Maijaa rivoo nettilataajat

the music man

Maija Vilkkumaa juuri avautui äskettäin Helsingin-Sanomissa käydyssä tekijäinoikeuskeskustelussa että häntä rivoo suunnattomasti laittomat nettilataajat jotka vievät häneltä elintasoa. Eli ihmiset lataavat hänen levyjään internetistä.

Maija Vilkkumaa kun itse tienasi 2007 verotusvuonna
211 250 EUR   (ja veroprosentti oli 45%)

Vilkkumaa sanoi Hesarissa että "ette tajua kuinka helppoa se on vain ostaa musiikki suoraan Itunesista"...

Onkohan Maija Vilkkumaa ajatellut sitä että onkohan jollain köyhällä opiskelijalla varaa tehdä Itunesin verkkokaupassa musiikkiostoksia. Onkohan nämä opiskelijatkin tienanneet rääkyvällä rokkari-imagollaan yli 200 tonnia vuodessa ?

Tarkoitan tällä sitä että hyvin monet artistit ja muusikot jotka tekevät isoa tiliä Teostolla ja Gramexilla menevät enemmänkin tuon Gramexin halpaan ja luulevat että netti-imutus syö heidän tulojaa ja ryhtyvät näin vain ostamaan kaiken musiikin mitä hyllyynsä tai tietokoneelleen laittavat.

Sen sijaan pienet artistit ja bändit eivät sen sijaan näistä TO-järjestöistä saa muuta käteensä kuin luun ja se onkin tässä maassa vähän pielessä että tasa-arvo ei vallitse muusikoiden keskuudessa. Kun viihdeteollisuus pitää kyllä siitä huolen että lahjakkaat kilpailijat pidetään poissa estraadeilta ja levy-yhtiöitä kiinnostaa vain raha ja muokattavat naamat. Mutta oikeat lahjakkuudet saavat levyttää pienille levy-yhtiöille ja käydä raksalla päivätöissä kun samalla muut valtavirta-artistit kylpevät isoissa rahoissa ja rääkyvät levyille.

Valitettavasti CD-levyn historia tulee kohta loppumaan ja se muistetaan levy-yhtiöiden ja musiikkiteollisuuden ahneuden irvikuvana.

12

1663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostuu

      Kukahan nyt on niin hölmö että ottais edes ilmatteeks Maijan musaa, on se niin karmee laulaja.

      • Asutko kaapissa?

        Taidat asua kaapissa... Varmaan ku maija on yksi Suomen myydyimmistä laulajista/bändeistä. Että kyllä muutama sen levystä jopa maksaisikin.


    • Jeanne

      ensinnäkin:
      rahaa ei oo koskaan liikaa, ihan ymmärrettävää
      että jopa Miljonääri-Maijaa voi suututtaa se että jotkut
      ääliöt levittää sen musaa ilmaseks.

      toiseksi:
      ei pieni levy-yhtiö maksa vähempää kuin iso,
      kyse on siitä kuinka hyvä sä oot ja tiiät sen itteki joten teet rahakkaan SOPIMUKSEN kuten
      Maija teki sillä tiesi olevansa kaikkien aikojen nerokkain säveltäjä.

      kolmanneksi:
      jos ei tienaa musiikillaan kannattaa vetää
      se johtopäätös että on harrastelija, niin
      ei katkeroidu turhaan.
      ei Maijakaan tienannut vielä Tarharyhmäläisenä
      vaikka tiesi ansaitsevansa ääri-suosion sillä oli jo 1991 tehnyt sellaset biisit kuin:
      Esmeralda,Hyvästi,Prinsessa,Enkä mä lopeta koskaan. jotka kaikki 4 siis oli kasetilla jo 1991 ja oli parasta musaa mitä koskaan oli missään tehty.
      silti Maija joutu menee kesä-duuniin
      saadakseen rahaa sähkökitaraan, ja vielä päälle se sähkökitara varastettiin Maijalta koska varkaat eivät tajunneet että
      Maija on sävellyksen ääri-nero ja fyysisenä otuksena universumin ylijumalatar.

      Maija purki katkeruutensa musiikkinsa sanoituksiin, eikä valitellut muitten suosiota.
      mm. se nöyryytys kun Tarharyhmä hiipui
      ja Maija joutui myymään musiikkiaan englannin kielellä Tarharyhmän loppuaikojen tekohengityksessä, niin se nöyryytys meni
      "my wounded pride" -sanoiksi siihen at the airport biisiin jonka levy-yhtiö laittoi levylle nimeltä "oppivuodet". siis vittu.
      Maija tiesi olevansa kaikkien aikojen nerokkain jonka pitäis soittaa loppuunmyydyllä olympiastadionilla Tarharyhmää suomeksi,
      mutta sitten levy-yhtiö sanoo: "Oppivuodet"
      ja ihmiset diggailee vaan jotain paskaa.

      silti Maijan nerous löi lopulta väkisinkin läpi,
      vuosituhannen vaihteesss Tähti-biisi herätti ihmiset lopulta, vaikka oikeesti Maija oli tehnyt ihan vitusti muita ääri-nerouksia.

      opetus sinulle:
      Maija ei lyönyt itseään läpi valittamalla muitten suosiota vaan TEKELEILLÄÄN.


      ps.
      cd ei häivy niinkauan kuin minä ja rittävästi muita kuulee äänenlaadun eron.
      sitäpaitsi cd-albumi on taideteos eikä pelkkä tiedosto, se tuntuu niinku paremmalt.

      ja kukaan ei oo niin köyhä ettei vois kerran vuodessa maksaa 20euroo Ylijumalatar Maijan uusimmasta levystä.
      juuri toi mähän-en-maksa-MITÄÄÄÄÄÄÄÄN! -asenne
      joka sunkaltaisilla ääliöillä on, risoo Maijaa,
      ja ymmärrän Ylijumalatartani siitä.

      • einäinei

        Vaikka oonkin samaa mieltä siitä että Maija ihan niin kuin joka muukin artisti ansaitsee rahansa koska tosiaan sattuu tekemään työkseen sitä hommaa ja uskallan väittää että kyllä meistä jokainen huomaisi saman jos tuolla alalla olisi. (Ja hyvä on, tunnustaudun faniksi.)

        Mutta vielä enemmän olen sitä mieltä että Jeannen pitäisi joko a) lopettaa idioottimainen paskanjauhantansa ylijumalattarista jne. ja/tai b) mennä hoitoon tai jotain.


      • Jeanne
        einäinei kirjoitti:

        Vaikka oonkin samaa mieltä siitä että Maija ihan niin kuin joka muukin artisti ansaitsee rahansa koska tosiaan sattuu tekemään työkseen sitä hommaa ja uskallan väittää että kyllä meistä jokainen huomaisi saman jos tuolla alalla olisi. (Ja hyvä on, tunnustaudun faniksi.)

        Mutta vielä enemmän olen sitä mieltä että Jeannen pitäisi joko a) lopettaa idioottimainen paskanjauhantansa ylijumalattarista jne. ja/tai b) mennä hoitoon tai jotain.

        sä et tajuu.
        se ettet tajuu Maijan olevan ylijumalatar,
        johtuu täysin samasta neurobiologisesta syndroomasta kuin se että aloitit lauseen sanalla "Vaikka" pääsemättä siihen mihin se sana liittyy, ja sen jälkeen aloitit lauseen sanalla "Mutta" joten
        ei se siihen tokaan ja viimeiseenkään lauseeseesi liittynyt.

        vaikka itse tarvitsetkin hoitoa, koska olet neurobiologisesti PIRSTALOITUNUT ja olet jossain keskitys-leirillä rääkättävänä ja kirjoittelet tänne sairaalan yleiseltä tietokoneelta niin
        ei se tarkoita sitä että muittenkin pitäisi mennä "hoitoon" vaikka potilaitakin tarvitaan mutta EI NIIN PALJON. mitähän siitäkin tulisi jos kaikki vain ois "hoidossa"?


    • niin...........

      Maijan musaa en ottais edes ilmatteeks, saati että siitä vielä pitäis maksaa jotakin.

      • pönttöhönö

        Jokaiselle ihmiselle on annettava mahdollisuus,niin artistina kuin mielipiteiden antajanakin.Kaikkia ihmisiä ei voi yksi artisti miellyttää.Onneksi noita artisteja Suomen maasta löytyy. Toivottavasti sinullekin joku sellainen, että voit ostaa musiikkia ja kuunnella sitä, vaikka ilmaiseksi.
        Omasta mielestäni Maijan musiikki on ihan OK!


    • levyjen ostaja

      Tottakai kynnelle kykenevänä otan Maijan levyn jos sen haluan, mutta noihin tuloihin soisi jo Maijankin olevan tyytyväinen.

      Verottaja tietenkin syö ison osan leivästä, ja bändille pitää maksaa ettei koko ajan tarvitsisi keikkailla, mutta pitäisi noilla jo tulla toimeen.

      Huolestunut olen näistä Suomen rokkareista joista pitäisi tulla Rolling Stones pappoja, myydä pelkällä imagolla levyt kaupoista ja rakentaa yhä suurempaa showta; kymmenillä rekka-autoilla viedä lavalle räjähdemateriaalia.

      Ei siitä voi yleisöä syyttää jos he eivät halua tuotetta ostaa.Pitää vähentää väkeä, antaa huilistille potkut, levyttää edullisemmassa studiossa, leikata kustannuksia niin paljon että tulee palkallaan toimeen tai laittaa lappu luukulle.

      Jos kerran bisneksestä on kyse niin bisneksen ehdoilla!

    • Tietenkään...

      Siis oma kommentti on se, Että netti lataaminen ilmaiseksi on väärin. Tottakai se on rahan säästämisen kannalta ihan hyvä juttu. Mutta se että Useat artistit tienaa leipänsä tekemällä musiikkia ja myymällä levyjä tms. Ei ne ole niitä levyjä tehneet sitä varten että ne laittaa sen nettiin jakoon ja ite maksaa siitä levyn teosta mansikoita.
      Jos mie oisin artisti, en todellakaan antaisi siunausta, että levyäni saa kopioida ja ladata ilmatteeksi netistä. Mitäpä jos joku kaunis päivä kaikki ihmiset turvautuisi netti lataamiseen? Esimerkiksi ennen levyn myynti suomessa oli tuplasti enemmän, ja nyt ihmiset ja julkiset portaat ihmettelee, kuinka levyn myynti suomessa on niin laskenu. Tietenki ku jengi ottaa ne ilmaiseksi netistä. Ite olen kovaki Maija Vilkkumaa-fani, ja todellaki ostan sen levyt konkreettisesti kaupasta Samoin myös sen singlet ja kaikki mitä siltä tulee ulos. Jos todella luulee olevansa jonku artistin fani, niin kyllä sen levy täytyy ostaa konkreettisesti. Ja ite voin sanoa että oma rahatilanteeni ei todellakaan ole mikään hyvä, mutta kyllä aina löytyy se 20e yhen levyn ostamiseen. Joten olen maijan kanssa erittäin samaa mieltä nettilataajista. Toki myönnän, että joskus kun haluan vain Yhden biisin joltaki artistilta, sitten kyllä käytän apunani nettilataamista. Mutta jos haluun levyn ostan sen kaupasta, tai en osta ollenkaan. Mutta Maijan levyt ostan, Vaikka mun pitäis ryöstää valkoinen talo sen eteen!

      • oikea levy edes

        jos lataa biisit laittomasti vertaisverkosta. Ne ovat vain tiedostoja, ei oikea levy. Sama pätee siihen että jos ostaa jostain pirun itunesista musiikkia niin ei sekään ole sen enempää oikea levy kuin laittomasti ladattukaan. Levyt kuuluu ostaa kaupasta ihan oikeina levyinä perkele!!!! Ja vielä helvetti kunnon vanhoina vinyyleinä!


    • Namu695

      Se on kuule vaan pari vuotta, kun sitä massia tulee. Sitten voi olla tulot taas tyyliin 5000..

      Mieluummin mä Maijalle annan 200000 parina vuonna ja kuuntelen musaa, kuin oon mukana lopettamassa koko suomalaista musakultturia..

    • ei voi kutsua

      itseään faniksi. Kyllä se perkele on niin että jos jostain musiikista pitää ihan oikeasti ja on muka fani niin silloin ne levyt pitää olla valmis maksamaan. Lataaminen on kuitenkin ihan samanlainen rikos kuin pöllisi levyn suoraan kaupasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe