Aihealuetta heikosti tuntevana kyselen infoa aiheesta suomalaiset kamppailu-urheilukisat.
Ensinnäkin on näitä lajikohtaisia kisoja (karate-kisat, judo-kisat, taekwondo-kisat, jne.). Sitten on näitä vapaaottelu-kisoja (finnfight, tammerfight, shootfighting-kisoja, bjj jne.). Näissä mennäänkin sitten minulle hieman harmaalle alueelle. Eli on olemassa kisoja joissa saa lyödä ja potkia. Sitten on ilmeisesti jotain puhtaita lukkopaini/bjj kisoja joissa iskut on kielletty. Joissain on iskut sallittu seisten, muttei enää maassa. Voisiko joku selventää missä kisoissa iskut on sallittuja, missä on pelkkää painia?
Entä minulle ehkä tärkeimpänä: onko Suomessa sellaisia avoimia K1-tyyppisiä kisoja joissa vain pystyottelu on sallittua, mutta lajia ja tekniikoita ei siinä ole kummemmin rajattu (vrt. pelkät muay thai-kisat tms.)?
Suomalaisista kisoista
6
363
Vastaukset
- Vääntäjä
sw, bjj ja tietenkin judo.
-pelkkää pystypainia/vääntöä ja mattoa.
Tammerfight on shooto säänöillä ja ottelut luokassa saa lyödä myös maassa.
jaetaan A, B, C luokkaan. Muistaakseni A, B
Shootfightingissä on kanssa A, B, C luokat suunnillee samat säännöt kuin shootossa, mutta muistaakseni A luokassa vain saa lyödä matossa.
Finnfightissä on kaikkein vapaimmat säännöt, esim sallittu tekniikka on pääpusku.
Oli kait joskus mustosen veljesten järjestäny turnauksen, Missä oli kaikkien lajejen edustajia, mutta thaikku miehet oli kuulemma aika ylivoimaisia. Turnaus siis oli pelkkää pystyä.
Korjatkaa jos on korjattavaa, sillä en ole varma tiedostani.- Caligula
Shootossa b-luokan säännöillä saa myös lyödä maassa. C-luokan säännöillä matossa on lyönnit/potkut kielletty.
- vääntäjä
Caligula kirjoitti:
Shootossa b-luokan säännöillä saa myös lyödä maassa. C-luokan säännöillä matossa on lyönnit/potkut kielletty.
huomasin itsekkin, kun muutama lause jäi puuttumaan. =DDD
- Tiikeri
Onko mitään tietoa tuosta Mustosten kisan nimestä? Entä vuodesta? Entä siitä minkä muiden lajien harrastajia osallistui?
Entä onko kukaan tietoinen onko suomalaiset Sanda-harrastajat osallistuneet mihinkään kisoihin? - flammee
Tiikeri kirjoitti:
Onko mitään tietoa tuosta Mustosten kisan nimestä? Entä vuodesta? Entä siitä minkä muiden lajien harrastajia osallistui?
Entä onko kukaan tietoinen onko suomalaiset Sanda-harrastajat osallistuneet mihinkään kisoihin?mastercup? Noitahan järjestetään Ruotsissa vieläkin säännöllisesti, ei ole thaiboksaajien hallitsema kilpailu siellä..
- Andy
flammee kirjoitti:
mastercup? Noitahan järjestetään Ruotsissa vieläkin säännöllisesti, ei ole thaiboksaajien hallitsema kilpailu siellä..
On Master Cup, mutta tässä turnauksessa päähän sallitaan vain kevyt kontakti. Käsissä taisi olla säkkihanskat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027