Hyviä kauhuelokuvia?

Tepsukka

Listatkaa vaikka omasta mielestänne parhaimmat ja pelottavimmat kauhuelokuvat. Minun tekisi oikeasti mieli pelätä mutta en ole löytänyt kovin hyvää tai siis pelottavaa elokuvaa. Kaunat, sawit ja ringit on nähty. Samoin lähes kaikki Stephen Kingit. Manaajat.
jne. Olem ememmän psykoottisen kauhun kuin "tapetaan kaikki" -leffojen ystävä.
Hmm...Toivottavasti tiedätte jotain. Kiitos!

9

2237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun lemppareita

      Olen myös kauhuelokuvien ystävä, aina on vuokrattava myös kauhua jos leffoja aletaan kattoo!

      minun lemppareita:

      The Others

      1408

      Vacancy

      Identity

      The Dark

      Hohto

      28 Päivää Myöhemmin

      28 Viikkoa Myöhemmin

      Dark Water

      Tässä siis jotain hyviä ja pelottavia mielestäni, on toki muitakin ja yleensä sellaisen hyvän ja pelottavan leffan löytää "vahingossa"..

      Täytyy silti sanoa että Ringiä pelkäsin niin maan perkeleesti kun sen leffassa kävin kattoos. HUI! En valitettavasti ole sen jälkeen pelännyt muita leffoja niin paljon.

    • PinkCatz

      Omiin suosikkeihini kuuluu Viimeinen Horisontti, Painajaisissa, Jaakobin painajainen, The Gift...

    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Shutter (Thai-leffa, mielestäni tosi pelottava)
      The Eye (sama kommentti kuin edelliseen)
      Suicide Club (Japani-leffa, outo)
      Uzumaki / Spiral (vielä oudompi)
      El Orfanato (Orpokoti, Espanjalainen leffa)
      Sei mong se jun/Ab-normal Beauty (Hong Kong)
      Tale of Two Sisters (Korea)
      Guisi/ Silk (Hong Kong, hieno sci-fi/kummitusleffa))
      Sigaw / Echo (Filippiinit)
      Nagai Yume / Long Dream (Japani, tosi outo ja ehkä ahdistavakin leffa)

      • vetabix

        >>Shutter (Thai-leffa, mielestäni tosi pelottava


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        vetabix kirjoitti:

        >>Shutter (Thai-leffa, mielestäni tosi pelottava

        Harmi jos Shutter oli pettymys sulle, musta se oli hyvä. Kokeile tämmöistä Taiwan-leffaa kuin: GUISI (Silk), 2006. Siinä vangitaan kummitus häkkiin uusimmilla tieteellisillä keinoilla, mutta kaikki ei sitten sujukkaan ihan niinku olis pitänyt. Niinkuin ei ikinä yleensäkään. Siis suju.


    • Exentrikko

      Ei-kumiörkkiosastolta mieleen jäänetitä ovat The Others, Kuudes aisti ja One hour photo. Existentialistista kauhua siis :) Ringiä vastaava voisi olla Candyman (lausu kolme kertaa peilin edessä, jos uskallat). Ja Creep Show II (I osaa en ole nähnnynnä).

      • Exentrikko

        Ja Mothman - sanansaattaja. Järisyttävä kokemus :) Loppui juuri Nelosella.


    • jo mainittu,

      mutta mainittakoon vielä vaikka nämä :

      -Fragiles ( C.Flockhart )
      -Kuoleman sadonkorjuu ( H.Swank )
      -The wicker man ( N.cage )
      -Skeleton key ( K.Hudson )
      -Gothika ( H.Berry )
      -An american haunting ( D.Shutherland )
      -Salaisuus pinnan alla ( H.Ford )

      -K.

    • näkemäni

      ...todella hyvät kauhuelokuvat (ei ole ilmeisesti julkaistu vielä suomessa):

      1. THE ABANDONED (2007)

      2. STORM WARNING (2007)

      3. BROKEN (2006)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe