Kaikki laivalla käyneet käsikirjoittamaan!

Geitel

Mikä on kaikkien aikojen paras laiva? Mistä laivasta olette tykänneet kaikista eniten?

25

1855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ms. Kalypso

siinä oli sitä jotain, paljon muistoja jäi.

• ikävä on

Ehdottomasti Cinderella, sillon vielä kun kulki helsingistä muugaan. Siinä oli sitä jotain, 3-kerroksinen yökerho ja muutenkin todella ihana laiva. Ikävä on kun ei sinne enään pääse, tai pääsee mut liian hankalasti ja kun ei osaa sanaakaan ruotsia niin... usein tuli käytyä, ehkä vähän liiankin usein ;) :D

• T.epi

Kyllä kai pitää valita tuo Liberty of the Seas, viikko siellä ja kohteissa oli todella hyvä. Halpa risteily, erinomainen palvelu ja ruokapuoli. Vaikkakin laiva on hiton iso, niin verrattuna muihin pienempiin risteilijöihin, ei kävely liikaa rasittanut.

• vähän lisää,

jos vaikka joku menisikin halpaan ja luulisi sinun seilanneen Föriä isommalla risteilijällä.

Odotamme unelmiesi satua!

• T.epi
        vähän lisää, kirjoitti:

jos vaikka joku menisikin halpaan ja luulisi sinun seilanneen Föriä isommalla risteilijällä.

Odotamme unelmiesi satua!

No voivoi. Onko siellä takahikiällä ongelmia? Onko se nyt niin kauheaa, jos joku käy muuallakin risteilyillä kuin Tallinnaan. On itsellänikin vielä Cunardin laivat kokematta, mutta ensi talvena.... Ja joistain matkoistani olen kyllä kirjoitellut kertomuksia nettiin, jos osaat englantia ja osaat hakea netistä, niin luusisi sinunkin löytävän kirjoituksiani.

Niin, pari päivää sitten olimme vielä hieman Föriä isommalla laivalla... Ja taas täällä kylmässä pohjolassa.

• vai ovatko
        T.epi kirjoitti:

No voivoi. Onko siellä takahikiällä ongelmia? Onko se nyt niin kauheaa, jos joku käy muuallakin risteilyillä kuin Tallinnaan. On itsellänikin vielä Cunardin laivat kokematta, mutta ensi talvena.... Ja joistain matkoistani olen kyllä kirjoitellut kertomuksia nettiin, jos osaat englantia ja osaat hakea netistä, niin luusisi sinunkin löytävän kirjoituksiani.

Niin, pari päivää sitten olimme vielä hieman Föriä isommalla laivalla... Ja taas täällä kylmässä pohjolassa.

matkasi vain netissä tehtyjä, eivät siis todellisuudessa tapahtuneita.
        Et tietenkään kertoa niistä, kun et todellisuudessa ole Föriä isommalla ollut.

Kyllähän jokainen tarinoita keksii, sinäkin.
        Mutta toinen asia on taas onko todellisia,
        vai kuviteltuja kuten sinulla.

... ja noita varustamojen nimiähän löytää netistä, kun osaa hakea, se on kyllä totta.

• T.epi
        vai ovatko kirjoitti:

matkasi vain netissä tehtyjä, eivät siis todellisuudessa tapahtuneita.
        Et tietenkään kertoa niistä, kun et todellisuudessa ole Föriä isommalla ollut.

Kyllähän jokainen tarinoita keksii, sinäkin.
        Mutta toinen asia on taas onko todellisia,
        vai kuviteltuja kuten sinulla.

... ja noita varustamojen nimiähän löytää netistä, kun osaa hakea, se on kyllä totta.

No, leiki risteilyjä siellä perähikiällä, uita jotain vadissa. En tietenkään linkitä täällä tällä nimimerkillä risteilyteksteihini, ja toisaalta, et sinä englannin kieltäkään ymmärrä, luulisin?

Varustamojen nimiä netissä?? Niin onhan niillä nettisivut, oletko oikein onnistunut löytämään ne?? ONNITTELUT!

Tarkoitin kylläkin matkakertomussivustoja, jonne olen kirjoitellut, mutta se on aivan liian vaikeaa löytää ja ymmärtää sinulle.

• jotain todellisuuteen
        T.epi kirjoitti:

No, leiki risteilyjä siellä perähikiällä, uita jotain vadissa. En tietenkään linkitä täällä tällä nimimerkillä risteilyteksteihini, ja toisaalta, et sinä englannin kieltäkään ymmärrä, luulisin?

Varustamojen nimiä netissä?? Niin onhan niillä nettisivut, oletko oikein onnistunut löytämään ne?? ONNITTELUT!

Tarkoitin kylläkin matkakertomussivustoja, jonne olen kirjoitellut, mutta se on aivan liian vaikeaa löytää ja ymmärtää sinulle.

perustuvaa, ei sinun tarvitsisi puolustella noita kuviteltuja matkojasi täällä.
        Myös juttujesi poistot kertovat paljon uskottavuudestasi.
        Ei minun tarvitse elää haaveissa kuten sinun, voin elää sitä normaalistikin. Ei minulla ole tarvetta keksiä sinun tapoihisi kuuluvia kuvitelmia, minulle riittää todellisuus.

Tuo pätemisen tarve on sinulla kova, miksi?

• T.epi
        jotain todellisuuteen kirjoitti:

perustuvaa, ei sinun tarvitsisi puolustella noita kuviteltuja matkojasi täällä.
        Myös juttujesi poistot kertovat paljon uskottavuudestasi.
        Ei minun tarvitse elää haaveissa kuten sinun, voin elää sitä normaalistikin. Ei minulla ole tarvetta keksiä sinun tapoihisi kuuluvia kuvitelmia, minulle riittää todellisuus.

Tuo pätemisen tarve on sinulla kova, miksi?

Pätemisen tarve on sinulla, olet kertonut nuuskanmyynnin tapahtumat laivalla käymättä laivalla!!!

No, taas tuli käytyä kuvitellulla Helsinki-Tukholma-risteilyllä sitten taas. Voi minun mielikuvitusta!

Niin, minulla on onneksi todellisia matkoja, toisinkuin Perähikiän Siwan vieressä...

Ja, edelleen, jos hiemankin viitsisit katsoa keskusteluja risteilyistäni ja hakea Googlella, löytäisit (ehkä) jotain risteilyraporttejani (tosin, englanniksi, ongelma??), mutta kun ei.

Joten Haaveile Autolauttaristeilystä pienessä mielessäsi siellä perähikiällä...

Minä en haaveile, minä elän!!

• Kertoisitko missä?
        T.epi kirjoitti:

Pätemisen tarve on sinulla, olet kertonut nuuskanmyynnin tapahtumat laivalla käymättä laivalla!!!

No, taas tuli käytyä kuvitellulla Helsinki-Tukholma-risteilyllä sitten taas. Voi minun mielikuvitusta!

Niin, minulla on onneksi todellisia matkoja, toisinkuin Perähikiän Siwan vieressä...

Ja, edelleen, jos hiemankin viitsisit katsoa keskusteluja risteilyistäni ja hakea Googlella, löytäisit (ehkä) jotain risteilyraporttejani (tosin, englanniksi, ongelma??), mutta kun ei.

Joten Haaveile Autolauttaristeilystä pienessä mielessäsi siellä perähikiällä...

Minä en haaveile, minä elän!!

Onko se oma lähikauppasi, minä kun käytän kaupunkilaisille omaa valintataloa.

Mitä ongelmia sinulla taas on?

Pätemisen tarve sinulla edelleen kova.

Kertoilet mitä olet kuvitellut tehneesi, silti et kerro missä satusi ovat, sanot vain googlaa.
        Tarkoitatko kaikkien netistä löytyvien matkakertomusten olevan omiasi, vai pelkäätkö taas tulevasi nauretuksi jos kerrot tuon maailman kielellä kertomasi sadun linkin.

Etkä edes osaa lukea, ethän huomannut tekstiä jossa kerrottiin viimeisien tietojen löytyvän laivojen taxfree-myymälöistä, olisit lukenut pari riviä lisää olisit huomannut asian, mutta tuo pätemisen tarve, pätemisen tarve.

Elät, mutta elätkö vain haaveissa.
        Todellisuus on kylmää ja karuakin joskus, Etkö kestä todellisuutta

• T.epi
        Kertoisitko missä? kirjoitti:

Onko se oma lähikauppasi, minä kun käytän kaupunkilaisille omaa valintataloa.

Mitä ongelmia sinulla taas on?

Pätemisen tarve sinulla edelleen kova.

Kertoilet mitä olet kuvitellut tehneesi, silti et kerro missä satusi ovat, sanot vain googlaa.
        Tarkoitatko kaikkien netistä löytyvien matkakertomusten olevan omiasi, vai pelkäätkö taas tulevasi nauretuksi jos kerrot tuon maailman kielellä kertomasi sadun linkin.

Etkä edes osaa lukea, ethän huomannut tekstiä jossa kerrottiin viimeisien tietojen löytyvän laivojen taxfree-myymälöistä, olisit lukenut pari riviä lisää olisit huomannut asian, mutta tuo pätemisen tarve, pätemisen tarve.

Elät, mutta elätkö vain haaveissa.
        Todellisuus on kylmää ja karuakin joskus, Etkö kestä todellisuutta

No, onneksi on Perähikiällä muitakin kauppoja olemassa. Itse en muista, koska olisin Siwassa tai Valintaladossa käynyt...

No, jos et tänne kirjoittamieni melko tarkkojen päivä- ja laivatietojen perusteella löydä kirjoituksiani netistä, niin antaa olla.

Niin, sinä ET ole käynyt niissä TAXFREE- myymälöissä, siinä sinun ongelmasi :-) Et tiedä, mitä siellä tapahtuu... Luet niitä vanhoja taxfree kuvastoja päivästä toiseen, haluatko uudet??

Haaveissa, en onneksi elä. Onneksi huhtikuun puolenvälin tietymillä risteilylle (alle tunti sitten varasin matkat):) 600 euroa per henkilö, viikko täysihoidolla parvekehytissä ja kohteet erittäin hyvät!

Olisitko lähtenyt mukaan?? 2 hyttiä varasin, anopin ja appiukon otin mukaan (itseni ja avokin lisäksi)), pakko... :-(

Onneksi todellisuus on välillä lämmintä :-) Onko karua???

• Matkustavainen

Sally Albatros ennen kun svenskit poltti sen.
      Oikea porauslauttojen porauslautta.

• .........

MS Wasa King!
      Hahahahahaha

• Ville-Viikinki

mieleen on rakkaana jäänyt se ensimmäinen matkani ruotsinlaivalla, ms.Nordia, vuonna 1971.

• cruiser

Se oli 1980 ensimmäinen ja mieliipainuvin kokemus laivamatkailusta. Reitti Turku-Tukholma-Turku.

Myöhemmin enemmänkin laivalla viihtyminen tai tunnelma ovat olleet tärkeimmät. Yksi muisto ylitse kaiken muun on eräs risteily muutama vuosi sitten Amorella laivalla Turusta Tukholmaan. Tapasin laivalla ihastuttavan naisen. Hän oikeastaan iski minut yökerhon tanssilattialla. Se olikin menoa sitten. Hänen seurassaan viihdyin vallan erinomaisesti aina yökerhon ja diskon valomerkkiin saakka kl 04:00 aamulla.

Siitä eteenpäinkin viihtyvyys oli erinomaista. Mutta se onkin kokonaan toinen juttu, josta tässä ei sen enempää. Yhteisellä aamiaisella laivan tullessa takaisin Turkuun ei, vähille nukkumiselle jäänyt yö eivätkä kipeät tanssivarpaat haitanneet yhtään. Missä lienetkään ihastukseni.

Aina kun edes näen jossain Amorellan nimen muistan tuon tapahtuman. Niinpä Amorella on paras tai toiseksi paras ainakin.

• Maaria-32

Cinderellaa kaipaan ja olenkin harkinnut lähteä Cintun bileristeilylle, vaikka sinne pääsy onkin hieman hankalaa. Muistan kuinka lapsena pääsin elämäni ensimmäistä kertaa pallomereen Silja Starissa. Siljan Svea ja Wellamo olivat myös oman aikatautensa hienoja laivoja. Nykyään Isabella on minulle tärkeä, koska se on hyvä bilelaiva.

• Anonyymi

Mitä laivasta. See on se matka!

• Anonyymi

Oliskohan ollut edesmennyt M/t Tramontana jolla pääsin tutkimaan Mauritiuksen kaislavöitä ;-*

• Anonyymi

Queen Elisabeth vaikka en ole itse käynyt.

Omista käynneistä Kapella 60-luvun lopulta. Vankkaa Jugoslavialaista laatua, ei mitään turhaa hienostelua. Hyvä nojatuoliosasto jossa me hytittömät voitiin vetää torkkuja. Katkaravut oli jotain ihmeellistä!

• Anonyymi

Kristina Brahe. Siinä oli nostalginen laiva. Kahden eri maan sotaveteraani. Oikeata wanhan ajan tunnelmaa, pallomeri puuttui.

• Anonyymi

Kapella vaiko Capella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapella vaiko Capella?

Rakennettu Jugoslaviassa, hyttejä, sitseria.
        60-luvun lopulla, buffet.

Älä häiriköi kyselemällä idioottimaisia.
        Fiksumpi häiriköijä olisi viitannut Tallinkkiin - tai sen edeltäjään. Mutta silloin ei aika stemmaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapella vaiko Capella?

Todellakin Kapella, ensimmäinen kirjain K.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin Kapella, ensimmäinen kirjain K.

Niin, se C-alkuinen olisikin ollut mahdottomuus.

• Anonyymi

Meikäläisistä Cinderella, myös Athene ja Kalypso.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1397
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1230
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      6
      1152
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      865
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      860
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      713
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      84
      693
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      26
      668
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      656
    Aihe