Katoin just tossa Titanic-leffaa vuodelta 1997.
Loppu kuitenkin jäi vähän epäselväksi.
Eli siis Se vanha nainen (Rose).
Kuoliko se lopussa vai nukkuko se vaan?
Mulle nimittäin tuli vaan sellanen kuva että nyt se sitten kuoli.
Ku siinähän se käveli sen Jackin luo vähä niinku olis nyt kuollu ja päässy sen luo.
Vai oliko se uni niinku laulussa sanotaan
(Every night in my DREAMS!)?
Toi jäi nyt vaivaamaan...Eli onko teille mitään tietoa/selvennystä tähän?
Kiitos etukäteen.
Titanic
25
1869
Vastaukset
- _J_
vain heitti täti lusikan nurkkaan.
Minusta Titanic on kaikessa siirappisuudessaankin hieno elokuva. Neljä tähteä voin antaa nyrpistelemättä. - stb
mukaan rose selvisi hengissa mutta jack kuoli. rosehan oli se vanha henkilo joka kertoi taman titanicin tarina muille henkiloille. jos han olisi kuollut, miten han olisi voinut siita kertoa...?
- Rosie
Tarkotan sen jälkeen kun se tarina oli kerrottu.Titanic:han loppu siihen ku se oli heittäny korun mereen ja makas sängyssä ja näki sen "näyn".
Munkin mielestä Titanic 4:n ellei jopa 5:n tähden elokuva. - Aer
Rosie kirjoitti:
Tarkotan sen jälkeen kun se tarina oli kerrottu.Titanic:han loppu siihen ku se oli heittäny korun mereen ja makas sängyssä ja näki sen "näyn".
Munkin mielestä Titanic 4:n ellei jopa 5:n tähden elokuva.Minusta tämä kyseinen vanha rouva näki vain unta..Uni kuin suoraan muistosta,alitajunnasta.Mutta se on oma mielipiteeni.
*antaisi 5 tähteä Titanicille,koska se painuu niin hyvin mieleen*
- jack
korteni kekoon. Minun mielestä old rosie potkaisi tyhjää ,siellä salissahan oli kaikki muutkin onnettomuudessa kuolleet odottelemassa.
- Rosie
Musta sen kuolema olis niin kauniisti sopinu siihen tarinaan.
Ku se viimein kerto totuuden ja sitten se pääsi haudan lepoon...
Ja Jackhän sano että "...kuolet vanhana omassa sängyssäsi..."
Titanic kyllä jäi mieleen just sen takia ku se oli niin traagista ja romanttista.Ja se on vieläpä tositarina (siis se uppoaminen).
Mut tää kysymys siis vaivaa aivan kamalasti.
Mistäköhän sen totuuden sais tietää? - jack
Rosie kirjoitti:
Musta sen kuolema olis niin kauniisti sopinu siihen tarinaan.
Ku se viimein kerto totuuden ja sitten se pääsi haudan lepoon...
Ja Jackhän sano että "...kuolet vanhana omassa sängyssäsi..."
Titanic kyllä jäi mieleen just sen takia ku se oli niin traagista ja romanttista.Ja se on vieläpä tositarina (siis se uppoaminen).
Mut tää kysymys siis vaivaa aivan kamalasti.
Mistäköhän sen totuuden sais tietää?käynyt elokuvan englanninkielisillä sivuilla?? Sieltä vois löytyä elokuvan käsikirjoitus (scirpt parts). Jossa on kohtaus kohtaukselta elokuvan teksti ja kuvailuja esim: Jack nauraa ,Rosie kaatuu maahan. Itse oon tällaisia lueskellut vaan en ko. elokuvasta. jos löytäisit sellaisen siinä vois lukea. Jos löydät ,laitahan tähän viesti kuinka se oli.
Mahtava leffa! - jack
jack kirjoitti:
käynyt elokuvan englanninkielisillä sivuilla?? Sieltä vois löytyä elokuvan käsikirjoitus (scirpt parts). Jossa on kohtaus kohtaukselta elokuvan teksti ja kuvailuja esim: Jack nauraa ,Rosie kaatuu maahan. Itse oon tällaisia lueskellut vaan en ko. elokuvasta. jos löytäisit sellaisen siinä vois lukea. Jos löydät ,laitahan tähän viesti kuinka se oli.
Mahtava leffa!script parts
- Rosie
jack kirjoitti:
käynyt elokuvan englanninkielisillä sivuilla?? Sieltä vois löytyä elokuvan käsikirjoitus (scirpt parts). Jossa on kohtaus kohtaukselta elokuvan teksti ja kuvailuja esim: Jack nauraa ,Rosie kaatuu maahan. Itse oon tällaisia lueskellut vaan en ko. elokuvasta. jos löytäisit sellaisen siinä vois lukea. Jos löydät ,laitahan tähän viesti kuinka se oli.
Mahtava leffa!En löytänyt sitä.Yritin kyllä katella, mutta ku ei oo toi enkunkaan taito mitään maailman parasta.
- jack
Rosie kirjoitti:
En löytänyt sitä.Yritin kyllä katella, mutta ku ei oo toi enkunkaan taito mitään maailman parasta.
käydä katsoo niitä sivuja (kun tässä kerkeen) ja laitan tähän jos jotain valaistusta asiaan löytyy.
- Rosie
jack kirjoitti:
käydä katsoo niitä sivuja (kun tässä kerkeen) ja laitan tähän jos jotain valaistusta asiaan löytyy.
Olen ikuisesti kiitollinen jos sen teet. =)
- jack
Rosie kirjoitti:
Olen ikuisesti kiitollinen jos sen teet. =)
309 INT. ROSE'S CABIN / KELDYSH
A GRACEFUL PAN across Rose's shelf of carefully arranged pictures:
Rose as a young actress in California, radiant... a theatrically lit studio
publicity shot... Rose and her husband, with their two children... Rose
with her son at his college graduation... Rose with her children and
grandchildren at her 70th birthday. A collage of images of a life lived
well.
THE PAN STOPS on an image filling frame. Rose, circa 1920. She is at the
beach, sitting on a horse at the surfline. The Santa Monica pier, with its
rollercoaster is behind her. She is grinning, full of life.
We PAN OFF the last picture to Rose herself, warm in her bunk. A profile
shot. She is very still. She could be sleeping, or maybe something else.
-------------------------------------------------
Viimeinen lause : She could be sleeping, or maybe something else.
Hän voisi olla nukkumassa tai ehkä jotain muuta.
Eli käsikirjoitus jättää asian yhtä lailla avoimeksi...jokainen saa ajatella miten tahtoo. - Rosie
jack kirjoitti:
309 INT. ROSE'S CABIN / KELDYSH
A GRACEFUL PAN across Rose's shelf of carefully arranged pictures:
Rose as a young actress in California, radiant... a theatrically lit studio
publicity shot... Rose and her husband, with their two children... Rose
with her son at his college graduation... Rose with her children and
grandchildren at her 70th birthday. A collage of images of a life lived
well.
THE PAN STOPS on an image filling frame. Rose, circa 1920. She is at the
beach, sitting on a horse at the surfline. The Santa Monica pier, with its
rollercoaster is behind her. She is grinning, full of life.
We PAN OFF the last picture to Rose herself, warm in her bunk. A profile
shot. She is very still. She could be sleeping, or maybe something else.
-------------------------------------------------
Viimeinen lause : She could be sleeping, or maybe something else.
Hän voisi olla nukkumassa tai ehkä jotain muuta.
Eli käsikirjoitus jättää asian yhtä lailla avoimeksi...jokainen saa ajatella miten tahtoo.Niinpä tietysti.Nyt toi vaivaa mua koko loppu iän.=)
No joo...Mä luulen/väitän yhä että se kuoli.
Varmaan muuten jossain on vielä joku toinen käsis joka kertoo tarkemmin tai jotain... - jack
Rosie kirjoitti:
Niinpä tietysti.Nyt toi vaivaa mua koko loppu iän.=)
Varmaan muuten jossain on vielä joku toinen käsis joka kertoo tarkemmin tai jotain...laitan tähän sulle ko. linkin jos haluat lueskella. (aika tarkka tämäkin).
http://blake.prohosting.com/bamzone/titanic.txt - jack
Rosie kirjoitti:
Niinpä tietysti.Nyt toi vaivaa mua koko loppu iän.=)
Varmaan muuten jossain on vielä joku toinen käsis joka kertoo tarkemmin tai jotain...tässä sulle ko.linkki jos haluat lueskella.
http://www.script-o-rama.com/table4.shtml
mee kohtaan titanic.
(aika tarkka tämäkin). - Rosie
jack kirjoitti:
laitan tähän sulle ko. linkin jos haluat lueskella. (aika tarkka tämäkin).
http://blake.prohosting.com/bamzone/titanic.txtKiitti!
- jack
Rosie kirjoitti:
Kiitti!
voinut katsella enemmänkin ,mutta hakukoneella (altavista) irtos sanoilla "titanic" "script parts" 17 tulosta ja useat vei tähän samaan. "titanic" sanalla irtos yli 600000 tulosta. Tietty niistäkin vois löytyy jotain vaan aika iso homma.
- dreamer83
eli jack kuoli siellä merellä silloin aikoja sitten ja rose kuoli sinne laivalle , ilmeisesti kerrottuaan tämän tarinan ulkopuolisille hyvien muistojen saattelemana. EN oo muuten koskaan itkeny niin paljon ku siinä vaiheessa kun jack putoaa veteen siitä lautalta. Ja vieläkin itken sen perään, vaikka leffa on tullut katottua ainakin about 25 kertaa :) no ei ny ihan, ehkä 15..
- Kiedis
Hyvä elokuva oon tosiaan.
Itse antaisin ihan viisi tähteä ja plussan... :] - Rosie
Kyllä mäkin itkin siinä lopussa.
Se oli aika outoo koska yleensä en tosiaankaan itke leffoissa, mut jotenkin nyt samaistuin niitten suruun...Heh.
Tiedättekö mikä muuten eniten ärsytti leffassa?
Se kun kapteeni, itsensä ampunut mies sekä se herra Andrews(mikälie) otti heti sellasen luovuttaja-asenteen.
Kapteenikin meni vaan sinne ohjaamoon sen sijaan että ois auttanu niitä ihmisiä.Itsemurjaajaa kyllä vielä jotenkin ymmärrän ku sehän sentään tappo ihmisen/ihmiset.
Varmaankin kapteeni ja se toinenkin tunsi syyllisyyttä mutta musta niitten ois silti pitäny auttaa eikä noin vain luovuttaa...
Mikä teitä eniten ärsytti leffassa?
- Rosie
Katson tänään uudestaan Titanicin ja tulen tänne vauhkoomaan muista jutuista jotka jäi epäselväks.
Heh.
Varautukaa... =) - Titanic<3
Jokainen saa ajatella miten haluaa. Mut siinä lopussahan on ne kuolleet siinä ja Jack, nii se Rosehan tulee siihen, eli niinkun liittyy kuolleiden joukkoon (jooenosaaselittää).
Maailman paras elokuva. - dianabest
Mu mielest Titanic on aivan mahtava leffa!!!! Siitä Rosesta,niin mu mielest se kyl kuoli(mu oma mielipide)koska se niinkuin pääsi Jackin luo vihdoin ja kuoli nukkuessaan,mut kuka tietää...:D Itse vaan aina itken kamujen kanssa katsoessaan sitä :) jos joku ei oo nähnyt sitä elokuvaa;NIIN ETTE MENETÄ ELÄMÄNAIKAANNE VAAN HYVIÄ ELOKUVIA!!! suosittelen LÄMPIMÄSTI!!!
- kaks miinus
Se ,että Rose näytti keskisormea jossain välissä elokuvaa pudotti pisteitä, sillä tuskimpa se tuohon aikaan oli käytössä.
Lisäksi se köyriminen siellä autossa olisi saanut olla olemati. - höpöhöpö!
Radiossa oli juttua siitä "keskisormijutusta" että se on keksitty jo joskus 1800-luvulla mm. häpäiseväksi merkiksi. Mulla kiinnostais semmonen asia et onkohan noi rosen ja jackin juttu kokonaan keksitty vai häh? toivon että ei ole. annan elokuvalle 6 tähteä viidestä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 332649
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392466Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1781219
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070