suolavesihaude

mietiskelen vaan

Nii sellasta vaan aattelin että kun merivesi parantaa aknea ja muutenkin ihonlaatua niin ajattelin että eikös tää kotitekonen "merivei" (että laittaa veteen merisuolaa) toimís samalla tavalla? onko jotain jotka on kokeillut? Mullakun ei nyt ihan olis varaa lähteä ulkomaille asiaa testaamaan:D

8

5500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut

Toi siis ihan oikeasti toimii! Tiedän kyllä että tuohan ei todellakaan paranna mitään todella vaikeaa aknea( sehän lähtee vasta roaccutan kuurin jälkeen pois, yleensä) Mutta siis toi suolahaude juttu pelasti ihoni:D se paransi kaikki ruvet jotka oli finnien jäljiltä (tosin hieman se kirveli noissa haavoissa). Itellänihän ei mitään pahaa aknea ole mutta kuitenkin. Ja siinä kukaan ei varmaan menetä mitään jos koklaa koska se ei voi ainekaan huonontaa ihoasi. SUOSITTELEN KOKEILEMAAN!

• jee

siis miten sä oot tollasen hauteen tehny ite kotona? lisänny veteen merisuolaa vai miten? ihan yksityiskohtasesti jos voit selostaa nii kiitos :)

• ^^^^
        jee kirjoitti:

siis miten sä oot tollasen hauteen tehny ite kotona? lisänny veteen merisuolaa vai miten? ihan yksityiskohtasesti jos voit selostaa nii kiitos :)

Ensinhän minä keitän veden, sitten laitan johonkin muovikippoon tai muuhun vastaavaan näitä merisuola kiteitä tai sitä hienokiteisempää merisuolaa. Sen jälkeen kaadan kuuman veden astiaan jossa suola on, sekoitan hieman ja annan sen jäähtyä vähäsen, sitten otan näitä vanupalloja joita kastan suolavedessä, sen jälkeen vaan sivelen sillä kasvoja useamman kerran. Teen näin päivässä aika monta kertaa, se ei tietenkään haittaa jos vesi on mennyt jo kylmäksi mutta sillä kuumalla vedellä lähtee samalla ihosta likakin pois. Jos nyt tästä selityksestä jotain saisit selvää, kerro sitten auttoiko:)

• jee
        ^^^^ kirjoitti:

Ensinhän minä keitän veden, sitten laitan johonkin muovikippoon tai muuhun vastaavaan näitä merisuola kiteitä tai sitä hienokiteisempää merisuolaa. Sen jälkeen kaadan kuuman veden astiaan jossa suola on, sekoitan hieman ja annan sen jäähtyä vähäsen, sitten otan näitä vanupalloja joita kastan suolavedessä, sen jälkeen vaan sivelen sillä kasvoja useamman kerran. Teen näin päivässä aika monta kertaa, se ei tietenkään haittaa jos vesi on mennyt jo kylmäksi mutta sillä kuumalla vedellä lähtee samalla ihosta likakin pois. Jos nyt tästä selityksestä jotain saisit selvää, kerro sitten auttoiko:)

kiitti paljon ymmärsin hyvin, ainaki niin luulen :D täytyy kokeilla tässä joku päivä tota :)

• huppalaboo

Mä oon käyttänyt tätä sekotan -kuumaan veteen merisuolaa ja pyyhin sitten sillä kasvojani- menetelmää aina sillon, kun tuppaa kasvoihin iskemään kunnon finnitulehduksen päälle silloin tällöin ja se kyllä rauhottaa ihoa hyvin parissa päivässä pahasssakin tulehduksessa. Tietysti kirvelee jonkun verran ensin, mutta se on pientä siihen mitä on saanut näistä finneistä ja paiseista kärsiä. Eli toimii kyllä ihan hyvin ja suosittelen! Oon ajatellut nyt jatkossa, josko rupeisin ihan säännöllisesti joka ilta pyyhkii kasvoja tuolla suolaliuoksella, jospa se ehkäsis sitä tulehduksen syntyäkin..

• ph-cosmetic

Onko kukaan kokeillut Ph-cosmeticsin tuotteita? Tuo suola on siellä käytössä. Suomesta löytyy ainakin www.kehologi.fi(meniköhän oikein...?)

• Nannukkainen_

Itse olen atoopikko ja olen kokeillut suolahaudetta. Keitetään 1L vettä ja siihen sekoitetaan joukkoon tavallista ruokasuolaa 3tlk, sitten annetaan jäähtyä. Kun vesin on jäähtynyt, otetaan kangas pala (puuvillaa) ja kastellaan se vedessä ja asetetaan hoidettavalle kohdalle 15-30min. Tämä suolahaude poistaa tulehdusta, turvotusta ja punoitusta, sekä märkivästä haavasta imeytyy märkä pois. Kuulostaa inhalta mutta auttaa :) itse olen kärsinyt todella, todella, todella kuivista kasvoista ja tätä kun olen pitänyt kasvoilla illalla ennen nukkumaan menoa ja seuraavana päivänä käynyt suihkussa, kuiva on saanut kyytiä :) tämä tehoaa ja tehoaa varmastikkin myös muihin iho ongelmiin! Kannattaa kokeilla auringon polttamaan ihoon myöskin :) muttei ikinä ei saa käyttää haudetta kuumana, tulehtuneet kohdat ihossa innostuuvat entisestään lämpimästä ja kosteasta pyyhkeestä, aina kylmänä haude! :)

• Stadium

Olen myös atoopikko ja käyttänyt kohta vuoden menestyksellä saksalaisen P.jentsuran emäksistä suolaa. En olisi ikinä uskonut, että ihonhoitoni voisi olla koskaan näin yksinkertaista. Tässäkin suolassa on kai hiukan puhdasta merisuolaakin Atlantista, mutta lähinnä se koostuu emäksisistä mineraaleista. Sen huomaakin, kun tuotetta käyttää, se muuttuu veden kanssa iholla liukkaaksi. Aluksi suola kirveli ja ihoa punoitti iltapesun jälkeen. Sain ohjeeksi olla voitelematta tai öljyämättä ihoa ja se jos mikä vaati hiukan totuttelemista. Aluksi iho tuntuikin kuivalta. Mutta päivä päivältä ihosta tuli parempi. Kuivan kuoren hilseiltyä pois, alta paljastui joustava iho, jollaista en muista koskaan nähneenikään. Ja en siis todellakaan käyttänyt koko aikana tai vieläkään varsinaista voidetta. Suolan kanssa kosmetologilta ostetua sopivaa puhdistusainetta ja ihon kosteuttamiseen merivettä. Nyt olen siirtynyt ohueen ihoa rauhoittavaan seerumiin. Löysin samalla aivan upean meikinkin, joka on samalla kosteuttava ja samalla sävyttävä tuote.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe