Star Wars-visa kevään kunniaksi

hansolo2

Taas olen teille, hyvät star wars-fanit, pistänyt kiperiä kysymyksiä, joihin voitte vastata. Tässä ne tulee:

1. Kapteeni Panaka toimi Padmé Amidalan turvallisuuspäällikkönä silloin, kun tämä oli kuningatar. Kuka toimi Amidalan turvallisuuspällikkönä silloin, kun hän oli senaattori?

2. Kuka johti kapinallisten punaista laivuetta Yavinin taistelussa?

3. Kun Jango Fettin vanhemmat kuolivat, mikä palkkiometsästäjäryhmä adoptoi hänet?

17

980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veterfan

1 sdhk kolum 2 nälkäpäivä keräys 3 joku

• KyleKatarn(1987)

1. Kapteeni Gregar Typho, joka käytännössä peri asemansa sedältään Kapteeni Panakalta.

2. Kyseisessä taistelussa kuollut Garven Dreis, jonka kohtaloksi koitui Darth Vaderin ampuma laukaus.

3. Mandalorialaiset

• Korriban_Overlord

Mandalorialaiset eivät itse asiassa olleet palkkionmetsästäjäryhmä, vaan alunperin Taung-kansasta koostunut rotu, joka sittemmin adoptoi muitakin joukkoonsa, eli Mandalorialaiset olivat oikeastaan kulttuuri. ;)

Mandalorialaisia hallitsi Mandalore, joista toistaiseksi viimeinen tunnettu oli Boba Fett.

• KyleKatarn(1987)
        Korriban_Overlord kirjoitti:

Mandalorialaiset eivät itse asiassa olleet palkkionmetsästäjäryhmä, vaan alunperin Taung-kansasta koostunut rotu, joka sittemmin adoptoi muitakin joukkoonsa, eli Mandalorialaiset olivat oikeastaan kulttuuri. ;)

Mandalorialaisia hallitsi Mandalore, joista toistaiseksi viimeinen tunnettu oli Boba Fett.

mutta et maininnut oliko vastaukseni itse asiassa oikein vai väärin :-{)

Ymmärrän toki vallan hyvin, jos ajattelit tarkoituksella jättää tämän tehtävän hansolo2:n täytettäväksi, sillä hänhän kysymyksen alunperinkin esitti =)

• Korriban_Overlord
        KyleKatarn(1987) kirjoitti:

mutta et maininnut oliko vastaukseni itse asiassa oikein vai väärin :-{)

Ymmärrän toki vallan hyvin, jos ajattelit tarkoituksella jättää tämän tehtävän hansolo2:n täytettäväksi, sillä hänhän kysymyksen alunperinkin esitti =)

Vastauksesi oli oikein kyllä. :)

Ajattelin vain Hansolo2:lle tähdentää faktoja Mandalorialaisista. ;)

• KyleKatarn(1987)

Vastauksesi oli oikein kyllä. :)

Ajattelin vain Hansolo2:lle tähdentää faktoja Mandalorialaisista. ;)

On hyvä vain, että asiat tulevat tällä tavalla avittaen aivan läpikotaisin selviksi kaikille aiheesta kiinnostuneille. Tämä juuri onkin ollut hienointa tässä palstassa: fanien hieno yhteishenki ja hyvä vuorovaikutus :)

• hansolo2

Kolmannen kysymyksen kokonainen vastaus olisi ollut Mandalorialaiset superkommandot, mutta koska mainitsit sanan "Mandalorialaiset", hyväksyn vastauksen.

Tässä uudet kysymykset:

1. Millä toisella nimellä tunnetaan kloonikomentaja CC 2224?

2. Mitä Imperiumin sotilas pitää vyönsä takana?

3. Miksi Darth Vader ei ampunut Wedge Antillesia alas, kun tämä pakeni Kuolemantähden kuilusta Yavinin taistelussa?

• KyleKatarn(1987)
        hansolo2 kirjoitti:

Kolmannen kysymyksen kokonainen vastaus olisi ollut Mandalorialaiset superkommandot, mutta koska mainitsit sanan "Mandalorialaiset", hyväksyn vastauksen.

Tässä uudet kysymykset:

1. Millä toisella nimellä tunnetaan kloonikomentaja CC 2224?

2. Mitä Imperiumin sotilas pitää vyönsä takana?

3. Miksi Darth Vader ei ampunut Wedge Antillesia alas, kun tämä pakeni Kuolemantähden kuilusta Yavinin taistelussa?

1. No tietenkin Komentaja Codyna.

2. Pientä happisäiliötä, josta riittää hätätilanteessa happea 20 minuutiksi.

3. Koska Darth Vader aisti, että viimeistä kuiluhyökkäystä johtanut X-Wing hävittäjä (Red-5) oli niin paha uhka Kuolemantähdelle, että se olisi pakko saada tuhottua hinnalla millä hyvänsä, vaikka sitten yhden karkuun päässeen viholliskoneen kustannuksella.

• hansolo2

1. No tietenkin Komentaja Codyna.

2. Pientä happisäiliötä, josta riittää hätätilanteessa happea 20 minuutiksi.

3. Koska Darth Vader aisti, että viimeistä kuiluhyökkäystä johtanut X-Wing hävittäjä (Red-5) oli niin paha uhka Kuolemantähdelle, että se olisi pakko saada tuhottua hinnalla millä hyvänsä, vaikka sitten yhden karkuun päässeen viholliskoneen kustannuksella.

kaikki vastaukset oli oikein, mutta kakkoskysymyksen oikea vastaus olisi ollut se, että Imperiumin sotilaan vyön takana onkin lämpöräjähde, eikä happisäiliö. Valitan, mutta näin se vain menee.

• KyleKatarn(1987)
        hansolo2 kirjoitti:

kaikki vastaukset oli oikein, mutta kakkoskysymyksen oikea vastaus olisi ollut se, että Imperiumin sotilaan vyön takana onkin lämpöräjähde, eikä happisäiliö. Valitan, mutta näin se vain menee.

Mietin pitkään että onko se nyt lämpöräjähde vai sittenkin happisäiliö (sillä sellainenkin Stormtrooperin varustukseen kuuluu), joka siellä varustevyön takana roikkuu, mutta lopulta päädyin siitäkin huolimatta väärään vaihtoehtoon. Voima ei vain nähtävästi ollut kanssani tähän kysymykseen vastatessani...

• hansolo2

Mietin pitkään että onko se nyt lämpöräjähde vai sittenkin happisäiliö (sillä sellainenkin Stormtrooperin varustukseen kuuluu), joka siellä varustevyön takana roikkuu, mutta lopulta päädyin siitäkin huolimatta väärään vaihtoehtoon. Voima ei vain nähtävästi ollut kanssani tähän kysymykseen vastatessani...

Ainahan ei voi voittaa, mutta hyvä ettet ole mikään huono häviäjä. Ja koska vastasit muihin oikein, pistän vielä uudet kysymykset:

1. Kuka oli Qui-Gon Jinnin ensimmäinen padawan ja miksi hän kääntyi pimeälle puolelle?

2. Minkä nimiseksi Luke Skywalker vaihtoi kapinallisten punaisen laivueen?

3. Mikä oli Darth Vaderin lippulaiva ennen Executoria ja miten se tuhoutui?

• Korriban_Overlord
        hansolo2 kirjoitti:

Ainahan ei voi voittaa, mutta hyvä ettet ole mikään huono häviäjä. Ja koska vastasit muihin oikein, pistän vielä uudet kysymykset:

1. Kuka oli Qui-Gon Jinnin ensimmäinen padawan ja miksi hän kääntyi pimeälle puolelle?

2. Minkä nimiseksi Luke Skywalker vaihtoi kapinallisten punaisen laivueen?

3. Mikä oli Darth Vaderin lippulaiva ennen Executoria ja miten se tuhoutui?

Voin vastata vain kysymykseen numero 1 :D

Xanatos kääntyi pimeälle puolelle, koska jedit olivat aiheuttaneet hänen sotaherraisänsä Crionin kuoleman.

• hansolo2

Voin vastata vain kysymykseen numero 1 :D

Xanatos kääntyi pimeälle puolelle, koska jedit olivat aiheuttaneet hänen sotaherraisänsä Crionin kuoleman.

Nyt vain toivoisin, että vastaisit noihin kahteen muuhun kysymykseen.

• Korriban_Overlord
        hansolo2 kirjoitti:

Nyt vain toivoisin, että vastaisit noihin kahteen muuhun kysymykseen.

Kun en tiedä. :D

Ei pimeäkään puoli kaikkea voi tietää. :D

• KyleKatarn(1987)

Kun en tiedä. :D

Ei pimeäkään puoli kaikkea voi tietää. :D

sillä minä voin näihin kahteen jälkimmäiseen kyllä vastata. Pahoittelen vain, että tässä meni taas näin kauan :]

2. Rogue Squadroniksi eli Rosvolaivueeksi. Ennen Endorin taistelua laivueen uusi johtaja Wedge Antilles vaihtoi nimen kuitenkin jälleen Punalaivueeksi kunnioittaakseen Yavinin taistelussa kuolleiden lentäjien muistoa.

3. Tähtiristeilijä nimeltä Devastator, joka kävi viimeisen kamppailunsa Endorin taistelussa tuhoutuen lopulta useiden pienhävittäjien keskitettyyn hyökkäykseen. Devastator oli osa Darth Vaderin henkilökohtaista laivastoa, joka tunnettiin pahamaineisesti nimellä Kuolonlaivue (Death Squadron).

• hansolo2

sillä minä voin näihin kahteen jälkimmäiseen kyllä vastata. Pahoittelen vain, että tässä meni taas näin kauan :]

2. Rogue Squadroniksi eli Rosvolaivueeksi. Ennen Endorin taistelua laivueen uusi johtaja Wedge Antilles vaihtoi nimen kuitenkin jälleen Punalaivueeksi kunnioittaakseen Yavinin taistelussa kuolleiden lentäjien muistoa.

3. Tähtiristeilijä nimeltä Devastator, joka kävi viimeisen kamppailunsa Endorin taistelussa tuhoutuen lopulta useiden pienhävittäjien keskitettyyn hyökkäykseen. Devastator oli osa Darth Vaderin henkilökohtaista laivastoa, joka tunnettiin pahamaineisesti nimellä Kuolonlaivue (Death Squadron).

Kolmosessa minä en oikein tiennyt olinko minä oikeassa vai sinä oikeassa. Mutta tiesin että sinä olit oikeassa, sillä olethan ollut Star Wars-fani kauemmin kuin minä. Uusia kysymyksiä en nyt jaksa laittaa, mutta älä huolestu. Uudet kysymykset pistän sitten, kun kesäloma alkaa. Joten hyvää kesää KyleKatarn1987 ja olkoon Voima kanssasi, aina!

• KyleKatarn1987
        hansolo2 kirjoitti:

Kolmosessa minä en oikein tiennyt olinko minä oikeassa vai sinä oikeassa. Mutta tiesin että sinä olit oikeassa, sillä olethan ollut Star Wars-fani kauemmin kuin minä. Uusia kysymyksiä en nyt jaksa laittaa, mutta älä huolestu. Uudet kysymykset pistän sitten, kun kesäloma alkaa. Joten hyvää kesää KyleKatarn1987 ja olkoon Voima kanssasi, aina!

Ja hyvää kevään jatkoa myös sinulle.

En ihan täysin ymmärtänyt mitä tarkoitit tuon kolmannen kysymyksen kohdalla, mutta omasta puolestani voin sanoa, että tuolla tavalla se Devastator minun lukemieni tekstien mukaan lopulta tuhoutui.

Kysymyksesi olivat jälleen kerran kiinnostavia ja haastavia ja vaikkeivat tietoni aina ole aivan kaikkiin niihin riittäneet niin on niihin silti ollut mukava vastailla. Voima olkoon sinunkin kanssasi, hyvä ystävä, ainaisesti...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe