Onko jollain kokemusta hyperventilaatiosta? Onko jotain lääkettä tähän? Sanoivat mulle, että paras lääke on paperipussi. Kokeneet voisivat kertoa miten selvisivät.
Vastaukset 3
- toimivakin oli
Mulla on kokemusta hyperventilaatiosta vain parilta ambulanssikyydiltä, kun oli happo-emäs -tasapain pahasti sekaisin (ketoasidoosi). Silloin ampparipoika käytti tuota paperipussia ja sai tilanteen rauhoittumaan. Tosin itsestäni se tuntui ensin kauhealta - en tiennyt mistä oli kyse ja jotenkin pelkäsin tukehtumista.
En siis ole koskaan itse omaehtoisesti käytänyt, mutta tosiaan ainakin mulla noissa tilanteissa toi paperipussi toimi hyvin. - pukki.kaalimaalla
Kyllä paperipussi on edelleen se toimiva työkalu
- sairaankuljettaja
Paperipussi on hyvä, jos hyperventiloit. -Ja se, että tiedät itse asian ja tajuat, että et siihen kuole vaikka olo tuntuu helvetin pahalta. Omaisten on hyvä tietää asia, rauhoittava puhuminen sinulle kohtauksen aikana helpottaa.
Useilla kohtaukset ovat loppuneet, kun he tajuavat, mikä on kyseessä ja tavallaan antavat kohtauksen tulla -silloin se monesti häviää. Älä pelkää niitä. Ne eivät todellakaan tapa. Jos hyperventiloit niin, että taju menee, niin siinä vaiheessa aivosi huolehtivat hengityksen säätelystä ja tasapainottavat elimistön tasapainon. Usein HVS-potilas on alle 35 vuotias nainen. (En tiedä kuulutko kyseiseen ryhmään)
Joillekkin hengitysharjoitukset auttavat myös. Eli harjoittelet hengitystä (rauhallista sellaista) ja kun tunnet kohtauken tulevan hyödynnät harjoitteluasi.
Onnea elämään ja tsemppiä. Usein ne kohtaukset vähenevät ja loppuvat ajan kanssa jossakin vaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2261933
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2601134- 20985
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i124675Martina ja Muhis
Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤222648- 37646
Rasismi ahdistaa.
Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa201587- 38418
- 50408
Olenkohan tunteideni kanssa yksin?
Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell42402