantuessaan kusasta, tai jos sittä ärsyttää.
        Jos tulee pissalaatikon kanssa ongelmia, niin molemmille oma loota, ja kaikki on taas hyvin.


    • kahden vaiheilla

      Kiitos teille vastanneille, on hyvä kuulla muidenkin kokemuksista jotta on vähän vertailupohjaa päätöksiä tehdessä.:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe