ONKO OULUSSA KIVAA?

ouluuntulija

onko oulu ihan landella vai käyttökelpoinen paikka? joudun muuttamaan sinne nimittäin.

42

3383

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k.korento

Oulu on keskellä kaupunkia eikä missään landella.

• Anonyymi

Hyvin pian huomaat, että todellakin joiduit.

• niiiin!

Kannattaa jättää pyhävaatteet ainakin kaupungin rajalle.
      Että kun sieltä saat lähteä ei tarvii paskalle haisevia vaatteita laittaa päälle.
      Oulussa nimittäin leijuu läpitunkeva paskanhaju, ja kuulemma on pahenemaan päin helteistä johtuen.

Ja yritäpi etteipi sepä paikallisempi tyhmäpä puhetyyli tartupi.

• tietää

..sanoa, kun ei kerran tiedä! (viittaus edelliseen)

On ihan tyhmää alkaa änkyttään tollasia, kun on itse noin peräkamarin juntti ettei tiedä mistään mitään.

• niiiin!
        tietää kirjoitti:

On ihan tyhmää alkaa änkyttään tollasia, kun on itse noin peräkamarin juntti ettei tiedä mistään mitään.

Koita myöntää tosiasiat, äläkä yritä pilata toisen tulevaisuutta kehumalla suomen haisevinta kaupunkia.

ps. en ole kaltaisesi peräkammarinpoika joita tuntuu oulusta löytyvän.

• HOj

Hei
        Sanastoa:

Terassi = Patio
        Bussi = Onnikka, kulkee harvoin

Tilastojen valossa täällä varastetaan sinulta heti polkupyörä. -> Lukitse kettingillä kiinteästi johonkin.

Kaupat, Stokka löytyy ja Ärrän myyjä on aina pahalla päällä.
        Pitsan hinta on todella halpa. Citymarketin vihannesosasto on maan paras.

Asuntoa ei kannata vuokrata Kanniaisten rikolliskoplalta eli riihisäätiöltä.

Siinäpä tärkeimmät, viihdepuolta ja harrastushommaa osaat varmaan selvittää itsekin.

• Anonyymi
        HOj kirjoitti:

Hei
        Sanastoa:

Terassi = Patio
        Bussi = Onnikka, kulkee harvoin

Tilastojen valossa täällä varastetaan sinulta heti polkupyörä. -> Lukitse kettingillä kiinteästi johonkin.

Kaupat, Stokka löytyy ja Ärrän myyjä on aina pahalla päällä.
        Pitsan hinta on todella halpa. Citymarketin vihannesosasto on maan paras.

Asuntoa ei kannata vuokrata Kanniaisten rikolliskoplalta eli riihisäätiöltä.

Siinäpä tärkeimmät, viihdepuolta ja harrastushommaa osaat varmaan selvittää itsekin.

Niin ja tympiän näköiset naamat viihdyttävät. Töksäyksille saa nauraa. Työpaikaikalla takana juoruavia ja ilkeitä. Niin kateellisia että kohta ovat vihreitä. V-sanaa kuulet todella paljon. V-sanaa väkeä.

• Anonyymi
        tietää kirjoitti:

Suurin osa peräkammarin juntteja. Näkeehän sen jo työpaikallakin.
        .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tympiän näköiset naamat viihdyttävät. Töksäyksille saa nauraa. Työpaikaikalla takana juoruavia ja ilkeitä. Niin kateellisia että kohta ovat vihreitä. V-sanaa kuulet todella paljon. V-sanaa väkeä.

Työt loppui täällä.. Pääsen pois täältä.

• kyllästynyt

Ei täällä todellakaan ole niin paljon nähtävyyksiä ja tekemistä kuin esim. Tampereella(lukekaa vaikka Tampere 2003-lomaesite).Hajukin etoo niin,että tekis mieli yrjötä! Jos ois musta kiinni niin heti muuttaisin veke täältä!!Nuoriahan täällä lienee suhteellisen paljon-muuta tekemistä ei juuri ole,kuin joka viikonloppu ryypiskellä,eikä voi sanoa,että Oulu olisi mikään turvallinen kaupunki elää-koko ajan kuulee uutta ja kummaa.Eräässä kaupunginosassa rivarihuoneistossa asusteli mies vanhan äitinsä kanssa(luultavasti joku huumehörhö)ja oli lukinnut naisparan huoneeseensa ja piti vankina.Sitten tappoi ja asusteli ruumiin kanssa kaksi viikkoa!!Joo,ei kummempaa kuin voisi esim.Hesassa olla.

• marraskuussa muuttanut

No onhan Tampereella n. 75000 asukasta enemmän kuin Oulussa, joten varmaan tapahtumiakin on hieman enemmän. Tosin kyllä niitä nytkin mielestäni aivan riittämiin on (esim. nyt kesällä Q-Stock, Oulun yöt, Valkosipuliyöt, MeriOulu, Jazz & Blues, tivoli ja sirkus vierailevina ym.) Mielestäni hajuhaitatkin ovat olleet melko lieviä - itse asiassa ainoastaan pahimpien matalapaineiden aikaan on jonkinlaista "tuoksua" ilmennyt. Ja mitä rikollisuuteen tulee, on sitä kaupungissa kuin kaupungissa. Tampereen kupeessa Pirkkalassakin puidaan parhaillaan paloittelusurmaa...

• muuta muualle

jo hajukin kertoo sen

• Tiedän

Oulussa on kivaa! Ihmiset pääosin ystävällisiä, ydinkeskustassa on iso kävelykatu ja vastaavat vaatekaupat kuin Helsingissä tai Tampereella, mukavia kahviloitakin löytyy. Ja murre on hauska!Oululaiset ovat sellaisia kuin ovat eivätkä teeskentele olevansa mitään muuta.
      Tehdas voi joskus haista mutta entä sitten. Pyörätiet tosi hyvät. Paljon nuoria ihmisiä ja hyvä iltaelämä-meininki.

• Anonyymi

Enpä ole tavannut "pääosin ystävällisiä" ihmisiä täällä Oulussa. Vaikka useita vuosia olen täällä asunut. Kateellisia, törkeitä ja todellakin aggressiivisia. Työpaikalla kyräillään ja juorutaan ja ovat hermoheikkoja. Saimme vaimon kanssa työpaikan muualta. Pois ja äkkiä. En jää tänne suuresta rahastakaan. Täällä ei kannata elämäänsä pilata eikä tuhlata. Oulun murre on ihan ok.

• Anonyymi

Eihän täällä mitään ole. Tänne lähetetään kauppoihin ne vaatteet, mitkä ei etelään kelpaa. Liikkeet ovat jo kaksi vuotta sitten korjanneet kun porukka käy vain Kärkkäisellä.

• Popo

Mikä on landella? Asuin 8 v. Chicagossa, joka muuten on ympäristöineen hieno 9 milj. asukkaan metropolikaupunki. Olen asunut myös Tampereella, Turussa, Espoossa ja Torniossa. Neuvoni on, että jos heität tuo ns. lande-asenteen pois, niin ystäviä ja keskustelukumppaneita löytyy helpommin kuin esim. Tampareelle tai Turussa. Täällä on iso joukko kansainvälisiä yrityksiä työntekijöineen. Jos olet avoin ja uskallat jutella vieraittenkin kanssa, sinulla on täällä hauskaa. Jos jäät kotiisi odottelemaan, kukaan ei sinua sieltä hae.

• Oulusta tykkäävä

Kyllä kyllä. Olen samaa mieltä kaikesta Popo kirjoittaa. Lande-asenne hiivattiin (Ouluhan on 125 000 asukkaan vireä teknologiakaupunki) ja avoimin mielin vaan tekemään tuttavuutta Oulussa asuvien kanssa niin viihtymättä ei voi olla!

• ouluuntulija
        Oulusta tykkäävä kirjoitti:

Kyllä kyllä. Olen samaa mieltä kaikesta Popo kirjoittaa. Lande-asenne hiivattiin (Ouluhan on 125 000 asukkaan vireä teknologiakaupunki) ja avoimin mielin vaan tekemään tuttavuutta Oulussa asuvien kanssa niin viihtymättä ei voi olla!

Lande-asenne on tossa vain provokaatiomielessä, itse olen sitä mieltä ettei kenenkään suomalaisen kannata kutsua ketään suomalaista landeksi. Susirajan tämän- ja tuonpuoleisten kansalaisten erot ovat parhaillaankin hallusinaatioita, tosin pääkaupunkiseudulla esiintyy muuta Suomea enemmän ynseyttä ja perätöntä ylpeyttä. No nyt meni puolusteluksi. Mutta kiitoksia vastauksista.

• haisee

Oulu on kylmä ja tylsä paikka asua. Keskusta on ahdas ja huonosti suunniteltu. Arkkitehtuurisesti arvokkaat vanhat rakennukset on pistetty matalaksi ja paikalle on pystytetty harmaita betonirakennuksia. Paikalliset ihmiset ovat sisäänpäinkääntyneitä ja heidän kanssaan on vaikea tutustua syvemmin. Vakavamieliset oululaiset hoitavat vain omat asiansa ja sinun on turha pyytää kenenkään apua pieneenkään asiaan. Kun olet asunut täällä muutaman vuoden tulet huomaamaan kuinka paljon täällä on sisäsiittoisia kuppikuntia, selkäänpuukottaja-lestadiolaiset ovat näistä näkyvimpiä. He ovat päällepäin mukavia ihmisiä joille ei todellakaan kannata kääntää selkäänsä. Se on eräänlainen mafia jota ulkopuolisen on vaikea uskoa tai edes ymmärtää.

Avoimin mielin minäkin tänne muutin aikoinaan mutta nyt on lähtö edessä, luojan kiitos.

• oululainen

Äläpäs yleistä kaikkia oululaisia tylyiksi sillä perusteella että tunnet katkeruutta lestadiolaisia kohtaan! Oulu ei ole sen tylsempi tai kylmempi paikka kuin mikään muukaan kaupunki Suomessa. Ja, eipä ihme jos ihmiset kääntyvät sinusta poispäin kun sinulla on kerran tuollainen asenne ihmisiä kohtaan. Jos joku on sisääpäin kääntynyt ja vakavamielinen niin se olet sinä itse!

• Sama
        oululainen kirjoitti:

Äläpäs yleistä kaikkia oululaisia tylyiksi sillä perusteella että tunnet katkeruutta lestadiolaisia kohtaan! Oulu ei ole sen tylsempi tai kylmempi paikka kuin mikään muukaan kaupunki Suomessa. Ja, eipä ihme jos ihmiset kääntyvät sinusta poispäin kun sinulla on kerran tuollainen asenne ihmisiä kohtaan. Jos joku on sisääpäin kääntynyt ja vakavamielinen niin se olet sinä itse!

Totta kai sitä on vaikea myöntää. Siilikin nostaa piikit pystyyn kun sitä tökkii kepillä. Vielä sekin että asuminen paikassa missä ei 400 kilometrin säteellä ole yhtään mitään on aika turhaa.

Mutta on täällä positiivisiakin asioita olemassa, mm. muualta tänne muuttaneet ihmiset.

• oululainen
        Sama kirjoitti:

Totta kai sitä on vaikea myöntää. Siilikin nostaa piikit pystyyn kun sitä tökkii kepillä. Vielä sekin että asuminen paikassa missä ei 400 kilometrin säteellä ole yhtään mitään on aika turhaa.

Mutta on täällä positiivisiakin asioita olemassa, mm. muualta tänne muuttaneet ihmiset.

Muuta vain pois Oulusta. Oulu ei sinun kaltaisiasi pikkuaivoisia ihmisiä tarvitse.

• guy
        oululainen kirjoitti:

Muuta vain pois Oulusta. Oulu ei sinun kaltaisiasi pikkuaivoisia ihmisiä tarvitse.

No rakas kirjoittaja haukkumasi "pikkusielu" esitti vain kylmiä faktoja ja sanoi niinkuin asia on. Mielestäni juurikin SINÄ olet se mainitsemani pikkusielu.
        Anteeksi taas kaikkien oululaisten puolesta,eihän yhdestä kaltaisestasi voi mitään johtopäätöksiä vetää oululaisista yleensä,mutta suuntaa se kyllä antaa... tosin on siellä ihan hyviäkin tyyppejä,mut ovat vain monet muuttaneet pakoon lamanaikaisen kokoisia työttömyyslukuja---->18%!!!

• ~~~~
        guy kirjoitti:

No rakas kirjoittaja haukkumasi "pikkusielu" esitti vain kylmiä faktoja ja sanoi niinkuin asia on. Mielestäni juurikin SINÄ olet se mainitsemani pikkusielu.
        Anteeksi taas kaikkien oululaisten puolesta,eihän yhdestä kaltaisestasi voi mitään johtopäätöksiä vetää oululaisista yleensä,mutta suuntaa se kyllä antaa... tosin on siellä ihan hyviäkin tyyppejä,mut ovat vain monet muuttaneet pakoon lamanaikaisen kokoisia työttömyyslukuja---->18%!!!

..täällä on pikkusielu niin se olet sinä. ja: johtopäätöksiä ei "vedetä", vaan niitä tehdään. sinä tosin taidat vetää niitä kusipäisestä hatustasi.

• tytteli

Just samaa mieltä... Paska kaupunki. Jokunen vuosi sitten tänne muutin ja pois kyllä mieli tekee. Vaikka sosiaalinen luonteeltani olen, ei täältä ole kavereita tai tuttuja löytynyt. Ainoastaan niistä ihmisistä, jotka ovat tänne muualta muuttaneet olen tuttuja saanut. Oululaiset ovat niin sisäänpäin kääntyneitä ja pyörivät omissa piireissään joihin muualta tulleen on vaikea päästä. Niin ja kateellisia myöskin ovat...

• joo
        tytteli kirjoitti:

Just samaa mieltä... Paska kaupunki. Jokunen vuosi sitten tänne muutin ja pois kyllä mieli tekee. Vaikka sosiaalinen luonteeltani olen, ei täältä ole kavereita tai tuttuja löytynyt. Ainoastaan niistä ihmisistä, jotka ovat tänne muualta muuttaneet olen tuttuja saanut. Oululaiset ovat niin sisäänpäin kääntyneitä ja pyörivät omissa piireissään joihin muualta tulleen on vaikea päästä. Niin ja kateellisia myöskin ovat...

Aivan totta,paitsi että mulla itelläni on sellasia ystäviä,joiden kanssa tulen hyvin juttuun,oululaisiakin,mut me varmaan liikutaankin eri piireissä...Oululaiset ovat sisäänpäin lämpeäviä ja kateellisia,sen minäkin olen huomannut-olisko lestadiolaisuus päässyt liikaa valloilleen!Tekisi mieleni muuttaa muualle,mutta kun se ei aina ole niin yksinkertaista-pitää ottaa toisen puoliskonkin mielipide huomioon.Joka paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa,mutta enpä minä niitä hyviä puolia paljon täältä löydä. Yksi hyvä puoli on se,että satuin saamaan duunia taas joksikin aikaa;siinä unohtuu vähän se kuinka p...aa täällä on asustella:hajujen ja kateeellisten ihmisten keskellä.

• palijasjalakane oululaine

....ellet halua kuunnella sitä hirveää molotusta,joutua naapureiden tarkkailun ja ystävien selkäänpuukotuksen kohteeksi,pilata keuhkojas sillä kauhealla hajulla tai paleltua talvella -40asteen pakkasissa!
      Lisäksi se lyhyt ajanjakso jolloin on kesä menee ihan pilalle kun ulkona et voi istua edes grillaamassa joutumatta tuhansien vihaisten hyttysten syömäksi ja kutina on sitten sietämätön!!!! ja jos päästät porosi naapurin puolelle niin siitähän vasta sota syntyy!!!
      Ainoa hyvä asia lienee se että helsinkiin ja (yleensäkään mihinkään) ei ole edes tuhatta kilometriä matkaa,eli Oulusta käsin on kiva piipahtaa vaikkapa risteilyllä!
      Tämä oli ihan vain ystävän vinkki ihmiseltä joka on syntynyt ja elänyt kauan siinä harmauden ja kyynisyyden helvetissä!

t:palijasjalakane oululaine

• hki:ssä asuva

...paljasjalkainen oululainen. Olen asunut työn takia nyt 7 vuotta Helsingissä ja tullut siihen tulokseen, että Helsinkiä kuvaavat nuo "harmaus" ja "kyynisyyden helvetti" paljon paremmin kuin Oulua. Asun Helsingissä kantakaupungissa ja voin sanoa, että täällä ne naapurit vasta toistensa tekemisiä kyttäävät! Ja mitä tulee tähän kesään, niin esim. kesäkuu oli Hki:ssä erittäin kylmä, Oulussa on ollut kesä tänä vuonna paljon lämpimempi´.

• palijasjalakane oululaine
        hki:ssä asuva kirjoitti:

...paljasjalkainen oululainen. Olen asunut työn takia nyt 7 vuotta Helsingissä ja tullut siihen tulokseen, että Helsinkiä kuvaavat nuo "harmaus" ja "kyynisyyden helvetti" paljon paremmin kuin Oulua. Asun Helsingissä kantakaupungissa ja voin sanoa, että täällä ne naapurit vasta toistensa tekemisiä kyttäävät! Ja mitä tulee tähän kesään, niin esim. kesäkuu oli Hki:ssä erittäin kylmä, Oulussa on ollut kesä tänä vuonna paljon lämpimempi´.

Hesassa on ollut norm. huonompi kesä ja lapissa just toisinpäin,myönnetään...
        Kyllähän noita hesalaisiakin ääliöitä löytyy,mutta niitä ei ole läheskään niin tiheässä kuin Oulussa.

• hki:ssä asuva
        palijasjalakane oululaine kirjoitti:

Hesassa on ollut norm. huonompi kesä ja lapissa just toisinpäin,myönnetään...
        Kyllähän noita hesalaisiakin ääliöitä löytyy,mutta niitä ei ole läheskään niin tiheässä kuin Oulussa.

...helsinkiin niin kohtaat karvaan totuuden!

• Hessu Hobo
        hki:ssä asuva kirjoitti:

...helsinkiin niin kohtaat karvaan totuuden!

Luin tuossa juuri nuo jutut läpi..ja tein sellaisen huomion että kenelläkään muulla ei ollut Oulua vastaan muuta kuin Pääkaupunkiseutulaisilla...joten tottahan on että Oulu on Kaupunki Isolla K:lla(ei mikään lande) koska täällä on ihmisiäkin niin paljon.Mulla asuu tosi hyvä kamu stadissa ja se tykkää kauheesti olla Oulussa ka on täällä meininkiä ku tietää minne mennä..olin taas muutaman viikon kesällä siellä stadissa ja siellä ku meet kaupunkiin niin tuntuu että siellä kaikki kattoo silleen ovelasti alaspäin ja niin myönsi se mun kaverikin että niin se on!!!!!Ei sais yleistää kuitenkaan(kivaahan siellä oli). siitä puhe tyylistähän on ihan turha alkaa tappelemaan koska ei ole parempaa ja huomonpaa tapaa puhua!!!(se on täyttä paska puhetta ja tosi lapsellista)!!! Tottahan se on että täällä joskus haiskahtaa mutta eipä (mun kohdalla ainakaan)oo hidastanu menemistä kokokesänä!!Lestojakin täältä löytyy ja niistä en tykkää itse yhtään mutta on muutama poikkeus tässäkin asiassa...niiden kanssa ei kannata alkaa sekoileen, oleilemaan ku siitä tulee vaan harmia ja pahaa mieltä..!!!(paljon kokemusta ja monelta eri kantilta!!!!!)No eipä tässä oikeestaan muuta...paitsi pakko sanoo että en tykkää siksi stadilaisista ku ne dissaa KokoAjan jotakin tai joitain(se se vasta on ärsyttävää!!!!)Ei jaksa kuunnella kaikki on niinku on jantaa olla niinku on!! Eikö!? kuitenkin lopputulos on että Oulu on ihan hyvä paikka!!!(nuita haukkuma kirjeitä kirjoottelee suurimmaksi osaksi ne jotka eivät ole oleet täällä viikkoa pitempään ja siten luulevat tietävänsä millaista täällä on)

• tytteli
        Hessu Hobo kirjoitti:

Luin tuossa juuri nuo jutut läpi..ja tein sellaisen huomion että kenelläkään muulla ei ollut Oulua vastaan muuta kuin Pääkaupunkiseutulaisilla...joten tottahan on että Oulu on Kaupunki Isolla K:lla(ei mikään lande) koska täällä on ihmisiäkin niin paljon.Mulla asuu tosi hyvä kamu stadissa ja se tykkää kauheesti olla Oulussa ka on täällä meininkiä ku tietää minne mennä..olin taas muutaman viikon kesällä siellä stadissa ja siellä ku meet kaupunkiin niin tuntuu että siellä kaikki kattoo silleen ovelasti alaspäin ja niin myönsi se mun kaverikin että niin se on!!!!!Ei sais yleistää kuitenkaan(kivaahan siellä oli). siitä puhe tyylistähän on ihan turha alkaa tappelemaan koska ei ole parempaa ja huomonpaa tapaa puhua!!!(se on täyttä paska puhetta ja tosi lapsellista)!!! Tottahan se on että täällä joskus haiskahtaa mutta eipä (mun kohdalla ainakaan)oo hidastanu menemistä kokokesänä!!Lestojakin täältä löytyy ja niistä en tykkää itse yhtään mutta on muutama poikkeus tässäkin asiassa...niiden kanssa ei kannata alkaa sekoileen, oleilemaan ku siitä tulee vaan harmia ja pahaa mieltä..!!!(paljon kokemusta ja monelta eri kantilta!!!!!)No eipä tässä oikeestaan muuta...paitsi pakko sanoo että en tykkää siksi stadilaisista ku ne dissaa KokoAjan jotakin tai joitain(se se vasta on ärsyttävää!!!!)Ei jaksa kuunnella kaikki on niinku on jantaa olla niinku on!! Eikö!? kuitenkin lopputulos on että Oulu on ihan hyvä paikka!!!(nuita haukkuma kirjeitä kirjoottelee suurimmaksi osaksi ne jotka eivät ole oleet täällä viikkoa pitempään ja siten luulevat tietävänsä millaista täällä on)

Niin, en ole todellakaan kotoisin pääkaupunkiseudulta... Ja olen täällä Oulussa asunut kohta viisi vuotta, eli enköhän siinä ajassa ole aika hyvän kuvan tästäkin kaupungista saanut.

• palijas jala....
        Hessu Hobo kirjoitti:

En asu pääkaupunkiseudulla ja kokemusta Oulusta "vain" 18vuotta. riittääkö??
        Mielestäni minulla on oikeus ilmaista rehellinen mielipiteeni ko. paikasta myös julkisesti! Älkää ottako noita mun (ja muidenkaan) arvosteluja/haukkumisia henkilökohtaisesti---> eivät muutkaan ota. Ainahan Hesalaisiakin morkataan,mutta niitä ei tunnu paljon kiinnostavan se,vaan elävät omaa elämää..
        Hesalaiset on (yleensä)rentoja ja tunnelma kansainvälinen... yhdellä kadulla saatat nähdä arabin,hollantilaisen,afrikkalaisen ja budha-uskovan! (= COOOOL!!! Minä henkilökohtaisesti vain tykkäisin asua mielummin paikassa,missä on hieman enemmän ihmisiä ja siis myös kaikkea menoa ja tapahtumia ja lähimpään kaupunkiin on vähemmän kuin 600km. Tämä on oma näkökulmani. anteeksi vain kaikille joille olen tuottanut pahennusta.

• Miksi?
        palijas jala.... kirjoitti:

En asu pääkaupunkiseudulla ja kokemusta Oulusta "vain" 18vuotta. riittääkö??
        Mielestäni minulla on oikeus ilmaista rehellinen mielipiteeni ko. paikasta myös julkisesti! Älkää ottako noita mun (ja muidenkaan) arvosteluja/haukkumisia henkilökohtaisesti---> eivät muutkaan ota. Ainahan Hesalaisiakin morkataan,mutta niitä ei tunnu paljon kiinnostavan se,vaan elävät omaa elämää..
        Hesalaiset on (yleensä)rentoja ja tunnelma kansainvälinen... yhdellä kadulla saatat nähdä arabin,hollantilaisen,afrikkalaisen ja budha-uskovan! (= COOOOL!!! Minä henkilökohtaisesti vain tykkäisin asua mielummin paikassa,missä on hieman enemmän ihmisiä ja siis myös kaikkea menoa ja tapahtumia ja lähimpään kaupunkiin on vähemmän kuin 600km. Tämä on oma näkökulmani. anteeksi vain kaikille joille olen tuottanut pahennusta.

Muuta sitten Helsinkin kun se kerran on noin mahtava paikka kun mainostat! Olen asunut Helsingissä nyt 7 vuotta ja ikävä kyllä minun täytyy tuottaa sinulle pettymys: Helsingin kekustassa tulevat samat naamat vastaan lähes päivittäin. Eikä tunnelma kyllä mitenkään erityisen kansainvälinenkään Hkissä ole.

• oululainen

oulu on suomen paras kaupunki. ite oon oululainen, mutta tällä hetkellä keskisuomessa.. pääsen kotia, ouluun taas parin viikon päästä, käymään.. kannattaa muuttaa..

• kiks

Tietääkö kukaan sivun, josta saisin tietää Oulunmurresta? Matkustan sinne tänä kesänä opiskelemaan suomea, mutta olen kuullut, että murre on vähän vaikea. Kiitos.

• Anonyymi

Ei saatana ole

• Anonyymi

Jos olet ammattimainen takinkääntäjä niin kyllä on kivaa.

• Anonyymi

Jompaa kumpaa. Mutta jos täältä näiden oululaisten jorinoita luet, niin huomaat että tympeitä ja agressiivisia asukkaita. Niin myös elävässä elämässä. Lähden pois täältä takaisin heti kun pääsen. Siihen ei mene kauan.

• Anonyymi

Otan osaa että tänne joudut tulemaan. Oululaiset ovat kateellisia ja sisäänpäin kääntyneitä. Onneksi pääsen pois. Työt odottaa muualla.

• Anonyymi

No onko ollut kivaa. Todennäköisesti oot jo lähtenyt takaisin täältä paskasta.

• Anonyymi

Oulu on liian pieni, se muistuttaa entisajan kirkonkylää. Raitilla juorut raikaa. Pari pahamaineista lähiötä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2278
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1530
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1528
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1254
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1184
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      106
      1095
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    Aihe