Mitä lastenleffoja olette katsoneet, jotka edustavat mielestänne hyviä [B]sekulaarisa[/B] arvoja?
(En siis halua kuulla mistään leijonakuninkaista tms)
Itse katsoin hiljattain "Happy Feet" -leffan, ja siitä jäi hyvä jälkifiilis. Suosittelen vanhemmillekin. Pääteemana on individualismi ja suvaitsevaisuus. Lisäksi dogmaattisuus ja totuuden etsintä ovat myös leffan aiheita.
Mitä muita lasten elokuvia löytyy? Ovatko esimerkiksi Pixarin leffat (kun en ole itse liiemmin katsellut) olleet sekulaarisia?
Sekularismi ym hyvät arvot
1
144
Vastaukset
- NoJopas
"piiloviestejä" voi kai nähdä kaikkialla jos tahtoo. Ja tehdä tulkintaa niin paljon kun jaksaa.
Leijonakuninkaastakaan en saa päätä täyteen uskontoa. Mutta jos alkaa hakea niin kai sieltä jotain löytyy, ja leffan kommenttiraidallakin puhutaan moosesvaikutteista. (mutta ei sanakaan Osamu Tezukasta, argh)
Pixarin leffat ei ainakaan äkkiä ala mun päässä soittaan hälytyskelloja, ihan neutraaleja ne taitaa olla.
Hmm... Nyt tulee vaan mieleen päinvastaisia esimerkkejä.
Aika vaikea kysymys. :D Jos tosiaan alkaa miettiä niin kaikesta voi tulkita vähän kaikkea. Ei parane miettiä liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4405244Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1262143- 1461750
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko781457Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass181428Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise191344Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔821305- 711197
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään701178- 381110