Odottelen koepalojen tuloksia ja diagnoosin varmistumista. Mietin, että kai sen gluteiinittoman ruokavalion voi jo nyt aloittaa? Mihin muut keliaakikot kokoontuvat netissä? Onko mitään muuta palstaa kuin tämä, missä voi saada vertaistukea?
Aloittelijalle apua
2
569
Vastaukset
- jo käynyt
gastroskopiassa, voit ymmärtääkseni huoletta aloittaa gluteenittoman ruokavalion (ennen gastroskopiaa ei missään tapauksessa). Toinen keskustelupalsta löytyy täältä http://keliakiayhdistys.fi/forum/viewforum.php?f=1&sid=6f528a2e205d21f590065b4f1c3ceeeb
Itselleni siitä on ollut todella paljon hyötyä. Tervetuloa joukkoon! - Hanna
Komppaan edellistä, eli käsittääkseni mikään ei estä gluteenittoman dietin aloittamista heti gastron jälkeen. Itse söin tavallista leipää vielä tulosten saamiseen asti, koska olin oireeton. Se oli kyllä tyhmää, koska sillä vaan pitkittää elimistön tulehdustilaa.
Tosiaan tuo Uudenmaan keliakiayhdistyksen sivusto on toinen olemassaoleva. Se myös (ainakin minun mielestäni) toimii kätevämmin kuin tämä, mutta sinne pitää rekisteröityä.
Keliaakikot tapaavat myös livenä, mistä voisit saada vertaistukea ja hyviä vinkkejä esim. alueesi kahviloista, jotka tarjoilevat gluteenitonta.
Katso www.keliakialiitto.fi ja sieltä aluetoiminta ja oma paikallisyhdistyksesi. Alle 16-vuotiaat kuuluvat automaattisesti Mininukkareihin ja 16-28-vuotiaat Keliakianuoriin -> www.keliakianuoret.fi.
Jos et löydä kaipaamaasi ohjelmaa, tukea, vastausta kysymykseesi, tai mieleesi tulee hyvä muu toiminta-ajatus, ota ihmeessä yhteyttä Keliakialiittoon / paikallisyhdistykseen / Mininukkareihin / Keliakianuoriin.
Toiminta-ajatuksia mielellän aina vastaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1047614
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1075758- 835107
- 1394496
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113190- 542899
- 532812
- 612407
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102404Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562016