ABBA - koko tarina

bbaa

Onkos kukaan lukenut kattavaa ABBA-kirjaa "Koko tarina"? Itse olen selaillut sitä kirjastossa, ja täytyy sanoa, että mielenkiintoinen opus. Se kertoo hauskalla ja värikkäällä otteella bändin uran eri vaiheet ja tilanteet, Euroviisuista alkaen. Bennyn ja Anni-Fridan, ja Björnin ja Agnethan rakkaustarinat on myös huolelllisesti ruodittu kirjassa. Ja tietysti ABBAn musiikki.

Ovatkos muut lukeneet? Ja mitäs mieltä olette olleet?

9

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • music.

      -en ole lukenut,enkä taida lukeakaan.Muuten olen kyl sitä mieltä,et abba teki pikkutyttö-musaa..söpöä,ja karkilta maistuvaa.

      • ...ja kirja on...

        erinomainen, suosittelen kaikkia lukemaan. Käsitelty hienosti musiikkia, suhteita, bisnestä, bändin jäseniä. Britit tosiaan osaavat!

        "Muuten olen kyl sitä mieltä,et abba teki pikkutyttö-musaa..söpöä,ja karkilta maistuvaa."

        Niinkö tosiaan? Oletko kuunnellut esim. melankolista ja katkeran oloista Visitors-albumia, jolla ei ole yhtäkään iloista biisiä? Ainutlaatuinen tunnelma, ja pelkästään hyviä biisejä. Suosittelen kuuntelemaan ainakin sen ja Super Trouperin ennen kuin tuomitset ;)


      • mutta...
        ...ja kirja on... kirjoitti:

        erinomainen, suosittelen kaikkia lukemaan. Käsitelty hienosti musiikkia, suhteita, bisnestä, bändin jäseniä. Britit tosiaan osaavat!

        "Muuten olen kyl sitä mieltä,et abba teki pikkutyttö-musaa..söpöä,ja karkilta maistuvaa."

        Niinkö tosiaan? Oletko kuunnellut esim. melankolista ja katkeran oloista Visitors-albumia, jolla ei ole yhtäkään iloista biisiä? Ainutlaatuinen tunnelma, ja pelkästään hyviä biisejä. Suosittelen kuuntelemaan ainakin sen ja Super Trouperin ennen kuin tuomitset ;)

        johan sille Bonokin naureskeli yli 10 vuotta sitten että kaikki toki arvosti Abbba mutta sitä ei saanut sanoa ääneen kun se oli "tyttöjen bändi". Pikkupoikien kun oli niin tärkeää pitää kiinni katu-uskottavuudestaan. No, Bono on jo kauan ollut aikuinen mies, ja kaiken lisäksi hän on irlantilainen, eikä siellä kai olla yhtä huolissaan miehekkyydestä kuin täällä Suomessa, missä on pakko tykätä Kotiteollisuudesta ja näyttää siltä, ettei luulla Uralin perhoseksi.


      • ei ole

        Abban musiikki on niin taidolla tehtyä, että monilta kriitikoiltakin meni n. 20 vuotta asian tajuamiseen. Tuotanto ja sävellykset on tehty niin täydellisesti ja kekseliäästi että se on silkkaa neroutta. Tietysti naisten äänet soivat keskenään myös käsittämättömän hienosti.

        Oma ykkössuosikkini kaikista bändeistä on Rolling Stones, mutta silti Abba kolahtaa kyllä ihan täysin.


    • koko tarina

      on luettu, ja täytyy sanoa että on yksi parhaista populaarimusuiikista tehdyistä elämäkertakirjoista, samaa luokkaa kuin David Buckleyn David Bowie -kirja. Kyllä britit osaavat, kun sille päällle sattuvat!

    • aapo63

      Joo, ostin kirjan jo viime syksynä, kun se oli tarjouksessa (10 e). Vaan jostain syystä en sitä vielä ole lukenut. Sain vissiin yliannostuksen silloin kun kahlasin läpi Carl-Magnus Palmin järkäleen Bright Lights&Dark Shadows.
      Mutta jossain vaiheessa varmaan tämän Koko tarinankin luen.

    • Chiquitita

      Mä luin sen ehkä joskus toissa kesänä. Ihan hyvä kirja, kiva kuvaosiokin siinä keskellä. Paljon parempi lukee toi kirja, kun kattoo jotain jenkkidokumentteja, niistä ei saa ABBA:n vaiheista ja muista kunnollista tietoa. Ja tietty ABBA:n jäsenten yksityiselämäkin ja alkuvaiheet kiinnostaa, tosta kirjasta saa kaiken irti. :)

      • mr-tambourine-man

        Erinomaisen hyvä historiikki kyllä. Kertoo kaiken olennaisen värikkääseen, paikoin jopa pikkuprovosoivaan tyyliin, mutta on silti alusta loppuun täyttä asiaa. Tietoa, tyylitajua ja mielipiteitä on kirjan kirjoittajilla ollut vaikka muille jakaa. Keskeltä löytyvä kuvaosio on myös hieno.


      • rautaa
        mr-tambourine-man kirjoitti:

        Erinomaisen hyvä historiikki kyllä. Kertoo kaiken olennaisen värikkääseen, paikoin jopa pikkuprovosoivaan tyyliin, mutta on silti alusta loppuun täyttä asiaa. Tietoa, tyylitajua ja mielipiteitä on kirjan kirjoittajilla ollut vaikka muille jakaa. Keskeltä löytyvä kuvaosio on myös hieno.

        Paras popbändistä tehty historiikki. Ja tehty parhaasta popbändistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      145
      2465
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      410
      2118
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      34
      1948
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1300
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      111
      1259
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1149
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1093
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1077
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1054
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      61
      942
    Aihe