Garmin karttapäivitys

mike4

Mulle tuli Garminilta, että uusi karttapäivitys versio on saatavilla. Olen kyllä rekisteröinyt laitteen, mutta en tiedä miten tuon päivitys DVD voi sieltä kautta tilata? (My Garmin) Voisiko joku opasttaa

15

26903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Snaut

      Ellet jo ole, niin rekisteröi itsesi sekä laitteesi sivulla: https://my.garmin.com/

      Kun olet sen tehnyt toimi seuraavasti:

      - Kirjaudu äsken mainitulle sivustolle.
      - Sivun vasemmassa laidassa näet laitteesi ja valitse sen alla oleva kohta "Karttapäivitykset".
      - Klikkaa nyt laitteellesi tarjolla olevaa päivitystä tyyliin "MapSource Update City Navigator Europe 2008" tai joku vastaava.
      - Valitse laitteesi nyt aukeavalta sivulta klikkaamalla sen numeroa (useimmiten siinä näkyy vain yksi laite).
      - Klikkaa nyt esille tulevaa kartan tuotenimeä (niitä voi olla useita, valitse haluamasi).
      - Nyt voi tulla ruutu, jossa kysytään onko MapSourcesta käytössä viimeisin versio. Jos epäilyttää, niin klikkaa painiketta "Tilaan sen nyt".
      - Seuraavaksi tulee näkyviin kartan kattama alue, klikkaa painiketta "Order Now".
      - Seuraavalla sivulla valitse alasvetovalikosta "Finland" ja paina "Next".
      - Nyt sinun täytyy kaivaa laitteesi papereista koodin "Master Coupon code". Tuo koodi löytyy useimmiten laitteen mukana tulleesta keltaisesta paperista ja siinä sitä kutsutaan nimellä Registration Code. Paina tämän jälkeen "Next".
      - Syötä em. koodi nyt nyt auenneella sivulla ja paina "Continue".
      - Valitse laitteesi johon haluat karttapäivityksen unlock-koodin liitettäväksi, klikkaa siis laitteesi nimeä.
      - Seuraavalla sivulla täydennä tarvittaessa DVD:n toimitusosoitetiedot ja paina "Order Now".
      - Nyt tulee vahvistus tilauksestasi, missä näkyy mm. tilausnumerosi.

      DVD-levy tulee muutaman viikon kuluttua ja sen jälkeen kartat pitää vielä aukaista sen mukana tulevalla "unlock" kodella. Tämä aukaisu voidaan tehdä sivulla http://www.garmin.com/unlock/ tai sieltä myGarmin sivustolta. Tämä aukaisu ei välttämättä onnistu heti, esim. jos tilattu kartasto on ei NT versio, aukaisu onnistuu vasta kesäkuussa 2008.

      • mike4

        Menin sinne My Garmin sivulle ja kirjauduin sinne ja valitsin sieltä valikosta karttapäivitykset nii siihen vaan tuli seuraava ilmoitus: Map Update 2008 City Navigator® Europe NT >> Voit näyttää jälleenmyyjäluettelon napsauttamalla tätä .


      • Snaut
        mike4 kirjoitti:

        Menin sinne My Garmin sivulle ja kirjauduin sinne ja valitsin sieltä valikosta karttapäivitykset nii siihen vaan tuli seuraava ilmoitus: Map Update 2008 City Navigator® Europe NT >> Voit näyttää jälleenmyyjäluettelon napsauttamalla tätä .

        Näkyikö sinulla siinä oikealla puolella laitteesi? Mistä laitteesta muuten on kyse ja millä kartalla? Tuo, että vain tarjotaan jälleenmyyjää voisi viitata siihen, että laitteessasi olevaan kartaan ei vielä ole päivitystä tarjolla, vaan tuossa kaupataan uutta kartastoa.


      • mike4
        Snaut kirjoitti:

        Näkyikö sinulla siinä oikealla puolella laitteesi? Mistä laitteesta muuten on kyse ja millä kartalla? Tuo, että vain tarjotaan jälleenmyyjää voisi viitata siihen, että laitteessasi olevaan kartaan ei vielä ole päivitystä tarjolla, vaan tuossa kaupataan uutta kartastoa.

        Siinä näkyy mun Nuvi 300 ja siellä on karttaversio City Navigator Europe NT v9 Deluxe Unlock näkyvilä.
        Sähköpostiin tuli ilmoitus että uusi päivitys on saatavilla ( Map Update 2008 City Navigator® Europe NT)


      • Snaut
        mike4 kirjoitti:

        Siinä näkyy mun Nuvi 300 ja siellä on karttaversio City Navigator Europe NT v9 Deluxe Unlock näkyvilä.
        Sähköpostiin tuli ilmoitus että uusi päivitys on saatavilla ( Map Update 2008 City Navigator® Europe NT)

        Tuopa ihmeellistä, eli ei auta kuin ottaa yhteyttä Garminiin. Voit ensiksi yrittää suomalaisen maahantuojan NavCorin kautta:
        (019) 332 0330

        Ellei auta niin laita viestiä
        [email protected]

        Tai soita alla olevasta sivustolta löytyvään tukinumeroon:
        http://www.garmin.com/garmin/cms/site/uk/support


      • samoin
        mike4 kirjoitti:

        Siinä näkyy mun Nuvi 300 ja siellä on karttaversio City Navigator Europe NT v9 Deluxe Unlock näkyvilä.
        Sähköpostiin tuli ilmoitus että uusi päivitys on saatavilla ( Map Update 2008 City Navigator® Europe NT)

        kävi myöskin minulle Nuvi 350:n kanssa. Ilmoitus tuli ja tiedot löytyvät mutta mitään karttapäivitystä en päässyt tilaamaan.


      • olla
        mike4 kirjoitti:

        Siinä näkyy mun Nuvi 300 ja siellä on karttaversio City Navigator Europe NT v9 Deluxe Unlock näkyvilä.
        Sähköpostiin tuli ilmoitus että uusi päivitys on saatavilla ( Map Update 2008 City Navigator® Europe NT)

        monella muullakin sama ongelma. No, ainakin minulla on. Olisi kiva tietää, kuinka saadaan tuo kartta päivitys käyttöön.


      • mike4
        olla kirjoitti:

        monella muullakin sama ongelma. No, ainakin minulla on. Olisi kiva tietää, kuinka saadaan tuo kartta päivitys käyttöön.

        Nyt tiedän mite se onnistuu. Laitan pian ohjeen kuinka sen voi tilata


      • mike4
        mike4 kirjoitti:

        Nyt tiedän mite se onnistuu. Laitan pian ohjeen kuinka sen voi tilata

        Rekisteröi laite. Kirjaudu sisään My Garmin sivulla, oik. mapsourse unlock, sitten osta lisäalue, syötä laitteen sarjanumero, ja jatka valinta jonkin muun vaihtoehdon kuin lisäalueen ostaminen jatka, sitten avaa päivitys CD. Likkaa laitteen tunnus siellä näkyy tuote likkaa tuotetta. Valitse ei mutta tilaan sen nyt, order nov ja jatkavalitse valikosta suomi ja next ja uudelleen next syötä kuponki koodi ja continue.Etene siitä tilaukseen osoite pitäisi tulla automaattisesti siihen. Näillä pitäisi onnistua


      • Nölli
        mike4 kirjoitti:

        Rekisteröi laite. Kirjaudu sisään My Garmin sivulla, oik. mapsourse unlock, sitten osta lisäalue, syötä laitteen sarjanumero, ja jatka valinta jonkin muun vaihtoehdon kuin lisäalueen ostaminen jatka, sitten avaa päivitys CD. Likkaa laitteen tunnus siellä näkyy tuote likkaa tuotetta. Valitse ei mutta tilaan sen nyt, order nov ja jatkavalitse valikosta suomi ja next ja uudelleen next syötä kuponki koodi ja continue.Etene siitä tilaukseen osoite pitäisi tulla automaattisesti siihen. Näillä pitäisi onnistua

        Kiitos ohjeesta, sain tilattua.
        Mikähän on se vuosi kun Garmin saa tämän karttapäivityksen helpommaksi.

        Muuten, tilatessa ei hinnasta ollut mitään tietoa? Olen jo vuonna 2006 version 9 kartat saanut ilmaiseksi Nuvi 310 Deluxe malliin.


      • Nölli
        Nölli kirjoitti:

        Kiitos ohjeesta, sain tilattua.
        Mikähän on se vuosi kun Garmin saa tämän karttapäivityksen helpommaksi.

        Muuten, tilatessa ei hinnasta ollut mitään tietoa? Olen jo vuonna 2006 version 9 kartat saanut ilmaiseksi Nuvi 310 Deluxe malliin.

        Löytyihän se hintakin, 75$ ALV.
        Ja maksetaan ilmeisesti samassa yhteydessä kun tehdään unlock.


      • mike4
        Nölli kirjoitti:

        Löytyihän se hintakin, 75$ ALV.
        Ja maksetaan ilmeisesti samassa yhteydessä kun tehdään unlock.

        No hyvä että onnistui noilla ohjeilla. Kyllähän tuo on aika monen mutkan takana. Joo se maksu suoritetaan asennuksen yhdeydessä.


      • -Arska-

        Tässä oli nyt niitä ohjeita kartan päivittämiseen. Rahallahan siitä selviää.
        Oliohan niitä ohjeita siitä miten näkee ennen tilaamista sen uuden kartan muutokset vanhaan nähden. Siis onkohan jo yli 4 vuotta vanha kotikatuni löytänyt karttatietoihin.
        Siis jotta ei tilaisi suotta samaa tietoa joka jo on koneessani. Eihän uudempi sarjanumero tai versio takaa että välttämättä on Suomen osalta mitään uutta. Pakkauksen kannessa oleva kartakuvakekin osoitti ettei Suomi kuulu niihin tarkimpiin alueisiin euroopassa.
        -Arska-


      • jato
        mike4 kirjoitti:

        No hyvä että onnistui noilla ohjeilla. Kyllähän tuo on aika monen mutkan takana. Joo se maksu suoritetaan asennuksen yhdeydessä.

        vaikuttaa tosi hankalalta eikä kovin halvalta, itselläni on 250 nuvi ja en meinaa karttoja päivitellä sen hinnalla alkaa saada kohta uusia perus laitteita !


    • Olervo

      Tulee mieleen näistä keskusteluista,eikö Garminilla ole yhdenmukaisia ohjeita asen-
      nuksista,kun täällä pohditaan toinen toistaan parempia ohjeita asennuksiin?

      No selvisihän se ainakin osittain kun olin luomassa tiliä.Eikä millään onnistunut,kas kun olivat vielä muuttaneet 2012:ta lopulla systeemejään,jonka ilmoittivat syyksi.
      Jollakin koplauksella ties,antoivat tunnukset joilla sisään ja onnistupa vielä salasa-
      nan vaihto.

      Mutta annas olla, kun piti rekisteröidä laite, niin taas ongelma edessä.
      Yhteystiedot sain annettua,klikkasin seuraava,mutta siihenhän homma jumiintui.
      Taas ,seli,seliä postilla,eikä ole homma ole vielä selvinnyt.

      Kysellään mikä selain ja poistatko selaushistorian ennen asennusta.
      Kyllä vain kerron ja selainkin on suotuisa hommaan.Mitä seuraavaksi,odotan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe