Onko jollain kokemusta hyperventilaatiosta? Onko jotain lääkettä tähän? Sanoivat mulle, että paras lääke on paperipussi. Kokeneet voisivat kertoa miten selvisivät.
Neuvoja :(?
3
576
Vastaukset
- toimivakin oli
Mulla on kokemusta hyperventilaatiosta vain parilta ambulanssikyydiltä, kun oli happo-emäs -tasapain pahasti sekaisin (ketoasidoosi). Silloin ampparipoika käytti tuota paperipussia ja sai tilanteen rauhoittumaan. Tosin itsestäni se tuntui ensin kauhealta - en tiennyt mistä oli kyse ja jotenkin pelkäsin tukehtumista.
En siis ole koskaan itse omaehtoisesti käytänyt, mutta tosiaan ainakin mulla noissa tilanteissa toi paperipussi toimi hyvin. - pukki.kaalimaalla
Kyllä paperipussi on edelleen se toimiva työkalu
- sairaankuljettaja
Paperipussi on hyvä, jos hyperventiloit. -Ja se, että tiedät itse asian ja tajuat, että et siihen kuole vaikka olo tuntuu helvetin pahalta. Omaisten on hyvä tietää asia, rauhoittava puhuminen sinulle kohtauksen aikana helpottaa.
Useilla kohtaukset ovat loppuneet, kun he tajuavat, mikä on kyseessä ja tavallaan antavat kohtauksen tulla -silloin se monesti häviää. Älä pelkää niitä. Ne eivät todellakaan tapa. Jos hyperventiloit niin, että taju menee, niin siinä vaiheessa aivosi huolehtivat hengityksen säätelystä ja tasapainottavat elimistön tasapainon. Usein HVS-potilas on alle 35 vuotias nainen. (En tiedä kuulutko kyseiseen ryhmään)
Joillekkin hengitysharjoitukset auttavat myös. Eli harjoittelet hengitystä (rauhallista sellaista) ja kun tunnet kohtauken tulevan hyödynnät harjoitteluasi.
Onnea elämään ja tsemppiä. Usein ne kohtaukset vähenevät ja loppuvat ajan kanssa jossakin vaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.748367Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662825Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä182028- 1572001
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️201949Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381861Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?301720- 431495
- 1021487
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411246