Miten on ruotsin kielen vaatimus yliopistoon pääsemisessä? Itse opiskelen IB-linjalla jossa ruotsi EI ole pakollista. Parhaillaan mietin että kannattaako minun viimeisenä vuotenani lukea loput ruotsin kurssit ja kirjoittaa ruotsi.
Hakemiseeni se ei vaikuta mitenkään koska tietääkseni hakea voi hakea vain yhdellä paperilla, minulla siis IB-diblomi.
Mitenkä on työpaikkojen laita, kuinka paljon ruotsia tarvitaan/vaaditaan?
Ruotsi ja Yliopistot
3
428
Vastaukset
- lilli
Ellet hae ruotsia opiskelemaan, ei ruotsin taidolla ole väliä. Yliopistossa ja ammattikorkeakouluissa on pakollinen virkamiesruotsin kurssi, joka on helppo päästä läpi. Tämä virkamiesruotsin läpäisy tarkoittaa, että on osoittanut riittävän ruotsin taidon joka on vaatimuksena esim. valtion virkoihin.
- Setäpekka
Jos asia todella on näin, niin loistavaa. Ruotsia kyllä tekisi mieli lukea, mutta aika ei vain riitä.
- Laura
Nykyään työpaikkaa haettaessa englanti on paljon tärkeämpi kuin ruotsi. Englantihan sinulla on oletettavasti hyvin hallussa ;)... Ruotsista riittää melkein, että osaa sanoa Jag heter yms. Eihän Suomen ensimmäinen naispääministerikään osannut ruotsia juuri lainkaan. Itse olen puoliksi ruotsinkielinen ja ilmoittanut aina tasokseni erinomaisen. Työhaastattelijat ovat olleet ihmeissään, kun osaankin sanoa muuta kuin Hej, jag heter Laura tai Hur mår ni?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780