Onko tietoa bensakulutuksesta? Pääseekö (2 henk.) alle 0.3 l/mpk tai alle 5 l/h !?
Buster XS + Suzuki 15 4 tahti ...
8
6956
Vastaukset
- oli testi
Jossa oli 15 hv:n moottorit ja juuri kyseinen vene vähän yli 200 kg:n kuormalla (kippari8/2001).
Suzukin tuntikulutus täydellä kaasulla 5,2 l/h.
Ja 0,29 l/mpk. Suzukihan voitti ko. testin, itsellä oli samanlainen viime kesänä, ei minusta ihan niin hyvä kuin testissä, mutta hyvä kuitenkin ainakin suorituskyvyn ja taloudellisuuden suhteen. Öljypinta kyllä laski kesällä monta milliä, mutta se jäi selvittämättä oliko vika vai mikä. Mihinkään se ei näyttänyt sitä vuotavan.- suiza 15
Onko kulutuksella ihan oikeasti jotakin merkitystä?
Tuon kokoisilla koneilla ja veneellä ajetaan niin vähän, että kesän bensat maksaa merkityksettömän vähän muihin kustannuksiin verrattuna.
Tietysti tarkkana kun on, niin voi valita matkasuunnan aina myötätuuleen. odottelee vaikka tuulen suunnan muuttumista saaressa ...
- vesipetoeläin
kulutus on tuota luokkaa. Itse olen ajanut Buster XSR:aa sekä 15- että 20-heppaisilla. Jonkinverran häiritsee se, että noilla moottoreilla ja kahden hengen kuormalla ei tuo paatti nouse liukuun. Nopeus on n. 30 km/h kun se yhdellä hengellä on n. 36 km/h.
Kumma juttu kun moni muu vene on samoilla koneilla kulkenut jopa 48 km/h yhden hengen kuormalla.
Elikkäs Busterissa on paska ja epäonnistunutpohja.- Ykä2
Toissa kesänä ajoin kyseisellä kipolla koneena vanhan mallinen Honda 15. Saimme veneen tyynessä liukuun 270 kg henkilökuormalla. Hitaasti mutta kuitenkin. Väitös ettei vene olisi liu-ussa 30km/h tuntuu oudolta. Jos noin lyhyt vene jää kyntämään on nopeus alle 25 km/h.
Minkälaisella 20hv koneella on nopeus jäänyt noin alas? Koneen asento? Henkilöiden paino? Painon jakauma? Veneen pohjan kunto?
Aikoinaan saimme Buster R:n kulkemaan ihan virittämättömilllä 20 hv koneilla 22-24 solmua eli 40 - 44 km/h yhden henkilön kuormalla. R tosin oli jopa aavistuksen kevyempi kuin XS. - moottorit
Ykä2 kirjoitti:
Toissa kesänä ajoin kyseisellä kipolla koneena vanhan mallinen Honda 15. Saimme veneen tyynessä liukuun 270 kg henkilökuormalla. Hitaasti mutta kuitenkin. Väitös ettei vene olisi liu-ussa 30km/h tuntuu oudolta. Jos noin lyhyt vene jää kyntämään on nopeus alle 25 km/h.
Minkälaisella 20hv koneella on nopeus jäänyt noin alas? Koneen asento? Henkilöiden paino? Painon jakauma? Veneen pohjan kunto?
Aikoinaan saimme Buster R:n kulkemaan ihan virittämättömilllä 20 hv koneilla 22-24 solmua eli 40 - 44 km/h yhden henkilön kuormalla. R tosin oli jopa aavistuksen kevyempi kuin XS.vm. 07 4-tahti- Yamahoja. Nopeus katsottu kepsistä. Kuorma oikein ja haettu trimmillä/sähkökipillä paras asento. Vene vm. 07 ja pohja puhdas.
Kun ei liukuun nouse niin ei nouse. - ?!?
moottorit kirjoitti:
vm. 07 4-tahti- Yamahoja. Nopeus katsottu kepsistä. Kuorma oikein ja haettu trimmillä/sähkökipillä paras asento. Vene vm. 07 ja pohja puhdas.
Kun ei liukuun nouse niin ei nouse.Tälle XS 15 Suzuki - minkälinen potkuri sopisi ... 9 vai 11 tuumainen !?
- åbotskipepe
mulla on xsr ja jammun 20 4t ja hyvin nousee liukuun. olisiko niin että et vain osaa?
koklaa etsiä se trimminappi :)
nosta sitä konetta ylemmäs 3-5 cm niin homma toimii. mulla kulkee sen 50 km/h yksin ajettaessa ja painan ite n. 90 kg - XS
åbotskipepe kirjoitti:
mulla on xsr ja jammun 20 4t ja hyvin nousee liukuun. olisiko niin että et vain osaa?
koklaa etsiä se trimminappi :)
nosta sitä konetta ylemmäs 3-5 cm niin homma toimii. mulla kulkee sen 50 km/h yksin ajettaessa ja painan ite n. 90 kgmukll on xs ja jammun 4t ja mull se kulkee viritettynä 80 kunnon trimmil ei liikaa ei liian vähän vaan juuri sopivasti kannattaa kokeilla mikä ois sopiva...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658