Nestekaasun saatavuus

välimerellä

Miten hyvin mahtaa saada suomalaisia pulloja täytettyä Välimerellä, Esim. Espanjassa tai Kreikassa? Vai pitääkö ostaa aina paikallinen pullo, sille paineenalennin ja vaihdella sitä?

12

1915

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PSI

Tekee homman ainakin kymmenen kertaa helpommaksi käytettäessä paikallista pulloa ja kaasua (butaania). Propaani tahtoo olla hakusassa. Itselläni on kokemuksia kahdelte kesältä Korfulta Gibralttarille.

• ole väliä

onko se propaania tai butaania, kun välimerellä ollaan. Jos siis vain täyttävät butaania suomalaiseen pulloon?

Jos joutuu ostamaan paikallisen pullon, niin onko noilla mailla (Kreikka, Italia, Ranska) joku yksi ja sama pullotyyppi vai kaikilla omansa?

Käsittääkseni laitteiden toiminnassa ei ole isoa eroa kummalla kaasulla käyttää.

• PSI
        ole väliä kirjoitti:

onko se propaania tai butaania, kun välimerellä ollaan. Jos siis vain täyttävät butaania suomalaiseen pulloon?

Jos joutuu ostamaan paikallisen pullon, niin onko noilla mailla (Kreikka, Italia, Ranska) joku yksi ja sama pullotyyppi vai kaikilla omansa?

Käsittääkseni laitteiden toiminnassa ei ole isoa eroa kummalla kaasulla käyttää.

Ei olekaan mutta täyttöpaikkoja on harvassa vaihtoa joka paikassa. Pullo on sama Kreikasta Saksaan (butaani) koko matkan.

• oikein, niin
        PSI kirjoitti:

Ei olekaan mutta täyttöpaikkoja on harvassa vaihtoa joka paikassa. Pullo on sama Kreikasta Saksaan (butaani) koko matkan.

tuo pullo on se saksalainen pullo, eli teknisesti sama kuin Suomen sivukierteinen, mutta joita ei voi vaihtaa suomalaiseen.

Eli, hommasta pääsisi helpoimmalla, kun ostaisi mennessä (Itämereltä) kaksi saksalaista pulloa, joita saa vaihdeltua yleisesti myös välimerellä.

Toimisiko näin?

• vetta
        ole väliä kirjoitti:

Suomalainen kaasu ei pala samalla tavalla kuin välimeren kaasu eli butaani.
        Uunin liekki kannattaa säätää uudestaan.

• PSI
        oikein, niin kirjoitti:

tuo pullo on se saksalainen pullo, eli teknisesti sama kuin Suomen sivukierteinen, mutta joita ei voi vaihtaa suomalaiseen.

Eli, hommasta pääsisi helpoimmalla, kun ostaisi mennessä (Itämereltä) kaksi saksalaista pulloa, joita saa vaihdeltua yleisesti myös välimerellä.

Toimisiko näin?

Oikea oletus ja toimintatapa

• noissa
        vetta kirjoitti:

Suomalainen kaasu ei pala samalla tavalla kuin välimeren kaasu eli butaani.
        Uunin liekki kannattaa säätää uudestaan.

pieni tehoero, muistaakseni propaanin eduksi, mutta ei kai mitään säätöjä tarvita. Tai ainakaan mun uunissa ei ole mitään säätöjä.

• vetta
        noissa kirjoitti:

pieni tehoero, muistaakseni propaanin eduksi, mutta ei kai mitään säätöjä tarvita. Tai ainakaan mun uunissa ei ole mitään säätöjä.

Tehoero on suomikaasun vahingoksi. Liekki uunissa on hevosenkenkä-reikäputken reijissä.

• oikeaa merkitystä!
        vetta kirjoitti:

Tehoero on suomikaasun vahingoksi. Liekki uunissa on hevosenkenkä-reikäputken reijissä.

propane vs butane - sivustoilla (en tallentanut lähdettä) selitettiin, että liian vähähappisella palamisella butaani muodostaa häkää.

• muodostumisen
        oikeaa merkitystä! kirjoitti:

propane vs butane - sivustoilla (en tallentanut lähdettä) selitettiin, että liian vähähappisella palamisella butaani muodostaa häkää.

näkee liekin väristä. Puhtaasti palava nestekaasu palaa sinisellä liekillä, kun taas vajalla hapella keltaisella. Jos siis liekki palaa keltaisella liekillä, niin poltin on hengenvaarallinen ja sitä ei pidä käyttää. Häkä on tappava ja kavala kaasu, kun sitä ei ihmisaistein huomaa.

• outlanderisti

Campinggaz ja venttiilin saa vaikka kaasuvalolta hesasta. mulla olis parin kesän päästä ylimääräinen.

• Gaz.

Minulla olisi kaksi 2.5 kg butaanipulloa ja niihin sopiva 30 mbar paineenalennusventtiili. Vaihdettu pois Italiasta tuodusta veneestä. 041-4602910.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2879
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2037
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1767
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1722
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1411
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      955
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe