Kelpaanko kennellekään?

Maailman yksinäisin

Olen 45-vuotias nainen ja kärsin inkotenssista. Mitään apua en tähän vaivaan ole saanut ja tästä kai sitten kärsin loppuelämäni.

Ja yksin. Minulla ei ole kumppania, enkä ymmärrä, miten sellaisen enää saisinkaan! Kuka huolisi keski-ikäisen naisen, joka pissaa housuun?

Kaikki seurustelusuhteet loppuvat siihen, kun joutuisin kertomaan tilanteestani, elikä yöpymään kaverin luona tai seksin aloittaminen olisi ajankohtaista.

Itsetuntoni on nollissa ja sosiaalinen elämä lopussa.

Voisiko sellainen mies, joka itsekin joutuu turvautumaan vaippoihin, haluta tällaisen naisen? Missä kaksi tällaista voisi kohdata?

Taas menen yksin nukkumaan sydän täynnä ahdistusta.

29

4205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikkausta

      Eikö leikkausta ole ajateltu? Onko yleensäkkään lihastenkuntoa tarkastettu?

      • Maailman yksinäisin

        ehdoteltu. Lihaskunto ok. Ei ole tietoa, mistä tämä johtuu. Kun vikaa ei löytynyt, asia vain jätettiin näin. Olen kokeillut myös erilaisia lääkehoitoja, eivät ole auttaneet.


    • "Rahikainen"

      Sama vika Rahikaisella sanovat.

      Oikein harmittaa sinunkin puolesta. Olen vastaavassa tilanteessa, mutta kolmikymppinen mies. Kuka minut huolisi? Itseäni kiinnostaisi tutustua vastaavassa tilanteessa olevaan naiseen.

      Jos Sinä tai joku muu vastaavasta ongelmasta kärsivä nainen haluaa jutella, niin keskustelisin mielelläni.

    • apu löytyy!

      Olen samanikäinen nainen, joka kärsi monta vuotta samasta vaivasta. Vuosi sitten sain suuni auki gynekologilla ja hän laittoi lähetteen sairaalaan. Kävin sitten kutsun saatuani sairaalassa, jossa minut ensin ohjattiin fysioterapeutin juttusille ja sovittiin kontrollikäynti sairaalaan puolen vuoden päästä. Kävin fysioterapeutin luona muutaman kuukauden ajan, tarkoituksena vahvistaa lantiopohjan lihaksia. Kun sovittu kontrollikäynti sairaalaan sitten koitti, kerroin lääkärille, etten ollut saanut mielestäni tarvittavaa apua näistä lantiopohjan harjoituksista, vaan ongelma on edelleen mielestäni suuri. Lääkäri sanoi minulle, että ei tällaisesta vaivasta tarvitse kärsiä, koska siihen on saatavilla apua. Kuukausi tuosta olinkin jo leikkauksessa, joka tehtiin sairaalan päiväkirurgisella osastolla. Nyt olen ollut kaksi viikkoa sairaslomalla ja olo on mitä mahtavin. Ei mitään kipuja, ei mitään vuotoa ja ennenkaikkea sairaalasta tulon jälkeen en ole tarvinnut mitään suojia. Ainoa asia mikä harmittaa on se, etten saanut jo aikaisemmin suutani auki ko. vaivasta. Voit vain kuvitella miltä elämä nyt maistuu. Neuvoisinkin sinua vaan itsepäisesti vaatimaan itsellesi tuota leikkausta, sillä elämänlaatusi tulee paranemaan huomattavasti ja sosiaalinen elämäkin kohoaa.

      • vaivaa se

        Niin jos tutkittu on kunnolla ehkä sitten pitää elää sen kanssa jotenkin. Uskoisin että löydät
        miehen joka ymmärtää.
        Meillä miehillä uskoisin olevan vaikeampaa löytää nainen joka ymmärtää kastelevan miehen.
        Vaipoissa oleva 48v


      • Maailman yksinäisin

        Ei mulla ole ongelmaa saada lääkärissä suuta auki. Ja tajuatko, kuinka paljon olen lääkärissä kulkenut asian takia?

        Eikö tuossa tullut selväksi, että asiaa on tutkittu ja vuosikausia? Syytä ei ole löydetty, joten asia on jätetty sikseen.

        Onnea sulle, että sinun asiasi korjautui leikkauksella. Kaikilla se ei vaan mene niin yksinkertaisesti.

        Liekö sinun tarkoitus ilkeillä vai ihan muuten vaan olit ajattelematon? Ainakin jälleen kerran pahoitin mieleni ihmisen typeryydestä ja itsekeskeisyydestä.


      • Maailman yksinäisin
        vaivaa se kirjoitti:

        Niin jos tutkittu on kunnolla ehkä sitten pitää elää sen kanssa jotenkin. Uskoisin että löydät
        miehen joka ymmärtää.
        Meillä miehillä uskoisin olevan vaikeampaa löytää nainen joka ymmärtää kastelevan miehen.
        Vaipoissa oleva 48v

        Eikö kuitenkin yleensä ole niin, että naiset ovat ymmärtäväisempiä?


      • apu löytyy!
        Maailman yksinäisin kirjoitti:

        Ei mulla ole ongelmaa saada lääkärissä suuta auki. Ja tajuatko, kuinka paljon olen lääkärissä kulkenut asian takia?

        Eikö tuossa tullut selväksi, että asiaa on tutkittu ja vuosikausia? Syytä ei ole löydetty, joten asia on jätetty sikseen.

        Onnea sulle, että sinun asiasi korjautui leikkauksella. Kaikilla se ei vaan mene niin yksinkertaisesti.

        Liekö sinun tarkoitus ilkeillä vai ihan muuten vaan olit ajattelematon? Ainakin jälleen kerran pahoitin mieleni ihmisen typeryydestä ja itsekeskeisyydestä.

        Aika ikävän palautteen annoit. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut ilkeillä, sillä minähän jos kuka tiedän miltä sinusta tuntuu, koska olen samasta vaivasta kärsinyt.
        Tarkoitukseni oli vain luoda uskoa ja toivoa huomiseen ja kertoa sinulle, että siihen on apua saatavilla. Onnistuit kyllä pahoittamaan minunkin mieleni leimaamalla kirjoitukseni typeryydeksi ja itsekeskeisyydeksi.
        Käsitin aloituksesi varmasti väärin, sillä tarkoituksesi ilmeisesti olikin vain saada huomiota ja kieriskellä itsesäälissä.


      • mies48
        Maailman yksinäisin kirjoitti:

        Eikö kuitenkin yleensä ole niin, että naiset ovat ymmärtäväisempiä?

        No ehkä en ole tavannut sellaista naista.
        Ken nainen haluaa vierelleen vaippahousun ?
        No nähtäväksi jää.


      • ............
        apu löytyy! kirjoitti:

        Aika ikävän palautteen annoit. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut ilkeillä, sillä minähän jos kuka tiedän miltä sinusta tuntuu, koska olen samasta vaivasta kärsinyt.
        Tarkoitukseni oli vain luoda uskoa ja toivoa huomiseen ja kertoa sinulle, että siihen on apua saatavilla. Onnistuit kyllä pahoittamaan minunkin mieleni leimaamalla kirjoitukseni typeryydeksi ja itsekeskeisyydeksi.
        Käsitin aloituksesi varmasti väärin, sillä tarkoituksesi ilmeisesti olikin vain saada huomiota ja kieriskellä itsesäälissä.

        Ap. teki mielestäni selväksi, että hän ei ole apua saanut. Vastasi lisäkysymykseenkin, että lihaskunto on kunnossa ja tutkimuksia tehty, eikä ole saanut apua lääkehoidostakaan.

        Ehkä sinä et tiedä, miltä tuntuu, kun toivokin on mennyt. Sinun vaivasi oli selkeä ja sait siihen leikkauksella avun. Etkö pysty ymmärtämään, että kaikille sitä apua ei löydy!

        Itse olen mies ja selkärangan hermotuksissa on häiriöitä, jotka aiheuttavat pidätyskyvyttömyyttä. Eikä asiaa voi korjata, valitettavasti. Ehkä sinulla jäi tämä asia huomioimatta, että joidenkin vaan pitää elää tämän asian kanssa? Ei turha toivo mitään auta.

        Nyt sitten syytät aloittajaa itsesäälissä kieriskelijäksi ja huomionkerjääjäksi! Olemmeko mielestäsi kaikki, jotka eivät saa apua vaivaan, tuollaisia? Mielestäni kirjoituksessasi oli typerää ja itsekeskeistä se, että et todellakaan ajatellut, että kaikilla homma ei hoidu gynekologilla/urologilla suuta aukomalla.

        Itselläni on vaimo, jonka kanssa olemme pitäneet yhtä nuoresta asti ja tämä vaiva on tullut avioliittomme aikana. Ja tässä molemmat kasvaneet hyväksyneet asian osana minua ja asiana, jolle emme voi mitään muuta kuin hyväksyä!

        Voin vain kuvitella sen yksinäisyyden ja helvetin, että tämän vaivan kanssa pitäisi lähteä etsimään uutta parisuhdetta! Ei onnistuisi minulta.

        Onnittelut myöskin minulta sinulle, että leikkaus sinua auttoi ja sait asian kuntoon! Toivottavasti nyt kuitenkin ymmärrät, että se, mikä sinua auttoi, ei auta kaikkia. Ja ymmärtäisit, että voi todellakin olla yksinäistä kärsiä vaivasta vuodesta toiseen, kun se on vaikeaa kumppaninkin kanssa.


      • nyt!
        ............ kirjoitti:

        Ap. teki mielestäni selväksi, että hän ei ole apua saanut. Vastasi lisäkysymykseenkin, että lihaskunto on kunnossa ja tutkimuksia tehty, eikä ole saanut apua lääkehoidostakaan.

        Ehkä sinä et tiedä, miltä tuntuu, kun toivokin on mennyt. Sinun vaivasi oli selkeä ja sait siihen leikkauksella avun. Etkö pysty ymmärtämään, että kaikille sitä apua ei löydy!

        Itse olen mies ja selkärangan hermotuksissa on häiriöitä, jotka aiheuttavat pidätyskyvyttömyyttä. Eikä asiaa voi korjata, valitettavasti. Ehkä sinulla jäi tämä asia huomioimatta, että joidenkin vaan pitää elää tämän asian kanssa? Ei turha toivo mitään auta.

        Nyt sitten syytät aloittajaa itsesäälissä kieriskelijäksi ja huomionkerjääjäksi! Olemmeko mielestäsi kaikki, jotka eivät saa apua vaivaan, tuollaisia? Mielestäni kirjoituksessasi oli typerää ja itsekeskeistä se, että et todellakaan ajatellut, että kaikilla homma ei hoidu gynekologilla/urologilla suuta aukomalla.

        Itselläni on vaimo, jonka kanssa olemme pitäneet yhtä nuoresta asti ja tämä vaiva on tullut avioliittomme aikana. Ja tässä molemmat kasvaneet hyväksyneet asian osana minua ja asiana, jolle emme voi mitään muuta kuin hyväksyä!

        Voin vain kuvitella sen yksinäisyyden ja helvetin, että tämän vaivan kanssa pitäisi lähteä etsimään uutta parisuhdetta! Ei onnistuisi minulta.

        Onnittelut myöskin minulta sinulle, että leikkaus sinua auttoi ja sait asian kuntoon! Toivottavasti nyt kuitenkin ymmärrät, että se, mikä sinua auttoi, ei auta kaikkia. Ja ymmärtäisit, että voi todellakin olla yksinäistä kärsiä vaivasta vuodesta toiseen, kun se on vaikeaa kumppaninkin kanssa.

        Nimim. apu löytyy! kyllä mielestäni ihan hyväntahtoisesti kertoi, että leikkaus on vaihtoehto, ja se on auttanut, ainakin häntä. Ehkä hän ei huomannut sitä (vaikka olisi asian tiennytkin), ettei sekään kuitenkaan _aivan kaikkia_ auta, mutta silti tarkoitus oli hyvä.

        Älkää olko julmia toisillenne. Te ette nyt vain täysin ymmärtäneet toistenne ajatuksia. :)

        Aloittaja ei kyllä kertonut, että onko hän vielä keskustellut nimenomaan leikkausvaihtoehdosta kenenkään kanssa. Hän kertoi yleisellä tasolla tutkimuksista, lääkityksestä ja lihaskunnon testauksesta ja siitä, että mitään apuja hän ei ole saanut ja tutkimuksetkin on nyt lopetettu. Siksipä "apu löytyy!" päätti kertoa, että on vielä tämäkin vaihtoehto.

        Itse olen aloittajan kanssa samassa tilanteessa, tutkimuksia on tehty, ne on lopetettu tuloksittomina ja mietin kelpaanko enää kenellekään. Leikkauksessa en ole ollut, mutta vaihtoehtona sitä täytynee vielä selvitellä.


      • 48v
        nyt! kirjoitti:

        Nimim. apu löytyy! kyllä mielestäni ihan hyväntahtoisesti kertoi, että leikkaus on vaihtoehto, ja se on auttanut, ainakin häntä. Ehkä hän ei huomannut sitä (vaikka olisi asian tiennytkin), ettei sekään kuitenkaan _aivan kaikkia_ auta, mutta silti tarkoitus oli hyvä.

        Älkää olko julmia toisillenne. Te ette nyt vain täysin ymmärtäneet toistenne ajatuksia. :)

        Aloittaja ei kyllä kertonut, että onko hän vielä keskustellut nimenomaan leikkausvaihtoehdosta kenenkään kanssa. Hän kertoi yleisellä tasolla tutkimuksista, lääkityksestä ja lihaskunnon testauksesta ja siitä, että mitään apuja hän ei ole saanut ja tutkimuksetkin on nyt lopetettu. Siksipä "apu löytyy!" päätti kertoa, että on vielä tämäkin vaihtoehto.

        Itse olen aloittajan kanssa samassa tilanteessa, tutkimuksia on tehty, ne on lopetettu tuloksittomina ja mietin kelpaanko enää kenellekään. Leikkauksessa en ole ollut, mutta vaihtoehtona sitä täytynee vielä selvitellä.

        niin ei kai tuosta riidellä kannata.
        arka ja ikävä vaiva mutta elämä kuitenkin jatkuu
        joko yksin tai partnerin kanssa.
        itselläkään ei ole helppoa ollut .


      • apu löytyy!
        nyt! kirjoitti:

        Nimim. apu löytyy! kyllä mielestäni ihan hyväntahtoisesti kertoi, että leikkaus on vaihtoehto, ja se on auttanut, ainakin häntä. Ehkä hän ei huomannut sitä (vaikka olisi asian tiennytkin), ettei sekään kuitenkaan _aivan kaikkia_ auta, mutta silti tarkoitus oli hyvä.

        Älkää olko julmia toisillenne. Te ette nyt vain täysin ymmärtäneet toistenne ajatuksia. :)

        Aloittaja ei kyllä kertonut, että onko hän vielä keskustellut nimenomaan leikkausvaihtoehdosta kenenkään kanssa. Hän kertoi yleisellä tasolla tutkimuksista, lääkityksestä ja lihaskunnon testauksesta ja siitä, että mitään apuja hän ei ole saanut ja tutkimuksetkin on nyt lopetettu. Siksipä "apu löytyy!" päätti kertoa, että on vielä tämäkin vaihtoehto.

        Itse olen aloittajan kanssa samassa tilanteessa, tutkimuksia on tehty, ne on lopetettu tuloksittomina ja mietin kelpaanko enää kenellekään. Leikkauksessa en ole ollut, mutta vaihtoehtona sitä täytynee vielä selvitellä.

        Kiitos sinulle, että näet asian minunkin kannaltani. Todellakin tarkoitukseni oli vain tuoda esille tällainenkin vaihtoehto ja kertoa, että itse sain siitä avun.
        Myönnän, että on hieman hankalaa seurata, että kuka vastaa mihinkin viestiin ja siksi en välttämättä huomioinut kirjoituksen aloittajan kaikkia esille tuomia kohtia. Tarkoitukseni oli kuitenkin todella vain hyvä ja empaattinen, mutta nythän tässä ei oikeen enää uskalla kommentoida mitään, kun saa kaikenlaisia "ryöppyjä" niskaansa. Uskon kuitenkin, että kaikkia ketkä tätä palstaa lukevat ja seuraavat, tämä "pirullinen vaiva" jollakin tavalla koskettaa, enkä usko, että kukaan täällä millään kiusaamismielellä kommentoi.


      • apu löytyy vastaa!
        ............ kirjoitti:

        Ap. teki mielestäni selväksi, että hän ei ole apua saanut. Vastasi lisäkysymykseenkin, että lihaskunto on kunnossa ja tutkimuksia tehty, eikä ole saanut apua lääkehoidostakaan.

        Ehkä sinä et tiedä, miltä tuntuu, kun toivokin on mennyt. Sinun vaivasi oli selkeä ja sait siihen leikkauksella avun. Etkö pysty ymmärtämään, että kaikille sitä apua ei löydy!

        Itse olen mies ja selkärangan hermotuksissa on häiriöitä, jotka aiheuttavat pidätyskyvyttömyyttä. Eikä asiaa voi korjata, valitettavasti. Ehkä sinulla jäi tämä asia huomioimatta, että joidenkin vaan pitää elää tämän asian kanssa? Ei turha toivo mitään auta.

        Nyt sitten syytät aloittajaa itsesäälissä kieriskelijäksi ja huomionkerjääjäksi! Olemmeko mielestäsi kaikki, jotka eivät saa apua vaivaan, tuollaisia? Mielestäni kirjoituksessasi oli typerää ja itsekeskeistä se, että et todellakaan ajatellut, että kaikilla homma ei hoidu gynekologilla/urologilla suuta aukomalla.

        Itselläni on vaimo, jonka kanssa olemme pitäneet yhtä nuoresta asti ja tämä vaiva on tullut avioliittomme aikana. Ja tässä molemmat kasvaneet hyväksyneet asian osana minua ja asiana, jolle emme voi mitään muuta kuin hyväksyä!

        Voin vain kuvitella sen yksinäisyyden ja helvetin, että tämän vaivan kanssa pitäisi lähteä etsimään uutta parisuhdetta! Ei onnistuisi minulta.

        Onnittelut myöskin minulta sinulle, että leikkaus sinua auttoi ja sait asian kuntoon! Toivottavasti nyt kuitenkin ymmärrät, että se, mikä sinua auttoi, ei auta kaikkia. Ja ymmärtäisit, että voi todellakin olla yksinäistä kärsiä vaivasta vuodesta toiseen, kun se on vaikeaa kumppaninkin kanssa.

        Eihän tällä palstalla nyt suinkaan ole tarkoitus "kisaamaan" siitä kenellä vaiva on pahin. Yhtä kaikki, vaiva on pirullinen ja elämää rajoittava. Olenkohan jotenkin ymmärtänyt väärin tämän palstan tarkoituksen, kun ymmärrän niin, että jos minulla on joku vaiva ja kirjoitan siitä täällä, tavallaan jaan sen asian muiden kanssa. Itse ainakin olisin hyvilläni, jos joku näkisi vaivan ja vastaisi viestiini ja mahdollisesti toisi esille näkökohtia, joita en itse tiedä.
        Olen aikuinen ihminen ja toki tiedän, että toisia voidaan auttaa ja toisia taas ei ja heidän on elettävän sairautensa kanssa. En omaa lääketieteellisiä opintoja, joten siksi en pystynyt aloittajan puheenvuorosta heti diagnosoimaan, että saako hän vaivaansa apua.
        Peräänkuuluttaisin hieman hyväksyntää ja empaattisuutta eikä heti "ammuttaisi alas viestintuojaa".


      • elämää vaan
        apu löytyy! kirjoitti:

        Kiitos sinulle, että näet asian minunkin kannaltani. Todellakin tarkoitukseni oli vain tuoda esille tällainenkin vaihtoehto ja kertoa, että itse sain siitä avun.
        Myönnän, että on hieman hankalaa seurata, että kuka vastaa mihinkin viestiin ja siksi en välttämättä huomioinut kirjoituksen aloittajan kaikkia esille tuomia kohtia. Tarkoitukseni oli kuitenkin todella vain hyvä ja empaattinen, mutta nythän tässä ei oikeen enää uskalla kommentoida mitään, kun saa kaikenlaisia "ryöppyjä" niskaansa. Uskon kuitenkin, että kaikkia ketkä tätä palstaa lukevat ja seuraavat, tämä "pirullinen vaiva" jollakin tavalla koskettaa, enkä usko, että kukaan täällä millään kiusaamismielellä kommentoi.

        Hei

        Liittyykö muilla jotain muita vaivoja inkontinenssin kera ?

        Itsellä verenkierto häiriö "siinä" eli joudun
        käyttämään myös apuja sen kanssa että kanssakäyminen onnistuisi.
        Onneksi apuja saa ja vaipatkin niin mukavia ja "näkymättömiä" nykyään että uskaltaa kuitenkin liikkua ihmisten ilmoilla.
        Mies uudeltamaalta.


    • Maailman yksinäisin

      Selvennykseksi vielä. Olin kyllä tuossa aika alussa jo vastannut, että leikkausta ei ole ehdoteltu, koska siitäkään ei ole apua, koska vaivalle ei ole syytä löytynyt. Ei syytä, eikä myöskään parannusta.

      Olisi hyvä lukea toisten kirjoitukset ajatuksella, ettei tarvitsisi turhaan ketään loukata.

      Edelleen pysyisin aiheessa, että miten olette löytäneet kumppanin? Vai oletteko?

      Tuossa joku mies kirjoitti, että koska vaiva on hänelle tullut liiton aikana niin se on opittu puolison kanssa hyväksymään. Sehän on mitä hienoin asia!

      Toinen mies on sitä mieltä, että naisen olisi helpompi saada seuraa, vaikka joutuisi käyttämään vaippoja. Itsestäni tuntuu, että seuran saaminen olisi miehille helpompaa, koska ajattelen, että naiset ovat ehkä jotenkin hoivaavampia ja nähneet sairauksia. Että naiset eivät virtsankarkailusta säikähtäisi, vaikka mies sellaisesta kertoisikin.

      Onko ketään, joka olisi aloittanut uutta suhdetta ja miten on saanut vaivastaan kerrottua?

      • nyt!

        Kerroit kyllä, ettei leikkausta ollut ehdoteltu, mutta ei siitä oikein varmaksi käynyt selväksi, että eikö sitä ehdotettu varteenotettavana vaihtoehtona, koska siitä ei ole hyötyä, vai eikö sitä ole edes mainittu missään vaiheessa.
        Minulle nimittäin ei ole puhuttu pientäkään sanaa missään vaiheessa mistään leikkauksista, vaikka joissain tutkimuksissa olen käynytkin.
        Nykyäänhän tunnutaan leikattavan paikkaa jos toistakin, ihan vain varmuuden vuoksi ja kokeilunhalusta, jos ei muuta parannusta keksitä.

        No, mutta asiaan. Ei ole kumppania löytynyt. Eikä vaipoista ole helppoa kertoa. Itse kärsin tilanteesta henkisesti sen verran, että en uskalla seuraa edes hakea.


      • Maailman kaksinaisin

        V-mäisistä viesteistäs päätellen sulla on toi neste noussut jo ihan päähän asti. Toi virtsankarkailu ei ilmeisesti oo ainoo syy miks oot maailman yksinäisin.


      • Käry kävi!
        Maailman kaksinaisin kirjoitti:

        V-mäisistä viesteistäs päätellen sulla on toi neste noussut jo ihan päähän asti. Toi virtsankarkailu ei ilmeisesti oo ainoo syy miks oot maailman yksinäisin.

        Heittelet täällä nyt viestejäs, miten sattuu.

        Rauhoittuisit.

        Sulla on huono logiikka. Jos kusi karkaa, ei kai se silloin ehdi nousta päähän?

        Eikö sulla olekaan elämä parantunut leikkauksen myötä, kun pitää täällä käydä vittuilemassa jo aamutuimaan?


      • Nimimerkiltä apu löytyy!
        Käry kävi! kirjoitti:

        Heittelet täällä nyt viestejäs, miten sattuu.

        Rauhoittuisit.

        Sulla on huono logiikka. Jos kusi karkaa, ei kai se silloin ehdi nousta päähän?

        Eikö sulla olekaan elämä parantunut leikkauksen myötä, kun pitää täällä käydä vittuilemassa jo aamutuimaan?

        Jos viittaat minuun viestissäsi niin elämänlaatuni on toki parantunut leikkauksen myötä, enkä ole mielestäni näissä viesteissäni kettuillut. Jos viittaat viestiin, jossa puhutaan kusen karkaamisesta, voin pettymykseksesi kertoa, etten ole sitä kirjoittanut, mutta jos saat jotain tyydytystä agressiivisella ja hyökkäävällä asenteella ja haukkumisella, olen kyllä tuon kirjoittajan kanssa sikäli samoilla linjoilla, että asenteessasikin olisi ehkä jotain korjattavaa. Kirjoitin ja kerroin tarinani siksi, että siitä olisi ollut vaikka sinulle apua, mutta huomaan, että haluatkin vain haastaa riitaa.
        Mielestäni tämä keskusteluketju on nyt mennyt todella ala-arvoiseksi, joten en viitsi enää asiaa kommentoida ja suosittelisin sitä samaa myös sinulle.


      • Maailman yksinäisin
        nyt! kirjoitti:

        Kerroit kyllä, ettei leikkausta ollut ehdoteltu, mutta ei siitä oikein varmaksi käynyt selväksi, että eikö sitä ehdotettu varteenotettavana vaihtoehtona, koska siitä ei ole hyötyä, vai eikö sitä ole edes mainittu missään vaiheessa.
        Minulle nimittäin ei ole puhuttu pientäkään sanaa missään vaiheessa mistään leikkauksista, vaikka joissain tutkimuksissa olen käynytkin.
        Nykyäänhän tunnutaan leikattavan paikkaa jos toistakin, ihan vain varmuuden vuoksi ja kokeilunhalusta, jos ei muuta parannusta keksitä.

        No, mutta asiaan. Ei ole kumppania löytynyt. Eikä vaipoista ole helppoa kertoa. Itse kärsin tilanteesta henkisesti sen verran, että en uskalla seuraa edes hakea.

        Selvennykseksi asiaan, ei ole ehdoteltu leikkausta. Itse siitä kyllä jossain vaiheessa kyselin, mutta mistään leikkauksesta ei minun tapauksessani olisi ollut hyötyä.

        En ihan usko tuohon, että ketään ihan kokeilunhalusta leikattaisiin.


      • nyt!
        Maailman yksinäisin kirjoitti:

        Selvennykseksi asiaan, ei ole ehdoteltu leikkausta. Itse siitä kyllä jossain vaiheessa kyselin, mutta mistään leikkauksesta ei minun tapauksessani olisi ollut hyötyä.

        En ihan usko tuohon, että ketään ihan kokeilunhalusta leikattaisiin.

        mutta kai niissä 40 prosentissa turhia leikkauksia jokunen kokeilutapauskin on ollut. Pari päivää sitten uutisoitiin, että Suomessa tehdyistä leikkauksista 40 prosenttia on turhia. Mistä siis tietää jos kokeillaan leikkausta, ja se vaikka auttaakin..? Vaikea sanoa.

        No, sinä olet kuitenkin keskustellut näistä leikkausasioista jo, joten sekin vaihtoehto on käyty läpi.

        Seuran saaminen on joka tapauksessa aika vaikeaa. Onhan jo "normaalinakin" vaikea löytää sitä oikeaa, tai edes lähes oikeaa. Ehkä naiset ovat hyväksyvämpiä tällaisen ongelman miehellä kohdatessaan, mutta ei se helppoa miehellekään ole kumppania löytää. Pitäisi jotenkin ihmeen kaupalla osua sellaisen ihmisen kanssa yhteyteen, joka on sekä muuten sopiva että tämän vaivan hyväksyvä. Minulle ainakin on ollut vaikeaa löytää sellaista miestä, joka tämän hyväksyisi, ja parin epämiellyttävän kokemuksen jälkeen katson aika tarkkaan kenelle uskaltaisin edea kuvitella kertovani.


      • Lukija vaan
        Nimimerkiltä apu löytyy! kirjoitti:

        Jos viittaat minuun viestissäsi niin elämänlaatuni on toki parantunut leikkauksen myötä, enkä ole mielestäni näissä viesteissäni kettuillut. Jos viittaat viestiin, jossa puhutaan kusen karkaamisesta, voin pettymykseksesi kertoa, etten ole sitä kirjoittanut, mutta jos saat jotain tyydytystä agressiivisella ja hyökkäävällä asenteella ja haukkumisella, olen kyllä tuon kirjoittajan kanssa sikäli samoilla linjoilla, että asenteessasikin olisi ehkä jotain korjattavaa. Kirjoitin ja kerroin tarinani siksi, että siitä olisi ollut vaikka sinulle apua, mutta huomaan, että haluatkin vain haastaa riitaa.
        Mielestäni tämä keskusteluketju on nyt mennyt todella ala-arvoiseksi, joten en viitsi enää asiaa kommentoida ja suosittelisin sitä samaa myös sinulle.

        Yksinäskö sä täällä riitelet? Tuostakaan kirjoituksesta ei saa mitään tolkkua, kelle kirjoitat. Luepa ite, miten tolkuton sepustus!
        Ite oot agressiivinen ko mahoton. Oo sä vaan hiljaa, jos siltä tuntuu.
        Ketä tää enää kiinnostaa? Täällä ikinä keskustella niin paljon, että 20 viestii menis yli.
        Nytkään ei oo ku muutama asiallinen viesti.
        Mäki oon vaan trolli! Hauskaa pääsiäistä.


      • mies 33
        Lukija vaan kirjoitti:

        Yksinäskö sä täällä riitelet? Tuostakaan kirjoituksesta ei saa mitään tolkkua, kelle kirjoitat. Luepa ite, miten tolkuton sepustus!
        Ite oot agressiivinen ko mahoton. Oo sä vaan hiljaa, jos siltä tuntuu.
        Ketä tää enää kiinnostaa? Täällä ikinä keskustella niin paljon, että 20 viestii menis yli.
        Nytkään ei oo ku muutama asiallinen viesti.
        Mäki oon vaan trolli! Hauskaa pääsiäistä.

        Kyl huomaa et akka on puuttees.Vois vaik jeesata mut oot mulle liian vanha ja kusenhajunen.


      • Nimimerkiltä apu löytyy!
        mies 33 kirjoitti:

        Kyl huomaa et akka on puuttees.Vois vaik jeesata mut oot mulle liian vanha ja kusenhajunen.

        Alkaa mennä aika pahasti asian viereen nämä jutut. Eiköhän täällä ole sellaisiakin palstoja, jossa voi harjoittaa tätä haukkumista ja kettuilemista. Jos tällä palstalla pitäydyttäisiin kaikesta huolimatta tässä inkontinenssissa. Jos tämä on toisille niin vaikeaa, eikä voi vastata ystävällisesti asiallisiin viesteihin, voi siirtyä piruilemaan ihan muille palstoille. On myös aika lapsellista alkaa haukkua eri nimimerkeillä, sekin kertoo tietystä kypsymättömyydestä ja lapsellisuudesta.


    • tutkinut?

      Kysyisin vielä, että oletko käynyt neurologin tutkimuksissa ja mieluummin useamman kerran?

      Monista tutkimuksista huolimatta joskus käy niin, että MS-taudin mahdollisuutta ei huomata. Varsinkin, jos kyse on synnyttäneestä naisesta ajatellaan, että syy pidätysongelmiin on synnytyksissä ja vaikka vaivaa tutkittaisiin, ei tutkita riittävän hyvin.

      http://www.msmaailma.fi/tietoa-ms-taudista/ms-taudin-oireet/pidaetyskykyyn-liittyvaet-ongelmat-63.htm

      Tuolta löydät muitakin tautiin liittyviä oireita. Jos noita oireita itseltäsi löydät, toivon, että jaksaisit vielä yrittää hakeutua tutkimuksiin.

      Eihän tämäkään diagnoosi helppo ole, mutta silloin ainakin tietäisit, että et todellakaan ole yksin.

      Voimia.

      • Maailman yksinäisin

        Kävin kyllä viimeksi neurologilla viime kesänä, mutta mitään selvyyttä ei tullut sielläkään.

        Tutkiskelin noita sivuja ja olin ymmärtävinäni, että oireiden sopiessa moneen sairauteen ei sitten välttämättä päästä oikeille jäljille yhdellä käyntikerralla neurologin luona.

        Lieköhän se seuransaanti yhtä vaikeaa silloin, jos on diagnoosi.


      • Nikke....

        Aina ei löydy mitään korjattavaa. Joskus kuivaksi ei vain kunnolla opi koskaan ilman, että siihen liittyy mitään vikaa. Itselläni oli yökastelua teini-ikään saakka ja nykyisinkin tulee nukkuessa alle jos on esim. kuumeessa, vahvat lääkkeet aiheuttavat yökastelua, aina jos aivojen "vireystila" on jotenkin laskenut. Joskus jos on yliväsynyt niin sattaa tulla alle jne. Mutta onneksi pystyn ennakoimaan koska näin voi sattua. Onhan se noloa, että päälle kolmikymppisenä joutuu ajoittain käyttämään vaippoja. Ymmärettävästi poikamies, miksi kukaan seurustelisi viallisen kanssa kun tällaisia taviksia on pilvinpimein.


    • mies_vaipoissa-43

      Heips..
      Mulle kyllä kelpaisit.. sul on sama ongelma kuin mullakin. Joudun käyttämään vaippoja lähes jatkuvasti..
      Ota yhteyttä, haluaisin todella tavata sinut. Saat yhteyden minuun nimimerkkini viereisen pienen käyntikortin kautta.. siel on myös hyviä linkkejä....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe