Miksi haukutte Daewoota??? sehän on tosi hyvän näköinen auto ainakin se tila-auto jonka malli nimeä en nyt muista,ja on se muuten pirun hyvä ajettavakin, kävin ihan huvikseni aikani kuluksi kokeilemassa sitä, että millaisen pelin ne korean pojat on oiken saanut aikaan ja täytyy myöntää, että ennakkoluuloista huolimatta auto oli tosi hyvä ajaa ja harkitsen vakavasti sen ostoa mua ei niin haittaa jos jotkut tulee mulle vittuilemaan jos ostan sen,onpahan ainakin uusi auto alla ja hieman erillainen kuin jotkut saksalaiset tai ranskalaiset massatuontanto autot jotka on koko ajan korjaamolla ties minkä vian takia,en tarkoita tällä sitä että,eurooppalaiset autot on huonoja vaan sitä että,tämä Daewoo erottuu massasta edukseen,muutaman vuoden päästä niitä on jo satoja ellei jopa tuhansia liikenteessä kunhan ihmiset saisivat jotain testi tuloksia ja käytännön kokemuksia siitä.
miksi??
24
3576
Vastaukset
- autoja ajanut
on se niin että eu:ssa valmistetuissa autoissa on ns.lasten vikoja siis sellaisia pieniä toiminta häiriöitä esim. toinen taka tai etuvalo on usein rikki tai mittariston /lämmityslaiteen valoissa esiintyy kosketus häiriötä
- eyelid
se Daewoon Evanda malli on halvempi kuin Opel Vectra.
Ja Evandaan kuitenkin tulee nahkasisustus, erittäin mukava ja vakaa alusta, ison auton tuntu ja koko ja kaikkea muuta luksusta. Briteissä ko. autoa saa parilitrasella kutoskoneella!
toivottavasti joskus myös suomessa.- Niki
Evanda on Vectraa suurempi, sillä kyseessä on Omega-kokoluokan auto. Vectraan verrattavissa oleva Nubira tulee kauppoihin nyt syksyllä. Ai niin, sen tila-auton mallinimi on muuten Tacuma
Evandaan soisi vielä saavan dieselin. Daewoon ehkä suurin ongelma näin aluksi on suppea moottorivalikoima malleissaan.
- taneli
Jep,
kyllä se on niin, että 80-luvun ooppelin tekniikka ei varmaankaan suurta yleisöä saa autosta kiinnostumaan. Mutta hyvä, että jengille on vaihtoehtona hyviä käyttöautoja huokeaan hintaan. Kyllä nämä halvemmatkin autot vetää vertoja käytetyille autoille, ja saa takuut kaupan päälle.
Muutaman vuoden päästä voi olla, että näiden polkumyynnillä markkinoille tulevien merkkien maahantuonti loppuu kannattamattomana, mitä tietenkään emme toivo. Mutta jos ja kun näin joillekin uusille tulokkaille väistämättä käy, niin käytetyn auton arvo putoaa yleensä entisestään joka taas ei omalla rahalla autoa ostavalle ole kovin hyvä juttu.- Daewooisti
Daewoo on päinvastoin kehittänyt nykyistä Opel-tekniikkaa eteenpäin: Esim. Kaloksen 1.4 16v moottori perustuu Corsan vastaavaan koneeseen, mutta Daewoon moottorista on otettu enemmän tehoa ja vääntöä. Daewoon EU-kulutus on lisäksi pienempi kuin Corsan. Nämä seikat voi todeta maahantuojan kotisivuilta.
- hekto
Daewooisti kirjoitti:
Daewoo on päinvastoin kehittänyt nykyistä Opel-tekniikkaa eteenpäin: Esim. Kaloksen 1.4 16v moottori perustuu Corsan vastaavaan koneeseen, mutta Daewoon moottorista on otettu enemmän tehoa ja vääntöä. Daewoon EU-kulutus on lisäksi pienempi kuin Corsan. Nämä seikat voi todeta maahantuojan kotisivuilta.
hehe mikää eikä kukaan ole niin luotettava kuin autokauppias vai?
- Daewooisti
hekto kirjoitti:
hehe mikää eikä kukaan ole niin luotettava kuin autokauppias vai?
Maahantuoja Opelilla ja Daewoolla on sama, joten eiköhän tietoihin ole luottaminen.
- omar
Daewooisti kirjoitti:
Maahantuoja Opelilla ja Daewoolla on sama, joten eiköhän tietoihin ole luottaminen.
No, sanotaan tuohon vaikka näin, että jos Opelin tekniikan laatua ja kestävyyttä pidetään yleisesti heikkona, niin miten sitten sen halpisversioon voi luottaa? Se, että työntekijöille ei makseta euroopan tasoista palkkaa, ei ole ainut selite sille, että mm. daewoo on näennäisen halpa.
Tuo halpa muuten on suhteellinen käsite. Veikkaan kyllä aikaisempiin merkkien maihinnousuihin verraten, että näiden hinta käytettynä putoaa keskimääräistä nopeammin, eli takkiinhan siinä sitten tulee. - ...
omar kirjoitti:
No, sanotaan tuohon vaikka näin, että jos Opelin tekniikan laatua ja kestävyyttä pidetään yleisesti heikkona, niin miten sitten sen halpisversioon voi luottaa? Se, että työntekijöille ei makseta euroopan tasoista palkkaa, ei ole ainut selite sille, että mm. daewoo on näennäisen halpa.
Tuo halpa muuten on suhteellinen käsite. Veikkaan kyllä aikaisempiin merkkien maihinnousuihin verraten, että näiden hinta käytettynä putoaa keskimääräistä nopeammin, eli takkiinhan siinä sitten tulee.Ikäänkuin olisi jokin meriitti jos D käyttää Opelin tekniikkaa ja tuunaa sitä? Ei voi kyllä enää karmeempaa yhdistelmää olla kuin Opelin kone pölynimurissa...
- Daewooisti
... kirjoitti:
Ikäänkuin olisi jokin meriitti jos D käyttää Opelin tekniikkaa ja tuunaa sitä? Ei voi kyllä enää karmeempaa yhdistelmää olla kuin Opelin kone pölynimurissa...
Niinpä niin, ennakkoluuloisuus on suomalaisten kansansairaus. Kannattaa käydä kokeilemassa suosikkiautomerkki Toyotan Yaris ja verrata sitä Daewoon Kalosiin. Eroa ajomukavuudessa jota ainakin minä arvostan on melkoisesti Daewoon hyväksi. Miksi kärsisin 3 vuotta (autossa pitää aina olla takuu voimassa) huonosta autosta vain sen takia että autoni on samanlainen kuin puolella suomalaisista?
- Taevoo
omar kirjoitti:
No, sanotaan tuohon vaikka näin, että jos Opelin tekniikan laatua ja kestävyyttä pidetään yleisesti heikkona, niin miten sitten sen halpisversioon voi luottaa? Se, että työntekijöille ei makseta euroopan tasoista palkkaa, ei ole ainut selite sille, että mm. daewoo on näennäisen halpa.
Tuo halpa muuten on suhteellinen käsite. Veikkaan kyllä aikaisempiin merkkien maihinnousuihin verraten, että näiden hinta käytettynä putoaa keskimääräistä nopeammin, eli takkiinhan siinä sitten tulee.Daewoo myöntää autoilleen kolmen vuoden takuun, Opel on vasta ihan viime aikoina nostanut takuuajan vuodesta kahteen vuoteen. Kai sille nyt joku selitys löytyy, että Opel ei uskalla myöntää autoilleen yhtä pitkää takuuta kuin Daewoo.
Daewoo = paranteltu versio Opelista - Ostaja
Taevoo kirjoitti:
Daewoo myöntää autoilleen kolmen vuoden takuun, Opel on vasta ihan viime aikoina nostanut takuuajan vuodesta kahteen vuoteen. Kai sille nyt joku selitys löytyy, että Opel ei uskalla myöntää autoilleen yhtä pitkää takuuta kuin Daewoo.
Daewoo = paranteltu versio OpelistaEi Opel ole yhtään sen huonompi takuuasioissa kuin muutkaan eurooppalaiset : kaukoidän tuotteilla on ollut kolmen vuoden takuu jo pitkään (tosin suurimmalla osalla km-rajallinen), mutta eurooppalaisilla, lähes kaikilla, oli vielä 2 vuotta sitten vain yhden vuoden takuu, mutta sitten muuttivat sen, Opel muiden mukana, kun EU niin vaati.
- Takuulla
Ostaja kirjoitti:
Ei Opel ole yhtään sen huonompi takuuasioissa kuin muutkaan eurooppalaiset : kaukoidän tuotteilla on ollut kolmen vuoden takuu jo pitkään (tosin suurimmalla osalla km-rajallinen), mutta eurooppalaisilla, lähes kaikilla, oli vielä 2 vuotta sitten vain yhden vuoden takuu, mutta sitten muuttivat sen, Opel muiden mukana, kun EU niin vaati.
Pitkät takuut ovat vain ja ainoastaan markkinointikikka, eivät osoitus paremmasta laadusta. Tai sitten Fiat on laadultaan paras eurooppalaisauto. Jos auto myy hyvin ilman kolmen vuoden takuutakin, niin miksi ihmeessä valmistaja sen myöntäisi?
- Ostaja
Takuulla kirjoitti:
Pitkät takuut ovat vain ja ainoastaan markkinointikikka, eivät osoitus paremmasta laadusta. Tai sitten Fiat on laadultaan paras eurooppalaisauto. Jos auto myy hyvin ilman kolmen vuoden takuutakin, niin miksi ihmeessä valmistaja sen myöntäisi?
Fiatin takuu on samat 2 vuotta kuin muillakin.
- Takuulla
Ostaja kirjoitti:
Fiatin takuu on samat 2 vuotta kuin muillakin.
OK, ovat siis lyhentäneet takuuaikaa. Vielä vuosi-pari sitten Fiat myönsi autoilleen kolmen vuoden takuun. Voiko tästä päätellä, että Fiatin laatu on heikentynyt?
- Daewooisti
Takuulla kirjoitti:
OK, ovat siis lyhentäneet takuuaikaa. Vielä vuosi-pari sitten Fiat myönsi autoilleen kolmen vuoden takuun. Voiko tästä päätellä, että Fiatin laatu on heikentynyt?
Kyllä se nyt vaan niin on, että ei laadultaan huonoa autoa kannata tehdä jos sille 3 vuoden takuun meinaa antaa.
- tietäjä
Takuulla kirjoitti:
OK, ovat siis lyhentäneet takuuaikaa. Vielä vuosi-pari sitten Fiat myönsi autoilleen kolmen vuoden takuun. Voiko tästä päätellä, että Fiatin laatu on heikentynyt?
Niin, tuo fiatin kolmen vuoden takuu oli lähinnä mainoskikka kyseisten markkinoilta poistuvien mallien kohdalla. bravo/brava/marea kun oli olevinaan jonkinlainen profiilinnosto mallisto tipo/tempran jälkeen eivätkä sitten vaivautuneet faceliftejä tekemään niin takullahan niitä sitten viimeiset vuodet myytiin.
- tietäjä
Daewooisti kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan niin on, että ei laadultaan huonoa autoa kannata tehdä jos sille 3 vuoden takuun meinaa antaa.
No, markkinointikikkahan se takuu on. Kyllä osille on tehty rasitustestit ja niiden on oletettu kestävän kohderyhmän käytössä takuuajan. Kaupparatsuille näitä korealaisia ei ole tehty, se on selvä. Citykäytössä kilsat jää varmaan alle kakskyttonnin, ja kyllä daewoonkin osat on sen verran rasitustestattu, ettei ylläreitä pääse syntymään.
- Pravda
tietäjä kirjoitti:
Niin, tuo fiatin kolmen vuoden takuu oli lähinnä mainoskikka kyseisten markkinoilta poistuvien mallien kohdalla. bravo/brava/marea kun oli olevinaan jonkinlainen profiilinnosto mallisto tipo/tempran jälkeen eivätkä sitten vaivautuneet faceliftejä tekemään niin takullahan niitä sitten viimeiset vuodet myytiin.
Itse asiassa Fiiun takuu lyheni kahteen vuoteen, vuodesta 98-01 alkuun myytiin kolmen vuoden takuulla. Loppumallisto meni kahdella.
- Audi
Pravda kirjoitti:
Itse asiassa Fiiun takuu lyheni kahteen vuoteen, vuodesta 98-01 alkuun myytiin kolmen vuoden takuulla. Loppumallisto meni kahdella.
Esim. Audi antaa autoilleen 2v. takuun, mutta jokaisen huollon yhteydessä tarkistetaan auton kunto ja sille annetaan vuosi jatkoaikaa. Nyt ajan vm.2000 TT:llä, jossa jatkettua mobiliteetti takuuta ensi vuoden kesään. Sama pätee myös Meselle ja BMW:lle. Tuo takuu näyttää muiden merkkien kohdalta katkeavan siihen kolmeen tai kahteen vuoteen, aikä sitä enää vanhemmille myönnetä.
- Laskin
Audi kirjoitti:
Esim. Audi antaa autoilleen 2v. takuun, mutta jokaisen huollon yhteydessä tarkistetaan auton kunto ja sille annetaan vuosi jatkoaikaa. Nyt ajan vm.2000 TT:llä, jossa jatkettua mobiliteetti takuuta ensi vuoden kesään. Sama pätee myös Meselle ja BMW:lle. Tuo takuu näyttää muiden merkkien kohdalta katkeavan siihen kolmeen tai kahteen vuoteen, aikä sitä enää vanhemmille myönnetä.
Oletko mahdollisesti huomioinut, että olet maksanut nuo takuurahat moninkertaisesti autosi hinnassa. Kyllä 50 tuhannen euron peleille (en puhu nyt sinun autostasi, se oli varmasti vieläkin kalliimpi) voi helposti myöntää vaikka minkälaisia lisätakuita, mutta esim. Daewoon myyntihinnat ovat niin alhaiset, että kolmen vuoden takuu on loisto juttu!
- Fiatilla takuu!
Takuulla kirjoitti:
Pitkät takuut ovat vain ja ainoastaan markkinointikikka, eivät osoitus paremmasta laadusta. Tai sitten Fiat on laadultaan paras eurooppalaisauto. Jos auto myy hyvin ilman kolmen vuoden takuutakin, niin miksi ihmeessä valmistaja sen myöntäisi?
Nykyään Fiatilla on vain kahden vuoden takuu, miksiköhän? Ehkäpä siksi, että laatu on scheissea. Vastaavasti yksikään japanilainen/korealainen merkki ei ole laskenut takuuaikaansa 3 vuodesta, miksiköhän? Ehkäpä siksi, että ne ovat laadukkaita autoja.
- Jape
Fiatilla takuu! kirjoitti:
Nykyään Fiatilla on vain kahden vuoden takuu, miksiköhän? Ehkäpä siksi, että laatu on scheissea. Vastaavasti yksikään japanilainen/korealainen merkki ei ole laskenut takuuaikaansa 3 vuodesta, miksiköhän? Ehkäpä siksi, että ne ovat laadukkaita autoja.
Tai ehkäpä eivät ole luopuneet kolmen vuoden takuusta siksi, että ko. autojen _ainoa_ myyntivaltti on fiktiivinen "laadukkuus", jota on helppo pönkittää pitemmällä takuulla.
- mark2
Mitä audin 'jatkettu' takuu kattaa. Kyllähän jotkin merkit tarjoavat jatkettuja takuita pienestä lisähinnasta, mm. pösö ja joillakin muillakin olen havainnut maksullisia lisäturva/kaikenkattavuus paketteja'. Ei ne kato ilmaisia ole. Johtotähden ja Audin ladukkaimmille autoille on varmasti helppo noita takuita tarjota myös vaihtoautoina. Varmaa on ainoastaa se, että silloin odotettavissa ei ole vikaantumisia materiaalista tai valmistusvirheestä johtuen.
Takuut on näillä pikkuautoilla hyvä tapa saada ihmiset uskomaan auton laadukkuuteen. Ilmeisesti vaikkapa Daewoo on onnistunut markkinoinnissaan muuallakin kuin vain täällä Härmässä kun Daewoon autojaoston tulos oli reippaasti plussalla kun sen viimeksi bongasin. Kyllähän näinkin perustekniikan omaava auto on varmaan helppo ja halpa myös maahantuojan edustajalle korjata jos jotain ilmenee. Aika näyttää miten pilvissä varaosien hinnat kulkee sitten yksityisille kuluttajille kun niiden tarve tulee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882