millaisia oireita?

vanha juoppa

millaisia fyysisiä oireita teille on tullut pitempiaikaisen juopottelun lopettamisen jälkeen?

54

38534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      "Vieroitusoireet

      * Vieroitusoireita ilmaantuu, kun päihteeseen sopeutuneen hermoston toiminta muuttuu äkkiä päihteen poistuessa elimistöstä. Hermoston adaptaatio päihteeseen jää jäljelle, ja hermosto tulee "yliaktiiviseksi".
      * Alkoholin vieroitusoireet ilmaantuvat pitkään jatkuneen alkoholinkäytön lopettamisen jälkeen 24 – 150 tunnin kuluessa (huippu 70 – 100 tuntia). Lieviä vieroitusoireita ovat vapina, levottomuus, hikoilu, unettomuus ja ärtyisyys, ja näitä ilmaantuu usein jo laskuhumalassa. Erotusdiagnostiikassa on muistettava erityisesti hypoglykemia, keuhkokuume, meningiitti, maksakooma ja kallovamma.
      * Delirium tremens on vaikea vieroitusoireyhtymä, joka ilmaantuu 24 – 150 tunnin kuluttua alkoholin käytön lopettamisen jälkeen. Oireita ovat autonominen ja psykomotorinen hyperaktiivisuus (hikoilu, takykardia, vapina, levottomuus), puhevaikeudet, desorientaatio ja hallusinaatiot. Tila saattaa olla hengenvaarallinen. "

      http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=hoi50028

      "Krapulan oireita voivat olla (pään)särky, väsymys, vapina, hikoilu, jano ja pahoinvointi."

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Krapula

      "Alkoholin käytön jälkeisen vieroitusoireet ilmenevät yleensä 4–12 tunnin kuluessa alkoholin käytön lopettamisen tai käytön olennaisen vähentämisen jälkeen. Joskus harvoin oireet alkavat vasta muutaman päivän kuluttua alkoholin käytön lopettamisen jälkeen. Oireet ovat voimakkaammillaan 1–2 vuorokautta lopettamisen jälkeen, minkä jälkeen ne asteittain lievenevät 4–5 vuorokauden kuluessa. Pitkään kestäneen runsaan alkoholin käytön jälkeiset vieroitusoireet – kuten ahdistuneisuus, unettomuus ja ärtyneisyys – voivat kestää jopa 36 kuukautta alkoholinkäytön lopettamisen jälkeen.

      Alkoholivieroitusoireyhtymän oireita ovat hikoilu ja pulssin kohoaminen (yli 100/min), käsien vapina, unettomuus, ahdistuneisuus, pahoinvointi ja oksentelu, liikkeisiin liittyvä (motorinen) kiihtyneisyys, joskus ohimenevät näkö-, kuulo- tai kosketusharhat tai epileptiset kouristukset. Pienellä osalla alkoholin vierotusoireyhtymä etenee voimakkaan harhaiseksi ja hengenvaaralliseksi juoppohulluudeksi 1 eli delirium tremens -tilaksi."

      http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Alkoholivieroitusoireyhtymä&p_artikkeli=dlk00197

    • fyysiset oireet

      Kun lopetin todella pitempiaikaisen juopottelun (n. 35v) sain siitä melkoisesti fyysisiä oireita;

      -hoikistuin normaalin ihmisen mittoihin.
      -pöhöttyneet, kalvakat kasvot muuttuivat terveen näköisiksi.
      -saatoin ryhtyä kulkemaan pystypäin ja katselemaan muita ihmisiä suoraan silmiin.
      -käsien vapina loppui, ja pystyn nykyään nauttimaan kahvia pitkästä aikaa - yleisellä paikalla.
      -olen pirteä heti aamusta, ja saatan lähteä töihin autolla ilman pelkoa.
      -halusin ja kykenin aloittamaan kuntoliikunnan ja yleiskuntoni parani huomattavasti.
      -keventynyttä painoani kompensoi painavammaksi tullut lompakkoni, kun rahaa ei tahdo kulua millään.
      -verenpaineeni on kadonnut.
      -valikoiva kuuloni on parantunut, sillä en enää kuule nalkutusta enkä mykkäkoulua.
      -sydämen rytmihäiriöt ovat poistuneet.
      -yöuni on muuttunut taivaallisen hyväksi, vaikka se onkin lyhentynyt noin 6 tuntiin.
      -päänsäryt ja oksentelemiset ovat loppuneet.

      Ihan vain muutamia mainitakseni. Nämä siis fyysisiä oireita, ja henkiseltä puolelta löytyykin sitten jonkin verran enemmän.

      • Anonyymi

        Hienoa kuinka positiivisia juttuja oot kokenut! Itselläni myös oikeastaan kaikki elämän osa-alueet paranivat. Tosin en ole ollut täysin tipaton mutta pystynyt nauttimaan elämästä.


    • Litrahuuli.

      Tässä menee fyysiset ja psyykkiset oireet sekaisin, kun ne kaikki tuppaavat vaivaamaan yhtäaikaa.

      - Talo heiluu ja huojuu, ennakoiden koko torpan kaatumista. Joutuu tukemaan sitä seinistä, kun koti on tärkeä.
      - Linnut järjestävät aina soitimen, kun olen krapulassa. Talitintit ja varpuset pitävät armotonta metakkaa ikkunan takana. Suorastaan karjuvat korvia vihlovasti.
      - Vanha kolli, jonka nimi on Ryökäle, tavallisesti hiippailee äänettömästi. Tautisena ollessani se yltyy ravaamaan ympäriinsä niin että töminä käy, ja käy päälle julmasti survomaan kipeitä paikkoja koivillaan.
      - Se Ryökäle käy lisäksi tekemässä tarpeensa avoimeen suuhuni, kun nukun horroksessa. Siitä on todisteena sittumainen maku suussa aamuisin.
      - Yläkerran naapuri nähtävästi tietää krapulapäiväni, koska silloin ravaa vuorokaudet ympäriinsä WC-istunnoissa. Kuulostaa, kuin koko talon läpi menisi Niagaran putous.
      - Joku aina myrkyttää hammasharjani. Kun tarjoankin sitä suuhuni, välittömästi tulee yrjö.
      - Taloyhtiön pottumainen puheenjohtaja tekee kiusaa, ja alvariinsa rassaa lämmönvaihtimen säätöjä, kun meikäläisellä välillä hiki virtaa ja hetken päästä tutisen kylmästä.
      - Talon muu väki tekee salaliittoja. Tuijottavat silmät tapillaan ja eivät puhu mitään.
      - Postinjakajat piruuttaan mättävät eteisen lattian täyteen mainoksia ja ryskyttävät postiluukkua, kuin kirveen kanssa tultaisiin oven läpi.
      - Joku käy rimputtamassa ovikelloa ja vauhdilla livahtaa piiloon, kun oven avattuani en näe käytävässä ketään.

      Tässä vain muutamia havaintojani.

      • tuntohäiriöitä

        pistelyä ja kihelmöintiä


      • Anonyymi

        Kevyt kenttä delikka :D


    • näin:

      Nämä nykysin jo ihan muutaman päivänkin juopottelun jälkeen.

      Kordinaatiokyvyn puute;
      kuljen päin seiniä, vaikka vartavasten yritän pysyä erossa.
      Kirjottamaan ei pysty, koska käsi ei osaa tehdä kirjaimia, vaikka pää käskee.

      Puhe on vaikeata.

      päälle nämä muut tutinat, hikoilut, jäätymiset..

      Luulen että pääkin kestäisi, pelottavat varjot ja äänet, mutta hertta alkaa olemaan kovilla jatkuvasta säikkymisestä.

    • ränni rami

      Vapina, pelko ja kuoleman toive.
      Epätoivo, tärinä, kuvotus, tuska ja paska.

      Peikkoja, tonttuja radio päässä ja aivot jäässä.
      Kauhu, irstaus, ripuli ja kiree kupoli.

      Näkyjä, painajaisia, salaliittoa ja kuvitelmaa.
      Ahdistus, paniikki ja unihalvaus.

      Ei Kykä ajatella, puhua, kirjoittaa, kävellä.
      Silmät syvällä päässä, mustat aluset, pää turvonnut, kolme leukaa ja kaula kadonnut.

      Rahat loppu, ajokortti mennyt, työpaikka lähtenyt ja vaimo....meni jo puolivälissä.

      Henkinen ja taloudellinen konkurssi.
      Maine mennyt kun koko kylä nähnyt kuset ja paskat housussa.

      Kukaan ei välitä, köyhä, työtön, koditon, ihan yksin - minä ja köysi.

      • Aabro.m

        Kuvaelmia alkoholista, mutta täysin totta, itse kokeneena n.35-vuoden juopottelulla, nyt -KIITOS- Raittiina jo montavuotta. Sanotaan sitten vielä nautintoaineeksi, häh. Liuottin, myrkky.


      • ........
        Aabro.m kirjoitti:

        Kuvaelmia alkoholista, mutta täysin totta, itse kokeneena n.35-vuoden juopottelulla, nyt -KIITOS- Raittiina jo montavuotta. Sanotaan sitten vielä nautintoaineeksi, häh. Liuottin, myrkky.

        KYLMÄ BISSE! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!


    • .....

      Ei mitään.

    • jenniepk

      No en tiedä pitemmän ajan juomisesta mutta aina ku on kunnolla vetäny niin on usein hengitysvaikeuksia, selkä ja koko kroppa kipeänä, näköhäiriöitä, joskus huimausta ja olen väsynyt koko ajan. no muisti tietysti on mennyt pidemmän ajan juomisesta. Vaikea muistaa asioita, edes oliko ne unessa vai totta. Keskittymisvaikeuksia yms.

    • KaljaaAiniaan

      Paniikkikohtauksia, todella kovaa ahdistusta, tasapainohäiriöitä, kuuloharhoja, huimausta, näköhäiriöitä, koko kehon kipuja. Mutta kippis vaan!

      • KaljaaaAiniaan

        Joo ja rytmihäiriöitä. :)


    • Sorbus Vinetto

      Unettomuus kai pahin.

      Verenkiertohäiriöitä jaloissa ja käsissä. Sydämen tykytystä, hikoilu/paleleminen yhtäaikaa ja pahimmillaan delirium. Psyykkiset oireet pelkotiloineen kaikille toki tuttuja. Näitä oireita ei amatöörijuopoilla ole, kyllä se vaatii jo antaumuksellista rännäämistä. Lopulta poksuu sisuskalut, siitä ei kokemusta. Sinolin juomisen jälkeen kuusi haisee kammottavalle päivätolkulla ja vatsahan se tahtoo toimia omia aikojaan.

      Siinäpä ne päällimmäiset.

    • K k

      Kuvailemanne oireet ovat luokkaa hui kauhia, mulla on pissa hätä.

    • pam pam diapam

      Syömällä diapamia välttää kaikki oireet. Miksi kärsitte suotta?

      • naisjuoppo-

        Nostetaas tätä vanhaa ketjua taas. Googlesta löysin hakusanoillani. Hyvä ketju kaikessa kammottavuudessaan alkoholin fyysisistä ja psyykkisistä vieroitusoireista!

        Ite oon käyttänyt alkoa lähes päivittäin n. 4-5 vuotta. Välillä joudun työvuorojen takia olemaan ilman muutaman päivän. Onkohan näistä muutamien päivien "katkoista" mitään hyötyä maksalle tai muulle ihan oikeasti?? Sitten jossain vaiheessa meno taas yltyy ja silloin otan jo aamupalaksi kaljan.

        Juuri itellä nyt menossa toinen päivä ilman, ja päätä särkee julmetusti, sormet puutuu...


    • Neljä -viisi vuotta lähes paivittäin on paljon, todella pitkä putki! Muutamassa päivässä et itseäsi kuntoon ehdi saamaan. Omasta kokemuksestani voin kertoa, että viinan himo katoaa reilun parin kuukauden raittiuden jälkeen. Fyysiset oireet sitä aiemmin. Itse asiassa melko nopeasti. Yöuni on yksilöllistä. Jos muuten on herkkä univaivoille, menee useampi kuukausi. Olen ollut hiukka vajaa kolme kuukautta raittiina ja yöuni on vielä heikkoa. Käytyän unilääkitystä. Mielestäni unottemuus => väsymys on liian iso riski retkahdukseen. Siksi lääkitys. Nyt olen aloittanut jälleen kuntoilun. Tätä aiemmin ei yksinkertaisesti huvittanut. Toivon sinulle voimia matkallesi!

    • lady2

      Olipa hyvä ketju!

      kiitos kirjoittaneille.

    • Nykänen

      Pelko, paniikki, huoli kaikista asioista, kykenemättömyys, säikkyvyys, raajojen puutuneisuus, kiihtynyt leposyke, vannemainen päänsärky, hikoilu, pahoinvointi, lisääntynyt virtsaamisen ja ulostamisen tarve, ripuli, niskan ja hartioiden jäykkyys, ruokahaluttomuus, herkkyys valolle ja äänille, tasapainon heikkous, vuorottain kylmyyden ja kuumuuden tunteminen aaltoina, kehon kiihtyneisyys, jatkuva janontunne, makeanhimo, ajantajun puute, keskittymiskyvyn aleneminen

      Öisin: Unettomuus, eteisvärinä, lisälyönnit, valveunet, erikoiset unet, kuuloharhat, väsyneisyys

      Tälläisiä ensimmäisen viikon aikana, jatkuvasti helpottuen. Varsinainen alkoholinhimo yleensä alkaa vasta viikon juomattomuuden jälkeen.

    • Kk 

      En ole kokeillut.

    • tyhmä minä

      Itse juonut ties kuin monta vuotta, iltaisin meni monta olutta, välillä päivän juomatta. Nyt ollut 4 päivää juomatta ja tuntuu että kuoleeko tässä tuleeko joku aivoinfarkti vai onko nää tosiaan vierotus oireita. Oikeen puolen jalka terän ihmeellinen pistely ja oikean käden myös. Unettomuus. Yölliset hikoilut ja palelut, välillä päivälläkin. Kun ei haluis mitään kohtaustakaan saada.

    • mode II

      Toisen jalan jalkaterästä on mennyt pintatuntoaisti suurimmaksi osaksi pysyvästi nilkkaa myöten, syvätunto toimii vielä hyvin, muttei jalkaterässä tunnu kylmän ja kuuman vaihtelut juurikaan. Kävely onnistuu täysin normaalisti, ONNEKSI, sillä olen aina ollut urheilullinen sekä pitänyt liikunnasta.

      Fyysisiä oireita ei ole tullut juurikaan muita, vaikka join 4 vuoden putkia 130 annosta viikossa noin 30 vuoden ajan. Vatsa on välillä reagoinut sekä veriarvot vaihdelleet, mutta nykyisin normalisoituneet täysin lopettamisen myötä.

      Aivotoimintojen kuten muistin ja keskittymiskyvyn palautumiseen tarvitaan noin parin vuoden yhtäjaksoinen raittius, joka tulisi toteuttaa mieluiten alle 50-kymppisenä, jolloin elimistön oma hormonitoiminta vielä voi korjailla vaurioita.

    • Olen make jne.

      Kolme viikkoa selvinpäin ja kalu ollut seisokissa koko sen ajan. Mitä teen? Etsinkö naisen jatkanko ryyppäämistä vai menenkö AA :han kehumaan kuinka kova juoppo olen ollut ja ryystän siinä illan mittaan 3 litraa kahvia.

    • putkessa on oltu

      Tärinä ja vapina eikä vaan käsissä vaan tuntuu että sisuskalutkin vapisee. Kävely ei mene suoraa linjaa ainakaan ihmisten ilmoilla. Ahdistus kaupan kassalla ja pitää vapinan takia maksaa setelillä. Kaamea unettomuus, vaikka kuinka on poikki niin keskushermosto pistää aina seuraavan vaihteen päälle kun just meinaa nukahtaa. Ja tässä vaiheessa alkaa kuulua musiikkia/ääniä/kännykän pirinää/oveen kolkutusta yms. ja tuntohäiriöitä kropassa. Pelkotila edelliseen liittyen. Päiväsaikaankin pienikin ääni saa hätkähtämään ja kroppa kihelmöi. Yleinen ahdistus, masennus, toivottomuuden tunne ja pelko tulevaisuudesta ja kaikesta mahdollisesta. Pinna kireällä kuin viulunkieli.

    • Kylmät kädet

      Säpsähtely.

    • Erittäin kipeä

      Pakari

      • Happea anoen

        Kiitos viesteistä, samoja oireita monilla kuin meikälläkin. Tässä jo rupesi miettimään onko tullut joku krooninen sairaus juomisen myötä vai tulenko hulluksi. Saanko sairaskohtauksen 33 vuotiaana ja menen sinne minne moni ystävänikin viinapullo suussa. Pilven hattaralle raitistumaan. Päihdeongelma on todella paha sairaus ja vaikea hoitaa. Tsemppistä meille kaikille, ketkä painiskelemmä tämän ongelman parissa. Olisi kiva viettää sitä raitista elämää, joka on unohtunut.


    • Vänni 59

      Reilu yhdeksän vuotta raitista elämää takana ja en hetkeäkään ole katunut ratkaisuani. Huomista ei turhaan murehdita, jatketaan vaan alkoholitonta elämää. Ehkä se, että vieroitusoireet jo muutamankin päivän juomisesta olivat jo niin vaikeat kestää, mm. jatkuvat unihäiriöt ja yleinen voimattomuus, paniikkihäiriökohtaukset ja keskittymiskyvyn puute lopulta saivat meikäläisen järkiinsä silloin n. 9 v. sitten. Rauhoittavat lääkkeetkin oli kuvassa mukana ajoittain ja niillä kyllä saa "peitettyä" vieroitusoireita, mutta se on erittäin vaarallinen tie, jos siihen lähtee. Onneksi pääsin myös niistä eroon ja nyt en tarvitse mitään lääkkeitä, buranaa lukuunottamatta.

    • Turbomaha

      Mulla nyt kummallinen juttu kun kuukaus ollut ilman niin maha ihan älyttömän turvonnut. Eikö sen kuuluisi nyt mennä toistapäin?

      • saattokeikka

        2008 helmikuussa kiihtyvän usean kk putken katkaisu kuin seinään päätyi siihen psykoosiin...terkkarin kautta sairaalaan letkuihin antovat myös rauhoittavaa ja b1 vitamiinia puolen päivän letkuilun sanoin että letkut irti tää lähtee kotiin vaimon hoitoon.oli se sunnuntai kyllä hullu päivä siis milloin iski se flasback.2vrk.lopetuksen jälkeen,tai no olihan siinä merit la illalla.kun ihettelin miten jenkki leffas välillä puhutaan ja laulellaan suomeksi jne.siis kuulo harhaa.seuraavana lähettin päivä reissulle tallinnan.aamulla näin himassa lepakoita jne mutta ajattelin kyllä se ohi menee.laivareissusta tuli ihan ifernaalinen.mennen tullen koko laivan väki mukamas vittuili mulle jne,eli ääniharhat pääs täyteen vauhtiin ja ei ollu kivaa.ymmärsin kyllä nyt issee viskoo...olis pitäny vetästä muutama tuoppi mutta vaimo olitiukkana kui hiiho kenkä.Koti nurkille kun päästiin niin mentiin suoraan terkkariin,mä luulin nyt sekoonlopullisesti.Ne lekureiden rohdot kyllä autto ja läksinkin illalla omalla vastuulla kotiin.Kyllä se päivä opetti että juominen lopetetaan loivenamalla ja vähentmällä.Lääkärin mukaan olisi pitänyt jäädä sairaalan muutamaksi päiväksi.En toivo kennellekkän samaa...Psykoosin lisäksi ,kaame olo,tärinät ,ahdistus,pelot, sekä vaimon kiukuttelut jne


      • Anonyymi

        Sun täytyy pieraista sillai, että kalsarit repeää. =D


    • Taistellen

      Taas on viikko selvyyttä takana. Pari kertaa aiemminkin onnistunut. Olo on kuumeinen ja maailma harmaa, mutta muuten ok. Mietin jos lähtis pyöräillen hakemaan viinasta, mutta tarkemmin ajateltuna ei teekään mieli kokea sitä selviämisvaihetta enään uudestaan. Aika matelee ja ahdistaa, mutta eiköhän tämä tästä.. Tai sitten ei. Niin ja mielialalääkkeet on auttanut jonkin verran. Hyvä ketju. Löyty Googlesta.

    • Anonyymi

      Useamman vuoden juonu paljo mut nykyään putket näköjään repsahtaa jo kuukausiksi päivien sijasta. Nyt siis 35v olen. Deliriumit on tuttuja kuten rytmärit ja sit noi säryt mitkä alkaa pitempien putkien kohal. Se on muuten kumma miten sitä alkaa kusettaan itteensä sitä enemmän mitä pitempi putki on. Mut luulen et nyt alkaa oleen oikeesti se aika kun pitää lopettaa nää touhut jos yhtään kroppaansa ja ittensä arvostaa. Toinen päivä selvänä tänää pitkän putken jälkeen. Hyvää vappua juopot!

    • Anonyymi

      Sairastuin masennukseen ensimäisen kerran n. 12v. sitten kun tyttäreni yritti itsemurhaa . Vuosien saatossa masennus on uusiutunut ja n. 2 vuotta sitten aloin hakea alkoholista helpotusta olooni, koska apua yleisestä terveydenhuollosta on lähes mahdoton saada ......lääkettä ja sairaslomaa - mee kotiis! Jos haluat Psykiatrin apua, niin sinun pitää itse etsiä ja maksaa - korvaus minkä saat on tosi mitätön. Miten masentuneella kuvitellaan olevan voimia tällaiseen.
      Olen tiedostanut ongelmakäytön n. 2 vuotta - käyttö vaan lisääntyy ja on päivittäistä - määrät vaihtelee töistä riippuen - työni olen hoitanut. Masennus, ja ahdistus pahenee, jopa paniikkioireita on ollut. Vatsa aina sekasi, hermostunut, aikaansaamaton, mikään ei huvita. Työn olen kokenut terapiaksi - siellä pääsee pakoon itseään ja pahaa oloaan.
      Nyt olen ollut 3 päivää ilman pisaraakaan. Ei tämä olo poikkea noista edellä mainituista oireista , mutta nyt saan keskusteluapua - 3 kertaa käyny mielenterveyshoitajalla ja aloittanu taas masennuslääkkee. Ja vaikka en ole alkoholiongelma siellä kertonut, niin voimaa sain tähän lopettamispäätökseen.
      Pelko vaan on läsnä - MITÄ JOS RETKAHDAN

    • Anonyymi

      Sontaseppoon voi aina luottaa-se retkahtaa aina.
      "Sisätautiosaston hilpeä askiteksen poistaja"

    • Anonyymi

      Minulla miesystävä joka juo päivittäin, olen todella uupunut hänen kanssa, en jaksa mitään. Olen lopettanut ystävyyttä monta kertaa, mutta aloitan taas, ja kun hän välillä on selvinpäin muutaman tunnin. Säälistä ja pelostakin tapailen häntä, sillä kovasti takertunut minuun. Sanoo, ettei ole juoppo. Mikä olisi paras ratkaisu, sillä voimat minulla vähissä jo.

      • Anonyymi

        Anonyymi, tarvitsette heti molemmat ulkopuolista apua, ehdottomasti ja välittömästi. Mene terveysasemalle, vaikka ensin terveydenhoitajan puheille, kerro rehellisesti tilanteenne ja pyydä apua. Siitä se solmu alkaa avautua. Parempaa tulevaisuutta sinulle, ehkä jopa teille molemmille, mutta ala totutella ajatukseen, että saatat joutua pelastamaan itsesi jatkamalla elämää erossa miehestäsi. Usko tulevaisuuteen, mutta älä juopon tyhjiin lupauksiin. Nyt tilanteen pitää muuttua heti!


    • Anonyymi

      Oireet on lähinnä sellaisia että nysä jööpöttää kirjoittaessani tuhmia palstalla. Asd.

    • Anonyymi

      Kiitos tuesta.

      • Anonyymi

        Kylmis on hyvä tuki. Vahvat hartiat ja suoraselkäinen mies. Ei mene nurin helposti vaikka tuen tarvitsija olisi hieman kookkaampi.


    • Anonyymi

      Haaveilen jatkuvasti ovipönkkäseksistä. Asd

      • Anonyymi

        Eli haluat pirttipöydän penkin pöllönsilmääsi?


    • Anonyymi

      Palstavakioiden kestorivoudet ilmestyvät aamuyön aikaan yhtä varmasti kuin kuppa Töölössä.

    • Anonyymi

      Minusta tuli kauttaaltaan keltaisen ruskea, silmänvalkuaisetkin muuttuivat keltaiseksi, mustelmia ilmaantui eri puolelle kehoa ja veri tihkusi herkästi.
      Huonovointinen ja voimaton olo.
      Nyt on nestettä alkanut kertyä vatsaonteloon ja olen sairaalassa osastolla. En taida päästä enää kotia.
      Tissuttelin 10 vuotta ja maksa-arvot oli ennen tätä aina hyvät.

    • Anonyymi

      Mikä osa työmiesten verorahoista menee sontaseppojen ylläpitoon ja juottamiseen?
      Illalla ennen klo 21 ja aamulla klo 9 on lähimarketissa sekalainen ja sekava joukko, jo ruskettuneita sontaseppoja kantamassa kaljaa, turpeat naamat irvessä rivouksia riekkuen, katkokävellen kohti kassaa, kärpäsparvien pörrätessä paskanhajun houkuttelemana.
      Olisi edullista tuoda maahan työtätekeviä raittiita henkilöitä ja viedä sontaseppoja kehittyviin maihin maksamalla näille valtioille vastaanottopalkkio.

    • Anonyymi

      Mahtaisi törkyturvan hymy hyytyä kun pääsee Kabuliin, jossa päät putoilee kiljunteon rangaistuksena:) raitistuminen, hyvä elämä ja rikkaampi uskonto ja kulttuuri pääsevät vaikuttamaan elömään, kaikki voittavat!

    • Anonyymi

      Luulenpa että sontasepot oppisivat tekemään kiljua vaikka taateleista ja rukoushetkinä heidät löytäisi tiirailemassa silmät himosta hehkuen pahaa aavistamattomien rukoilijoitten ahtereita.

      • Anonyymi

        Molemmat kuoleman uhalla kiellettyjä. Muslimit kyllä osaavat overkillata vääräuskoiset. Tykkäävät leikata hitaasti.


    • Anonyymi

      Repesin täysin :D

    • Anonyymi

      Kigulini on seissyt jo kolmatta tuntia housujen kaakeloinnin jälkeen auttakkaa. Asd.

    • Anonyymi

      Neljässä vuodessa töiden ohessa lisääntynyt melkein päivittäiseksi käytöksi. Kolme olutta on liian vähän, 5-7 illalla töiden jälkeen. Paino noussut, univaikeuksia. Aamulla huomaa joskus oikeassa nilkassa tunnottomuutta, liekkö turvotusta. Työ pitää kiinni arjessa. Osan kivuista laittanut raskaan työn piikkiin, osaa kivuista kai alkoholilla hoitanut. Nyt oikeassa alakyljessä lievää kipua, miettinyt tuleeko haimatulehdus. Pari päivää ollut nyt juomatta. Ilmennyt väsymystä, ärtymystä, kiukuttelua perheenjäsenille. Yritys nyt olla juomatta 3-6 kk. Viiskymppisenä kun olisi vielä mahdollisuus terveisiin vuosiin ja haen motivaatiota raitistumiseen lapsistani. Ei sillä, kyllä se siideri maistuisi ja piristäisi. Mietittävä jotain muuta tilalle.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe