Elikkä olen viimeaikoina ostanut Argentiinalaisia, Chileläisiä ja Afrikkalaisia viinejä.
Kaikki olleet hyvänmakuisia avttuna, mutta jo muutaman päivän jälkeen ne on maistuneet hiivamaisilta/käyneiltä kuin joltain kiljulta. Ne on olleet huoneenlämmössä niinkuin meillä kaikki viinit aina. Niissä on ollut korkki päällä myöhemmin avaamisen ja nauttimisen jälkeen.
1.Pilaantuuko normi korkkipullollinen viini herkemmin kuin metallisella kierrekorkilla varustettu pullo?
2.Entä onko joku rypälelaatu herkempi pilaantumaan avattuna?
Kaikissa noissa nopeasti pilaantuneissa on ollut mukana pinotage-rypälelajiketta jonkun toisen lisäksi.
3.Mites kestääkö mikä rypälelaatu avattuna parhaiten, entä vaikuttaako hinta säilyvyyteen eli kalliit säilyy paremmin avattuna kuin halvemmat?
Niin ja laivalta ostettiin yksi pullo joka maistuu todella kummalta, varmaan ollut joku korkkivika. Todella outo maku oli. Ei voinut sitä juoda. Oli vahakorkki ja viini oli Etelä-Afrikasta.
Kun ei aina viittis kerralla juoda pullo tyhjäksi.
Viinien säilyvyydestä
Mä vaan
1
440
Vastaukset
- kyllä maistuu
soittele vaan, jos et jaksa juoda. Mulle kyllä maistuu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962953
- 432846
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj292050- 1331969
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51379- 171315