Voisiko joku lyhyesti selittää mitä tämä .net ja C# ohjelmointi on ja mihin sitä käytetään?
Mikä on tämä
3
1281
Vastaukset
- keksa
kehysrakenne, jolla voidaan tehdä sovelluksia ja muuta sälää windowsiin.
C# on yksi niistä kielistä, joilla voi ohjelmoida tämän kehysrakenteen mukaisia sovelluksia.
http://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework - Jos jaksaa joku lukea
Nykyään tehdään noita virtuaalikoneita, kun se on muotia. Onhan siihen pari hyvää syytäkin. Idea on se, että on virtuaalikone, jolle voi sitten kerran kirjoittaa koodia ja sitä voi sitten ajaa missä vaan, missä on virtuaalikone käytössä. Joskus ne virtuaalikoneen koodit voi kääntää natiiviksi JIT-kääntäjällä, jotta saa tehoja vähän lisää.
Java-kieli teki tästä suosittua. Microsoft nyt seuraa perässä omalla virtuaalimasiinalla. Nykyään on jo useita kieliä, millä voi kääntää .NET-koodiksi ohjelmia, ja ne voivat periaatteessa käyttää toistensa kirjastoja, mikä tekee eri kielten yhteistyöstä perinteistä helpompaa. En sitten tiedä käytännössä toimiiko kaikki, kuten luvataan :)
C# on Javan, C :n ja muiden oliokielten tyylinen ohjelmointikieli. Siinä on tekijänä mm. entinen Delphi-mies, Anders Hejlsberg. Se vaikuttaa ihan laadukkaalta kieleltä, vaikka tahtoo paisua versiossa 3.0 jo mahdottomiin.
Mutta jos ei Mikkisoftan tekeleistä pidä, ei tämäkään VOI olla hyvä :D- Delphikoodari..
Yritymaailmassa vaan tuntuu (ainaskin omalla työpaikalla), että .NET suosio vaan kasvaa, kohta kait sitä pitää itsekkin ruveta C#:lla koodailemaan vaikka Delphistä tykkään kuin kärpänen hunajasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713909- 1013505
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah793343Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241608
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361516Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191124Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026