Toivoisin epäonnistuneiden hoitojen lomassa edes pientä toivonkipinää onnellisesti päättyneistä tarinoista. Olemme IVF-hoidoissa. Kaiken pitäisi olla kunnossa, alkiot ovat TOP-luokkaa ja jakaantuvat aikataulussa, mutta eivät kiinnity... Immunologisia tai muita erityistutkimuksia ei ole tehty eikä aspiriinia tai kortisonia ole ehdotettu syötäväksi. Onko täällä ketään entisiä selittämättömästi lapsettomia..?
Selittämätön lapsettomuus
11
1361
Vastaukset
- ainakin
yksi. Meilläkään ei mitään vikaa kummastakaan löydetty, mutta siitä huolimatta kului yli kaksi vuotta raskautumiseen.
Sellaisen muutoksen tein omissa elintavoissani, en tiedä onko sillä ollut merkitystä, mutta itse ainakin uskon näin - jätin punaisen lihan pois ruokavaliostani, tilalle soijaa, kalaa, kanaa... Nyt viikolla 22 :)
Yritä olla ajattelematta asiaa ja stressaamatta , sillä uskoisin myös olevan merkitystä, usko pois, joku päivä tärppää! - rv 9+2
Hei! Me kärsimme selittämättömästä lapsettomuudesta. Yritystä takana 4 vuotta, viimeisen 1,5 vuoden aikana hoitoja tehty 3 inssiä, 3 IVF:ää (3 tuoresiirtoa 2 PASia). Toisen IVF:n tuoresiirrosta plussa -> kohdun ulkopuolinen raskaus. Kolmannen IVF:n tuoresiirrosta olen tosiaan nyt menossa rv 9 2.
Meillä ei muuta vikaa ole löytynyt, kuin että mulla on ohut kohdun limakalvo, joka ei meinaa lääkkeilläkään kasvaa paksuutta. Silti lääkärit eivät ole myöntäneet, että se välttämättä olisi lapsettomuuden syy, vaan sanovat aina, että ei vaan ole osunut tarpeeksi vahvaa alkiota kohdalle.
Limis ollut alkion siirroissa 6-7 mm.
Mulle on määrätty miniaspirin muutamaan viimeiseen hoitoon, nytkin popsin niitä edelleen. Auttaa kiinnittymistä, lisää kohdun verenkiertoa.
Lisäksi syön MultivitaPlussaa ja tämän viimeisen hoitojakson alusta asti ollaan miehen kanssa molemmat syöty Omega3-kapseleita kanssa.
Että tällaisella kombinaatiolla onnistui meillä (ymmärrän kyllä, että "varmoilla" viikoilla ei vielä olla, enkä täällä juuri vielä juhli tätä raskautta. Varovasti, päivä kerrallaan mennään ..). Tuota miniaspirinia ei kannata kuitenkaan mennä popsimaan keskustelematta asiasta hoitavan lääkärin kanssa. - kans yks..
eli mulla oli tosi ohut se limakalvo, sain vagifemia ja estrogeelia joissa molemmissa estrogeeniä ja se autto aika nopeesi. se paksuuntu noin 10 mm kokoseks ja alkio nappas kiinni siihen voimalla ja pysyny on!!!
poika tulossa ja nyt 30 vkoa raskautta jo!!! arvaa ollaanko onnesta soikeina!!
eli älä sinä luovuta kuule!! hommaa lekuriltas noi estrogeenit, ne ainaki osaa auttaa. mul oli kans toi kiinnittyminen hankalaa. ja folleja vauhditettiin puregoonilla olan takaa ja sitten ku onnistu niin kyllä oli ihana olo!!! eli yrittämisen jatkaminen on oleellista vaik tuntuis ettei millään tärppää!!
meil meni vuosi ennenkun tuli. ja oli elämän pisin vuosi!!
t. Minna - tyttö 5kk
Hoidot lopetettiin 5 vuotta sitten. Syy lapsettomuuteen ei ikinä selvinnyt. Ja olimme jo hyväksyneet ja suunnitelleet elämämme ilman lapsia. Shokki oli melkoinen, kun huomasin olevani raskaana.
- eli en ole
kokenut lapsettomuushoitoja, mutta käydessäni akupunktiohoidossa raskausmyrkytyksen vuoksi (syntymän jälkeen), minua vuosia hoitanut tyyppi sanoi tytön olevan akupunktiolapsi. Oli siis hoitanut minua kokonaisuutena ja vaivoihini oli liittynyt todennäköisesti vaikeus raskautua, mutta emme silloin yrittäneet lasta. Olen kyllä lukenut aiemminkin, että akupunktiolla voidaan hoitaa lapsettomuutta useissa tapauksissa, mutta hoitajan tulee sitten olla kunnollinen koulutettu kiinalaisen lääketieteen asiantuntija.
- meillä ei
myöskään ole löytynyt yhtään mitään syytä lapsettomuudelle. Yritystä takana 4 vuotta, niistä hoidoissa oltu viimeiset 3 vuotta. Neljännestä hoidosta v 2006 yksi keskenmeno, ja nyt olen sitten yhdeksännestä hoidosta uudestaan raskaana rv 9 6.
- patseli
syytä lapsettomuuteen ei löytynyt... Kuusi vuotta yritystä ennen hoitoja!!! Ensimmäisellä ivf hoidolla tarppäsi ja syntyi terve poika! Kymmenen kuukautta pojan jälkeen yllätyimme positiivisesti kun testi näytti plussaa! Nyt menossa rv 18 ja odotamme innolla ilman apua alkunsa saanutta masu-asukkia!!! :D
- MMM
Meillä on lapsettomuutta takana pari vuotta. Hoitotauolla (kolmen inssin jälkeen) odottaessani koeputkihoitojen alkua, menkat jäivät tulematta ja huomasin olevani raskaana. Yllätys oli kyllä melkoinen. Eli kyllä sitä toivoa on :)
- Onnistuuko?
että pitkäänkin lapsettomuudesta kärsineet ovat vihdoin onnistuneet pikkuisen saamaan. Tuntuu aika turhauttavalta, kun tietää, että vika on mitä todennäköisimmin kohdun limakalvossa tai munasolujen jakautumisessa/kiinnittymisessä alkuvaiheen jälkeen, ja näille vioillehan ei kai oikeastaan mitään voi tehdä.. Kaikki muu kun toimii juuri niinkuin pitääkin..
- yritystä takana?
Itselläkin on välillä ollut sellainen olo, että olisi jotenkin helpompaa, kun olisi joku selvä SYY lapsettomuudelle, olisi ainakin jotakin, mitä hoitaa. Mutta eihän se oikeasti niin mene. Positiivistahan se on, ettei mitään vikaa löydy. Raskaaksi tuleminen vaan ottaa aikansa, hoitojen kanssa pitää olla kärsivällinen ja koettaa pysyä optimistisena, vaikka tuntuukin sille, ettei IKINÄ tärppää.
Joskus selittämättömästi lapsettomat joutuvat turvautumaan luovutussoluihin, kun omilla soluilla saadut alkiot eivät vain suostu kiinnittymään. Joskus, jostain kumman syystä, luovutetuilla soluilla saadut alkiot kuitenkin kiinnittyvät.
Me olemme siis myös selittämättömästi lapsettomia ja meillä toimi pitkä viljely. Kolmannessa IVF:ssä alkiot viljeltiin labrassa blastokystivaiheeseen asti (5-6 päivää) ja tällainen blastokysti sitten tosiaan tarrasi kiinni. Blastokystit kiinnittyvät helpommin, mutta pitkässä viljelyssä on vaarana se, ettei siirtoon päästä ollenkaan, kun harva alkio labraoloissa jatkaa tuonne blastokystivaiheeseen asti. Tämä on kuitenkin hoitomuoto, joka kannattaa ottaa puheeksi klinikalla sitten, kun siirtoja on jo tehty useita, eikä tulosta tule! En tosin tiedä, tehdäänkö pitkää viljelyä julkisella puolella. - Onnistuuko?
yritystä takana? kirjoitti:
Itselläkin on välillä ollut sellainen olo, että olisi jotenkin helpompaa, kun olisi joku selvä SYY lapsettomuudelle, olisi ainakin jotakin, mitä hoitaa. Mutta eihän se oikeasti niin mene. Positiivistahan se on, ettei mitään vikaa löydy. Raskaaksi tuleminen vaan ottaa aikansa, hoitojen kanssa pitää olla kärsivällinen ja koettaa pysyä optimistisena, vaikka tuntuukin sille, ettei IKINÄ tärppää.
Joskus selittämättömästi lapsettomat joutuvat turvautumaan luovutussoluihin, kun omilla soluilla saadut alkiot eivät vain suostu kiinnittymään. Joskus, jostain kumman syystä, luovutetuilla soluilla saadut alkiot kuitenkin kiinnittyvät.
Me olemme siis myös selittämättömästi lapsettomia ja meillä toimi pitkä viljely. Kolmannessa IVF:ssä alkiot viljeltiin labrassa blastokystivaiheeseen asti (5-6 päivää) ja tällainen blastokysti sitten tosiaan tarrasi kiinni. Blastokystit kiinnittyvät helpommin, mutta pitkässä viljelyssä on vaarana se, ettei siirtoon päästä ollenkaan, kun harva alkio labraoloissa jatkaa tuonne blastokystivaiheeseen asti. Tämä on kuitenkin hoitomuoto, joka kannattaa ottaa puheeksi klinikalla sitten, kun siirtoja on jo tehty useita, eikä tulosta tule! En tosin tiedä, tehdäänkö pitkää viljelyä julkisella puolella.ilman ehkäisyä, lukemattomia inseminaatioita ja 2 IVF:a. Seuraavaksi PAS, 1. kerralla pakastettavaa ei jäänyt. Pitkää viljelyä pitänee miettiä, aion myös jutella kortisoninkäytöstä, vaikka siitä ei tiettävästi näyttöä olekaan. Viimeisenä keinona aion vielä kokeilla luovutettuja munasoluja, vaikka eipä niistäkään ole iloa jos kohtu on kykenemätön ottamaan alkioita vastaan. Aspiriinit aloitin nyt omatoimisesti, ei kai niistä haittaakaan ole..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207