Minulla on ollut kohta kuukauden päivät kasvamassa Rugen-kuukausimansikka. Todella pieniä ja onnettomia alkuja ovat, ei ole tullut sirkkalehtien jälkeen mitään uutta. Kokoa ehkä 5milliä. Ovatkohan tuhoon tuomitut vai annanko sinteille vielä mahdollisuuden?
Mansikan siemenet
4
1141
Vastaukset
- kalissa
Minulla oli joskus kasvamassa kuukausimansikkaa ja ihan onnettomia oli nekin.
Tais 2 tainta jäädä lopulta pussillisesta henkiin ja niistäkin pari mansikkaa yhteensä tuli.
Todella hyviä olivat mansikat kylläkin.
Kannattaa yrittää koulia niitä ja antaa sitten kasvaa rauhassa.- laiska harrastelija
Minulla on ollut parinakin vuonna kuukausimansikkaa siemenistä kasvamassa muovisessa jäätelörasiassa. Kasvun eteneminen ollut nihkeää ja lopulta kyllästyneenä olen vienyt rasian kesän alussa ulos ja antanut siellä olla leikkimäkin katoksen alla joskus kastellen. Loppukesästä ovatkin olleet maahan istutuskelpoisia ja osa on talvehtinut hyvinkin. Olen saanut niistä paljon pieniä metsämansikan makuisia marjoja. Joten älä luovuta vielä!
- wei
laiska harrastelija kirjoitti:
Minulla on ollut parinakin vuonna kuukausimansikkaa siemenistä kasvamassa muovisessa jäätelörasiassa. Kasvun eteneminen ollut nihkeää ja lopulta kyllästyneenä olen vienyt rasian kesän alussa ulos ja antanut siellä olla leikkimäkin katoksen alla joskus kastellen. Loppukesästä ovatkin olleet maahan istutuskelpoisia ja osa on talvehtinut hyvinkin. Olen saanut niistä paljon pieniä metsämansikan makuisia marjoja. Joten älä luovuta vielä!
surkean pieniä ovat minullakin, taidan laittaa ne autotallin viileyteen
- viljellä
Taitaa olla 20 vuotta siitä kun innostuin kuukausimansikoista, lajikkeina Aleksandria ja Rugen. Hyvin itivät ja kasvustot komeita, mutta mansikat pikkusormepään kokoisia ja eivät kestäneet juuri pellolta keittiöön matkaa, kun läsähtivät. Mansikat olivat päältä punaisia, mutta sisus oli valkea. Mansikoiden poiminta oli todella hankalla, pienet marjat tuuhean lehdistön sisässä. Kasvustoa oli kaikkiaan n. 50 kpl kumpaakin lajia ja parin kesän jälkeen saivat antaa tilaa Sengalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399