Refkuksi vaivoja!!!

Mulla todettiin vähän yli kuukausi sitten tähystyksessä refluksitauti. Mahassa oli myös tulehdus ja paljon pieniä haavoja. Sain kuukauden Somac-kuurin. Se loppui nyt torstaina. Maha on edelleen samanlainen, tosi kipeä! Ei mitään vaikutusta.

Perjantaina oli lääkärin soittoaika ja hän sanoi että on se tulehdus jo parantunut, kyllä paranee sen kuukauden kuurin aikana. Vaikka mulla maha edelleen kamalan kipeä! Oli vaan sitä mieltä että tulehdus on parantunut ja ei enää lääkettä. Seuraavaksi tulee aika vatsan ultraäänikuvaukseen.

Mietin vaan että eikös monet syö sitä somacia tai nexiumia paljon pidemmän kuurin kuin yhden kuukauden, enne kuin mitään tapahtuuu?? Ja monet käyttää niitä lääkkeitä ihan vakituisesti.

Mitähän tässä pitäis tehdä. Kestää varmaan ainakin kuukauden ennen kuin sen ajan saa ja selviääkö siinäkään sitten mitään sen kummempaa. Kamalaa odottelua kauheiden mahakipujen kanssa! Mahalaukkuun pistää aina, ja usein lisäksi hirveät ilmavaivat! Nytkin hädin tuskin saan tässä koneella istuttua!

14

1128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiiiiiiiiii

      jos mahakivut jatkuvat kovina, mene päivystykseen uudestaan ja uudestaan. Itse syön refluksiin nexiumia 40mg jatkuvasti, koska sairaus on krooninen.

      • mullakin on että se on krooninen. Outoa että se lääkäri ei sitä tuntunut tietävän... Jos nyt tästä vaikka huomenna menen lääkäriin, mitä ne voi siellä tehdä? Epäilen ettei mitään.


      • vatsakirurgi
        amiga kirjoitti:

        mullakin on että se on krooninen. Outoa että se lääkäri ei sitä tuntunut tietävän... Jos nyt tästä vaikka huomenna menen lääkäriin, mitä ne voi siellä tehdä? Epäilen ettei mitään.

        osaa asiansa. Muut lääkärit eivät aina ymmärrä, kuinka hankala tauti refluksi on. Kärsin samoista vaivoista ja lääkäreiden ymmärtämättömyydestä vuosikausia. Alussa puhuttiin vain stressistä, jota töissä olikin. Kun pääsin gastroskopiaan ja asiantuntijan pakeille, alkoi homma kulkea. Tähystyksessä löytyi pahoin tulehtunut ja haavainen ruokatorvi ja palleatyrä. Kun Nexiumista ei ollut apua, minut leikattiin. Se auttoi. Leikkauksesta on aikaa noin 1,5 vuotta.


      • vatsakirurgi kirjoitti:

        osaa asiansa. Muut lääkärit eivät aina ymmärrä, kuinka hankala tauti refluksi on. Kärsin samoista vaivoista ja lääkäreiden ymmärtämättömyydestä vuosikausia. Alussa puhuttiin vain stressistä, jota töissä olikin. Kun pääsin gastroskopiaan ja asiantuntijan pakeille, alkoi homma kulkea. Tähystyksessä löytyi pahoin tulehtunut ja haavainen ruokatorvi ja palleatyrä. Kun Nexiumista ei ollut apua, minut leikattiin. Se auttoi. Leikkauksesta on aikaa noin 1,5 vuotta.

        sellainen ammattilainen löytyisi...?
        En ole koskaan käynyt missään muualla lääkärissä kuin ihan tavallisessa. Yksityisistä en tiedä mitään. Mahtaako täältä pikkukaupungista edes löytyä sellaista ammattilaista.

        Vielä sellaisia oireita on tässä muutamien päivien aikana ollut, että on niinkuin raudanmaku kaikenaikaa suussa. Nyt tänään maku vaihtui : suuhun nousee sellainen maku kuin olisin vetänyt pullollisen yskänlääkettä! Vaikka en todellakaan ole yskänlääkettä ottanut.


      • vatsakirurgi
        amiga kirjoitti:

        sellainen ammattilainen löytyisi...?
        En ole koskaan käynyt missään muualla lääkärissä kuin ihan tavallisessa. Yksityisistä en tiedä mitään. Mahtaako täältä pikkukaupungista edes löytyä sellaista ammattilaista.

        Vielä sellaisia oireita on tässä muutamien päivien aikana ollut, että on niinkuin raudanmaku kaikenaikaa suussa. Nyt tänään maku vaihtui : suuhun nousee sellainen maku kuin olisin vetänyt pullollisen yskänlääkettä! Vaikka en todellakaan ole yskänlääkettä ottanut.

        löytyi minulle keskussairaalasta,jonne työterveys minut lähetti. Pikkukaupunki tämäkin.


      • vatsakirurgi kirjoitti:

        löytyi minulle keskussairaalasta,jonne työterveys minut lähetti. Pikkukaupunki tämäkin.

        pitäisi saada joku lähete sitten? Hmm. Enpä taida saada ihan heti...


      • Epäonnistunut leikkaus
        vatsakirurgi kirjoitti:

        osaa asiansa. Muut lääkärit eivät aina ymmärrä, kuinka hankala tauti refluksi on. Kärsin samoista vaivoista ja lääkäreiden ymmärtämättömyydestä vuosikausia. Alussa puhuttiin vain stressistä, jota töissä olikin. Kun pääsin gastroskopiaan ja asiantuntijan pakeille, alkoi homma kulkea. Tähystyksessä löytyi pahoin tulehtunut ja haavainen ruokatorvi ja palleatyrä. Kun Nexiumista ei ollut apua, minut leikattiin. Se auttoi. Leikkauksesta on aikaa noin 1,5 vuotta.

        mutta vaivat pahenivat, eli mikään ei muuttunut, nyt esimerkiksi ei pysty nielemään mitään muuta kuin nestemäistä ruokaa.


      • ruokavalio siihen

      • Epäonnistunut leikkaus kirjoitti:

        mutta vaivat pahenivat, eli mikään ei muuttunut, nyt esimerkiksi ei pysty nielemään mitään muuta kuin nestemäistä ruokaa.

        millään menisi leikkaukseen, pelottaa jos se tosiaan epäonnistuu.
        Olen yrittänyt haeskella itselleni sopivaa ruokavaliota mutta aika toivottomalta tuntuu! Kun ei oikein mikään tunnu sopivan.

        Tänään söin ruoaksi porsaan palapaisilihaa uunissa porkkanoiden kanssa hieman soijakastiketta ja muutama viherpippuri. Ja Jasmiiniriisiä. Tuli maha tosi kipeäksi ja ilmavaivoja! Mikä tuossakin nyt muka oli sellaista mikä ei sovi??!! Mitä vaan ruokaa teen niin aina tulee maha kipeäksi. Turhauttavaa!


      • Tuli vaan mieleen
        amiga kirjoitti:

        millään menisi leikkaukseen, pelottaa jos se tosiaan epäonnistuu.
        Olen yrittänyt haeskella itselleni sopivaa ruokavaliota mutta aika toivottomalta tuntuu! Kun ei oikein mikään tunnu sopivan.

        Tänään söin ruoaksi porsaan palapaisilihaa uunissa porkkanoiden kanssa hieman soijakastiketta ja muutama viherpippuri. Ja Jasmiiniriisiä. Tuli maha tosi kipeäksi ja ilmavaivoja! Mikä tuossakin nyt muka oli sellaista mikä ei sovi??!! Mitä vaan ruokaa teen niin aina tulee maha kipeäksi. Turhauttavaa!

        Ettei sulla refluksitaudin lisäksi olisi myös ärtyvä paksusuoli? Se on myös aika usealla refluksitautisella.

        Onko vatsa toiminut ihan normaalisti?

        Leikkausta ei kannata edes harkita, koska tehokkaalla lääkehoidolla tuo vatsavaiva on hoidettavissa, mutta saattaa olla että joudut vaihtamaan lääkitystä tai löydät avun jollain erikoisruokavaliolla, johon kyllä nopeastikin tottuu.

        Entä onko mahdolliset maito- ja ruoka-aineallergiat tutkittu?


      • Tuli vaan mieleen kirjoitti:

        Ettei sulla refluksitaudin lisäksi olisi myös ärtyvä paksusuoli? Se on myös aika usealla refluksitautisella.

        Onko vatsa toiminut ihan normaalisti?

        Leikkausta ei kannata edes harkita, koska tehokkaalla lääkehoidolla tuo vatsavaiva on hoidettavissa, mutta saattaa olla että joudut vaihtamaan lääkitystä tai löydät avun jollain erikoisruokavaliolla, johon kyllä nopeastikin tottuu.

        Entä onko mahdolliset maito- ja ruoka-aineallergiat tutkittu?

        mulla todennäköisesti on myös ärtyvä paksusuoli.

        On tutkittu maito ja keliakiajutut. Ei ole allergiaa niihin ainakaan.

        Maha toimii siten että välillä on ripulia, välillä kovalla. Nyt on ollut pidemmän aikaa jakso että maha on aika kovalla lähes koko ajan. Toimii silti päivittäin.

        Niin se lääkitys. Kun se lääkäri meinasi ettei mitään lääkettä enää tarvita...

        Ruokavalio juu kun löytyisikin. Melkein kaikki mitä syön aiheuttaa vaivoja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe