Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

neuvokaa hyvät rapuset :)

teinniinväärin

minulla on tämmöinen ongelma erään rapuherran kanssa:
olen loukannut häntä, ilmeisen pahastikin. en ole ymmärtänyt itsekään miten herkästi rapu ns. ottaa itseensä monet asiat, ja siten olenkin onnistunut loukkaamaan häntä tahattomasti.
miten tämän tilanteen voisi korjata? antaako rapu helposti anteeksi, ymmärtääkö ja vieläkö voin olla hänen luottamuksensa arvoinen?
olen huomannut että nyt hänellä on juuri tuo paljon puhuttu "kova kuori" päällä, ei puhu eikä pukahda omista tunteistaan mitään.
miten ravun saa avautumaan ja luottamaan?

olisin erittäin kiitollinen jos te ravut voisitte kertoa omat mielipiteenne.

13

2375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäkuun rapu

      Vaikea sanoa, kun et kerro, mitä olet tehnyt?
      Kyllä me loukkaannutaan tosi on, eikä aina niin syyttäkään.

      Annetaanhan me anteeksi, jopa monestikin, mutta riippuu tietysti mistä kyse.
      Ja jos ei sama virhe toistu, niin palautuuhan se luottamus.

      Mutta sanotaan nyt vaikka että toinen pettäis... enpä usko, että tilanne koskaan olis ok.
      Vaikka taitaa koskia kaikkia tuo, horoskoopeista riippumatta.

      En kylläkään ymmärrä, etteikö rapu puhu eikä pukahda?

      Itse sanon kaiken ja vielä vähän senkin jälkeen!
      Ja nimenomaan osaan kertoa tunteistani, ja hirveästi odotan sitä toiseltakin - valitettavasti monesti turhaan. Ja ihan hirveä olen just analysoimaan kaikkea, mikään ei jää puimatta.

      Mutta sitten on niin, ainakin mun tapauksessa, että jos kerta kaikkiaan jostain ihmisestä saan tarpeekseni, tulee niin sanotusti kuppi täyteen, tai mulle tehdään joku iso kupru tahallaan, - sitten en ole enää tekemissä.

      Voin mielessäni antaa vaikka anteeksi sellaiselle, koska se on tärkeää omalle mielenrauhalle, mutta tekemisissä en ole, en millään tavalla.

      • aloittaja

        ei tässä ollut kyse pettämisestä vaan ihan vain sanallisista asioista.
        tämä rapu on kyllä sellainen että jos itse sanon hänelle tunteistani (oli ne positiivisia tai negatiivisia) niin hän menee täysin lukkoon, sama siis kun yritän kysyä häneltä jotain (enkä siis välttämättä hänen tunteisiin liittyvistä asioista vaan muusta)
        tämä rapu on myös aina ollut kova valehtelemaan.


      • rrrrrapu
        aloittaja kirjoitti:

        ei tässä ollut kyse pettämisestä vaan ihan vain sanallisista asioista.
        tämä rapu on kyllä sellainen että jos itse sanon hänelle tunteistani (oli ne positiivisia tai negatiivisia) niin hän menee täysin lukkoon, sama siis kun yritän kysyä häneltä jotain (enkä siis välttämättä hänen tunteisiin liittyvistä asioista vaan muusta)
        tämä rapu on myös aina ollut kova valehtelemaan.

        Nou hätä.
        Hellyttelyllä se kuori aukeaa.
        Lukkoon menoa en tunnista.
        Enkä yltiövalehteluakaan. Pikku valkoiset sellaiset kyllä joskus.
        Esimerkki: Nainen nyt vaan ei halua kuulla rehellistä vastausta esmex kysymykseen takapuolen leveydestä? - Noin yleensä ottaen.


      • aloittaja
        rrrrrapu kirjoitti:

        Nou hätä.
        Hellyttelyllä se kuori aukeaa.
        Lukkoon menoa en tunnista.
        Enkä yltiövalehteluakaan. Pikku valkoiset sellaiset kyllä joskus.
        Esimerkki: Nainen nyt vaan ei halua kuulla rehellistä vastausta esmex kysymykseen takapuolen leveydestä? - Noin yleensä ottaen.

        täytyypi yrittää... =)
        valkoiset valheet taitaa kuulua ihan jokaisen 12:ta horoskooppimerkin kalustoon, sille nyt ei vaan voi yhtikäs mitään =)
        ehkä tässäkin asiassa aika on yksi keino joka auttaa.


      • mielen...
        aloittaja kirjoitti:

        täytyypi yrittää... =)
        valkoiset valheet taitaa kuulua ihan jokaisen 12:ta horoskooppimerkin kalustoon, sille nyt ei vaan voi yhtikäs mitään =)
        ehkä tässäkin asiassa aika on yksi keino joka auttaa.

        Minä ainakin rapunaisena pahoitan helposti mieleni jos minua loukataan tai huijataan. Minun ainakin on vaikea luottaa jos minua on loukattu ja olen paljolti vetäytynyt kuoreeni.


    • Nimetön

      Hei ! olen rapu mies , ja mua kerran loukkas yksi nainen petti ja lähti , no vuosin varsilla hän on yrittänyt lähestyä minua ,olen antanut tulla ystäväkseni muutta en sen enempää , no se kait oli aika moinen loukkaus , kyllä ne pienet loukkaukset luulisin että antaa anteeksi , se vain ottaa aikaa ja kärsivällisyytä ,
      se tietenkin minkä ikäisiä olette , minä olen jo hyvästi 40 eikä enää pienet jutut säikäytä .

    • olla tai ei olla

      moksiskaan, rapu ottaa itse yhteyttä jos ottaa. Jos ei ota, niin mitäs sellaisella teet?

      • aloittaja

        kyllä yhteydessä kokoajan, pakosta kun on sama työpaikka.
        mutta puhumme siis ainoastaan työasioista, välttelemme katsekontaktia ym.
        meillä on ollut aika pitkkän kestänyt "riita" ja molemmat olemme loukanneet toisiamme paljonkin.
        anteeksipyyntöä ei hänen puolelta ole tullut koskaan ja olen huomannut että hän on mukava ainoastaan silloin kun on jotain vailla.
        ehkä annan asian olla? miten rapu (en tiedä voiko tätä kylläkään yleistää mihinkään horoskooppimerkkiin) suhtautuu siihen jos nyt yhtäkkiä olisinkin täysin välinpitämätön (aiemmin olen halunnut selvittää näitä asioita, ehkä se ahdisti häntä?)
        en halua kuitenkaan että hän pitää minua k-päänä, ja luulisin että pitää jos käyttäydyn kylmästi häntä kohtaan.
        välillä ärsyttää kun yritän olla kiva ja ystävällinen, ja toinen on niin kuorensa sisällä ettei mitään saa irti.
        tulee kyllä hyvinkin ei-pidetty olo, mikä taas vaikuttaa työilmapiiriin (olen mm. ollut viikon saikulla ainoastaan sen takia etten vaan jaksanut olla tuossa kireässä ilmapiirissä)

        helpommin tulemme toimeen kun olen itse mukava enkä kysele turhia. silti hän on töykeä minulle, tai ehkä enemmänkin sulkeutunut.

        tiedän että hän on herkkä, herkin jota olen ikinä tavannut, mutta hän ei jaksa kuunnella enää anteeksipyyntöjäni (näin oletan) joten ilmeisesti vaan parasta kun unohdan koko homman ja koitan keskittyä työhön? en haluaisi kuitenkaan menettää tuota ihmistä ihan kokonaan.

        niin, kyse ei siis ole mistään luottamuksen pettämisestä puolin eikä toisin.
        riidan aikana molemmat käytettiin sanallista väkivaltaa (hänelle ei muuten voi ikinä puhua suoraan, asioista asioiden omilla nimillä.)

        jaksoikohan kukaan edes lukea :) no mutta, mitä itse Ravut toivoisitte teille tehtävän jos itse olisitte samassa tilanteessa?


      • rapu itsekin
        aloittaja kirjoitti:

        kyllä yhteydessä kokoajan, pakosta kun on sama työpaikka.
        mutta puhumme siis ainoastaan työasioista, välttelemme katsekontaktia ym.
        meillä on ollut aika pitkkän kestänyt "riita" ja molemmat olemme loukanneet toisiamme paljonkin.
        anteeksipyyntöä ei hänen puolelta ole tullut koskaan ja olen huomannut että hän on mukava ainoastaan silloin kun on jotain vailla.
        ehkä annan asian olla? miten rapu (en tiedä voiko tätä kylläkään yleistää mihinkään horoskooppimerkkiin) suhtautuu siihen jos nyt yhtäkkiä olisinkin täysin välinpitämätön (aiemmin olen halunnut selvittää näitä asioita, ehkä se ahdisti häntä?)
        en halua kuitenkaan että hän pitää minua k-päänä, ja luulisin että pitää jos käyttäydyn kylmästi häntä kohtaan.
        välillä ärsyttää kun yritän olla kiva ja ystävällinen, ja toinen on niin kuorensa sisällä ettei mitään saa irti.
        tulee kyllä hyvinkin ei-pidetty olo, mikä taas vaikuttaa työilmapiiriin (olen mm. ollut viikon saikulla ainoastaan sen takia etten vaan jaksanut olla tuossa kireässä ilmapiirissä)

        helpommin tulemme toimeen kun olen itse mukava enkä kysele turhia. silti hän on töykeä minulle, tai ehkä enemmänkin sulkeutunut.

        tiedän että hän on herkkä, herkin jota olen ikinä tavannut, mutta hän ei jaksa kuunnella enää anteeksipyyntöjäni (näin oletan) joten ilmeisesti vaan parasta kun unohdan koko homman ja koitan keskittyä työhön? en haluaisi kuitenkaan menettää tuota ihmistä ihan kokonaan.

        niin, kyse ei siis ole mistään luottamuksen pettämisestä puolin eikä toisin.
        riidan aikana molemmat käytettiin sanallista väkivaltaa (hänelle ei muuten voi ikinä puhua suoraan, asioista asioiden omilla nimillä.)

        jaksoikohan kukaan edes lukea :) no mutta, mitä itse Ravut toivoisitte teille tehtävän jos itse olisitte samassa tilanteessa?

        Ravulla on hirvittävän piiiiitkä muisti loukkaamisten suhteen.
        Siinä ei auta paljon mikään, muuta kuin ehkä aika.

        Eikä aina sekään.

        Kun kerran olet oman osuutes tehnyt, mennyt puolitiehen vastaan, pyytänyt anteeksi - ja hälläkin olis kuitenkin ollut anteeksipyyntöön aihetta - eikä ole sitä tehnyt, niin mitäs voit muuta kuin elellä menemään, ja olla tekemisissä ne välttämättömät vaan sitten.

        Kyllä se on hänen siirtonsa nyt.


    • aloittaja

      niin siis ilmeisesti ravut ns. kantavat kaunaa pitkään ja muistavat pitkään heitä kohdanneet vääryydet?
      eli tähänkö ei voi vaikuttaa muu kuin aika, jos sekään?

    • ravut ei ihan niin herkkiä ...

      Ravuista sen verra et oma rapumies antaa helposti anteeksi, ja hyvät ystävät mut sitte jotkut taas ei anna millää anteeksi. Itekkää en tunteistani inahda, miksi siis kultasikaan?

      aika parantaa haavat ja puhuminen asiasta läpi. Vetoamalla ravun sydämeen, järkeen ja näihin muihin ni joha menee äimänkäeksi koko hemmo.

    • Oiccu

      ravusta saamien kokemusten mukaan Rapu-merkkiset ovat vaan taitavia hurmaamaan, hämmentyvät siitä ehkä itsekin kuinka jotkut niin suinpäin heihin ihastuvat-he kun haluavat edetä oikeesti rauhassa. ravut ovat hitaita lämpeemään. Itse ihastuin nopeena Oinaana päätäpahkaa viime syksynä vastustamattoman ulkokuoren omaavaan , huomaavaiseen, tilanteen lukijana aivan 100 hyvä Rapu-mieheen. Pari kuukautta hän jaksoi mun kiihkeetä etenemistäni ja sitten peräänty. Luulin silloin etten selviä ikinä takaisin omaksi itsekseni:)Mutta kas kummaa nyt kun aikaa kulunut ja pikkukuulumisia vaihdettu alkuvuoden aikana-rapu miekkonen herää taas ja on oma-alotteinen. Eli aikaa. ei ne "loukkaantumiset"oo todellakaan vakavia sen luontainen rytmi vaan on sellainen, testaava ja koetteleva aluksi. Mutta jos voitat luottamuksen, pysyt johdonmukaisena itsekin niin voin sanoa että saat avautuvan ravun. But it takes time.....
      Ja luota itseesi:)

    • Rapuh

      on tosiaan kokemusta itelläni rapuna,kun toinen pettää luottamuksen. itse en ole koskaan yhden ystäväni kanssa päässyt vieläkään entiseen tilanteeseen, eli kun olimme melkein tärkeimmät ihmiset toisillemme ja välitimme niin kovasti toistaan. nyt kaveri on monia kuukausia yrittänyt selvittää tilannetta mutta en voi vaan unohtaa mitä hän teki.(kaverini on skorpioni). ja en voi sille mitään,mutta paluuta entiseen ei ole. Mutta jos olet sinnikäs ja osotat hänelle kuinka tärkeä hän on ja osoitat hänelle kiintymystä ja rakkautta niin silloin on ehkä mahdollisuuksia korjata tilanne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe