Loimittaminen

Heebo

Milloin kannattaa loimittaa shettis? Minusta sitä ei pitäisi pakkasella loimittaa, koska karva menee lyttyyn, jotkut taas loimittavat pakkasella. Olen vähän sekaisen. Talvella jos poni on hiessä, loimittaisin itse kylläkin. Mutta jos on 30 astetta pakkasta, kannattaako vielä silloinkaan ulos loimittaa?

6

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3mpu-

      Jos poni on hiennut,ei sitä kovilla pakkasilla sitten viedä pihalle,vaan jätetään sisälle. Mä ainakin loimitan jos sataa jotain räntää tai vettä niin sadeloimi on ihan JEES. Mut en muuten vaikka -10 asteen pakkasilla loimita :D

      • Heebo

        Kyllä hikisenä kannattaa loimittaa. Sisälle ei kuitenkaan ihan päivällä kehtaa laittaa. Mut jokkaine tekee ihan omalla tavalla.. :)


    • heppaihminen :)

      Kaikki hevoset pitäisi loimittaa (paitsi issikat)
      jos on yli -20 astetta pakkasta, muuten hevonen vilustuu. Jos Shetlannin poni on hikinen vaikka ratsastuksen jälkeen, aina kannattaisi loimittaa, vaikka joku fleece loimikin käy. :)

      • riippuu olosuhteista

        lämpötilavaihtelut se ennemmin vilustuttaa... Pihattotallissa mulla ainakin ne pärjää kyllä... siis suokkarit ja shettiksetkin mikäs ihme se issikka nyt muka on?

        Suokkari on suomalainen ja suomen olosuhteisiin tottunu.


    • maalaisjärjestä

      Hevonen ei vetäis itteensä hikeen pakkasella, jollei omistaja pyytäis = loimitetaan jos hikoo!

      Tallissa jos on lämmin edes yöllä niin karva ei kasva tarpeeksi= loimitetaann yli 20 pakkasella ja muuten huonolla kelillä = jäätihku, tuuli ym yhdistettynä.

      Pihatossa tms= ei tarvii loimittaa. (paitsi tietenkin jos vetää konin jälleen siihen hikeen)

      Ajattele heebo asioita miltä ittestä tuntuis. Nää on ihan loogisia juttuja. Sen takia on kyllä mielipide-erojakin...
      Mulla on ainakin kylmä kun nousee lämpösestä sängystä mut oikeesti ei ole edes kylmä (kun kattoo mittariin) vaan lämpötilan äkillinen muutos sen tunteen tekee.

      Tai lenkinjälkeen jos jää ulos seisomaan hikisenä niin eikö tule kylmä? Mutta ei muuten tulisi!!! Siis omat aivot!

      • Heebo

        Tuo on täysin totta, et ei mtn järkee loimittaa oikeestaan luonnonrotuja pikkupakkasella. Sitähän mä viime viestissä sanoin, että joikainen Tekee OMALLA tavallaan ja miten itse parhaakseen näkee. Näin mä teen:

        * Hionnut shettis n. 10 asteen pakkasella, kello on 12 päivällä...
        - Laitan fleecen tms. ja ehkä ulos tai siksi aikaa sisälle, että kuivuu ja sitten ulos.

        * Paukkupakkanen...
        - Jos poni on saanut rauhassa kasvattaa talvikarvan, en loimita. Katson, miten poni kestää ulkona. Välttämättä en loimita.

        * Vesiräntää tulee tms...
        - Katson edelleen, miten poni kestää. Saatan ehkä laittaa jonkun sadeloimen, riippuu myös, paljon pakkasta tai mikä lämpötila.

        EDELLEEN JOKAINEN TEHKÖÖN NIINKUIN HÄN PARHAAKSI NÄKEE. Ja ennen kakkea kannattaa katsoa, tarviisk pony loimea. usein ei..

        OK?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2341
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe