Paavali toisessa kirjeessään Timoteukselle:Karta nuoruuden kiihkoa ja pyri tasapuolisuuteen, uskoon, rakkauteen ja rauhaan niiden kanssa, jotka vilpittömin sydämin pyytävät avukseen Herraa. 23 Pysy erossa typeristä ja asiattomista väittelyistä; sinähän tiedät, että niistä syntyy riitoja. 24 Herran palvelija ei saa riidellä, vaan hänen on oltava ystävällinen kaikille, taitava opettamaan ja kärsivällinen, 25 niin että hän lempeästi ojentaa vastustelevia. Ehkäpä Jumala antaa heidän mielensä muuttua, niin että he tulevat tuntemaan totuuden 26 ja selviävät Paholaisen ansasta, johon tämä on heidät vanginnut pakottaakseen heidät tahtoonsa.
Paavalin neuvo
9
400
Vastaukset
- Jussi
tuo viesti sitä, että pitäis pysyy poissa tälläiseltä sivulta väittelemästä. Musta tää on hyvä foorumi, sillä pääsee kosketuksiin lestadiolaisten kanssa jos on kiinnostunut asioista.
- matkasetä
vaan tarkoittaa, ettei uskovien tule vastata kuumenevilla tunteilla perättömiin väitöksiin.
- Jussi
matkasetä kirjoitti:
vaan tarkoittaa, ettei uskovien tule vastata kuumenevilla tunteilla perättömiin väitöksiin.
..olen kanssasi samaa mieltä. Fanaattisuus tappaa rakkaudenhengen.
- hyvä neuvo
Karta nuoruuden kiihkoa ja pyri tasapuolisuuteen, uskoon, rakkauteen ja rauhaan niiden kanssa, jotka vilpittömin sydämin pyytävät avukseen Herraa.
- Jussi
edelliseen.
- matkasetä
hyvä neuvo meille. Siksi pitää ottaa siitä vaari.
- Jussi
matkasetä kirjoitti:
hyvä neuvo meille. Siksi pitää ottaa siitä vaari.
...itse VL-uskovainen?
- matkasetä
Jussi kirjoitti:
...itse VL-uskovainen?
sitä on kuullut että olisin. En omasta mielestäni usko Vl- liikkeeseen, vaan Jeesukseen Kristukseen omana vapahtajana. Hän on minulle antanut kaikki synnit joka päivä anteeksi sovintosaarnan kautta. Siihen uskon ja se vie minut perille. Ei Vl-liikkeeseen kuuluminen. Jos johonkin liikkeeseen kuuluminen pelastaisi, olisin aina epävarma olisinko oikeassa paikassa. Kun uskon liekki käy pieneksi ja tarvitsen evankeliumia, niin tiedän että oikeaa eläväksi tekevää evankeliumia löytyy esim. omalta vaimoltani. Täytyy kuunnella tarkkaan, mistä kuuluu hyvän paimenen ääni..
- Jussi
matkasetä kirjoitti:
sitä on kuullut että olisin. En omasta mielestäni usko Vl- liikkeeseen, vaan Jeesukseen Kristukseen omana vapahtajana. Hän on minulle antanut kaikki synnit joka päivä anteeksi sovintosaarnan kautta. Siihen uskon ja se vie minut perille. Ei Vl-liikkeeseen kuuluminen. Jos johonkin liikkeeseen kuuluminen pelastaisi, olisin aina epävarma olisinko oikeassa paikassa. Kun uskon liekki käy pieneksi ja tarvitsen evankeliumia, niin tiedän että oikeaa eläväksi tekevää evankeliumia löytyy esim. omalta vaimoltani. Täytyy kuunnella tarkkaan, mistä kuuluu hyvän paimenen ääni..
Tiedät kyllä mitä tarkoitan kysymykselläni, sillä erotan vain VL:n esikoisita, uusheränneistä, pikkuesikoisita, pappis-suunnasta jne.
Ei millään pahalla mutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1165010Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293623No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452450- 501568
- 411540
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241454- 141272
- 271168
- 161152
- 1651099