Millä kaavalla lasketaan talletuskorko?
Koron laskukaava??
8
14782
Vastaukset
- koron kaavalla
pääoma * korko-% = vuosikorko.
Pääasiallisesti päiväjakaja on 365, mutta voi olla myös 360 --> katso sopimuksestasi.- säästöheikki
Siis kun korko maksetaan kuukausittain ja joka päivä on "arvopäivä"???
Ei kuukauden alimmalle saldolle ja kerran vuodessa... - korko lasketaan
säästöheikki kirjoitti:
Siis kun korko maksetaan kuukausittain ja joka päivä on "arvopäivä"???
Ei kuukauden alimmalle saldolle ja kerran vuodessa...Koron kaava =
pääoma x päivien lkm x korko%_____________________________
kalenterivuoden pv lkm x 100
Tilisopimuksesta näet paljonko päiviä lasketaan korkovuoteen ja -kuukauteen.
Eli jos saldo koko korkokuun sama, saat koron määrän oheisesta kaavasta suoraan. Jos saldo vaihtelee päivittäin, päivien lkm laskukaavan yläosassa on niiden päivien lkm, jolloin ko saldo on ollut voimassa. Silloin joudut laskemaan jokaiselle eri saldolle saldon voimassaolopäivien ajalta korkoa ja kuukauden korko on niiden kaikkien korkojen yhteissumma. - aivan niin
säästöheikki kirjoitti:
Siis kun korko maksetaan kuukausittain ja joka päivä on "arvopäivä"???
Ei kuukauden alimmalle saldolle ja kerran vuodessa...niin, ihan sama kaava
vuosikorko saadaan peruskaavalla (pääoma*korko%)
jaetaan 365:llä = päiväkorko.
Jos saldo muuttuu päivittäin ja sopimuksen mukainen koronlaskentasääntö on joka päivälle, täytyy sinun toistaa laskenta 30/31 kertaa kuukaudelle. - laskurikalle
aivan niin kirjoitti:
niin, ihan sama kaava
vuosikorko saadaan peruskaavalla (pääoma*korko%)
jaetaan 365:llä = päiväkorko.
Jos saldo muuttuu päivittäin ja sopimuksen mukainen koronlaskentasääntö on joka päivälle, täytyy sinun toistaa laskenta 30/31 kertaa kuukaudelle.Eikö ois yksinkertaisempaa laskea
alimmat päiväsaldot 365 kappaletta yhteen ja jakaa
365:llä, jolloin saadaan keskimääräinen päiväsaldo
ja laskea siitä sitten korkotulo halutussa ajassa!!!
- oto-ekonomi
Nuo aiemmat laskukaavat eivät ottaneet huomioon korkoa korolle-efektiä. Oikeasti korko lasketaan päiväsaldolle, ja vaikka jakajana olisi 360, niin päiviä on silti vuodessa 365/366.
Googlettamalla korkoa korolle löytyy laskukaavoja, ihan hyvä (tosin ei enää kauhean helppo) kaava on osoitteessa
http://lipas.uwasa.fi/~mla/tma003/moniste/tmp1010.pdf - Anonyymi
Jos kun puhutaan talletuksista, esim Svea sanoo että talletuksen päiväkorko on 3%,.
Jos laitan 100 000 euroa kerralla tilille niin vuoden päästä olen sen 3% rikkaampi eli 3000euroa, eikä niin että rikastuisin joka päivä 3000euroa. Eikö tuo nimi ole harhaanjohtava.- Anonyymi
Svea ei puhu päiväkorosta ainakaan tällä sivulla https://www.svea.com/fi/fi/kuluttajat/talletus/saastotili/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602