Elisa voi purkaa 24kk:n sopimus

Irtisanottu

Hei,

Olen nyt puolentoista kuukauden tappelun elisan surkean asiakaspalvelun kanssa jälkeen onnistunut irtisanomaan 24kk:n MOKKULA-sopimukseni.
Syy irtisanomiseen oli jatkuva hidas siirtonopeus. Minulla oli 2M:n liittymä joka toimi käytännössä 100-200kbp/s:n nopeudella (5-10%) sanotusta...
Elisa ei löytänyt mitään virhettä liittymässä. Tämä tarkoittaa että kysessä on HÄMÄYSTÄ.
Elisa ei halunnut järkätä mulle liittymän joka olisi toiminnut luvatulla nopeudella samaan hintaan. Olemassa on ns. PREMIUM-liittymä joka maksaa markinoilla suunnillen 50e. Sillä olisi ehkä päästy luvatuun nopeuteen (hehe)...

Lopuksi onnistuin irtisanomaan koko sopimuksen, enkä tarvinnut maksaa kuukausimaksua huonosti toimivasta liittymästä! Tämä ei ollut helppoa, mutta jos tarpeeksi valittaa, niin ne ei jaksa enää sun kanssa.

Tämä tarkoittaa että KAIKILLA ELISAN ASIAKKAILLA pitäisi olla OIKEUS samanlaiseen KOHTELUUN, joten vatikaa sitä jos ette ole tyytyväisiä!!! Älkää valittakaa asiakaspalvelun kautta jos se palvelee hitaasti. Itse otin lopuksi yhteyttä Uudenmaan aluepomon kanssa, vasta sen jälkeen asia otettiin vakaavasti.
Tein myös valituksen kuluttajaasiamiehelle, tehkää sitä. Se on helppoa!
Osoite:
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/34967487-45c0-4cfe-9d1a-b3c5f73889f4.aspx

Yrittäkää irtisanoa huonosti toimivia liittymiä, ja ÄLKÄÄ MAKSAKO huonosti toimivasta ajasta! SE ON MAHDOLLISTA VAIKKA ASIAKASPALVELU VOI OLLA YLLÄTTÄVÄNKIN SITKEÄ!!!

PS
Nyt on ollut DNA:n 1M mokkula käytössä. Se toimii paljon Paremmin samoilla alueilla helsingin keskustassa missä olen myös käyttänyt ELISAN:n 2M hyvin huonolla menestyksellä.

14

4556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskustelun aloittelija

      Kirjoittakaa sitten tänne ja kertokaa miten on mennyt!

      • Perskeleeee

        Minä olisin saanut purkaa sopimuksen kesken kauden mutta mokkula olisi pitänyt palauttaa Elisalle.Vastasin niille että en ole niin hölmö että kun mokkula on yli puolet maksettu, palauttaisin sitä.Sopimuskausi päättyi ja sitten se Elisan kanssa leikkiminen loppui.Ei netti toiminut.Välillä vähän aikaa ja taas pätki.Ikinä en erehdy Elisan nettiä ottamaan.


    • sdfsdf

      >Minulla oli 2M:n liittymä joka toimi käytännössä 100-200kbp/s:n nopeudella (5-10%) sanotusta...


      Really ?

      • Irtisanottu

        ...ja vielä Helsingin keskustassa täydellä 3g-kuuluvuusalueella!


      • yhteys...
        Irtisanottu kirjoitti:

        ...ja vielä Helsingin keskustassa täydellä 3g-kuuluvuusalueella!

        Mulla on 3 megabitin ADSL yhteys ja imee 250-300 KB/s

        Eiköhän se on ihan normaalia että 1M yhteydellä tulee sellaisen 100 KB/s.


      • irtisanottu
        yhteys... kirjoitti:

        Mulla on 3 megabitin ADSL yhteys ja imee 250-300 KB/s

        Eiköhän se on ihan normaalia että 1M yhteydellä tulee sellaisen 100 KB/s.

        Kbps ei ole sama kun KB/s...

        1KB/s on samaa kun 8kbps. Eli "b" tarkoittaa bit ja "B" tarkoittaa byte. Eli jos sulla on 250KB/s niin se tarkoittaa 2000kbps

        Käytin viestintäviraston virallista nettimittaria. Mokkulan ohjauskonsolissa on myös mittari.
        Nettimittari:
        https://nettimittari.ficora.fi/nettimittari/clients.aspx


    • mennyt

      ja menee edelleenkin helvetin hyvin. Kiitos vain kysymästä.

    • Nimetön

      Et uskokkaan miten helpottavaa on kuulla että joku on saanu sen irtisanottua!!!! Miulla on ihan samanlainen tilanne. Teknisestä tuesta vielä sanottiin että jos ei ala toimimaan, on mahd irtisanoa. Ja että hän kirjottaa keskustelumme koneelle. No soitin sitten parin päivän päästä uudelleen ja siellä vastaskin erityyppi ja sanoi ettei ole mitään mahd. irtisanoa sopimusta eikä löydä keskusteluamme koneelta.
      nyt oon reklamaation laittanu ja pari kertaa kyselly perään. enkä meinaa maksaa laskun laskua huonosta, hitaasta, pätkeilevästä yhteydestä. Asun myös 3G alueella, enkä kertaakaan oo päässy 2m nopeuteen..
      En ota mokkulaa, enkä elisaa enää ikinä

      • Irtisanottu

        Kannattaa siis todennäköisesti ohittaa asiakaspalvelua ja ottaa yhteyttä suoraan vaikka myymäläjohtoon tai aluevastaavaan.
        Kannattaa myös tehdä ja säästää pari nettimittarin mittaustulosta:
        https://nettimittari.ficora.fi/nettimittari/clients.asp
        Kun puhut asiakaspalvelun tai muun työntekijän kanssa kanssa, niin kirjoita nimet ylös!


      • Jaahaas

        Miten meni sitten asiakaspalvelun kanssa?


      • Nimetön
        Irtisanottu kirjoitti:

        Kannattaa siis todennäköisesti ohittaa asiakaspalvelua ja ottaa yhteyttä suoraan vaikka myymäläjohtoon tai aluevastaavaan.
        Kannattaa myös tehdä ja säästää pari nettimittarin mittaustulosta:
        https://nettimittari.ficora.fi/nettimittari/clients.asp
        Kun puhut asiakaspalvelun tai muun työntekijän kanssa kanssa, niin kirjoita nimet ylös!

        Siis miul on oikeesti toiminu tosihuonosti vieläkin vaikka oon valittanu ja valittanu. ne nyt koittaa ain neuvoo jtn käsiasetuksia. Kuluttajamieheen oon ottanu yhteyttä. Ärysttää vaan maksella laskuja huonosta yhteydestä :/ Mut en luovuta!


    • poisti edun,,

      Vanhalla sain 20 ilmaista numerotiedustelua kuukaudessa,
      pian 3kk mennyt kun tein 24kk sopimuksen, enkä enää pääse ilmaiseen numeropalveluun,
      ei pysynyt samana palvelut, sopimuksesta huolimatta.

    • Jälkiviisastunut

      Tein viikko sitten 24kk sopimuksen.. Onnittelut minulle! Eipä toimi odotusten mukaisesti. Soittanut asiakas palveluun viimeisen viikon aikana monia kertoja ja aina eri opastus.. Eikä mitään hyötyä..
      Aion huomenna aloittaa irtisanomis taisteluni. Mistä kautta sait yhteyttä tuohon uudenmaan alue pomoon? tai mitä sillä tarkoitat? Itse asun länsi-uudellamaalla mutta eiköhän täältäkin joku vastaava löydy..
      Nyt kun tiedän että joku on päässyt irtisanotuksi niin en todellakaan aio antaa periksi.

      • myös taistellut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe