Loimittaminen

Heebo

Milloin kannattaa loimittaa shettis? Minusta sitä ei pitäisi pakkasella loimittaa, koska karva menee lyttyyn, jotkut taas loimittavat pakkasella. Olen vähän sekaisen. Talvella jos poni on hiessä, loimittaisin itse kylläkin. Mutta jos on 30 astetta pakkasta, kannattaako vielä silloinkaan ulos loimittaa?

6

1841

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3mpu-

Jos poni on hiennut,ei sitä kovilla pakkasilla sitten viedä pihalle,vaan jätetään sisälle. Mä ainakin loimitan jos sataa jotain räntää tai vettä niin sadeloimi on ihan JEES. Mut en muuten vaikka -10 asteen pakkasilla loimita :D

• Heebo

Kyllä hikisenä kannattaa loimittaa. Sisälle ei kuitenkaan ihan päivällä kehtaa laittaa. Mut jokkaine tekee ihan omalla tavalla.. :)

• heppaihminen :)

Kaikki hevoset pitäisi loimittaa (paitsi issikat)
      jos on yli -20 astetta pakkasta, muuten hevonen vilustuu. Jos Shetlannin poni on hikinen vaikka ratsastuksen jälkeen, aina kannattaisi loimittaa, vaikka joku fleece loimikin käy. :)

• riippuu olosuhteista

lämpötilavaihtelut se ennemmin vilustuttaa... Pihattotallissa mulla ainakin ne pärjää kyllä... siis suokkarit ja shettiksetkin mikäs ihme se issikka nyt muka on?

Suokkari on suomalainen ja suomen olosuhteisiin tottunu.

• maalaisjärjestä

Hevonen ei vetäis itteensä hikeen pakkasella, jollei omistaja pyytäis = loimitetaan jos hikoo!

Tallissa jos on lämmin edes yöllä niin karva ei kasva tarpeeksi= loimitetaann yli 20 pakkasella ja muuten huonolla kelillä = jäätihku, tuuli ym yhdistettynä.

Pihatossa tms= ei tarvii loimittaa. (paitsi tietenkin jos vetää konin jälleen siihen hikeen)

Ajattele heebo asioita miltä ittestä tuntuis. Nää on ihan loogisia juttuja. Sen takia on kyllä mielipide-erojakin...
      Mulla on ainakin kylmä kun nousee lämpösestä sängystä mut oikeesti ei ole edes kylmä (kun kattoo mittariin) vaan lämpötilan äkillinen muutos sen tunteen tekee.

Tai lenkinjälkeen jos jää ulos seisomaan hikisenä niin eikö tule kylmä? Mutta ei muuten tulisi!!! Siis omat aivot!

• Heebo

Tuo on täysin totta, et ei mtn järkee loimittaa oikeestaan luonnonrotuja pikkupakkasella. Sitähän mä viime viestissä sanoin, että joikainen Tekee OMALLA tavallaan ja miten itse parhaakseen näkee. Näin mä teen:

* Hionnut shettis n. 10 asteen pakkasella, kello on 12 päivällä...
        - Laitan fleecen tms. ja ehkä ulos tai siksi aikaa sisälle, että kuivuu ja sitten ulos.

* Paukkupakkanen...
        - Jos poni on saanut rauhassa kasvattaa talvikarvan, en loimita. Katson, miten poni kestää ulkona. Välttämättä en loimita.

* Vesiräntää tulee tms...
        - Katson edelleen, miten poni kestää. Saatan ehkä laittaa jonkun sadeloimen, riippuu myös, paljon pakkasta tai mikä lämpötila.

EDELLEEN JOKAINEN TEHKÖÖN NIINKUIN HÄN PARHAAKSI NÄKEE. Ja ennen kakkea kannattaa katsoa, tarviisk pony loimea. usein ei..

OK?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      183
      1279
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      824
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      49
      690
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      594
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      580
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      52
      552
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      550
    Aihe