Nyt kannattaa heittää vanhat tavat ja omapäisyys nurkkaan sillä Shellin V-power todella toimii! Oma kiinnostus heräsi, kun tankkasin 3 tankillista Shellin V-poweria testimielessä tankkiin. Tyhjäkäynti parani, koneen ääni parani (pieni nakutus poistui), joten itse päätin alkaa käyttämään tätä polttoainetta jatkossakin.
Testasin itse myös Gps-laitteistolla kiihtyvyyksiä ja lähes jokaisessa testissä sain n. 2-3% parempia aikoja kuin 98-oktaanisella
Aikaisemmin käytin siis 98 oktaanista bensaa ja autoni on 225 hevosvoimainen 2,5T V50.
V-power antaa puolueettomissa tutkimuksissa enemmän tehoa kuin 98-oktaaninen bensa. Tämä on todistettu jo vaikka kuinka monissa testeissä.
Mitä tehokkaampi auto on ja eritoten ahdettu, sitä hyödyllisempää on käyttää tätä polttoainetta.
Seuraavassa linkissä v-poweria ja 98-oktaanista on testattu Lancer Evo IX:ssä jossa tehon/väännön nousu on havaittavissa graafisesti.
http://www.autospeed.com/cms/A_108935/article.html
20PSI ahdoilla 98okt tuotti 328Nm väännöt
20PSI ahdoilla v-power tuotti 363Nm väännöt
Netistä löytyy varmasti lisääkin testejä, mutta viestini on selvä. V-power on lisäsatsauksen arvoinen. Pitää muistaa että polttoaine ei tee ihmeitä mutta eron 98-oktaaniseen sen verran minkä 5snt/litrahinnan ero antaa olettaakkin, joten aineen hintalaatu-suhde on kunnossa.
Ei tästä tajunnan räjäyttäjäksi ole, mutta en itse näe mitään syytä tankata enää 98 bensaa ja säästäväni tässä 2,50e/tankillisesta. Tuo on niin mitätön ero autoilukuluissa, että hinta ei heilauta mittaria suuntaan tai toiseen, pääasia että saan autooni markkinoiden parasta bensiiniä.
Olisi kiva kuulla muiltakin positiivisia kokemuksia v-powerista. Jos jotain negatiivista on kerrottavana niin muistathan perustelut.
V-power
74
20909
Vastaukset
- tankannut
Minäkin olen tankannut sitä muutaman kerran. Sitä 95:sta. On sattunut olemaan asema kohdalla, kun auto herjaa vähästä polttoaineesta. Yleensähän ei kannata varta vasten lähteä hakemaan bensaa mutkan kautta. Siinä häviää eniten. Aikaa ja rahaa.
Ihan samalla tavalla se toimi kuin muidenkin bensa. Käynnissä ei ollut mitään eroa, eikä kulutuskaan muuttunut. Ihan hyvää bensaa.- Shellillä
V-Power on vähintään 99,7 oktaanista.
Se 95 oktaaninen ei ole V-Power bensiiniä.
Näin siis Suomessa. Norjassa oli ainakin viime kesänä kaksi eri V-Power bensiiniä... pelkkä V-power joka oli 95 oktaanista mutta V-Powerin lisäaineet sekä sitten V-Power Racing joka oli korkeampioktaanista kamaa.
Suomen V-Power on siis sama kuin muiden maiden V-Power Racing. - Poulos
Shellillä kirjoitti:
V-Power on vähintään 99,7 oktaanista.
Se 95 oktaaninen ei ole V-Power bensiiniä.
Näin siis Suomessa. Norjassa oli ainakin viime kesänä kaksi eri V-Power bensiiniä... pelkkä V-power joka oli 95 oktaanista mutta V-Powerin lisäaineet sekä sitten V-Power Racing joka oli korkeampioktaanista kamaa.
Suomen V-Power on siis sama kuin muiden maiden V-Power Racing.Itse ostan autohuollon yhteydessä aina pullollisen Forte Fuel System Cleaneria...
- 19
Poulos kirjoitti:
Itse ostan autohuollon yhteydessä aina pullollisen Forte Fuel System Cleaneria...
Onko Forten vaikutus yhtä ilmeinen, kuin V-Powerin mielikuvitusoktaanien?
- -ZZzzZZ-
"Testasin itse myös Gps-laitteistolla kiihtyvyyksiä ja lähes jokaisessa testissä sain n. 2-3% parempia aikoja kuin 98-oktaanisella"
Ko. kärry kiihtyy 0-100km/h 7,3 sekuntia (Tuulilasin sivujen mukaan).
Eli jokainen voi itse laskea, kuinka suuresta hyödystä on todella kyse....- ihmettelet?
Suorituskyky kasvoi prosentuaalisesti saman verran kuin bensan litrahinta.
V-power ei siis ole paljon kalliimpi, eikä se nosta suorituskykyä paljon.
Jos luet viesti niin ymmärrät toisenkin asian miksi päädyin tähän bensaan. - Erkkimerkki222
ihmettelet? kirjoitti:
Suorituskyky kasvoi prosentuaalisesti saman verran kuin bensan litrahinta.
V-power ei siis ole paljon kalliimpi, eikä se nosta suorituskykyä paljon.
Jos luet viesti niin ymmärrät toisenkin asian miksi päädyin tähän bensaan.Eli jos se auto kiihtyy 7,3s 0-100, niin v-powerilla 7,1 sekunnissa. Voi vaan kuvitella kuinka paljon on epätarkkuustekijöitä..
GPS:n viiveellisyys. Siitä yksistään tulee jo tuo 0,2s
Olosuhteiden vaihtuminen. Millainen pito sattuu milläkin hetkellä olemaan.
Kiihdyttäminen. Ihan sama kummalla, automaatilla vai manuaalilla, siinäkin on liikaa variaatiota.
Aivan turhaan revittelit edes takaisin. Hyvä ellei tuo V-power todellisuudessa laske auton suorituskykyä, niinkuin kävi erään Lehden käyttötestissä =)
No samapa se mitä tankkaa, ja tankkaa sitä mikä tuntuu kivalta. Tosi asia on, että faktat puuttuu tuon bensan hyvyydestä muihin bensoihin nähden. Ei taida kasvaa kuin jalostamoiden voitot tuollaisesta. - tarkkuudesta
Erkkimerkki222 kirjoitti:
Eli jos se auto kiihtyy 7,3s 0-100, niin v-powerilla 7,1 sekunnissa. Voi vaan kuvitella kuinka paljon on epätarkkuustekijöitä..
GPS:n viiveellisyys. Siitä yksistään tulee jo tuo 0,2s
Olosuhteiden vaihtuminen. Millainen pito sattuu milläkin hetkellä olemaan.
Kiihdyttäminen. Ihan sama kummalla, automaatilla vai manuaalilla, siinäkin on liikaa variaatiota.
Aivan turhaan revittelit edes takaisin. Hyvä ellei tuo V-power todellisuudessa laske auton suorituskykyä, niinkuin kävi erään Lehden käyttötestissä =)
No samapa se mitä tankkaa, ja tankkaa sitä mikä tuntuu kivalta. Tosi asia on, että faktat puuttuu tuon bensan hyvyydestä muihin bensoihin nähden. Ei taida kasvaa kuin jalostamoiden voitot tuollaisesta.Sellaista lehden testiä ei olekkaan missä tehot olisi laskenut.
Tein testit gps:llä monta kertaa toistaen samalla radalla samassa kohdassa 98:lla. Ja sain järjestäen samoja aikoja.
Tein v-powerilla samoiten testejä peräjälkeen ja kaikki alittivat aiemmat ajat 2-3%
Samat mittaolosuhteet,pito,laitteisto.
Ei epäselvyyttä tuloksista. - Erkkimerkki222
tarkkuudesta kirjoitti:
Sellaista lehden testiä ei olekkaan missä tehot olisi laskenut.
Tein testit gps:llä monta kertaa toistaen samalla radalla samassa kohdassa 98:lla. Ja sain järjestäen samoja aikoja.
Tein v-powerilla samoiten testejä peräjälkeen ja kaikki alittivat aiemmat ajat 2-3%
Samat mittaolosuhteet,pito,laitteisto.
Ei epäselvyyttä tuloksista.Ei täytä mitään tieteellisen testin vaatimuksia. Et oikeasti edes taida tajuta, että normaaleissa kenttäoloissa ei juuri millään tarkkuusmittareilla saada luotettavasti jotain 1% eroa mitattua johonkin toiseen suureen. Puhumattakaan, että itse katsoo jostain GPS:stä. Oivoi. Usko pois, aivan turhaa revittelyä. Oli varmasti kivaa, ja itse vakuutuit, mutta onneks oikeassa maailmassa tuollaiset testit eivät muuta mitään. Muuten olisivat monet arvot toisenlaisia.
- ollahiemantyhmä
Erkkimerkki222 kirjoitti:
Ei täytä mitään tieteellisen testin vaatimuksia. Et oikeasti edes taida tajuta, että normaaleissa kenttäoloissa ei juuri millään tarkkuusmittareilla saada luotettavasti jotain 1% eroa mitattua johonkin toiseen suureen. Puhumattakaan, että itse katsoo jostain GPS:stä. Oivoi. Usko pois, aivan turhaa revittelyä. Oli varmasti kivaa, ja itse vakuutuit, mutta onneks oikeassa maailmassa tuollaiset testit eivät muuta mitään. Muuten olisivat monet arvot toisenlaisia.
Taidat olla hieman yksinkertainen tai sitten niin vastenhakoinen v-poweria vastaan ettet halua ymmärtää.
Kiihdytin siis samassa kohtaa 30-90km/h samalla vaihteella samalla mittalaitteistolla ja ajat olivat seuraavat.
98E
5,72 sek
5,74 sek
5,71 sek
5,72 sek
sitten v-power
5,58 sek
5,55 sek
5,54 sek - oli kyllä
tarkkuudesta kirjoitti:
Sellaista lehden testiä ei olekkaan missä tehot olisi laskenut.
Tein testit gps:llä monta kertaa toistaen samalla radalla samassa kohdassa 98:lla. Ja sain järjestäen samoja aikoja.
Tein v-powerilla samoiten testejä peräjälkeen ja kaikki alittivat aiemmat ajat 2-3%
Samat mittaolosuhteet,pito,laitteisto.
Ei epäselvyyttä tuloksista.Näin perämoottoritestin aiheesta ja siinä ainakin v-power ei nostanut vaan jopa laski veneen suorituskykyä.
- ratkaisevaa?
ollahiemantyhmä kirjoitti:
Taidat olla hieman yksinkertainen tai sitten niin vastenhakoinen v-poweria vastaan ettet halua ymmärtää.
Kiihdytin siis samassa kohtaa 30-90km/h samalla vaihteella samalla mittalaitteistolla ja ajat olivat seuraavat.
98E
5,72 sek
5,74 sek
5,71 sek
5,72 sek
sitten v-power
5,58 sek
5,55 sek
5,54 sekMitä nuo sekunnin kymmenykset merkitsevät arkielämässä sinulle? Saatko tyydytystä volvosi kanssa siitä? Onko ajotapanasi "kyykyttää" kanssa-autoilijoita liikenteessä? Jos ei vakiot 225 hv riitä niin kehotan siirtymään bussiin.
- Erkkimerkki222
ollahiemantyhmä kirjoitti:
Taidat olla hieman yksinkertainen tai sitten niin vastenhakoinen v-poweria vastaan ettet halua ymmärtää.
Kiihdytin siis samassa kohtaa 30-90km/h samalla vaihteella samalla mittalaitteistolla ja ajat olivat seuraavat.
98E
5,72 sek
5,74 sek
5,71 sek
5,72 sek
sitten v-power
5,58 sek
5,55 sek
5,54 sekMikset samantien ottanut vielä tarkempaa, 5,7223423 (eihän siinä ole vasta kuin miljoonasosat)
Voit minun puolestani pyyhkiä perseesi noilla kymmenesosilla. Ei voi kuin haukkua ihmistä tyhmäksi, jos kuvittelet, että mittausvirheet ole kymmenyksiä suurempi tuollaisissa testeissä.
Eikä sekään tunnu sinulle riittävän. Kun mitään faktaa tuon bensan paremmuudesta ei ole, päinvastoin, niin täytyy itse alkaa näitä täysin epävirallisia testejä tekemään.. Voi luoja. - rasu
Erkkimerkki222 kirjoitti:
Eli jos se auto kiihtyy 7,3s 0-100, niin v-powerilla 7,1 sekunnissa. Voi vaan kuvitella kuinka paljon on epätarkkuustekijöitä..
GPS:n viiveellisyys. Siitä yksistään tulee jo tuo 0,2s
Olosuhteiden vaihtuminen. Millainen pito sattuu milläkin hetkellä olemaan.
Kiihdyttäminen. Ihan sama kummalla, automaatilla vai manuaalilla, siinäkin on liikaa variaatiota.
Aivan turhaan revittelit edes takaisin. Hyvä ellei tuo V-power todellisuudessa laske auton suorituskykyä, niinkuin kävi erään Lehden käyttötestissä =)
No samapa se mitä tankkaa, ja tankkaa sitä mikä tuntuu kivalta. Tosi asia on, että faktat puuttuu tuon bensan hyvyydestä muihin bensoihin nähden. Ei taida kasvaa kuin jalostamoiden voitot tuollaisesta.uskoin alusta alkain shellin 98 ok olevan puhtaapi poltoaine,kuin 95ok.Kaupunki ajossa kului 18l 100km,mutta kulutus putosi 12l100km.Taas matkaajossa 9l100km.Auto kiihtyy paremmin,sekä katsastuksessa päästöarvot ovat erittäe pienet.Menossa on kolmas vuosi ja enkä vaihda 95 ellei sitten ole saatavilla 98ok.Automme 3,3lbensaauto ns, tillaauto.
- tuloksia
ollahiemantyhmä kirjoitti:
Taidat olla hieman yksinkertainen tai sitten niin vastenhakoinen v-poweria vastaan ettet halua ymmärtää.
Kiihdytin siis samassa kohtaa 30-90km/h samalla vaihteella samalla mittalaitteistolla ja ajat olivat seuraavat.
98E
5,72 sek
5,74 sek
5,71 sek
5,72 sek
sitten v-power
5,58 sek
5,55 sek
5,54 sek5,72 sek
5,74 sek
5,71 sek
5,72 sek
_________
Noissa mittauksissa maksimihajonta vain 0,03s (eli heittoa vain 0,5% ) jollaiseen tarkkuuteen ei kotimittareilla päästä (GPS ottaa näytteitä maksimissaan 10 kertaa sekunnissa) -ja vaikka päästäisin, niin auto ei todellakaan kiihdy joka kerralla noin tarkasti samaan aikaan.
Mutta sen uskon että V-Power tuo ahdettuun korkaviritteiseen hieman lisätehoa.
- HOj
Varmaankin syynä tuo vaparin matalampi vaatimustaso oktaanien suhteen.
Kone on kunnossa eikä naputa ja käy tasaseen normaalilla 95E bensalla ja V-power ei vaikuttanut juuta eikä jaata, no kulutusta ei tullut mitottua kun ei useampaa tankkausta saanut sopivasti peräkkäin samalla V-powerilla.
Mielenkiintoista jos on noinkin suuri ero kiihtyvyyksissä mitattavissa. Eikös joku VAG 1.8 turbo ollut toinen motti jossa V-Power oli parempi?- Vapari2
Kyl ainaki omassa huomaa eron, ei välttämättä suorituskyvyssä, mutta bensankulutus putosi yli 1,5l/100km kun vaihto 98okt. V-Poweriin. Muutenkin kone käy paremmin ja kuulostaa paremmalta. Tosin moottori on Mersun 4,2l V8, mutta vapari kuitenkin :)
- paine,
Olen testaillut korkeampioktaanisten polttoaineiden kulutuksia tai oikeastaan polttoaineen/rahan säästöä käyttäen korkeampioktaanisempaa bensaa kuin autonvalmistaja suosittelee.
98 oktaaninen on edullisin bensiini ahdetuille moottoreille.
Tehoasioihin en ota kantaa. - väärti.....
Itsellä oli Ibiza FR 150 hv 1,8T-koneella, ja tannkasin yli puoli vuotta sokeasti V-Poweria. Ainoa ero, mikä oli, oli kierrosalueen ylärekisterin teho, sen eron huomasin talla pohjassa kiihdytettäessä. Normaaleilla käyttökierrosalueilla ei eroja, jopa alavääntö tuntui heikommalta kuin 98:ssa. Sen sijaan 95 on ahdetulle autolle paskaa litkua, kyllä peruskonekin ahdettuna ja säätyvällä sytytysennakolla (nakutustunnistin) pystyy hyödyntämään 98:n, mutta V-Powerista ei juuri hyötyä enää lisää ole. Sitä en epäile, etteikö tuollaisissa erikoiskoneisissa turboissa voisi lisätehoja/vääntöä vielä enemmän tullakin, riippuu koneen nakutustunnistimen toiminnasta.
- Hölkynkölkyn
Tarviikohan tuollaisissa härveleissä edes katsoa mitä tankkiin laittaa (pl. diesel).. Ymmärrän asian jos hv:t pyörii jossain 300 :n korvilla! Itselläkin 280 hv ja 95:ttä laitan tankkiin (ja vielä ruopii alle 5s sataseen..).. ratameiningeissä 98:a voisin suunnitella...
t. nimim. evolancer
- autosta
Korkeammasta puristuskestävyydestä ei ole hyötyä jos autossa ei ole muuttuvaa venttiilien- ja sytytyksenajoitusta.
- v-pover oikeen
mennä kaupaksi kun tarvii täällä yrittää mainostaa. Naurettavat mittaustulokset kokonaisuutena kun käytetään gps mittausta.
- fiatjeps
oli ainakin kaikkein halvinta mitä löysin länsisuomen kierroksella ja sitä täytyikin ottaa heti vähän enemmän sitten.
muusta en osaa sanoa mut kyllä siin ysivitosen pistoolis juu luki v power.
kulutuskaan ei tuntunu järin suurelta, neula laski yllättävän vähän kotimatkalla mutta tämä voi johtua useista eri tekijöistä. - yksinkertaisesti
että "Just putting higher octane fuel into the tank of the standard Evo makes little or no difference to the performance that’s available. However, when specific engine tuning is undertaken to match the non-standard fuel, results start to appear. Run 100 octane fuel, more boost and suitable tuning – and then the power and torque outputs respond extremely well."
Eli muuttamatta moottorin säätöjä eroa ei ole mutta kun sytytys ja elektroniikka säädetään korkeaoktaaniselle tulee pieni ero. Ei siis vieläkään merkittävää mitä ei saisi aikaan matalaoktaanisella lastun säätöjä muuttamalla ja virittämällä konetta.- lanceri
Minulla on tavallinen 1,6 lanceri mitsu 72 kW -05 kun käytän tavallista 95:sta vääntö ja kiihtyvyys samalla vaihteella on suht´ tasainen välillä 2000-6000rpm.
Kun tankkaan v-poveria niin hiukan ennen 4000rpm tapahtuu matkustajienkin havaitsema tehon lisäys eli pieni "turbo" potku, joka jatkuu rajoittimeen asti.
käsittääkseni teoriassa tolla moottorilla ei pitäisi olla mitään vaikutusta millä bensalla ajaa, on niin matalaviritteinen.
Olen kokeillut useamman kerran ja ihmetellyt asiaa.
Muuta eroa en ole havainnut esim. polttoaineen kulutus.
Selitys? kumous?
- äkstee
Omassa autossa näyttää bensatankin luukkuun olevan merkattu 95RON. Olen kuitenkin käyttänyt 98-oktaanista, koska se kuulostaa paremmalta.
Totta, siis koneen käynti kuulostaa paremmalta.
Olen tankannut kerran V-Poweria, en huomannut eroa 98:aan nähden, kuullen. Mitään mittauksia tai kulutuksen vertailua en ole tehnyt.
Voisihan tuota kokeilla mitata suoritusarvoja, vaikka 0-100, jos se näyttäisi jotain suuntia.
Toisaalta ei merkitystä kiihtyykö 6,5 sekunnissa vai 6,3 sekunnissa, paljon suurempi merkitys olisi, jos kiihtyisi 6,1 sijasta 5,9 sekunnissa :)
98-oktaanisella sain ajaksi 6,5 sekuntia, voisihan tuota kokeilla V-Powerilla.- kikedintöaas
Oma autoni kulkee myös hienosti 98:lla verrattuna 95:een.
Mutta koneen käyntiääni on vielä parempi v-powerilla. Kone nakuttaa selkeästi 95:lla ja se vaimenee huomattavasti kun ajaa 98:lla. V-powerilla tämä vaimenee entisestään. Tämän takia ajan itse V-powerilla ja voin laittaa pääni pölkylle että se ei ainakaan huonommalla hyötysuhteella toimi kuin 98.
Suosittelen sijoittamaan pari euroa tankillisella lisää. Ei tämä mitään kallista ole.
- daa dilrlan dirlan daa
Volkkari golf4 1.6 bcb:
Tässä autossa polttoaineen kulutus laskee.Testasin ja laskin.
Maantiellä ko.masinan alin kulutus on ollut tähän asti 5.7l/100km.
Nyt sain v-powerilla 5,3l/100...!!
Minun mielestä aika merkittävä ero.Muihin vaikutuksiin en ota kantaa.- tuomioja
Exxon Mobil polttoaine
Laadukkaat polttoaineet sopivat yksityiseen ja yrityskäyttöön!
www.Mobil1.fi - freeman V
tuomioja kirjoitti:
Exxon Mobil polttoaine
Laadukkaat polttoaineet sopivat yksityiseen ja yrityskäyttöön!
www.Mobil1.fiPolttoaine
St1 tarjoaa sen mitä tarvitset. Katso asemamme tai lue lisää!
www.st1.fi/polttoaineet Bensa diesel
Tankki täyteen puhetta! Puhelut nyt max. 1€ / päivä.
tele.fi - KING OF BOB
freeman V kirjoitti:
Polttoaine
St1 tarjoaa sen mitä tarvitset. Katso asemamme tai lue lisää!
www.st1.fi/polttoaineet Bensa diesel
Tankki täyteen puhetta! Puhelut nyt max. 1€ / päivä.
tele.fiofta nafta äv kiofkivta!
- ABeC
Tää on, muuten totta itsellä myös tuo BCB kone :) Tankissa vaan V-Poweria!
- Heikki.
Olen tankannut noin 6-8 tankillista V-Power-bensiiniä ja ainakaan tehoissa, moottorin käynnissä eikä kulutuksessakaan ole mitään eroa verrattuna 98-oktaaniseen bensiiniin. Kovin tuntuvaa eroa ei ole edes 95/V-Powerin välillä.
Suurimmat erot tulevat ajotavasta ja liikenneolosuhteista. Kulutus on ollut sekä V-Powerilla, että 98-oktaanisella 10-10,5 litraa/100 km.
Auto on Porsche Cayman 2,7 Tiptronic.- aina kehuu
kuka perkele aina aloittaa ja kehuu Shell V-bensan käyttöä täällä sivuilla?
Vit..u olen ajanut keskieuroopassa Shellin eri polttoaineilla, ja mm. siellä markkinoitu V-LPG (vastine V-Power polttoaineelle nestekaasussa) antaa matkalle täydellä tankilla YLI 20km LYHYEMMÄN SÄTEEN, KUIN ESIM. STATOILIN VASTAAVA TAVALLINEN LPG!!
TUNGE JO SAATARA SE SHELLIN LIPUTUS PERSEESEESI, V-tun V-polttoaineilija!!! - pppppppöööööööööö
ei vttu toimi tämä netti, kuten ei myöskään v pover
- laittoi
vanhaan -405, 93 vuoden pösööni aivan uuden pehmeän käyntiäänen ja kulku rivakoitui aivan selkeästi. Ei ole turhaa puhetta sen paremmuus, esim.ysivitos bensaan verrattuna, jossa on kaikenlaista pesevää sotkua joukossa. Se sopii nimen omaan vanhoihin autoihin ja normaalissa maantie ajossa kuluttaa vähemmän, joten hinta kompensoituu näin halvimpaan vaihtoehtoon verratessa. Kokeilkaa, ennen vastaan väittämistä! PISTE! :))))
- mmm.
Motarilla voi sitten vetäistä 120km/h niin kuin Daihatsutkin. Hienoa.
- rotuveikko
Shellin W-powerissa on enemmän happea, kun muissa bentsuuneissa. Tällöin turbo autoa voi käyttää suuremmilla paineilla. Jos autosi on säädetty tavallisella 98 bensalla ja lykkäät tankkiin V-poweria voi esimerkiksi lentokenttäajossa, jossa talla on kokoajan pohjassa, koko moottori sulaa liian ohuen seoksen johdosta.
Jos haluaa asiasta enempi sepostusta, voit kysäistä Shellin yksityisasiakasneuvonnasta tarkempia tietoja.
Georg littleriver- vabari99
mut ainoa pensa,mikä käy vahaan saab vapari paskaan.Muilla hanaa antaes nakuttaa(jollei käytä oktaanin korottajaa)ja ei jälkikäyntiä 99 bensal.En kehu tehoja(ihan sama onko niitä yks enmmän)mut hyvä et joku myy 99okyaanista
- M58A
Normaalissa nelitahtikoneessa seossuhde ei näillä happimäärillä mene missään vaiheessa niin laihalle, että ylikuumenemista palotilan eri osissa voisi tapahtua. Ei myöskään normaaliviritteisissä kaksitahtisissa.
Viimeiseen asti tiukasti viritetyissä, erityisissä (2T-)kilpakoneissa luonnollisesti tulee tuunauksen yhteydessä muutoinkin huomioida myös seoksen rikkaus. -Miksiköhän muuten ne kaikki kisaajat käyttää V-Poweria...?
Polttoaineessa oleva lisähappi muuten aiheuttaa sen tietynlaisen 'turboefektin'...
- Akne Ihokas
Minäkin tankkasin V-Poweria ja yllätyin iloisesti. Volvo lähti kuin hauki kaislikosta! Meno hyytyi kuitenkin kerralla, kun männänpää tuli konepellin läpi kurkkailemaa, että kuka se siellä oikien käskee.
Johtuneeko siitä, että Volvoni on diisseli... - Ekymppi riittää hyvi
Olen siinä mielessä poikkeuksellinen kuski että ei ole tarvetta kiihdytellä maksimikiihtyvyyksillä ja ei ole tarvetta tiukkoihin aikatauluihin. Lisäksi minulle riittää noin puolet niistä nopeusvaroista mitä autollani pääsee EEkympilläkin. EEkympilläkin saan tarvittaessa 220 mittariin ja se riittää mainiosti jos vähän kiire on. Vain harvoin olisi ollut tarvetta kovempiin nopeuksiin.
- Ei tartte kaahata
"EEkympilläkin saan tarvittaessa 220 mittariin ja se riittää mainiosti jos vähän kiire on."
Mihis niin kiire on ettei max 120 km/t nopeus riitä? Vähä ristiriidassa sun puheet.
Ei tarvitse kiihdytellä mutta tarvittaessa olet ajamaan 220 lasissa??? Asenteet aika väärässä voipi virkavallalla olla sanomista.- /#%&#"¤&¤
Voi vittu vettä kaikki pitää otta kirjaimellisen todesta. Toihan oli selvää vittuilua tälle palstalle.
- asfdasfdasfdasfdasfd
Itellä kans samanlaista kokemusta V-powerista. Tuntuu että olis enempi potkua koneessa.
On se hyvä että on myös mahdollisuus tankata autoonsa oikeaa bensaa. Mutta eiköhän sekin pian kielletä ja tungetaan sinne sitä etanolia. - Aikataulut uusiksi
Turhaan tankkasin V-Poweria. Kun ajoin helsingistä Tampereelle, niin perillä jäi sekunttikaupalla aikaa odotella kun matka meni niin nopeasti. Kävi aika todella pitkäksi siinä odotellessa.
Seuraavalla kerraalla täytyy huomioida aikataulutuksessa jos V-Poweria on tankissä ettei käy samaa mokaa toista kertaa.
V-Powerilla aikataulut uusiksi. - moti
Joo, V-Power on tosi hyvää, sanotaanhan se jo mainoksessakin. Lisäksi 99 on paljon puhtaampaa kuin 95. Toki myös korkeampi oktaaniluku tuo tosi paljon lisää tehoa joka Corollaan.
- Hmm....
On tämäkin yhdensortin hiekkalaatikkoleikki.
Sen verran kommentoin, että viitsiikö joku väittää matalaoktaanisempaa bensaa paremmaksi kuin korkeampioktaaninen on? 95:nen on olemassa, jotta löytyy öljy-yhtiöille halvempi massatuote jalostukseen (halpahallikamaa). Vaan milloin on halpaa ja hyvää saanut samassa paketissa? 98 ja V-Power ovat laadukkaampia. V-Power oktaaniltaan min. 99,7 laadukkain mittarista saatava. Eihän pronssi, hopea ja kultakaan ole samanarvoisia. Tarvitseeko enää jeesustella hinnoista? Onko olut ja kossu yksi ja sama asia? Kumpiko tuottaa enemmän päästöä ja kuluttaa enemmän happea; se mitä kuluu enemmän vaiko se mitä kuluu vähemmän?
Mulle on yks lysti, millä kukin ajaa, vaikkapa tärpätillä tai kirnuvellillä. Oma valintani on V-Power, jopa ruohonleikkuriin eikä sytki eikä pätki. 95:sella se kakoi vaikka vaihdoin tulpan ja ilmanputsarin. Saman operaation tein yhden taloyhtiön 19 vuotta vanhaan ruuohonleikkuriin, joka tuntui vetävän viimeisiään ja olivat jo uutta hankkimassa. Jäi hankkimatta. - V-power ST1 bensaa
Shellin lopetti Suomessa ja Ruotsissa toimintansa vuoden 2010 syksyllä. Nykyisin Shell-asemat ovat nimestään huolimatta ST1-asemia.
Tuntuu hullulta maksaa 10 snt/litra ylihintaa ST1:selle jostain V-power bensasta. Kyseessä lienee vain markkinointikikka jolla kuluttajat saadaan maksamaan ylihintaa jostain mielikuvabensasta. Toki ST1 on tyytyväinen mitä useampi tankkaa V-poweria. Siinä on varmaankin kauppiaan kate paremmin kuin hyvin kohdallaan.- Kanttipää
Vuodenvaihteessa omistajavaihdoksen myötä muuttui myös V-Powerin koostumus (vanha ja uusi käyttöturvallisuustiedote löytyy netistä): oktaaniluvun tyyppiarvo laski ja etanolia alettiin lisätä seokseen. Vielä ennen vuodenvaihdetta Shell mainosti alennuskampanjansa pahvikupongissa, että V-Power ei sisällä ollenkaan alkoholia...
Sitten tuli St1 ja pilasi hyvän tavaran. Vaihdoin siltä seisomalta Nesteen asiakkaaksi. Vettä saa joka paikasta - kunnon bensiiniä vain ulkomailta.
- S swift
Aikamoista mutua sinun puhe kuinka v-power on parempi 98 bensa.
Toki voi olla mahdollista sinun kohdalla tehon lisäys, jos autosi moottori osaa hyödyntää oktaanin ja mahdolliset muut asiat v-power bensasta. Kaikki moottorit edes nykyaikaisista ei osaa...
Jotta tuohon saisi jotain oikeasti luotettavaa tietoa niin käy dynopenkissä testaamassa tehot molemmilla bensoilla vähintään muutama kierros. Muista kuitenkin ottaa videokamera mukaan dynolle, kuvata penkitys ja tulokset talteen. Sitten mene vaikka youtuubiin ja julkaise siellä ne videot. Tämä on paras tapa todistaa asiat... - Turha kustannus
V-power on täysin turha kustannus. Jos se lisää maksimitehoa, niin mitä hiton käyttöä sillä on. Eihän tavallisen bensiinin tehojakaan pystytä hyödyntämään täysimääräisesti.
- Taavi Pöö
Hei kaikki.
Minulla on toyota corolla vm. -90, joka kiihtyy nollasta sataan 16sekunttia. Ostettuani v power pensaa auto kiihtyi nollasta sataan 5,2 sekunnissa!
On kyllä hyvää pensaa suosittelen! - Reetuhai2
Mitä tehokkaampi moottori, sitä paremman suorituskyvyn saat korkeaoktaanisemmalla bensalla, koska se kestää enemmän puristusta ja nakutusraja nousee. Joten voi lisätä puristus suhdetta jolloin tehotki kasvaa.
Mutta jos on joku aika perus 80-120hp auto, ni sillä nyt ei oikee eroo huomaa. Sitten kun alkaa olla 200hp ni alkaa huomaamaan. - Vain ylimääräistä
En edes nykyistä sataa hevosvoimaa hyödynnä ja siitä huolimatta tulee sakkoja aivan riittävästi.
Nykyisilläkin tehoilla pääsee lähes kaksisataa kilsaa tunnissa ja tolla pienelläkin sataseitsemänkymmentä kilsaa tunnissa. Käytännössä pitäisi siis päästellä noin kahtasataa tai ylikin että kasvaneita tehoja pääsisi täysimääräisesti hyödyntämään.
Lisää vain rahanmenoa jos kasvaneita tehoja yrittää hyödyntää. Todellisuudessa käytettävissä olevasta vanhastakaan tehosta ei tule hyödynnettyä kuin murto-osa.- hohoho
Sun pitäis ostaa mopoauto... se kuluttaa toooooosi vähän pentsaa ja verot on tooooosi piänet. Laita vielä vaipat alle ku ajat.
- Onneksi olkoon--
No wau. Nyt sä et varmaan enää milloinkaan myöhästy mistään, kun on kunnon polttoaineet käytössä.
- hohoho
No sinunlaises perheenisän, joka ajaa farmari 1.2 Octaviaa kannattaisi olla hiljaa. Asenna vaan se koiraverkko tiukasti, äpärän turvaistuin nätisti ja anna kotirouvalle kodin kuvalehti luettavaksi matkalla mummolaan. Illalla mennessäsi nukkumaan mieti miksi sinusta tuli niin katkera... ja niin nuorena...
- ingtsezcvbknk
w-poveri on ainut benzin,millä vanhoil katiskoil uskaltaa ajella.ovlov lankku nakuttaa susi kasilla,totke käy jälkikäyntiä.Onneks tuo hellin asema on lähin.
- d
Osaatko yhtään arvata, johtuuko nakutuksen väheneminen V-Power nimestä, vai kalliimmasta hinnasta? Oktaaniluku kun on 98E5:llä aivan sama.
- dfdfdfdfdf
d kirjoitti:
Osaatko yhtään arvata, johtuuko nakutuksen väheneminen V-Power nimestä, vai kalliimmasta hinnasta? Oktaaniluku kun on 98E5:llä aivan sama.
Vpowerin oktaani on 99- 99.7
- 98 = VPower
dfdfdfdfdf kirjoitti:
Vpowerin oktaani on 99- 99.7
Käykää katsomassa Shellin sivuilta 98:n ja V-Powerin käyttöturvatiedotteet. Ovat kumma kyllä identiset.
- dapadad
opeliin tuli pers tuntumalta enempi vetoja sekä loppu se pienikin naputus koneesta.. Ecun nollaus ja vpowerit tankkiin näin saa hyödyn kun laskee ecu uudestaan ennakoita jne...
- 22
Onkohan Opelissa bensalla säätyvät venttiilit? Uskolla on ihmeellinen voima.
- ST1 bensaa V-power
Miksi ihmeessä maksaa normaalista ST1-bensasta 10 senttiä lisähintaa? Eihän Suomessa ole edes olemassa enää Shelliä. Shellit omistaa ST1 ja siellä myydään ST1-bensaa. Onko teineillä liikaa rahaa?
- Rokkimise
No kun minulla on tuo Foordin 1,1l optima ja valmistaja (onneksi) sanoo, notta kyllä sitä viinabensaa (95) sinne suapi laittoo, niin mikähän se sitten olis sillee ekologisesti ja taloudellisesti parasta?
Ei ole oikein hyvää mittaria tuossa 17v vanhassa kärryssä, niin kulutuksen seuraaminen on tarkuudessaan aika onnetonta.l Meneeköhän tuota 95 jotenkin enemmän kun vaikka 98 bentsiiniä? Meneekö sitä niin paljon enemmän, että kannattais mielummin pistää sitä 98 eikä 95? Tänään pistin V-poweria, kun oli tarjouksessa. Yhtälailla kai tuo rottelo nakuttelee, kuin ennenkin, tosin vika lienee enimmäkseen venttilien säädöissä.
Ei ihan V8 (ja ylimitoitettu Suomen tieliikenteeseen) kun muilla Suoli24:läisillä tuntuu olevan, mutta ihan ihmisen käyttöauto kuitenkin kyseessä, jotta asialliset vastaukset ois tosi kivoja!- Joku Muu
Riippuu siitä millainen moottori tuossa romussa on. Jos tuntuu siltä, että alavääntö lisääntyi, siitä on hyötyä. Jos huomaat kulutuseron, siitä on hyötyä jos ero on tarpeeksi iso kompensoimaan kalliimman hinnan. Jos et huomannut persdynolla mitään, tankkaa jatkossa sitä mitä halvalla saat.
Ja nykyään V-Power taitaa olla aika sama asia kuin tavis 98E5. Kokeile huviksesi sitäkin. Yksi kokeilu ei paljoa maksa.
Minä tankkaan käyttöautoon sopivan seoksen E85:ttä ja 95E10:ä. Nousee se oktaaniluku satasen tuolle puolen silläkin ja toimii kunhan pysytään ECUn käsityskyvyn rajoissa.
- elämänelixiiri
Avensiksesta sammui vikavalo, kun tankkasin v-poweria. Aiemmin käyttänyt 98:a.
- 1.6 Trend
v-power on 98:a
- Pösötin
Ja Shell on nykyisin ST1-asema.
- W201MB
Ite laitoin d satalankkuun v poweria. 70->350hp. kannatti.
- Antsu 88
Ja tämä litku maksaa ST1:sen Shell-tuotemerkin asemilla 12 snt litra enemmän kuin 95e10. Eli jos tankaat 50 litraa kerrallaan niin lisähinta on 6 euroa kerta. Aika kallista pelkästä mielikuvasta maksaa moinen lisähinta.
- Anonyymi
Mun testien mukaan työajossa juuri tämä lisäteho, vie kilometreissä niin paljon pidemmälle, että halvemmaksi tulee. Sama kuin 95 vs 98.. talvella 98 tulee halvemmaksi paljon ja kesällä vähän vähemmän, mutta tässä v-powerissa vs 98 vielä isompi ero. Ns. Pintakaasulla menet normaalin liikenteen mukana. Testatkaa ja laskekaa itse.
- Anonyymi
Vielä ehtii testata enneku s Hell poistuu katukuvasta...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481208Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127988
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
- 39812