Epilepsia ja perskännit?

Joku vaan...

Eli vaikka epilepsia ei oliskaan vakava, ettei saisi mitään tajuttomuus yms kohtauksia, niin mitä seuraisi epileptikolle perskänneistä?

19

2174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • useita

      Ei välttämättä mitään. riippuu ihan ihmisestä. ottaen huomioon että kuka vain tervekkin voi saada väsyneenä, krapulassa tms yhden kohtauksen elämässsän.

      mutta Useilla epileptikoilla tulee krapulapäivänä helposti kohtauksia,mutta myös muutenkin. on myös hyvä muistaa että kaikki kohtaukset vahingoittavat aivoja.

      voi myös mennä vuosia että ei tule mitään ja joku kaunis päivä alkaa tulla kohtauksia jatkuvasti ilman syytä. Toisaalta kohtauksia voi tulla lääkityksestä huolimatta ja siitä että elää terveellisesti eikä käytä alkoholia.
      Eli ei voi mitään yksiselitteistä tuohon vastata.

      epilepsiakohtaukset yleensä helpottavat lääkityksellä, mutta ei ole yhtään varmaa ettei koskaan saisi kohtausta kun syö lääkkeitä.

      Mietin vain että miten on epilepsiadiagnoosi jos ei ole kohtauksia?? tarkoitatko että ne pysyvät lääkityksellä poissa???

      epileptikon 3 hyvää ohjetta on
      1. muista syödä, 2. muista nukkua, 3 muista ottaa lääkkeesi.

      • ei alkoholia

        useimpien epiöepsialääkkeiden kanssa mainitaan, että ei alkoholia. Varsinkin, jos käyttää rauhoittavaa lääkettä tai masennuslääkettä myöskin, tilanne saattaa olla vieläkin vakavampi. Kohtaukset voivat olla paljon vaikeampia. Maksa ja munuaiset ovat rasituksella jo pelkästään lääkkeistä. Jos painoa on tullut lisää ja haluaisi pudottaa sitä. Ei onnistu!


      • Hugo.
        ei alkoholia kirjoitti:

        useimpien epiöepsialääkkeiden kanssa mainitaan, että ei alkoholia. Varsinkin, jos käyttää rauhoittavaa lääkettä tai masennuslääkettä myöskin, tilanne saattaa olla vieläkin vakavampi. Kohtaukset voivat olla paljon vaikeampia. Maksa ja munuaiset ovat rasituksella jo pelkästään lääkkeistä. Jos painoa on tullut lisää ja haluaisi pudottaa sitä. Ei onnistu!

        Siis eihän maksaa ole hyvä rasittaa, mutta kyllä se alkoholi tekee ainakin minusta virkeän ja sosiaalisen, joka on täten pinnan kiristyttä tärkeä ja eihän sitä selvinpäin ole hyvää seuraa. Kai ne lääkkeet lamauttavat jotenkin.

        Fyysisesti siis on erinomaisen hyvä, että ei juo. Ihminen valitettavasti taitaa olla muutakin kuin keho ja mieliala vaikuttaa yleiseen jaksamiseen.

        Itse voin todeta, että mukavaa on lähinnä vain kännissä... erityisen mukavaa, koska silloin on täysin terve ja en mene räkäkänniin. Monesti ajattelenkin, että onkohan lääkkeiden syöminen edes hyvästä ja miten ne on oikein edes määrätty, kun kahden vaikutusta edes ei tiedetä... on vain todettu, että vaikuttaisi positiivisesti ja ajanmittaan menettävät tehoaan.

        Vaikeita asioita ja viimeviikon juomisella ei kyllä saa mitään hyödyllistä aikaiseksi. Jos on humalassa, niin lähtee hurvittelemaan ja krapulassa taasen on toimintakyvytön... jostain systä sekin kyllä vaihtelee.

        Koska alkoholi tosiaan vaikuttaa keskushermostoon, kuten epilääkkeet, niin kyllä sen juominen lääkityksen sotkee. Valitettavasti itse koen humalan vain positiivisena... jos ei olisi krapulaa.

        Kunnioitan ihmistä, joka on absolutisti... känniläiset ne aiheuttaa muutenkin rikoksia ja pahaa itselleekin.

        Miten muuten munuaiset rasittuvat lääkkeistä? Osaatko vastata? Tämä on itselleni täysin epäselvää ja etenkin haiman rasittuminen.

        Tämä kirje voi olla sekava, sillä krapula tuntuu vieläkin la-su välisestä todellisetsa räkäkännistä ja valvomisesta. Elimistö todellakin huutaa rasitusta sellaisen jälkeen ja vaakatasossa on hyvä pysytellä seuraavana päivänä, sillä tasapainokin on ainakin itselläni krapulassa aivan kateissa väsymyksestä. Sydämeen tuntuu myös vaikuttavan eikä krapulassa oikein ruokakaan maistu. Onneksi ei alkoholia voi krapulassa ajatellakaan... toisin kuin monet kaverini käyttävät sitä krapulalääkkeenä.


      • Sopeutukaa
        Hugo. kirjoitti:

        Siis eihän maksaa ole hyvä rasittaa, mutta kyllä se alkoholi tekee ainakin minusta virkeän ja sosiaalisen, joka on täten pinnan kiristyttä tärkeä ja eihän sitä selvinpäin ole hyvää seuraa. Kai ne lääkkeet lamauttavat jotenkin.

        Fyysisesti siis on erinomaisen hyvä, että ei juo. Ihminen valitettavasti taitaa olla muutakin kuin keho ja mieliala vaikuttaa yleiseen jaksamiseen.

        Itse voin todeta, että mukavaa on lähinnä vain kännissä... erityisen mukavaa, koska silloin on täysin terve ja en mene räkäkänniin. Monesti ajattelenkin, että onkohan lääkkeiden syöminen edes hyvästä ja miten ne on oikein edes määrätty, kun kahden vaikutusta edes ei tiedetä... on vain todettu, että vaikuttaisi positiivisesti ja ajanmittaan menettävät tehoaan.

        Vaikeita asioita ja viimeviikon juomisella ei kyllä saa mitään hyödyllistä aikaiseksi. Jos on humalassa, niin lähtee hurvittelemaan ja krapulassa taasen on toimintakyvytön... jostain systä sekin kyllä vaihtelee.

        Koska alkoholi tosiaan vaikuttaa keskushermostoon, kuten epilääkkeet, niin kyllä sen juominen lääkityksen sotkee. Valitettavasti itse koen humalan vain positiivisena... jos ei olisi krapulaa.

        Kunnioitan ihmistä, joka on absolutisti... känniläiset ne aiheuttaa muutenkin rikoksia ja pahaa itselleekin.

        Miten muuten munuaiset rasittuvat lääkkeistä? Osaatko vastata? Tämä on itselleni täysin epäselvää ja etenkin haiman rasittuminen.

        Tämä kirje voi olla sekava, sillä krapula tuntuu vieläkin la-su välisestä todellisetsa räkäkännistä ja valvomisesta. Elimistö todellakin huutaa rasitusta sellaisen jälkeen ja vaakatasossa on hyvä pysytellä seuraavana päivänä, sillä tasapainokin on ainakin itselläni krapulassa aivan kateissa väsymyksestä. Sydämeen tuntuu myös vaikuttavan eikä krapulassa oikein ruokakaan maistu. Onneksi ei alkoholia voi krapulassa ajatellakaan... toisin kuin monet kaverini käyttävät sitä krapulalääkkeenä.

        http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0200/6.htm
        Pakko vastata
        saitti tuossa pääset muistelemaan kouluaikojasi jos selvinpäin satuit tunneilla olemaan.Ihmettelin tuota kysymystäsi miten munuaiset rasittuvat lääkkeistä, itse muistelen asiaa opeteltiin jo alaluokilla kuin ihmisen anatomiaa opetettiin.


      • Hugo.
        Sopeutukaa kirjoitti:

        http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0200/6.htm
        Pakko vastata
        saitti tuossa pääset muistelemaan kouluaikojasi jos selvinpäin satuit tunneilla olemaan.Ihmettelin tuota kysymystäsi miten munuaiset rasittuvat lääkkeistä, itse muistelen asiaa opeteltiin jo alaluokilla kuin ihmisen anatomiaa opetettiin.

        Pitäs sitten varmaan käydä ala-aste uusiksi. Haima etenkin on mysteeri. Kerro omin sanoin. Linkkejä ei voi availla.


      • Sopeutukaa
        Hugo. kirjoitti:

        Pitäs sitten varmaan käydä ala-aste uusiksi. Haima etenkin on mysteeri. Kerro omin sanoin. Linkkejä ei voi availla.

        Avata linkkiä ? löydät kyllä hakusanalla saitteja aiheesta pilvin pimein.Munuaiset poistavat verestä myrkylliset aineet ja varmasti rasittuvat sitä enemmän mitä enemmän lääkkeitä ja viinaa käytät.Mikä voi sit johtaa viimeksi munuaissairauteen asti.En jaksa kovin paljon aiheesta kirjoittaa kuin netti hakee sullekkin hyvin aiheesta jos vain etsit.


      • ei varmaan ole sama
        Hugo. kirjoitti:

        Siis eihän maksaa ole hyvä rasittaa, mutta kyllä se alkoholi tekee ainakin minusta virkeän ja sosiaalisen, joka on täten pinnan kiristyttä tärkeä ja eihän sitä selvinpäin ole hyvää seuraa. Kai ne lääkkeet lamauttavat jotenkin.

        Fyysisesti siis on erinomaisen hyvä, että ei juo. Ihminen valitettavasti taitaa olla muutakin kuin keho ja mieliala vaikuttaa yleiseen jaksamiseen.

        Itse voin todeta, että mukavaa on lähinnä vain kännissä... erityisen mukavaa, koska silloin on täysin terve ja en mene räkäkänniin. Monesti ajattelenkin, että onkohan lääkkeiden syöminen edes hyvästä ja miten ne on oikein edes määrätty, kun kahden vaikutusta edes ei tiedetä... on vain todettu, että vaikuttaisi positiivisesti ja ajanmittaan menettävät tehoaan.

        Vaikeita asioita ja viimeviikon juomisella ei kyllä saa mitään hyödyllistä aikaiseksi. Jos on humalassa, niin lähtee hurvittelemaan ja krapulassa taasen on toimintakyvytön... jostain systä sekin kyllä vaihtelee.

        Koska alkoholi tosiaan vaikuttaa keskushermostoon, kuten epilääkkeet, niin kyllä sen juominen lääkityksen sotkee. Valitettavasti itse koen humalan vain positiivisena... jos ei olisi krapulaa.

        Kunnioitan ihmistä, joka on absolutisti... känniläiset ne aiheuttaa muutenkin rikoksia ja pahaa itselleekin.

        Miten muuten munuaiset rasittuvat lääkkeistä? Osaatko vastata? Tämä on itselleni täysin epäselvää ja etenkin haiman rasittuminen.

        Tämä kirje voi olla sekava, sillä krapula tuntuu vieläkin la-su välisestä todellisetsa räkäkännistä ja valvomisesta. Elimistö todellakin huutaa rasitusta sellaisen jälkeen ja vaakatasossa on hyvä pysytellä seuraavana päivänä, sillä tasapainokin on ainakin itselläni krapulassa aivan kateissa väsymyksestä. Sydämeen tuntuu myös vaikuttavan eikä krapulassa oikein ruokakaan maistu. Onneksi ei alkoholia voi krapulassa ajatellakaan... toisin kuin monet kaverini käyttävät sitä krapulalääkkeenä.

        Huugolla on ollut muunlaista tekstiä aikaisemmin. En usko, että tämä on hänen
        tekstiä. Hän tasan tarkkan tietää miten vaikuttaa ja en usko hänen käyttävän edes sitä näin ! höpö höpö.


      • Teeretär

        Suolaista nimenomaan on hyvä sisällyttää tuohon juopotteluiltaan. Omat Trileptalini imevät natriumarvot tosi alas ja suolainen auttaa sihen. Olen kuullut näitä Trileptal-tapauksia monia. Erään ilta oli juuri suolasen puutteesta päättynyt kaljaa juodessa ikävästi. Nykyään samainen syö kaljottelun jälkeen aina suolapähkinöitä tms.


      • Hugo.
        ei varmaan ole sama kirjoitti:

        Huugolla on ollut muunlaista tekstiä aikaisemmin. En usko, että tämä on hänen
        tekstiä. Hän tasan tarkkan tietää miten vaikuttaa ja en usko hänen käyttävän edes sitä näin ! höpö höpö.

        Kyllä tuo oli täysin tekstiäni ja omasta kokemusmaailmastani. En ole ottanut munuaisten ja haiman osuutta selville lääkityksen kanssa ja sen tiedän, että maksa on rasituksella.

        Hyvä, että on kirjoittanut tänne krapulassakin, niin muistaa, että millainen olo ollut. Luin viestini uudestaan ja täysin piti paikkaansa. En tiedä, että mihin viestiin viittaat, jossa on toisenlaista tekstiä. Laita se vaikka tähän, niin tsekkaan itsekin.

        Mahtava tunne herätä ilman krapulaa ja ulkona vielä aurinkoinen ilma.

        Lääkärinikin huomasi, että käytän alkoholia liikaa ja ei enää määrännyt unilääkkeitä, koska yhteisvaikutuksena voi olla hengityksen lamaantuminen ja kysyin, että mitä siitä seuraa, niin sanoi, että sehän on itsestään selvää. Tällähetkellä minun sama valvoakin yöt, mutta onhan se metelissä vaikeampi nukkua päivällä.

        Teksti on varmasti erilaista aiheesta riippuen. Itse tunnistan ainakin tekstini tuostakin.


      • jaa"a
        Hugo. kirjoitti:

        Kyllä tuo oli täysin tekstiäni ja omasta kokemusmaailmastani. En ole ottanut munuaisten ja haiman osuutta selville lääkityksen kanssa ja sen tiedän, että maksa on rasituksella.

        Hyvä, että on kirjoittanut tänne krapulassakin, niin muistaa, että millainen olo ollut. Luin viestini uudestaan ja täysin piti paikkaansa. En tiedä, että mihin viestiin viittaat, jossa on toisenlaista tekstiä. Laita se vaikka tähän, niin tsekkaan itsekin.

        Mahtava tunne herätä ilman krapulaa ja ulkona vielä aurinkoinen ilma.

        Lääkärinikin huomasi, että käytän alkoholia liikaa ja ei enää määrännyt unilääkkeitä, koska yhteisvaikutuksena voi olla hengityksen lamaantuminen ja kysyin, että mitä siitä seuraa, niin sanoi, että sehän on itsestään selvää. Tällähetkellä minun sama valvoakin yöt, mutta onhan se metelissä vaikeampi nukkua päivällä.

        Teksti on varmasti erilaista aiheesta riippuen. Itse tunnistan ainakin tekstini tuostakin.

        Sitä mieltä, että olet antanut hyviä, asiantuntevia, kannustavia mielipiteitä.
        Itsse en voi maistaa pisaraakaan. Kuten alempana kirjoitan, kaksi ööliäkin tekee seuraavana päivänä kouristuksia useita peräkkäin. Siksi alkomahooliin suhtaudun varauksella. Lääkkeiden kanssa vieläkin vaarallisempaa. Ei kenenkään kannata tietentahtoen tuhota arvokasta elimistöä.
        Se "kankkunen" on sitten kanssa hel-----tä.iIhmettelen, miksi ei kaikki saa samanlista kuin minä.Päätä sarkee joka aamu muutenkin ja otasan alue on kuin ei toimisi kaikki kunnolla.
        Otsa on kylmä. Josko se auttais, että laittais alkoholia pyyhkeeseen ja hautois sillä . Hih,hih


      • Hugo.
        jaa"a kirjoitti:

        Sitä mieltä, että olet antanut hyviä, asiantuntevia, kannustavia mielipiteitä.
        Itsse en voi maistaa pisaraakaan. Kuten alempana kirjoitan, kaksi ööliäkin tekee seuraavana päivänä kouristuksia useita peräkkäin. Siksi alkomahooliin suhtaudun varauksella. Lääkkeiden kanssa vieläkin vaarallisempaa. Ei kenenkään kannata tietentahtoen tuhota arvokasta elimistöä.
        Se "kankkunen" on sitten kanssa hel-----tä.iIhmettelen, miksi ei kaikki saa samanlista kuin minä.Päätä sarkee joka aamu muutenkin ja otasan alue on kuin ei toimisi kaikki kunnolla.
        Otsa on kylmä. Josko se auttais, että laittais alkoholia pyyhkeeseen ja hautois sillä . Hih,hih

        Hyvää pääsiäistä Sinulle! Jos minulla ei olisi asiantuntemusta, niin olisin kyllä täysi lahopää, sillä olen lukenut ja opiskellut niin pitkään.

        Taas olen juomatta ollut ja huomaan, että vierotusoireet häviää hiljalleen ja unia tulee todella paljon. Neurologin mukaan se on merkki aivotoiminnan normalisoitumisesta.

        Omat kaverini ovat alkoholin suurkuluttajia ja heidän seurassa oli kaikenlaista ongelmaa... heillä ei epilepsiaa. Tappelivat ja olivat oikeudessa... nyt kun pistin kaverisuhteet poikki, on helpompi olla juomatta.

        Turhaan sitä terveyttää vaarantaa... tosin olen varma, että kyllä sitä tulee vielä juotua. Itselläni alkoholi vaan todellakin aiheuttaa vain positiivisia vaikutuksia humalassa... krapula on eriasia.

        Naisystäväni ja kaverinikin sanovat, että olen tylsä selvinpäin. Niin se varmaan onkin. Itse voin sanoa, että kaverini käyttäytyvät todella sekavasti humalassa. Nukahtavat ravintolaan, tulevat väkivaltaiseksi ja eivät löydä kotiin, kun eivät pysy pystyssä, vaan nukkuvat ojissa.

        Onneksi muutama kaveri osaa käyttää alkoholia kutakuinkin seurustelujuomana.

        Itsekin kun olen pitänyt 3 kuukauden taukoja juomisessa, niin olo on aivan toisenlainen ja jaksaa asioita jo ilman viinaakin.

        Elämä ilman alkoholia epin kanssa varmasti paras ratkaisu.

        Viestisi sai ainakin minut hyvälle mielelle. Kiitoksia. Hyvä, että kerrankin minusta apua.


      • Hugo. kirjoitti:

        Hyvää pääsiäistä Sinulle! Jos minulla ei olisi asiantuntemusta, niin olisin kyllä täysi lahopää, sillä olen lukenut ja opiskellut niin pitkään.

        Taas olen juomatta ollut ja huomaan, että vierotusoireet häviää hiljalleen ja unia tulee todella paljon. Neurologin mukaan se on merkki aivotoiminnan normalisoitumisesta.

        Omat kaverini ovat alkoholin suurkuluttajia ja heidän seurassa oli kaikenlaista ongelmaa... heillä ei epilepsiaa. Tappelivat ja olivat oikeudessa... nyt kun pistin kaverisuhteet poikki, on helpompi olla juomatta.

        Turhaan sitä terveyttää vaarantaa... tosin olen varma, että kyllä sitä tulee vielä juotua. Itselläni alkoholi vaan todellakin aiheuttaa vain positiivisia vaikutuksia humalassa... krapula on eriasia.

        Naisystäväni ja kaverinikin sanovat, että olen tylsä selvinpäin. Niin se varmaan onkin. Itse voin sanoa, että kaverini käyttäytyvät todella sekavasti humalassa. Nukahtavat ravintolaan, tulevat väkivaltaiseksi ja eivät löydä kotiin, kun eivät pysy pystyssä, vaan nukkuvat ojissa.

        Onneksi muutama kaveri osaa käyttää alkoholia kutakuinkin seurustelujuomana.

        Itsekin kun olen pitänyt 3 kuukauden taukoja juomisessa, niin olo on aivan toisenlainen ja jaksaa asioita jo ilman viinaakin.

        Elämä ilman alkoholia epin kanssa varmasti paras ratkaisu.

        Viestisi sai ainakin minut hyvälle mielelle. Kiitoksia. Hyvä, että kerrankin minusta apua.

        "Hyvä, että kerrankin minusta apua".

        Vaikka olet ollut välillä sellainen
        hmmm..."jukuripää"?? on Sinusta
        varmasti ollut apua.

        En kuitenkaan liikaa viitsi kehua
        ettei nouse ns. hattuun:))))))))))

        Hyvää pääsiäistä.


      • Sopeutukaa kirjoitti:

        http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0200/6.htm
        Pakko vastata
        saitti tuossa pääset muistelemaan kouluaikojasi jos selvinpäin satuit tunneilla olemaan.Ihmettelin tuota kysymystäsi miten munuaiset rasittuvat lääkkeistä, itse muistelen asiaa opeteltiin jo alaluokilla kuin ihmisen anatomiaa opetettiin.

        Ei minun ollessani kansakoulussa
        tuollaisista asioista juteltu.

        Puhumattakaan monista muista
        elimistölle tärkeistä asioista.

        Lapsen tekokin oli silloin hys hys..


    • viima78

      joskus aikoinaan tullut otettua ihan kunnolla kännit, eikä ole mitään ongelmia ollut, ONNEKSI =)
      Minä teen aina niin kun otan alkoholia että otan iltalääkkeen ensin ja pidän useamman tunnin tauon ja sitten vasta avaan oluen tai siiderin..
      se on ainakin minulle ollut hyvä keino, mutta en suosittele perskännejä. Ainakaan itse en niitä enään "harrasta"
      Minulla ainakin on paljon hauskempaa kun otan sievästi ja tiedän mitä tapahtuu ja muistan kaiken =)

    • Peeth.

      Tästä on jo useamman kerran puhuttu täällä.

      Eli riippuu ihan tyypistä, tavoista ja epilepsian tyypistä. Itselläni perskännit on mahdolliset eikä juuri sinä iltana ole ongelmana, mutta jos en muista lääketta ja juo vettä sekä syö ennen nukkumaanmenoa, on krapulassa kohtaukset melko todennäköisiä, tai ainakin olen aivan poikkipihalla kuin olisin aineissa. Ja itse asiassa uni on tärkein asioista joita tarvitsen välttääkseni kohtaukset(tajuttomuuskohtauksia en ole saanut vuosiin, vain poissaolokohtauksia).

      Mutta ei, itse känni ei ole koskaan aiheuttanut ongelmia.
      Ja tämä on jokaisella erilailla joten en suosittele että menet vetämään perskännit nyt samantien jos et ole pieniäkään hiprakoita testannut.

    • eräs vuodenvaihde

      kokeilin, kahden oluen verran, että seuraavana päivänä tuli tiuhaan kouristuksia.
      Ystäväperheemme ihmetteli, että miksi niitä nyt niin paljon tulee. Siinä vaiheessa epini oli kumottu ja 11,sta lääkkeen vaikutukset aivoissa ja muualla. Tämän tiedon valossa varoitan . Tiedän kyllä, että ammoisina aikoina alkoholia on laitettu suoraan aivojen sille alueelle, jossa on epipesäke ja saatu hyviä tuloksia hetkeksi. Tästä ilosta ei kannata kuitenkaan ruveta aivosoluja tuhoamaan etanolilla.

    • Olisiko tästä apua???

      1. Krapulan ennaltaehkäisy

      Helpoin tapa parantaa krapula on ennaltaehkäisy.
      Syö jotain, ennen alkoholin nauttimista. Ravinto hidastaa alkoholin kulkua, ja samalla myös lieventää humaltumista.
      Juo vettä. Alkoholi erittää kehosta enemmän nesteitä, minkä seurauksena on nestehukka.
      Ota 50 milligrammaa B6 vitamiinia ennen alkoholin nauttimista ja myös sen jälkeen.

      2. Nauttiessa alkoholia
      Juo lasillinen vettä tai alkoholittomia juomia, jokaisen alkoholi-annoksen välissä.
      Jos virtsaat tummempaa sävyä, olet todennäköisesti nestehukan partaalla. Tällöin on suositeltavaa juoda lasillinen vettä.
      Älä vaihtele alkoholijuomia, pyri juomaan samaa lajia. Esimerkiksi pelkästään olutta tai pelkästään viiniä.
      Tässä on listattu alkoholijuomia vähiten krapulan aikaansaavista eniten aikaansaaviin:
      Puhdas etanoli
      Vodka
      Gin
      Valkoviini
      Viski
      Rommi
      Punaviini
      Brandy

      Shampanja ja kuohuviini antavat myös pahimpia kankkusia.

      3. Ennen nukkumaan menoa

      Haluat varmasti nukahtaa samantien tultuasi kotiin, mutta pieni viisiminuuttinen voi lieventää seuraavan aamun tuskaa.
      Ota B6 vitamiini, minkä mainitsimme jo aikaisemmin, mieluiten veden kanssa.
      Juo lasillinen appelsiinimehua, C-vitamiini nopeuttaa alkoholin polttoa maksassa.
      Napostele jotakin pientä, ehkäistääkseen matalan verenpaineen.

      4. Seuraava aamu
      Nuku pitkään. Mitä enemmän nukut, sitä virkeempänä heräät.
      Juo paljon vettä, jotta kehosi nesteet tasapainottuu.
      Jos vatsaasi koskee, vältä kahvia ja kofeiini -tuotteita, sillä ärsyttää vatsaa.
      Juo mehuja ja kevyitä juomia pahoinvointiin.
      Mikäli sinua oksettaa, on tällöin hyvä tyhjentää vatsa. Vatsan tasaannuttua, ota vatsalääke.
      Syö hyvin. lataa elimistösi proteiini- ja hiilihydraattivarastot.
      Ota loppuun särkylääkettä, jos sellaiseen on tarvetta.
      Kevyt liikunta raittiissa ilmassa virkistää mieltä, ja lieventää esimerkiksi päänsärkyä.

      Huom! Krapularyypyn ottaminen ei lievennä krapulaa vaan siirtää oireita edemmäs, luomalla uuden humalatilan.

      • Jaa"a

        Olet mahtava.
        Ihana lukea kirjoituksianne.
        Tuo iloa päivään, " ilman väkeviä"
        Hei muuten mangnesiun ja sinkki on aineita, joita saamme liian vähän ruoasta.
        Sen vielä lisäisin Pärren mahtavaan ohjeeseen : ).
        Osaan muuten jo nauraakin, ellei kouristus vie otsaani ja poskiani puuduksiin. Nauran teidän kirjoituksillenne .Pystyn, koska leukani ja ylähuuleni sentään liikkuvat ja äänijänteet toimivat.Joka päivä on kouristuksia ollut, mutta pakko on tämä kestää. Kipu on valtava, kun jäsenet vääntyvät mahdottomiin asentoihin. Aurinkoista mieltä kaikille tasapuolisesti.


      • Anonyymi
        Jaa"a kirjoitti:

        Olet mahtava.
        Ihana lukea kirjoituksianne.
        Tuo iloa päivään, " ilman väkeviä"
        Hei muuten mangnesiun ja sinkki on aineita, joita saamme liian vähän ruoasta.
        Sen vielä lisäisin Pärren mahtavaan ohjeeseen : ).
        Osaan muuten jo nauraakin, ellei kouristus vie otsaani ja poskiani puuduksiin. Nauran teidän kirjoituksillenne .Pystyn, koska leukani ja ylähuuleni sentään liikkuvat ja äänijänteet toimivat.Joka päivä on kouristuksia ollut, mutta pakko on tämä kestää. Kipu on valtava, kun jäsenet vääntyvät mahdottomiin asentoihin. Aurinkoista mieltä kaikille tasapuolisesti.

        Cocgacista ei ttuu rapuloo, vuan onp kallist


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1878
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1782
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1271
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1152
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1085
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe