Terskan näppylä

papilloomavirus?

Kun terskassa on niitä näppylöitä siinä terskan reunassa (silleen niin ku kiertää ympäri terskan.. valkosia näppylöitä).. onko se sama asia kuin papilloomavirus? englanniksi se oli joku pearly penile papules

17

23399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa

Saattavat olla papillomaviruksen aiheuttamia kondyloomia.

• Sepetti

Tuskinpa on. Kaikilla miehillähän on sellaisia pieniä vaaleita "nyppylöitä" ympäri terskan reunaa. Toisilla ne erottuu vaan selvemmin kuin toisilla. Eiköhän ne ihan asiaan kuuluvat ole.

• sen virus vai onko tää joku...

• Sepetti
        sen virus vai onko tää joku... kirjoitti:

Siis mulle on epäselvää aiheuttaako ne valkoset pisteet/nystyt (pearly penile papules) nimenomaan se papilloomavirus vai joku muu?

Ei niitä muuten ole kaikilla miehillä, jonkun arvion mukaan noin puolella ja ne on normaaleja ei taudinaiheuttamia. Mutta onko ne papilloomaviruksesta?

Kysehän on tästä
        http://goldbamboo.com/images/content/5127-200px-pearly-penile-papules-glans-genital-warts.jpg

Papillooman aiheuttamat kondyloomat eli visvasyylät on paljon isompia "muhkuroita". Mulle ainakin ilmestyi noita pieniä valkoisia nyppylöitä jo nuorena ennen kuin seksielämää edes oli ollut. Hermoilin tietenkin että mitä ne on ja myöhemmin näytin lekurille ja kysyin. Muistaakseni se sanoi että ovat jotain laajenneita rauhasia. Sanoi myös että se on normaalia ja niitä on kaikilla, mutta toisilla ne on vaan enemmän pinnassa eli näkyvillä. Yksikään nainen ei niitä ainakaan ole säikkynyt...

• veljeni :)
        sen virus vai onko tää joku... kirjoitti:

Siis mulle on epäselvää aiheuttaako ne valkoset pisteet/nystyt (pearly penile papules) nimenomaan se papilloomavirus vai joku muu?

Ei niitä muuten ole kaikilla miehillä, jonkun arvion mukaan noin puolella ja ne on normaaleja ei taudinaiheuttamia. Mutta onko ne papilloomaviruksesta?

Kysehän on tästä
        http://goldbamboo.com/images/content/5127-200px-pearly-penile-papules-glans-genital-warts.jpg

Ei ole mitään yhteyttä tohon papiloma virukseen... tutimustulostakin aiheesta löytyy... itse kärsin samasta "vaivasta" kiva tietää että ei tartuta tätä keneenkään eikä ole muuta kuin kosmeettista haitaa... http://www.terveysportti.fi/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D93809.htm

• näpyt eivät

ole kipeitä tai märkiviä, ne on ihan tavallisia...ööh... mitä ne nyt viralliselta nimeltä nyt onkaan, mut ne häviää aikanaan ja voi tulla taas muutama uudestaan. Tosi yleisiä ja vaarattomia kuitenkin.Älä tietenkään rassaa niitä, voivat ärtyä. Nuorempana piti käydä lekurilla näyttään ku säikäytti, mut sano että nää on tosi yleisiä, varsinkin jos on toi s.elämä ollu vähä vilkkaampaa.

• OMFG!

kullinnuppi olla märäntymässä. Afrikkalainen hevoshyppykuppa, oireista päätellen.

• WTF86

Joo sehän se olikin :D Tai sitten ruandalaisen sisiliskon varvasherpes .

• ominaisuus

Se on ominaisuus ei tauti, noin 50% miehistä on niitä helmimäisiä vaaleita nystyjä terskan reunan takana.

• tuttu juttu

Kyseessä ovat niin kutsutut helmipapulat. Eivät johdu papilloomasta, eivätkä muistakaan sukupuolitaudeista. Esiintyvyys taitaa olla 33% eli joka kolmannella niitä on.

• lääkäriin

Hei, käyppäs sukupuolilääkärillä.

• ei oo

Ei se oo papilloomaviruksen aiheuttama kondylooma. Se on pearly penile papules eli ihos sarveiskalvon pinnalle muodostuneita "hikirakkuloita, suomeksi helmipapula. Vaaraton, täysin harmiton näppylä joita ilmestyy n. 30%:lle miehistä.
      Näppyjä ei edes kannata alkaa millään konstilla hoitamaan pois, koska niistä jää arvet.

• Myös täällä

Joo eli ihan huoletta saat olla :)

Itekkin niitä joskus aikoinaan säikähdin, ja nyt sitten ihan sattumalta törmäsin internetin ihmeellisessä maailmassa erääseen sivuun jossa oli noista pitkä juttu. ne on todellakin tosi yleisiä n.50% miehillä niitä on ja taisi lukea että yleensä häviävät 50v mennessä. mitään haittaa niistä ei ole eikä ole bakteerin aiheauttamia, vaan ne on verisuoni ja limakalko (jotain) pallukoita :)

Niin, ja tosiaan ei kannatta niitä käydä raapimaan / poksauttelee kun jotain finnejä, saat niistä vaan rumempia sillä tavalla :) ei muuta ku jahtaa mimmejä siitä :D

• auttakaaaa

voitteko auttaa kun mullakin on noita , ensin on sellasia vähän isompia peniksen alapäässä, ja sitten terskan alapäässä on pienempäi vähän niinkun ryteikkönä ei satu eikä mitään ne vaan on , vähän erikokosia , pieniä

• .

Höpö höpö, ne on talirauhasia, niitten tehtävä on pitää terskan limakalvo kosteana.

• asd

Tulee ihan nahan läpi esiin semmosii kivoja pieaniä palloja on peniksestä kattoen kassien alussa kans vähän esillä huono juttu tää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7728
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3712
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1130
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      963
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe