Katkennut reisiluu

Ropocop

Eli meni reisiluu poikki 10cm lonkan alapuolelta siisti fractura 12viikkoa sitten korjattiin ydinnaulalla, alhaalta polven päästä 2 naulalla
ydinnaula kiinni. Lonkanpäästä 1 dynamic ruuvi
ydinnaula kiinni ns.dynamic hole. ei lukitusta.
Luut painuivat yhteen vähän ja pirstoituivat hieman/aukesivat. Nyt 12viikon jälkeen pysty varaamaan ilman kipua noin70kg itse painan 88kg. Kävely onnistuu mutta lantio klenkkaa suht paljon. Mitenkähän kauan tälläinen vie vielä paranemis aikaa?

8

9649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kiinni

kuntouttamisesta,yleensä aikaa menee noin muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen riippuen kuntoutuksesta.eiks ne sitten seillä sairaalassa antaneet sulle aikaa miten pitkään menee??

• Ropocop

Tämä aksidentti tapahtui Puolassa joten paikallinen orttopedi hoiti toimen piteen se vaan sano et 3kk ja ukko täysin kunnossa.
        Kyl mä sitä itse olen jumpannu lähinnä noita lihaksia nyt pystyy jo kuntosalilla tekee kevyillä painoilla jotain. Mut polakki tais tehdä
        rakennelmasta liian heikon mikä kestäisi kuormitusta. 15v sit meni toinen reisi poikki se tuli täysin kuntoon 3kk ja kävelin jo 6viikon jälkeen! Et snadi ero on! Nyt vasta linkataan olis vaan kiva tietää et kauan viel kestää mut ku ei ole kristallipalloa!

• Ortopedisellä osastolla töi...

Siis noin 6 kuukautta kunnes kokonaan kunnossa yleensä nuorilla luutuu nopeammin mutta kunnes luutuminen täysin parantunut niin siihen menee kuitenkin vielä useampi kuukausi. mutta noin 6 kuukauden päästä pitäisi olla täysin samanlainen kuin muukin luu.

• kampurajalkaakka

Moi! Minulla on itselläni on synnynnäinen kmapurajalka joka ei myöskään parane koskaan. Nyt se on alkanut huolestuttamaan minua.Minä onnun myös vähän. Minulla on toinen jalka lyhyempi kuin toinen. : - ( : - (

• Ropocop

Siis 6kk korjaus operaatiosta aivan kunnossa?
        Mulla on siinä sellainen ortopulse luudutuksen
        nopeuttamis laite kiinni koko ajan onko hyötyä?
        Vaikuttaako luunpäät kun ne ei ole ihan siististi
        päät vastakkain vaan on pientä hajontaa/aukeamista. mutta mitään rakoja ei ole päitten välissä luutumisaikaan?

• nuorukaisen äiti
        Ropocop kirjoitti:

Siis 6kk korjaus operaatiosta aivan kunnossa?
        Mulla on siinä sellainen ortopulse luudutuksen
        nopeuttamis laite kiinni koko ajan onko hyötyä?
        Vaikuttaako luunpäät kun ne ei ole ihan siististi
        päät vastakkain vaan on pientä hajontaa/aukeamista. mutta mitään rakoja ei ole päitten välissä luutumisaikaan?

Hei

Pojallani meni reisiluu poikki viime keväänä.
        Ensin pidettiin vedossa tutkimusten takia ja sen jälkeen ydinnaulattiin. Ydinnaulat poistettiin marraskuussa. Minua huolestutti kun luun päät eivät olleet kohdallaan, mutta lääkärin mukaan ei haitannut ja oikeassa oli. Luonto hoitaa luutumisen niin, että luunpäät luutuvat ja luu oikenee ja näin näkyy käyneen rgt-kuvan perusteella myös pojan reisiluulle. Ongelmaa tuottaa jalan heikko kunto ja lyhyys, muta fysioterapialla asiaa yritetään autaa. Poika on kestänyt hyvin yli puolen vuoden liikuntakiellon, vaikka himourheilija olikin ennen reisiluun katkeamista. Kaikki kyllä järjestyy kun vaan malttaa ja jaksaa odottaa - kyllä aina luun paranemiseen menee se vuosi ja samaa sanoi hoitava kirurgi.

• Anonyymi
        nuorukaisen äiti kirjoitti:

Hei

Pojallani meni reisiluu poikki viime keväänä.
        Ensin pidettiin vedossa tutkimusten takia ja sen jälkeen ydinnaulattiin. Ydinnaulat poistettiin marraskuussa. Minua huolestutti kun luun päät eivät olleet kohdallaan, mutta lääkärin mukaan ei haitannut ja oikeassa oli. Luonto hoitaa luutumisen niin, että luunpäät luutuvat ja luu oikenee ja näin näkyy käyneen rgt-kuvan perusteella myös pojan reisiluulle. Ongelmaa tuottaa jalan heikko kunto ja lyhyys, muta fysioterapialla asiaa yritetään autaa. Poika on kestänyt hyvin yli puolen vuoden liikuntakiellon, vaikka himourheilija olikin ennen reisiluun katkeamista. Kaikki kyllä järjestyy kun vaan malttaa ja jaksaa odottaa - kyllä aina luun paranemiseen menee se vuosi ja samaa sanoi hoitava kirurgi.

Onko hänen jalkansa vieläkin lyhyempi kuin toinen nimittäin mullaki meni reisiluupoikki juhannuksena ja tuntuu et toine on pidempiku toinen

• Anonyymi

Koska olet masennuspalstalla niin kysyt kauan menee masennuksen paranemiseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5278
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1741
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1604
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1216
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe