HIV:in mahdollisuus?APUA

n90---

PELOTTAA. Tulin viikko sitten thaimaasta. Yhtenä iltana eksyin norjalaisen hotellihuoneeseen ja ruettiin harrastaa seksiä. Kortsu oli, MUTTA jossai vaihees huomasin että se oli RIKKI.lopetettiin tieytsti heti, mutta se ehti olla rikki ehkä korkeintaan 20s? Mies ei kyl lauennu, mut silti.

No sitten seuraavana päivänä mulla alko menkat, vaikka niitte ei ois pitäny. ne kyl on aika epäsäännölliset,ehkä vaa olin aatellu väärin, mut ei niitte mun mielest pitäny alkaa sil matkal.

SITTEN lähettii kotiin

ja ekana päivänä suomes mulle tuli huuleen vähän niinku herpes, mut ei kait iha oikee? sellanen rakkula, jossa on välil sellasta kuivunutta keltasta limaa.. :E (tässä vaihees mahdollisesta tartunnasta viikko) Sitten seuraavana päivänä sairasttun, EI KUUMETTA OLLENKAAN, MUTTA hirvee yskä, tulee keltasta/veristä limaa kun yskin, kurkussa rauhaset turvonnu, koko kropassa lihakset kipeet..

10

3943

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n90---

NIIII?

• oireet

HIV:n ainoa oire on yleensä kahden viikon päästä tartunnasta nouseva 40 asteen kuume. Sen jälkeen se voi olla oireettomana vuosikausia.

Lähinnä kuullostaa siltä että olet saanut korkeintaan huuliherpeksen ja flunssan. Tarkkaile kuitenkin ala-osastoa myös, jos jotain rakkuloita tai muita ilmestyy niin käy lääkärissä. Mutta kuullostaa aika epätodennäköiseltä että olisit jotain ehtinyt saamaan jos kondomi oli kuitenkin käytössä.

• 2 vuotta aivan suotta

Ensin pieni moraalisaarna. Pitääkö sitä persettä mennä Thaimaahan asti jakamaan? Tuskinpa se norjalaismies on mennyt Thatmaahan panemaan jotakin suomalaishoroa vaan monien muiden miesten tapaan käymään thai-huorissa, olivatpa nämä sitten oikeita naisia tai ns. katoi-tyttöjä. Sitten kun sinunlaisesi ilmainen pano tulee kohdalle, mikäpä sinä sitten, vaihteluahan sekin on – eikä maksa mitään.

Aids alkaa juuri flunssan kaltaisena ja menee myöskin samaan tapaan ohitse. Seuraavat oireet ovat turvonneen imurauhaset, jotka sitten pysyvätkin turvonneina pitkään. Vaikka aids ei enää olekaan tappava tauti, kukapa haluaisi siitä elinikäisen seuralaisen? - en minä ainakaan.

Vasta-ainetesti kertoo toki virustartunnan, mutta siihen hetkeen, jolloin veren vasta-ainepitoisuus on ehtinyt kasvaa havaitsemisraja ylitse, saattaa mennä jopa puolikin vuotta. Muistan lukeneeni eräästä tapauksesta, jossa testi antoi oikea positiivisen tuloksen vasta noin kahden vuoden kuluttua oletetusta tartunnasta, mutta tämä lieneekin toinen ääripää.

• n90---

kiitti tosi paljon vastauksista. Kaikista hirveintä tässähän on se, että en ees täällä suomessa hyppää kännipäissäni miesten sänkyyn. toi oli kyl eka ja vika poikkeus. Aika huono säkä käy jos tosta sen taudin saan. =(

Ehkä aattelen vaan kaikkein pahinta, vaikka on normaali flunssa.. :S mutta ehkä sitä automaattisesti aattele kaikkein pahinta. entiiä. :(
      Kaikista hirveintä tässä on tää oottaminen että testit voi tehä ;E paniiikki

• ...........

sp-taudin....joten testautahan sitten muutkin kuin tuo HIV

• ........
        ........... kirjoitti:

sp-taudin....joten testautahan sitten muutkin kuin tuo HIV

muista et toi voi oikeesti johtua vaa pelkästä flunssasta. mulla on sama tilanne ny tai no siis iha suomalaisen miehen kans ja siitä on aikaa kohta vuosi. ei vaa oo tullu ikinä ajatelleeks et ois joku tauti mut nyt on alkanu pääs pyörii et entä jos...? vaikka mies vakuutti kolmee kertaa että on testis käyny eikä oo mitää ollu ja tää kyseinen jätkä on edelleenki mun kaveri ja hyvä sellane että en usko et se pystyis olee mun kaveria tollee jos ois mulle tartuttanu jotai. mut nii tosiaa mulla kans kauhee flunssa ny, lääkäris kävin tänää ja tulehdusarvot koholla et täytyy täs ny vie ens viikolla mennä johki tutkimuksee.

• nainen301
        ........ kirjoitti:

muista et toi voi oikeesti johtua vaa pelkästä flunssasta. mulla on sama tilanne ny tai no siis iha suomalaisen miehen kans ja siitä on aikaa kohta vuosi. ei vaa oo tullu ikinä ajatelleeks et ois joku tauti mut nyt on alkanu pääs pyörii et entä jos...? vaikka mies vakuutti kolmee kertaa että on testis käyny eikä oo mitää ollu ja tää kyseinen jätkä on edelleenki mun kaveri ja hyvä sellane että en usko et se pystyis olee mun kaveria tollee jos ois mulle tartuttanu jotai. mut nii tosiaa mulla kans kauhee flunssa ny, lääkäris kävin tänää ja tulehdusarvot koholla et täytyy täs ny vie ens viikolla mennä johki tutkimuksee.

Moro! Piti korjata tuon yhden edellisen kirjoittajan teksti. Hiv-vasta-aineet testin voi tehdä nykyään jo kolmen kuukauden jälkeen mahdollisesta tartunnasta. Aikaisemminkin voi mennä pcr- testiin, jossa tartunnan mahdollisuus näkyy jo muutaman viikon päästä. Tuo testi ei ole missään yleisessä rutiinikäytössä ja sen tekeminen maksaa n.200€.

Klamydian ja tippurin voit testauttaa jo kahden viikon jälkeen riskitilanteesta. Mahdollinen Kondyloomahan/solumuutokset testataan vuosittaisen gynekologisen tarkastuksen yhteydessä. Jos sulta ei koskaan otettu papa-testiä, käy pyytämässä se terveyskeskuksesta. Tosin suosittelen, että memet papa-testiinkin vasta kolmen kk päästä, koska mahdollinen kondyloomatartunta tuolta norjalaistyypiltä ei näy heti.
        Kuppa ja herpes voidaan todeta verikokeella 2kk jälkneen tartunnan mahdollisuudesta ja se pelätyin tauti hiv vasta 3kk jälkeen.

Hivin ensioireethan alkavat 1-8viikon (yleensä 2-6vko) jälkeen tartunnasta ja yleisimpiä oierita ovat korkea yli 38 asteen kuume, kurkkukipu ja ihottuma. Muita oireita voivat olla lihaskipu, ripuli sekä suurentuneet imusolmukkeet. Oireet kestävät 1-4 viikkoa. Mutta muista hei, että tuollaisia oireita voivat aiheuttaa miljoonat muut virukset/bakteerit. Esim stressi voi aiheuttaa tuon kaltaisia oireita.

Mulla itselläni oli sama pelko kuin sulla tuossa puoli vuotta sitten. Mä suunnittelin jopa mun itsemurhankin positiivisen testituloksen varalle. Mä jouduin hakee lääkäriltä rauhoittavia, koska en kyennyt suoritumaan jokapäiväisistä rutiinitehtävistä. Mun pelko oli siis todella paha. Silloin kuin soitin kysyäkseni tuloksi, mä menasin pyrty´ä jo siinä vaiheessa kuin puhelimeen vastattiin. Sit kun sain kuulla, että testini oli negatiivinen, en voinut uskoa korviani ja kysyin vielä toistamiseen, että anteeksi kumpi se oli ja pyysin vielä heitä lähettämään testin tuloksen kotiin, koska luulin näkeväni unta. Vasta silloin kun sain tuloksen kotiin uskoin todella, ettn ollut saanut tartuntaa. Silloin mä alkoin itkemään ja kiitin Jumalaa, että että oli pelastanut mun hengen. Enää en koskaan ota tuollaista rsikiä, en ikinä. Tuo mun kolmen kuukauden helevtissä eläminen ei missään nimessä ollut muutamien sekuntien orgasmin arvoinen.

Mulla tuo pelko tuli mun oireiden takia. Oireena mulle tuli ensimmäisenä paha ihottuma ja sen jälkeen kun aloin pelkäämään hivin mahdollisuutta tuli lievä kuume, lihassärky, ripuli, lusää ihottumaa, yöhikoilu, kurkkukipu, nivelkivut, päänsärky, oksentelu, pahaoinvointi.
        Nuo kaikki minun oireeni johtuivat siis helvetillisestä stressistä.

Sulle mä toivon oikeesti stressatonta odotusta, koska todennäköisesti nuo sinun oireesi ovat muuta kuin hiviin liittyviä oireita.
        Vinkkinä vielä, että ÄLÄ missään nimessä mene nettiin lukemaan hiviin liittyviä oireita ja tarinoita, koska ne teki mut silloin aikoinaan hulluksi :). Jatkoja sulle!

• Big Brother
        nainen301 kirjoitti:

Moro! Piti korjata tuon yhden edellisen kirjoittajan teksti. Hiv-vasta-aineet testin voi tehdä nykyään jo kolmen kuukauden jälkeen mahdollisesta tartunnasta. Aikaisemminkin voi mennä pcr- testiin, jossa tartunnan mahdollisuus näkyy jo muutaman viikon päästä. Tuo testi ei ole missään yleisessä rutiinikäytössä ja sen tekeminen maksaa n.200€.

Klamydian ja tippurin voit testauttaa jo kahden viikon jälkeen riskitilanteesta. Mahdollinen Kondyloomahan/solumuutokset testataan vuosittaisen gynekologisen tarkastuksen yhteydessä. Jos sulta ei koskaan otettu papa-testiä, käy pyytämässä se terveyskeskuksesta. Tosin suosittelen, että memet papa-testiinkin vasta kolmen kk päästä, koska mahdollinen kondyloomatartunta tuolta norjalaistyypiltä ei näy heti.
        Kuppa ja herpes voidaan todeta verikokeella 2kk jälkneen tartunnan mahdollisuudesta ja se pelätyin tauti hiv vasta 3kk jälkeen.

Hivin ensioireethan alkavat 1-8viikon (yleensä 2-6vko) jälkeen tartunnasta ja yleisimpiä oierita ovat korkea yli 38 asteen kuume, kurkkukipu ja ihottuma. Muita oireita voivat olla lihaskipu, ripuli sekä suurentuneet imusolmukkeet. Oireet kestävät 1-4 viikkoa. Mutta muista hei, että tuollaisia oireita voivat aiheuttaa miljoonat muut virukset/bakteerit. Esim stressi voi aiheuttaa tuon kaltaisia oireita.

Mulla itselläni oli sama pelko kuin sulla tuossa puoli vuotta sitten. Mä suunnittelin jopa mun itsemurhankin positiivisen testituloksen varalle. Mä jouduin hakee lääkäriltä rauhoittavia, koska en kyennyt suoritumaan jokapäiväisistä rutiinitehtävistä. Mun pelko oli siis todella paha. Silloin kuin soitin kysyäkseni tuloksi, mä menasin pyrty´ä jo siinä vaiheessa kuin puhelimeen vastattiin. Sit kun sain kuulla, että testini oli negatiivinen, en voinut uskoa korviani ja kysyin vielä toistamiseen, että anteeksi kumpi se oli ja pyysin vielä heitä lähettämään testin tuloksen kotiin, koska luulin näkeväni unta. Vasta silloin kun sain tuloksen kotiin uskoin todella, ettn ollut saanut tartuntaa. Silloin mä alkoin itkemään ja kiitin Jumalaa, että että oli pelastanut mun hengen. Enää en koskaan ota tuollaista rsikiä, en ikinä. Tuo mun kolmen kuukauden helevtissä eläminen ei missään nimessä ollut muutamien sekuntien orgasmin arvoinen.

Mulla tuo pelko tuli mun oireiden takia. Oireena mulle tuli ensimmäisenä paha ihottuma ja sen jälkeen kun aloin pelkäämään hivin mahdollisuutta tuli lievä kuume, lihassärky, ripuli, lusää ihottumaa, yöhikoilu, kurkkukipu, nivelkivut, päänsärky, oksentelu, pahaoinvointi.
        Nuo kaikki minun oireeni johtuivat siis helvetillisestä stressistä.

Sulle mä toivon oikeesti stressatonta odotusta, koska todennäköisesti nuo sinun oireesi ovat muuta kuin hiviin liittyviä oireita.
        Vinkkinä vielä, että ÄLÄ missään nimessä mene nettiin lukemaan hiviin liittyviä oireita ja tarinoita, koska ne teki mut silloin aikoinaan hulluksi :). Jatkoja sulle!

Neuvoksi sinulle, että täällä ei kannattaisi vuodattaa kovin ”henkilökohtaisia” asioita, koska käytännössä jokaisen viestin kirjoittaja voidaan selvittää. Kirjaston tai muun muun julkisen koneen käyttäjäkin voidaan selvittää varsin todennäköisesti. En ota kantaa siihen, kuka tai miksi niin tehtäisiin, mutta se on vain mahdollista.

• nyt liitty asiaan?
        Big Brother kirjoitti:

Neuvoksi sinulle, että täällä ei kannattaisi vuodattaa kovin ”henkilökohtaisia” asioita, koska käytännössä jokaisen viestin kirjoittaja voidaan selvittää. Kirjaston tai muun muun julkisen koneen käyttäjäkin voidaan selvittää varsin todennäköisesti. En ota kantaa siihen, kuka tai miksi niin tehtäisiin, mutta se on vain mahdollista.

ketä kiinnostaa tonkia tämän aiheen kirjoittajan tiedot?

• Big Brother
        nyt liitty asiaan? kirjoitti:

ketä kiinnostaa tonkia tämän aiheen kirjoittajan tiedot?

Maailma on väärällään kaikenlaisia vinksahtaneita, joiden mielenliikkeitä tai kiinnostuksen kohteita normaalien voi olla vaikeaa ymmärtää.

Nykyinen tietotekniikka tarjoaa helpon keinon luoda kaikenlaisia rekistereitä. Kukapa haluaisi olla siellä seuraavasti: N.N. mahdollinen aids-epäilty, epävakaa mieleltääm yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe