Loimittaminen

Heebo

Milloin kannattaa loimittaa shettis? Minusta sitä ei pitäisi pakkasella loimittaa, koska karva menee lyttyyn, jotkut taas loimittavat pakkasella. Olen vähän sekaisen. Talvella jos poni on hiessä, loimittaisin itse kylläkin. Mutta jos on 30 astetta pakkasta, kannattaako vielä silloinkaan ulos loimittaa?

6

1781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3mpu-

Jos poni on hiennut,ei sitä kovilla pakkasilla sitten viedä pihalle,vaan jätetään sisälle. Mä ainakin loimitan jos sataa jotain räntää tai vettä niin sadeloimi on ihan JEES. Mut en muuten vaikka -10 asteen pakkasilla loimita :D

• Heebo

Kyllä hikisenä kannattaa loimittaa. Sisälle ei kuitenkaan ihan päivällä kehtaa laittaa. Mut jokkaine tekee ihan omalla tavalla.. :)

• heppaihminen :)

Kaikki hevoset pitäisi loimittaa (paitsi issikat)
      jos on yli -20 astetta pakkasta, muuten hevonen vilustuu. Jos Shetlannin poni on hikinen vaikka ratsastuksen jälkeen, aina kannattaisi loimittaa, vaikka joku fleece loimikin käy. :)

• riippuu olosuhteista

lämpötilavaihtelut se ennemmin vilustuttaa... Pihattotallissa mulla ainakin ne pärjää kyllä... siis suokkarit ja shettiksetkin mikäs ihme se issikka nyt muka on?

Suokkari on suomalainen ja suomen olosuhteisiin tottunu.

• maalaisjärjestä

Hevonen ei vetäis itteensä hikeen pakkasella, jollei omistaja pyytäis = loimitetaan jos hikoo!

Tallissa jos on lämmin edes yöllä niin karva ei kasva tarpeeksi= loimitetaann yli 20 pakkasella ja muuten huonolla kelillä = jäätihku, tuuli ym yhdistettynä.

Pihatossa tms= ei tarvii loimittaa. (paitsi tietenkin jos vetää konin jälleen siihen hikeen)

Ajattele heebo asioita miltä ittestä tuntuis. Nää on ihan loogisia juttuja. Sen takia on kyllä mielipide-erojakin...
      Mulla on ainakin kylmä kun nousee lämpösestä sängystä mut oikeesti ei ole edes kylmä (kun kattoo mittariin) vaan lämpötilan äkillinen muutos sen tunteen tekee.

Tai lenkinjälkeen jos jää ulos seisomaan hikisenä niin eikö tule kylmä? Mutta ei muuten tulisi!!! Siis omat aivot!

• Heebo

Tuo on täysin totta, et ei mtn järkee loimittaa oikeestaan luonnonrotuja pikkupakkasella. Sitähän mä viime viestissä sanoin, että joikainen Tekee OMALLA tavallaan ja miten itse parhaakseen näkee. Näin mä teen:

* Hionnut shettis n. 10 asteen pakkasella, kello on 12 päivällä...
        - Laitan fleecen tms. ja ehkä ulos tai siksi aikaa sisälle, että kuivuu ja sitten ulos.

* Paukkupakkanen...
        - Jos poni on saanut rauhassa kasvattaa talvikarvan, en loimita. Katson, miten poni kestää ulkona. Välttämättä en loimita.

* Vesiräntää tulee tms...
        - Katson edelleen, miten poni kestää. Saatan ehkä laittaa jonkun sadeloimen, riippuu myös, paljon pakkasta tai mikä lämpötila.

EDELLEEN JOKAINEN TEHKÖÖN NIINKUIN HÄN PARHAAKSI NÄKEE. Ja ennen kakkea kannattaa katsoa, tarviisk pony loimea. usein ei..

OK?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      219
      3670
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      16
      3627
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      94
      2639
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      17
      2229
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2199
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      1936
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      49
      1757
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      14
      1616
    9. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1601
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      86
      1245
    Aihe